Toon posts:

Remotely Anywhere Resolutie Switch ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis op mijn server Remotely Anywhere geinstalleerd en ik weet dat de eerste keer er een keuze schermpje was waarin je kon aangeven of je de resolutie van je beeldscherm terug kon zetten naar 800x600 bij 256 kleuren of zoiets tijdens een login van een andere computer (i.v.m. upload snelheid). Bij het uitloggen zou ie dan weer naar de originele resolutie en kleuren gaan. Ik heb toen aangekruisd dat ie dat niet moet doen maar als ik hier op mijn werk probeer remote te controllen gaat ie er met een error uit. Ik zie wel mijn beeldscherm en ik zie dat er data wordt verzonden maar na ca. 30 sec. krijg ik een java-error. Ook zie ik mijn klokje rechtsonder wel lopen op mijn server maar dat staat dan na 30 seconden of zo stil. Verder werkt alles wel zo te zien (file transfer etc.). Ik denk dus dat bij een remote control via je beeldscherm er teveel data wordt gegenereerd (met mijn kabel-upload verbinding) met de resolutie van 1024x768 pixels en 32 miljoen kleuren (zo is mijn server nu ingesteld). Ik wil dus die ene switch-optie weer aan zetten maar ik zie nergens waar dat kan. Iemand een idee hoe dit te doen ?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 09:51 ]

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Configuration -> remote control : Use Mirror Driver If Available Enabled Disabled .
Dit is dat schermpje wat je kreeg bij de 1e login. Maar deze gebruikt alleen een mirror driver en schakelt terug naar 256 kleuren.

verder nog:

Configuration -> remote control : Screen Color Depth

Voor zover ik weet kan je via configuration of administration de resolutie niet veranderen.

Verwijderd

Topicstarter
Mirror driver had ik al enabled en ook de screen color depth had ik al teruggeschroefd. Wat ik merk is dat wanneer mijn uploadsnelheid op mijn server onder de 4 a 5 kB/s duikt er een java error optreedt en je niet meer kan navigeren op de desktop van de server (frozen !). Ik snap daar niets van ! Zijn het bepaalde instellingen die ik moet veranderen. Ik heb ondertussen de resolutie van mijn beeldscherm op mijn server op 640 x 480 staan bij 256 kleuren. Verder terug kan ik niet. En steeds na eeen aantal seconden bevriest het beeld weer......wel moet ik zeggen dat ik via een proxyserver connect.....dus het gaat via HTTP-tunneling.....kan dat de reden zijn dat het niet lukt ?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 11:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat voor een uploadsnelheid je moet hebben vanaf je computer thuis om toch remote desktop te kunnen uitvoeren ? Ik neem aan dat dat toch behoorlijk moet zijn om steeds een nieuw "plaatje" van je veranderende desktop door te sturen naar je eigen pc.
Ik heb zelf ca. 16 kB/s maximaal.

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Het probleem dat jij beschrijft heb ik ook 1x gehad.. de reden daarvoor was dat de computer waar ik heen wilde connecten achter een firewall zat en de desbetreffende poorten die RA gebruikt zaten dicht. (uitgaand verkeer) Maar, bij mij klapte hij er na 1sec beeld al uit met een java error.. niet zoals bij jou na 30sec. Maar misschien kan het toch aan je proxy liggen

Zelf gebruik Ik remotely anywhere al 3 jaar en heb verder nog nooit problemen gehad met de upload snelheid. Ik heb het ook via de isdn modem (7KB/s) gebruikt, ging allemaal goed. (wel wat langzamer natuurlijk :)) Dus je upload moet kunnen.

[ Voor 22% gewijzigd door Paquito op 11-04-2003 13:19 ]