IK heb Remotely Anywhere geinstalleerd op mijn server en over mijn eigen netwerk gaat het perfect (hoge upload en download snelheden). Echter, als ik op mijn werk mijn pc wil bekijken gaat dat in principe ook wel goed, alleen bij de Remote Desktop functie (overnemen van de desktop van je pc thuis) slaat ie al snel vast (frozen beeld). Het lijkt er dus op dat mijn upload snelheid van mijn pc thuis (kabel Chello...ca. 16 kB/s max.) te laag is. Dat kan ik me wel voorstellen want als de pc bijv. elke seconde 5 keer een refresh moet sturen van mijn desktop naar mijn pc op mijn werk dan zal die upload bandbreedte wel niet voldoende zijn waardoor de boel vastloopt. Ik dat zo ? En is er een oplossing voor ?
Verwijderd
16 kB/s is meer dan genoeg voor soepel remote beheer. Althans, met Terminal Services en VNC is dat geen probleem.
Wellicht dat je eens een ander programma kunt installeren.
Wellicht dat je eens een ander programma kunt installeren.
ehm, ligt wel aan je resolutie en kleurdiepteVerwijderd schreef op 11 April 2003 @ 13:09:
16 kB/s is meer dan genoeg voor soepel remote beheer. Althans, met Terminal Services en VNC is dat geen probleem.
1024x786 wil je echt niet via een chello verbinding
1024x768 met 16bit/24bit kleur gaat heel goed met Terminal Services op 16K upload.
Inderdaad...
Gewoon 1024x768 en 16-bit kleur gebruiken en géén mooie achtergrond oid. op de thuis-pc. (Als die al niet automatisch uitgeschakeld wordt om voor betere snelheid te zorgen).
Gewoon 1024x768 en 16-bit kleur gebruiken en géén mooie achtergrond oid. op de thuis-pc. (Als die al niet automatisch uitgeschakeld wordt om voor betere snelheid te zorgen).
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080
ehm we hebben het over chello hoorMaxBurn schreef op 11 April 2003 @ 14:18:
1024x768 met 16bit/24bit kleur gaat heel goed met Terminal Services op 16K upload.
en dan nog mag er geen ander verkeer zijn, zelf heb ik zeer goede ervaringen met vnc @ 800x600x16bit
werkt erg prettig en weinig last van lag
wat je met 1024 wel hebt
Okay....WinVNC dus.....die heb ik al een tijdje geinstalleerd staan op mijn server (voordat ik Remotely Anywhere er op had gezet). Maar hoe kan ik dan met VNCViewer door de firewall op mijn werk komen ?
Op het icoontje dubbelklikken en dan bij properties de poortnummers veranderen. Da's wel ERG makkelijk hoor... volgens mij heb je niet eerst zelf geprobeerd.
ik terminal-service wel eens vanuit mijn vriend als ik daar logeer. das over een 28k8 modem en dat gaat ook nog prima...................Erkens schreef op 11 April 2003 @ 14:22:
[...]
ehm we hebben het over chello hoor
en dan nog mag er geen ander verkeer zijn, zelf heb ik zeer goede ervaringen met vnc @ 800x600x16bit
wat je met 1024 wel hebt
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Als je op je werk een firewall hebt die VNC verkeer tegenhoudt, dan zal die toch ook wel Remote Desktop verkeer tegenhouden?
VNC is klein en makkelijk, maar de data die over het net gaat is niet encoded.
Bij Remote Desktop is dat wel het geval. Bovendien presteerd deze met elke verbinding beter dan VNC.
En ik vind het een groot voordeel dat je tenminste alt + tab en de Windows knop kunt gebruiken.
16K is echt voldoende. Zelfs bij Chello. Lagvalt dan niet uit te sluiten, maar het zal zeker werkbaar moeten zijn.
VNC is klein en makkelijk, maar de data die over het net gaat is niet encoded.
Bij Remote Desktop is dat wel het geval. Bovendien presteerd deze met elke verbinding beter dan VNC.
