LcdStudio 1.5.0.0 Released

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 493 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaTexel_BE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:27

GigaTexel_BE

AMD MP²

ooow, nou een readme zou geen kwaad kunne :p

Siesteem Spekkies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timings veroorzaken load. vandaar dat die optie er in zit. Hoe hoger je timings hoe hoger je systeem belasting is. Wees blij dat je het kan instellen dus :0

Als die gozer 0Xspecs insteld dan gaat het niet meer werken ;)

als het een goed gebouwde versie is kan je meestal wel wat lagere timings gebruiken

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart_Banaan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-04-2017

Bart_Banaan

CaseJunkies Crew Member!!

De slechtste beta tester ooit (ik dus...) heb hem ook gedownload. Thanx man!

Bekijk de SpaceCase en de DesignLine Prism www.casejunkies.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

volgens mij wordt het weer eens tijd om mijn 4x20 HD44780 opnieuw te gaan solderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Mijn Crystalfonts 634 Serial 4*20 LCD geeft sommige tekens niet goed weer.

Hij wil geen tekens als ° en | laten zien, in plaats daarvan tekent hij / en ö

Mn keyboard layout staat op US en taal op EN.

Ik weet dat het display deze tekens wel aan kan, het eigen programma van crystalfonts geeft ze nl. wel goed weer. Waar kan dit aan liggen?

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe voer je die tekens in dan? driver is vrij simpel nog houd totaal geen rekening met speciale charsets.. maar kan er wel naar kijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Ik open eerst de Character Map (in Accesoires->System Tools) en selecteer daar de ° en copieer hem, daarna plakken in het invoer veld in LcdStudio. Maar de | kan bijvoorbeeld gewoon met het toetsenbord worden ingevoerd.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
meuktracker: LCD-studio 1.5.0.0 kijk eens Yarvieh je staat op de Frontpage :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-06 22:08
Het is even wennen, ik dacht eerst wat een klere programma maar nu die spectrum analyzer draait van winamp _/-\o_ Dat vind ik echt gaaf, ik ga even verder knutselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
als ik dat em opstart krijg ik de volgende warning:
The copy of LcdStudio has expired!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Datum van je pc staat verkeerd gok ik zomaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

Kan ik LcdStudio installeren onder win98se??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-09 02:15
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 18:46:
Datum van je pc staat verkeerd gok ik zomaar ;)
ja klopt, paar dagen geleden mijn bios gereset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:49
Mijn complimenten. Het werkt echt super. Zelden zo'n gebuikers vriendelijk programma gezien. Ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-09 16:25
Ik krijg de analyser niet voor elkaar in winamp heb de dll bij de plug-in's gezet en ingesteld in LCD Studio maar de analyser geeft ie niet weer dan zegt hij: Winamp Vis not running :? :?

Maar verder is het een perfect proggie hoor !! :)

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
de7geitjes moet je alleen nog even de plug-in ook aan zetten in winamp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Ja waar moet ik dat doen in winamp
ik heb me al kapot gezocht

[ Voor 43% gewijzigd door de7geitjes op 10-04-2003 19:19 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, geweldig, ik helemaal happy dat m'n LCD het doet. En een hele tijd zitten wachten tot LCDstudio uitkomt, omdat iedereen zegt "dat het zo geweldig moet zijn". Moet die zooi Windows NT hebben! Dus wij win98 gebruikers mogen weer barsten? Nou bedankt voor dat "geweldige" programma :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beun_de_Haas
  • Laatst online: 23-07-2024

Beun_de_Haas

Bird, plane, no it's ...

pffff, starsoft als je dit serieus meent...

...we praten hier over freeware waar uren in zijn gespendeerd. Beetje respect mag wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starsoft ik kan je teleurstelling begrijpen. Echter je vormdt nog maar een kleine groep. En het is lastig om een programma voor 2 OS'en uit te brengen. Windows 95 werkt compleet anders als win2k/XP.

