We kennen allemaal de thumbnail functie van Windows XP in de Explorer windows. Maar kent iemand een programma'tje waardoor bv. JPG'tjes ook op de DESKTOP tonen als een thumbnail?
Verwijderd
Volgens mij als je Photo Shop 7 installeert, dan zal hij automatisch de icoontjes van zo'n plaatje veranderen door een thumb van de foto. Weet of je dat ook op die manier kan krijgen als in een explorer scherm.
Compubiter kan je deze post verwijderen?
[ Voor 158% gewijzigd door Glashelder op 11-04-2003 13:44 ]
PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc
dat gebeurt dus alleen met PSD bestanden. Maar ik wil dus dat JPG'tjes als thumbnail op de desktop tonen
[ Voor 6% gewijzigd door zerocool op 10-04-2003 16:21 ]
een oplossing hiervoor is active desktop te gebruiken met een html met daarin een iFrame die de map met jpgjes laat zien. Daar kan je dan gewoon net als in gewone mappen met thumbnails werken. Tis niet echt een mooie oplossing maar hij werkt wel.
Verwijderd
Hmm, alleen PSD...owkee..
maar waarom op je desktop? Je kan toch ook gewoon in een map kijken?
maar waarom op je desktop? Je kan toch ook gewoon in een map kijken?
Als het kan met PSD filetjes moet het toch ook kunnen met JPG'jes? Active Desktop werkt me te traag.
OS toegevoegd aan de topictitel, zie ook de WOS-Policy
.
Dank daarvoor. Ik zit net te denken, je moet dus op een of andere manier bij de display properties van de desktop komen....
Is niemand ooit een programmatje tegengekomen dat hiervoor kan zorgen?
Ik heb nog een .reg filetje ergens staan en dat maakt als het goed is (preview)thumbnails van .bmp files..
Je kan het iig even proberen (werkte toen bij mij wel goed). Misschien dat je het kan aanpassen naar .jpg files oid
Dit is de inhoud van de reg-file, maar je kan het natuurlijk ook handmatig aanpassen:
Je kan het iig even proberen (werkte toen bij mij wel goed). Misschien dat je het kan aanpassen naar .jpg files oid
Dit is de inhoud van de reg-file, maar je kan het natuurlijk ook handmatig aanpassen:
code:
1
2
3
4
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_CLASSES_ROOT\Paint.Picture\DefaultIcon] @="%1" |
edit:
Werkt dus idd prima voor .bmp files maar (nog?) niet voor .jpg files..
Werkt dus idd prima voor .bmp files maar (nog?) niet voor .jpg files..
[ Voor 11% gewijzigd door Ook op 11-04-2003 11:40 ]
Wees consequent, maar niet altijd
Pagina: 1