Toon posts:

[3d kaart]Goede kaart?

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wegens slotje op [rml]L3IPO in "[ nieuwe systeem]Voldoet dit aan mijn eis"[/rml] dit topic.
Ik las in de FAQ dat als het gaat om een specifiek stuk hardware dat het topic da nwel open kan blijven. Ik weet namelijk prima wat voor pc goed is en welke onderdelen. Het enige wat ik nu wil en absoluut niet weet is een videokaart waarmee ik video (VHS) kan encoden naar .avi of iets dergelijks. Ik dacht zelf aan Hercules All-In-Wonder 9000 Pro(64 MB DDR-SDRAM) - EUR 229,00. Deze kaart kan dat toch? Maar ik vond hem vrij prijzig, is er geen goedkoper alternatief hiervoor?

mgv L3IPO

sorry dat ik hem net in het verkeerde forum postte abbadon

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Wat wil je er mee doen?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

Verwijderd

Topicstarter
Is voor gewoon gebruik, gamen niet, maar wel video encoding dus.

Verwijderd

Het belangrijkste is dat dit systeem analoge (VHS banden) data op kan nemen (via videorecorder/videocamera/tv?) en naar .avi ofzo kan omzetten.
Met een snelle CPU (>300MHz indien [hoge] compressie) (of lagere CPU met een grote harddisk indien lage/geen compressie) kun je wel volstaan met elke TV/capturekaart...
(ik capture (S)VHS/(hi)8mm met een TV/capture kaartje van 79 gulden op res. >=1024x768)

Pricewatch / Video-editing, MPEG & TV kaarten vanaf 40 euro...

Zoeken: welke capturekaart

Wat 3D betrefd: je kan beter een goede 3D kaart nemen zonder ViVo, bijvoorbeeld:
- Club3D ATi Radeon 9000 Pro 128MB € 128
Dan heb je én betere 3D én betere capture én ben je goedkoper uit én kun je beiden wisselen/upgraden...

Pricewatch / Videokaarten: Radeon

.
Volgens mij is het niet de bedoeling om na een slotje gelijk een nieuw topic te openen over hetzelfde probleem/vraag...
- Slotje: Thursday 10 April 2003 16:37
- Nieuw topic: Thursday 10 April 2003 16:54

Had je de moderator al gemailt ?

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 17:20 ]

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

All in wonder geval pakken dus, of gewoon een random gfx kaart icm. met een tv-tuner.

• avon
dan kan je ook wel een ATI all in one 7500 (k heb er nog wel 1 tekoop!, 2dehands :)) of een 8500 kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Wat vraag je voor die tweedehands kaart?

• avon
100 euro? mail dan ff naar appi_shoarma@hotmail.jeweetjewel

Verwijderd

Topicstarter
100 euro? voor 200 euro heb ik een nieuwe 9000...

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dan niet :) Thx anyway

Verwijderd

Topicstarter
Tweakertje schreef op 10 April 2003 @ 16:58:
All in wonder geval pakken dus, of gewoon een random gfx kaart icm. met een tv-tuner.
tv tuner? is dat een soort kaart? en hoe duur is een goedkope ervan?

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 12:11
Mijn ervaring is dat capturen met videokaarten een iets mindere kwaliteit geeft dan capturen met een tv-kaart. Wat je beter kan doen is een goedkopere videokaart kopen en daarnaast ook nogeens een capture kaart nemen.

Buiten het feit dat de kwaliteit beter zal zijn is kan deze combi ook nog eens goedkoper worden dan met de videokaart die je nu zelf voorstelt.

Een capture kaart waar ik zelf zeeeeer tevreden mee ben (en waar ik ook al diverse vhs banden mee heb opgenomen) is de Cinergy 400 van Terratec!

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

leipo. je hebt dus niet goed de FAQ van de forum doorgelezen.. geen GROETEN/dankje/o god o dank je wel, bullshit prenten heir.

bril kopen

• avon
Voor 70 euro heb je al een simpele kaart, bv van pinnacle pc-tvrave. (alleen mis je de
hardware matige mpeg2 meestal dan)

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-08 12:11
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 17:05:
[...]

tv tuner? is dat een soort kaart? en hoe duur is een goedkope ervan?
Een tv tuner (of tvkaart, capture kaart; allemaal ongevver hetzelfde ;-) is een pci kaartje die ,wanneer ingebouwd, beeld signalen kan ontvangen en eventueel kan opnemen. Het signaal wat binnen komt kan afkomstig zijn van een videorecorder, kabel tv, een camcorder, etc.
Deze kaartjes heb je vanaf ongeveer 45 euro.

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

> tv tuner? is dat een soort kaart? en hoe duur is een goedkope ervan?

Om met een oude koe te zeggen: reviews: Hauppauge WinTV Radio versus Miro PCTV Pro

en zie mijn eerdere reactie...

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 17:19 ]

Verwijderd

Begin even met de FAQ te lezen.... zie vooral dit verhaal :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.