Alle beta testers haden windows 2000 of XP..
slechts 15 procent gebruikt nog windows 95.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy
  • Laatst online: 08:58

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 19:32:
Oh, geweldig, ik helemaal happy dat m'n LCD het doet. En een hele tijd zitten wachten tot LCDstudio uitkomt, omdat iedereen zegt "dat het zo geweldig moet zijn". Moet die zooi Windows NT hebben! Dus wij win98 gebruikers mogen weer barsten? Nou bedankt voor dat "geweldige" programma :(
Dan gebruik je toch lekker een ander programma en ga je ergens anders zeuren? Tis gratis, en het word door iemand gemaakt in z'n vrije tijd.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:47
Ik heb een klein probleempje :/

Ik heb een 24*8 LCD van Eskimootje z'n inkoopactie, en deze heeft goed gewerkt met het programma, totdat ik de Winamp Vis plugin (die niet geschikt was voor de lcd.. ik wist dat t nie werkte, maarja eigenweis he :( ) startte.

Volgens mij weet LCDstudio niet meer welke positie wat is op het lcd scherm ofzo.. Als ik bijvoorbeeld een tekst op het werkveld (in lcd studio) zet, blijft die tekst steeds naar boven scrollen tot ie in de linkerbovenhoek is, en dan start ie weer onderaan.

Als ik dan de datum en de tijd op het lcd zet, blijft ie in 1 keer wel stil staan, en dan moet ik de plugin ff herstarten zodat ie weer goed komt te staan.

Maar als ik dan de volgende keer LCDstudio start, staat alle tekst weer door elkaar (begint ergens in het midden)

Moet ik dan iets resetten ofzo? (LCdstudio herinstalleren heeft geen zin :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Yarvieh en Creepy zullen hun  software compatible maken met deze LCD's zodat de aansturing geen probleem zal worden." Dit is de tekst die er staat bij de IA. Nou sorry hoor, maar ik zit nu dus gewoon te kijken met een LCD waar ik niet meer mee kan, dan wat Visual Basic toelaat (en dat is niet veel). Is er geen enkele manier om dit ding met een stuk betere software aan het draaien te krijgen? Natuurlijk ben ik blij dat er mensen zijn die hun vrije tijd ervoor besteden om anderen happy te maken, maar in dit geval hebben ze mij nog niet happy kunnen maken.
Helemaal nix persoonlijks hoor Yarvieh, maar heb je geen oplossing voor de mensen met win98? En zeg niet dat we een andere OS moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pc uit en aanzetten heeft wel zin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starsoft dr staat dat de software compatible is met het display en dat is ook zo. Dat jouw os niet compatible is met de software is een ander probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 19:50:
"Yarvieh en Creepy zullen hun software compatible maken met deze LCD's zodat de aansturing geen probleem zal worden." Dit is de tekst die er staat bij de IA. Nou sorry hoor, maar ik zit nu dus gewoon te kijken met een LCD waar ik niet meer mee kan, dan wat Visual Basic toelaat (en dat is niet veel). Is er geen enkele manier om dit ding met een stuk betere software aan het draaien te krijgen? Natuurlijk ben ik blij dat er mensen zijn die hun vrije tijd ervoor besteden om anderen happy te maken, maar in dit geval hebben ze mij nog niet happy kunnen maken.
Helemaal nix persoonlijks hoor Yarvieh, maar heb je geen oplossing voor de mensen met win98? En zeg niet dat we een andere OS moeten installeren.
En mijn software moet nog worden aangepast aangezien ik mijn LCD nog niet heb.. dus als je nog ff kan wachten tot NA het weekend dan heb ik een verrassing voor je :Y)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 19:50:
pc uit en aanzetten heeft wel zin
hm nee heeft niet veel zin...

In LCD studio staat het wel goed, maar op het lcd is de linker bovenhoek de 2e regel van onderen ergens in het midden..

Het lijkt wel of de software in de lcd verneukt is ofzo.. als ik de stroom van de lcd af doe, en er weer op, staat ie weer zo raar.

[ Voor 20% gewijzigd door _Hades_ op 10-04-2003 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de7geitjes
Heb het al voor elkaar in winamp

[ Voor 19% gewijzigd door de7geitjes op 10-04-2003 20:18 ]

"Hé Bob, drie bier!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

eens kijken, ik gebruik nu jalcd, is ook fijn, maar maybe is dit wel beter :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Hades_ schreef op 10 april 2003 @ 20:10:
[...]

hm nee heeft niet veel zin...