En ik vind het een groot voordeel dat je tenminste alt + tab en de Windows knop kunt gebruiken.
16K is echt voldoende. Zelfs bij Chello. Lagvalt dan niet uit te sluiten, maar het zal zeker werkbaar moeten zijn.
Ja tuurlijk ik RDP ook naar huis (chello) op 1024x768x16Bits + geluid + mappings (Windows 2003 server)Erkens schreef op 11 April 2003 @ 14:22:
ehm we hebben het over chello hoor
wat je met 1024 wel hebt
En dan draait ook nog emule met continue 10KB/s upload. Gaat perfect.
[ Voor 2% gewijzigd door Tylen op 11-04-2003 15:46 . Reden: Type ]
“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”
Yeah right , en dat geloof je zelf?Jeroen_Tielen schreef op 11 april 2003 @ 15:46:
[...]
Ja tuurlijk ik RDP ook naar huis (chello) op 1024x768x16Bits + geluid + mappings (Windows 2003 server)
En dan draait ook nog emule met continue 10KB/s upload. Gaat perfect.
Overigens gaat het met Windows XP op 1024x768 redelijk met @home , echter met geluid is het niet te doen.
En al helemaal met 10kb/s upload erbij niet
[ Voor 23% gewijzigd door JeroenT op 11-04-2003 15:58 ]
Jongens, neem gewoon DSL Express van Demon, dan heb je 512kbps upload
Dan niet.
Geluid staat wel aan maar speel ik niet af
Maar 100% dat het goed gaat.
Geluid staat wel aan maar speel ik niet af
Ondersteund terminal service niet eens....MaxBurn schreef op 11 April 2003 @ 14:18:
Gaat maar tot 256 kleuren
Of heb je win2003 draaien, zeker op niet legale manier
Verwijderd
Weet je hoeveel mensen er op dit moment al legaal 2003 Server draaien?
Wel een RC natuurlijk
Wel een RC natuurlijk
RC?? 2003 is allang Final.. Maar ligt nog niet in de winkel....
Verwijderd
Ja i know, maar die is dus nog niet legaal te halen. De RC wel. Maar goed ff ontopic weer
Wel dus....als ik er op dubbelklik zie ik geen optie voor een andere poort. Misschien heb ik niet de goeie versie (3.3.3 R9 heb ik). Ik ga nu TightVNC proberen !Korakal schreef op 11 April 2003 @ 15:36:
Op het icoontje dubbelklikken en dan bij properties de poortnummers veranderen. Da's wel ERG makkelijk hoor... volgens mij heb je niet eerst zelf geprobeerd.
Is legal zolang je MSDN member of beta tester bent,Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 16:13:
Weet je hoeveel mensen er op dit moment al legaal 2003 Server draaien?
Wel een RC natuurlijk
en dat zijn ze echt niet allemaal...
Ik draai hier ook 2003 als test en legaal.
Maar verder on-topic
Yep....TightVNC heeft dus wel de optie om het poortnummer te veranderen (zowel voor VNC Viewer als voor HTTP). Maandag dus maar weer eens kijken op het werk of de firewall me nu wel toestaat mijn desktop remote te besturen. Dat zal ik dan t.z.t. wel laten weten (voor anderen die dit ook willen wetenVerwijderd schreef op 11 april 2003 @ 16:24:
[...]
Wel dus....als ik er op dubbelklik zie ik geen optie voor een andere poort. Misschien heb ik niet de goeie versie (3.3.3 R9 heb ik). Ik ga nu TightVNC proberen !
wat geluid onder Remote desktop betreft, zorg dat je dan op poort 3389 niet alleen TCP enabled hebt staan op je router maar ook udp op die poort.
Sound via TCP is zinloze verspilling van foutcorreites en werkt dus niet goed over het net. UDP wel!
Sound via TCP is zinloze verspilling van foutcorreites en werkt dus niet goed over het net. UDP wel!
Copyright and left by SED...
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()