In LCD studio staat het wel goed, maar op het lcd is de linker bovenhoek de 2e regel van onderen ergens in het midden..

Het lijkt wel of de software in de lcd verneukt is ofzo.. als ik de stroom van de lcd af doe, en er weer op, staat ie weer zo raar.
Jah dit heb ik ook, maar ik los het op door te spelen met de MBM plugin.. als je die nog niet aan hebt toegevoegd, dan moet je dat maar eens proberen.
En als je het wel hebt gedaan, dan moet je hem eerst bij configure uitzetten. dat accepteren. Dan weer naar configure gaan, en hem dan weer aanzetten.. bij mij zorgen deze handelingen ervoor, dat alles staat waar het hoort te staan :) suc6 dermee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lethal
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-04-2019
Waarom word de 128*64 van crystalfontz niet ondersteund?

Aangezien hier straks 200 tweakers lopen met zon ding lijkt mij dat ook wel leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
Het ziet er wel naar uit dat ik mijn lcd heb verneukt :'( . Als ik mijn andere aansluit (ik heb er 2), werkt deze wel direct goed.

Zit er geen hardwarematige reset op dat ding ofzo? (pin 12 eruit trekken heeft nie veel zin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_hades_ kan je met een xterm oid. niet is wat reset codes naar dat ding sturen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 20:56:
_hades_ kan je met een xterm oid. niet is wat reset codes naar dat ding sturen ?
Je bedoelt met hyperterminal?

daar heb ik al een beetje zitten proberen, wat er in die 'users guide' staat.. Maar dat doet ook nog nie veel. (weet ook nie precies hoe ik zoiets doe ;) )

[ Voor 9% gewijzigd door _Hades_ op 10-04-2003 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmauG
  • Laatst online: 11-01-2022
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/tastel/lcdstudio.jpg

Goede software yarveh ;) ik kan niet wachten op die spectrum analyzer voor de VT100 !! >:)

EDIT!
_/-\o_ _/-\o_ de update van vt100.dll verhelpt ook het reset "bugje" _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 25% gewijzigd door SmauG op 10-04-2003 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lethal schreef op 10 April 2003 @ 20:45:
Waarom word de 128*64 van crystalfontz niet ondersteund?
Omdat de tijd om 'n driver te schrijven me domweg ontbrak.. ik heb er ook een bij je gekocht dus hij komt er aan hoor don't worry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook ergens een handleiding hoe ik een 8 bits parallel display moet aansluiten. Met LCD Smartie ging dit via de parallel-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 19:32:
Oh, geweldig, ik helemaal happy dat m'n LCD het doet. En een hele tijd zitten wachten tot LCDstudio uitkomt
Tjah je had ook gewoon 'n betatje kunnen vragen iedereen (op afgelopen week na) die er om vroeg heeft er een gehad..
Moet die zooi Windows NT hebben!
...
"Yarvieh en Creepy zullen hun software compatible maken met deze LCD's zodat de aansturing geen probleem zal worden." Dit is de tekst die er staat bij de IA.
Ik zou m'n software aanpassen voor het display en dat is gebeurd. Lcd studio 1.0 was ook al NT only en al geruime tijd beschikbaar. Dat jij er vanuit gaat dat ik ook direct win9x ga supporten well euhh ...
Dus wij win98 gebruikers mogen weer barsten?
Jup.
Nou bedankt voor dat "geweldige" programma :(
en met zo'n attitude kan je het helemaal wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 April 2003 @ 22:01:
Is er ook ergens een handleiding hoe ik een 8 bits parallel display moet aansluiten. Met LCD Smartie ging dit via de parallel-poort.
Hangt een beetje van het soort lcd af maar als 't een hd44780 is kan je precies de zelfde manier gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 20:56:
Ah, ik heb na wat gepruts in hyperterminal (VT100 codes enzo :P ) de cursor weer op het veldje linksboven gekregen, en het lcd lijkt weer te werken :) .
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
_Hades_ schreef op 10 April 2003 @ 22:38:
[...]

Ah, ik heb na wat gepruts in hyperterminal (VT100 codes enzo :P ) de cursor weer op het veldje linksboven gekregen, en het lcd lijkt weer te werken :) .
Bedankt :)
Als je de volgende keer de pc uit zet (niet herstart) en vervolgens weer aan doet hij het wel weer. (tenminste dat is mijn ervaring) Simpel herstarten voldoet niet omdat de lcd dan alles onthoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie mischien wat "configs" posten? ..is dat mogelijk om andermans configs te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
designs (.lsd files) kunnen idd gewoon uitgewiseld worden, je configuratie file (lcdstudio2.xml) kan je beter niet doen want daar willen nog wel es wat passworden in staan van je pop3 boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_hades_ als je nou nog even doorgeeft aan yarv WELKE codes dat zijn.. maybe kan hij ze dan in zn init lus zetten. Onder het mom.. beter safe than sorry :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 april 2003 @ 19:50:
...blablabla...

In dit soort gevallen vraag ik me altijd af wat voor een reden iemand heeft om nog met Win98 te werken... Ik weet dat m'n pa het af en toe nog gebruikt voor bepaalde machine besturingen die nog bij klanten draaien op een gestript win98 systeem omdat ze anders diep in de buidel moeten tasten voor een linux of win2k config met daarbij nieuwe hardware... (damn! Lange zin :+ )

Je gaat me toch niet vertellen dat het voor games is ofzo??

Ken je de uitdrukking: You can't have it all?

Als je echt zoveel waarde hecht aan je lcd dan is een OS upgrade misschien wel de moeite waard. Er zijn veel mensen in deze community die veel vrije tijd in het schrijven van software stoppen, daarnaast heb je ook nog IA's, informatieve sites en allerlei andere initiatieven die het leven van een tweaker een stuk leuker maken...

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je voortaan even na moet denken voordat je zulk soort ongenuanceerde berichtjes post... Mede door dit soort opmerkingen is er voor de programmeurs e.d. strax geen zak meer aan...

edit:
Owja.. nog even een toevoeging... Misschien dat dit iets meer duidelijk maakt voor die mensen die nog een antiek OS gebruiken:

Veel LCD software maakt gebruik van Performance counters. Hiermee kan je allerlei system stats weergeven in allerlei soorten software. Denk dus aan dingen zoals CPU & MEM usage, network load, packets/sec, etc... De reden dat dit niet op win98 werkt is omdat ze daar domweg niet of amper in zitten... Win98 was bedoeld voor consumenten, die hebben dus geen ruk aan dit soort informatie.. Windows NT heeft die Perf. Counters wel omdat dit OS vaak voor servers e.d. gebruikt wordt, waarbij het belangrijk is om het systeem goed te kunnen monitoren ivm stabiliteit... Het maken van een .exe die op alle windows systems draait is dus geen punt, maar juist het gebruik van die perf. counters brengt een hoop extra problemen met zich mee...

Daarnaast werkt het benaderen van de interface poorten (parallel/serieel) volgens mij ook totaal anders bij Win9x en NT based systems... Daar is dus DLportIO voor in het leven geroepen... Met behulp van die DLL's kunnen programmeurs zonder al teveel problemen gebruik maken van de interface poorten die anders in NT based systems niet/moeilijk aan te sturen zijn...

Klopt mijn verhaal een beetje? Of heb ik niet goed opgelet :P

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2003 02:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lcd studio gebruikt geen DLportIO. Maar het verhaal van directe aansturing in NT klopt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creepy

Creepy

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 02:39:
[...]
Veel LCD software maakt gebruik van Performance counters. Hiermee kan je allerlei system stats weergeven in allerlei soorten software. Denk dus aan dingen zoals CPU & MEM usage, network load, packets/sec, etc... De reden dat dit niet op win98 werkt is omdat ze daar domweg niet of amper in zitten... Win98 was bedoeld voor consumenten, die hebben dus geen ruk aan dit soort informatie..

Klopt mijn verhaal een beetje? Of heb ik niet goed opgelet :P
[/edit]
Je hebt niet goed opgelet ;) . In win9x / ME zijn ze er wel degelijk! Alleen onder winnt/2k/xp is de boel wat netter (en anders) geregeld. Dus bijna alles wat je met performance counters doet onder NT/XP/2000 zul je opnieuw moeten maken voor win9x. De CPU performance van LCDInf is gedaan met de performance counters. Zowel voor de 9x / ME versie als de winnt/2k/xp versie. Alleen op een andere manier dus.
En aangezien 9x / ME veruit in de minderheid is qua gebruikt OS is het dus gewoon makkelijker alleen support te maken voor nt/2000/xp.[/ME]

(netwerk info kan misschien wel m.b.v. performance counters, maar m.b.v. de IP Helper API is het wat makkelijker ;) )

Mijn mening is dat het porten van LCDStudio naar win9x / me best te doen is hoor, de vraag is of je er voor die paar users die er nog gebruik van maken moeite voor wilt doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Creepy op 11-04-2003 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

Kan iemand een paar foto's maken ?
Zo is het een beetje moeilijk in te schatten hoe het er uit ziet op een grafische lcd.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
Verwijderd schreef op 11 april 2003 @ 02:03:
_hades_ als je nou nog even doorgeeft aan yarv WELKE codes dat zijn.. maybe kan hij ze dan in zn init lus zetten. Onder het mom.. beter safe than sorry :)
Ja dat kan ik wel even uitzoeken met welke codes ik de lcd cursor kan besturen, maar je kan niet altijd dezelfde commando's geven, omdat de cursor ook niet altijd op dezelfde plek staat.

Maar de commando's kan ik wel even uitzoeken ja. Het begint iig al dat je in VT100 emulatie moet zitten, en met 'ESC [' in de control modus komt. Dan kan je met ctrl+c de cursor schuin bewegen, en ik geloof met crtl+k naar rechts bewegen. Maar dat weet ik niet precies.. moet ik even uitzoeken vanavond.

De pc uit zetten, en weer aan doen hielp niet. Ik denk omdat de cursor door die spectrum analyser verzet is. (scherm ging helemaal flippen :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook nooit gezegd dat het een technish probleem is om lcdstudio te porten. Maar 9x is gewoon een afschreven windows reeks. Ms dos,windows 3.0 windows 3.11 tijd om daar 9x aan toe te voegen en snel te vergeten dat het ooit bestaan heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
jvhaarst schreef op 11 April 2003 @ 09:03:
Kan iemand een paar foto's maken ?
Zo is het een beetje moeilijk in te schatten hoe het er uit ziet op een grafische lcd.
Afbeeldingslocatie: http://www.lcdstudio.com/LCDstudio1_small2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lcdstudio.com/t6963c/4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-09 15:28

jvhaarst

Eendracht maakt macht

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Is het een idee om die percentages ook als balkje erin te zetten ?

En ik moet geloof ik nu toch echt een keer m'n schermpjes aan de praat schoppen, dit is GOED !

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Percentages als balkje kan ook 't is maar net wat je wil hangt 'n beetje van je eigen creativiteit af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammoth
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Ik loop al een paar uur te zoeken naar hoe je die tekeningen die yarvieh laat zien zelf kan maken in de designer.
Ik kan het maar niet vinden.
Ik weet dat Yarvieh het druk heeft, net als de meeste hier, maar heeft iemand een tutorial of zoiets om dat soort designs te maken?

edit:

Thanks Yarvieh, maar dan zit er denk ik een klein foutje in je programma.
Hij vraagt namelijk naar lsd bestanden.
Pracht programma voor de rest.

[ Voor 23% gewijzigd door Mammoth op 11-04-2003 13:21 ]

There could be only one, too bad it wasn't me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Simpel je tekend in je favo teken programma mspaint/fotoshop/paintshop/whatever een plaatje klikt rechts op je design, load background.. vervolgens sleep je alle info naar de juiste plaats en presto...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mamoth read the quick start guide... please..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
Mammoth schreef op 11 April 2003 @ 13:13:
Ik loop al een paar uur te zoeken naar hoe je die tekeningen die yarvieh laat zien zelf kan maken in de designer.
Ik kan het maar niet vinden.
Ik weet dat Yarvieh het druk heeft, net als de meeste hier, maar heeft iemand een tutorial of zoiets om dat soort designs te maken?

edit:

Je moet het plaatje als JPG opslaan en dan die jpg selecteren en dan komt die er te staan als achtergrond. Weet wel hoe het moet, heb helaas geen grafische LCD :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mammoth schreef op 11 April 2003 @ 13:13:
Wat is daar fout aan dan? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

damn leuk programmaatje Yarvieh!! :D
Ik heb zojuist mn 4x20 opnieuw geslodeerd en het werkt heerlijk :9

Ik kan alleen niet kiezen wat ik er op moet zetten ;) Het is maar zo'n klein dingetje ;) Die equalizer is ERG geil.. maar MBM is weer zo verdomde nuttig aan de andere kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Dan doe je toch meerde dingen erop en laat je hem daardoor heen wandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mammoth
  • Laatst online: 22-09-2019

Mammoth

I am BIG

Verwijderd schreef op 11 April 2003 @ 17:14:
[...]

Wat is daar fout aan dan? :?
Dat hij standaard naar *.lsd zoekt en dus geen *.jpg en dergelijke bestanden laat zien. Ik dacht dus dat hij een speciaal type bestand nodig had.
Dom van me om het niet even met een jpg te proberen.
Maar nu ben ik lekker bezig te ontwerpen.

_herman_, ik heb die gelezen en daar staat in dat je de background kan selecteren. Wanneer ik dat deed gaf hij alleen lsd bestanden weer, en geen jpg's en bmp's e.d. Je moet dus eerst *.* laten zoeken en dan je achtergrondbestand selecteren.

Iedereen die gereageerd heeft bedankt.

There could be only one, too bad it wasn't me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm

Blamm

Niet meer Smart

Eskimootje schreef op 11 April 2003 @ 20:11:
Dan doe je toch meerde dingen erop en laat je hem daardoor heen wandelen?
ja ok.. maar om de 5 sec equalizer en mbm info staat zo stom ;) hij staat nu gewoon op mbm trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 19:55

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Ik weet niet of dit een bugje is maar ik meld het toch maar even.

Ik heb nu 2 schermpjes aangemaakt met LCDstudio.
- Scherm 1: Een mooie background zonder waardes
- MBM info en SYSinfo.(geen background)

Ik laat deze nu om de 10 seconde roteren.

Nu komt het. Eerst komt netjes het scherm met de background. 10 seconde erna komen de data in het LCD. Probleem is nu dat de background blijft staan:?

Ik wilde dus meerder verschillende schermen gaan gebruiken maar dat gaat dus niet op deze manier. (1 scherm met background en andere zonder)

edit:

Ik heb net even geprobeert met 2 schermen en 2 verschillende backgrounds en dan werkt het wel. Hij verandert dan mooi van de ene naar de ander background :?

Conclusie: ik ga bij mn gfx display toch maar verschillende backgrounds gebruiken en dan bij het char display maar geen background :9
Ik wilde het toch maar even melden.

Verder is het een de beste stukjes software voor mn gfx LCD _/-\o_ (en laten we het maar niet meer over de vorige versies hebben ;) )

[ Voor 38% gewijzigd door Carp_Hunter op 12-04-2003 01:05 ]

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Background blijft staan? dat hoort niet! welke lcd driver gaat het om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carp_Hunter
  • Laatst online: 29-05 19:55

Carp_Hunter

aka KiLLsLesS

Ik ben nu aan het testen met mn gfx LCD: een T6963c display

-KiLLALoT- -Guild Wars Player LLL en WauS- -System- & -Server

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yarv/ skagon / herman VHQ labs hebben deze bug als invalid bestempeld. op SED en T6963c.
Je moet m handmatig op *.lsd zetten en bij reload flipt i hier terug op *.*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[04:01] skagon: ...actually...
skagon/herman VHQ labs have tested this *POTENTIAL* bug and discarted it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er ook ergens screens van het programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blup
  • Laatst online: 10-09 19:08
Afbeeldingslocatie: http://www.trancevibez.com/rommel/lcdstudio.PNG Fullscreen

Effe simpel.
Let niet op dat icq dingens..
Verkleind ziet 't d'r gaar uit.. :/

[ Voor 105% gewijzigd door AcouSE op 12-05-2003 08:11 . Reden: Breedte pic aangepast + clickbaar ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik zit het wat te testen, maar ik snap nog niet hoe je meerdere scheremen en zelf je tekst kunt invullen, de dingen erin slepen wel, en ik krijg het ook nog niet op me lcd, maar ik heb de tijd, dus ga maar effe wat spelen, maar als iemand t leest.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij moet je een scherm eerst opslaan en dan kan je in de tabel onder het "tekenveldje" alle schermen onder elkaar zetten met erachter de tijd dat ze te zien zijn.
Zelf tekst invullen doe je door ergens op het tekenveld te dubbelklikken, je krijgt dan een windowtje om tekst in te voeren.

Ik heb t nog niet op mn lcd getest maar ik ben nu al een fan van het programma. IMHO een stuk beter vormgegeven dan powerlcd en makkelijker uitbreidbaar door de plugins. Zeer goed werk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 12 April 2003 @ 22:26:
volgens mij moet je een scherm eerst opslaan en dan kan je in de tabel onder het "tekenveldje" alle schermen onder elkaar zetten met erachter de tijd dat ze te zien zijn.
Zelf tekst invullen doe je door ergens op het tekenveld te dubbelklikken, je krijgt dan een windowtje om tekst in te voeren.

Ik heb t nog niet op mn lcd getest maar ik ben nu al een fan van het programma. IMHO een stuk beter vormgegeven dan powerlcd en makkelijker uitbreidbaar door de plugins. Zeer goed werk!
jah idd, ik heb het al gevonden :D mar toch denk ik dat ik bij jalcd blijf, omdat die wat meer kan, zoasl een terugtellende winamp tijd enzo, en mooie overgangen, grote klok enzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankzij het vele GEZEIK liefdevol vragen van de 9x users heb ik vandaag toch maar es gekeken of het te doen was en heb nu de basis draaiende er vallen wel 'n paar plugins uit (zoals perfmon bijvoorbeeld) maar het gaat wel werken...

grote klok voor 5+ regels word ook aan gewerkt overigens.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-04-2003 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Der_Rudy
  • Laatst online: 06-09-2022

Der_Rudy

Thats me....

Yarv gaat het toch maar weer doen zeg.... petje af hoor

www.haller.nl nu op een Compaq Proliant DL380 2xPIII 933MHz / 1GB / Smart Array controller / Raid 5 met 8 stuks 36,4 en 4 stuks 18,2 GB schijfjes... en draaiend achter een APC 2200 UPS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kriezus wat ben jij er weer vroeg bij rudy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 April 2003 @ 23:55:
grote klok voor 5+ regels word ook aan gewerkt overigens.
zoals dit?:

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk234359/PowerLCD_Output/PowerLCD%20v2.0%20-%20Final%20-%20Ice%20Skin%20v2.0/PLCD2_CLOCK.jpg

want alsdat zo is kan ik voor een groot gedeelte mijn powerlcd ice skin naar LcdStudio omzetten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ispierings/lcd_splash.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/ispierings/lcd_winamp.jpg

behoorlijke alpha pics van mijn skin-pack :P
(kweet, crappy cam)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2003 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.lcdstudio.com/e107/news

Added fist design ( spock ) en de tweakers.net/fok trackers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[contact advertentie]
Lieve maar enigsinds opstandige beta versie zoekt lieve doch kundige en strenge win98 gebruiker met enige lcd ervaring. Lijkt het je wat en ben je niet bang van 'n foutmelding of 1.. of 2 .. of tig.. ? mail me op win98beta@lcdstudio.com en wie weet bloeit er iets moois tussen ons op..
[/contact advertentie]

duss....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Verwijderd schreef op 14 April 2003 @ 21:19:
[contact advertentie]
Lieve maar enigsinds opstandige beta versie zoekt lieve doch kundige en strenge win98 gebruiker met enige lcd ervaring. Lijkt het je wat en ben je niet bang van 'n foutmelding of 1.. of 2 .. of tig.. ? mail me op win98beta@lcdstudio.com en wie weet bloeit er iets moois tussen ons op..
[/contact advertentie]

duss....
Yesss ;)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ik weet nie of het een bug is ofzo, maar het enige wat ik te zien krijg als opties zijn deze:

Afbeeldingslocatie: http://www.karremania.cistron.nl/GoT/lcd1.JPG
die 2 plugins heb ik zelf moeten invoeren, maar zelfs dan geeft ie niks.

Afbeeldingslocatie: http://www.karremania.cistron.nl/GoT/lcd2.JPG
Ook bij het toevoegen van plugins ziet hij er geen eentje, maar ze zijn er echt (verkenner gechecked:P).

Ik mis dus (denk ik) buiten date/memory alle plugins
ik heb trouwens een Crystal font 4x20 (634 toch? :P)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
KarreMania schreef op 15 april 2003 @ 12:55:
ik weet nie of het een bug is ofzo, maar het enige wat ik te zien krijg als opties zijn deze:

[afbeelding]
die 2 plugins heb ik zelf moeten invoeren, maar zelfs dan geeft ie niks.

[afbeelding]
Ook bij het toevoegen van plugins ziet hij er geen eentje, maar ze zijn er echt (verkenner gechecked:P).

Ik mis dus (denk ik) buiten date/memory alle plugins
ik heb trouwens een Crystal font 4x20 (634 toch? :P)
File > Configure, rechts staan alle plugins, links de plugins die worden gebruikt door het programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lees anders de quickstart guide op de site even, zal veel verhelderen voor je (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is niet de bedoeling dat je lsp files handmatig in gaat laden. de que manager kan alleen lsd files aan. Via het configure scherm kan je de MBM plugin laden en de qstat plugin ( mits je die files in je plugin dir hebt staan.)

daarna kan je mbm.lsd en qstat.lsd in que manager laden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Laatst online: 27-03 16:26
Hmm, ga maar eens kijken of ik m'n PC om kan zetten naar Win2K ofzo. Het ziet er wel erg lekker uit allemaal! :)

Iemand een idee hoe ik op mijn 98 bak snel ff 2K kan zetten en weer wissen als ik er vanaf wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanL
Benadski schreef op 15 april 2003 @ 14:18:
Hmm, ga maar eens kijken of ik m'n PC om kan zetten naar Win2K ofzo. Het ziet er wel erg lekker uit allemaal! :)

Iemand een idee hoe ik op mijn 98 bak snel ff 2K kan zetten en weer wissen als ik er vanaf wil?
Hij zoekt nog betatester voor 98, paar topics hierboven staat een oproep :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maargoed upgraden naar XP of 2k is natuurlijk een beter idee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benadski
  • Laatst online: 27-03 16:26
Ach ik wil het wel testen onder 98 hoor! Scheelt mij weer werk! :P

Denk eigenlijk dat het niet gaat passen op mijn schijfje dat 2K, er is nog maar 600MB vrij... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stuur ff mailtje is iets makkelijker voor mij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
4 en 8 lijns grote klok plugin (niet heel erg getest maar werkt vast wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Nu online
Hij is fijn :D tnx. Nu nog eentje met seconden :D dat is nog 1337er 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij werkt wel, maar na ongeveer een minuut, gaat hij over het scherm wandelen.. en dat is bij mij naar links, dus dan schuift ie steeds een 'hokje' naar links op... en ook gaat ie iets naar boven.. :) 8)7

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2003 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor lcd heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kben die RuBiE2003 van gisteravond ;) en ik heb dus een 8 * 24 LCD van eskimootje :) dat was met dat probleem van met niewe V100 drivers flipte hij helemaal, maar met de oude doet ie het wel, maar nu blijkt dus dat hij gaat wandelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier laat i de klok niet eens zien en alles gaat gelijk wandelen.

Ook statische tekst verspringt nogalis.. ik denk dat of dr iets mis is of dat de vt100 driver nog niet helemaal optimaal is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 16:08

ThaHandy

Discovery Channel

kickje ;)

ik heb hier sins kost lcdstudio geinstalleerd op mijn (ftp)server met een 4*40 LCDtje
maar bij mijn is het probleem dat transfer rates/sec bij niet goed word weergegeven hoger dan 4Mbyte/sec.
bijv. download van 11Mb/s geeft i aan 0.8-2.4Mb/s alles onder de 4Mb/s is dus goed.

aan welke kant ligt dit nu?

[ Voor 3% gewijzigd door ThaHandy op 12-05-2003 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat 't aan de network stats plugin ligt ik zal er vanaaf ff naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Laatst online: 16:08

ThaHandy

Discovery Channel

le bêche

hebbie et al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd