Toon posts:

krijg winXP niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:
  • 142 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb pas WindowsXP proberen te installeren, maar als hij tijdens de installatie ff moet rebooten dan krijg ik na dat scherm met dat balkje wat heen en weer schuift en totaal zwart scherm.. niet eens een knipperende cursor.. en dat blijft dan zo..

ik snap er nix van.. ik heb het ook wel eens geprobeerd om alle kaarten uit m'n pc te halen en dan installeren, maar dat heeft ook geen effect..

heeft iemand misschien een idee??

PS: hij is idd niet helemaal legaal... :| maar daaar zou het niet aan moeten liggen lijkt mij..

Als ik win2000 installeer gaat dat ook lang niet altijd goed, maar meestal wel..

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Geheugen problemen willen nog wel eens voor rare windows fouten zorgen

Probeer of [google=Memtest86] een oplossing geeft

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 09-04-2003 10:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

1) Waar heb je allemaal al gezocht?
2) Ik zou een andere videokaart proberen
3) Probeer eerst een legale versie.

• MrJT
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 18:55
Kan idd geheugen zijn, videokaart klinkt me logischer. Legaal of illegaal, dat maakt in principe niet uit.

Verwijderd

Als je een toets indrukt, Herstart het systeem dan automatisch???

Zo ja, Check mijn topic dan ff... http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/738508

Verwijderd

Topicstarter
maar als m'n videokaart er niet in zit (die had ik er nl tijdelijk uitgehaald), kan hij toch ook geen problemen met mijn videokaart krijgen??

wat zou dah de oplossing zijn voor het geheugen?? heb 256MB sdram

Verwijderd

Topicstarter
met die memtest86 geeft hij ook geen problemen aan.. dus vind het allemaal erg vaag..

heb een asus v7100 magic videokaart

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

Wat zijn de verdere specs van je pc?

Verwijderd

Topicstarter
amd athlon 800, 256MB, 20gb maxtor harde schijf..

asus v7100 vuideokaart dus, soundblaster 512 PCI.. netwerkkaartje(standaard) verder geen rare dingen volgens mij...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 april 2003 @ 10:36:
maar als m'n videokaart er niet in zit (die had ik er nl tijdelijk uitgehaald), kan hij toch ook geen problemen met mijn videokaart krijgen??

wat zou dah de oplossing zijn voor het geheugen?? heb 256MB sdram
Voor Windows XP heb je toch minimaal 512MB ram nodig , dat win2000 wel installeert komt misschien omdat die maar minimaal 256MB ram nodig heeft ;) :X

Verwijderd

Topicstarter
512 lijkt me toch erg veel..

hij draait bij mijn broertje ook op 256, maar dat is wel de home versie.. ik heb de pro

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 11:37 ]

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-08 17:25

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 11:33:
[...]
Voor Windows XP heb je toch minimaal 512MB ram nodig , dat win2000 wel installeert komt misschien omdat die maar minimaal 256MB ram nodig heeft ;) :X
Nope dat is niet waar. Werkt wel met 256MB. En dan kan die nog snel werken ook.
Beter is idd 512 omdat WinXP nogal grafisch is. En veel progjes op de achtergrond draait. :)

Verwijderd

Topicstarter
goed.. geheugen blijkt het dus niet aan te liggen.. videokaart lijkt me ook stug, omdat die er niet in zat toen ik hem installeerde..

weet iemand anders nog andere oplossing.. lijkt me toch sterk dat het installeren van xp niet mogelijk is op mijn pc.. (of uberhaupt niet mogeljk op een pc)

Verwijderd

megaleo schreef op 09 April 2003 @ 11:37:
[...]

Nope dat is niet waar. Werkt wel met 256MB. En dan kan die nog snel werken ook.
Beter is idd 512 omdat WinXP nogal grafisch is. En veel progjes op de achtergrond draait. :)
Sterker nog heb het wel eens op een bak met 64 mb geinstalleerd.

Denk eerder aan een corrupte HD oid omdat hij het soms ook bij w2k doet.

Verwijderd

Windows XP heeft aan 128 mb zelf al genoeg voor het te instaleren al hoewel 256 of 512 wel beter is maar met 128 kan je al instaleren heb je al een keer je computer een half uur laten staan op het zwarte scherm ???
zo nee probeer het eens

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:38
[...]

Smarty_6000:
Ik denk dat je je de site van MS nog maar 's moet bekijken ;)

---------------------------------------------------

Wat voor hardware heb je er nog meer in hangen (mobo??)? Ik heb eenzelfde soort probleem gehad bij een nieuw systeem. Na het vervangen van de hd wilde WinXP ineens wel installeren. Probeer anders de setup van xp 's als er geen partities meer op je hd staan (als je je dat kunt veroorloven natuurlijk)

[ Voor 33% gewijzigd door tommie-boy op 09-04-2003 11:49 . Reden: ff wat duidelijker maken ]

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. heb op zich niet heel veel zin om zonder partities te gaan werken..
maar als test zou het misschien een keertje kunnen..

mobo = jetway J-771 AS

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 April 2003 @ 11:57:
hmm.. heb op zich niet heel veel zin om zonder partities te gaan werken..
maar als test zou het misschien een keertje kunnen..

mobo = jetway J-771 AS
Probeer nu gewoon eens voor de gein een andere HD :p
Dan weet je tenminste zeker dat het daar niet aan ligt...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 12:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
tsja.. als ik hier nu zo ff een hd had liggen... en m'n huisgenoot zal ook niet blij zijn als de zijne eruit sloop... :P

ga er ook niet ff 1tje kopen.. :)

maar zal al jullie tips wel een keer proberen...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2003 12:09 ]

Verwijderd

Ik neem aan dat je XP installeerd vanuit een CD rom speler. Gebruikt deze misschien exotische drivers die je mee moet nemen in de installatie?

Verwijderd

Topicstarter
nope.. cdrom hoef ik nix geen drivers te installeren.. die doet het gewoon..

Verwijderd

Topicstarter
in hoeverre is het nu zo dat als je aan originele kan komen dat ie maar op pc kan geïnstallerd worden?? mn pa heeft nog wel een origineel, maar er staat me iets van bij dat ie maar op 1 pc kan.. en hoe zit dat dan met microsoft? in hoeverre kijken ze in jouw pc enzo??

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

[...]

WinXP is minimaal 128 MB Ram... en
Win2K is minimaal 64 MB Ram hoor...
edit:
Zie alleen dat ik beetje laat ben... 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2003 12:18 ]

Verwijderd

ik heb hetzelfde probleem, ik begin de installatie, dan gaat ie de setup voorbereiden en moet ik rebooten, dat doe ik en dan springt ie in een zwart scherm met links-boven een wit knipperend streepje.
Tjah, dat kan dacht ik, ik heb hem 3 uur zo laten staan gebeurde niks, ik heb 512 MB Ram.
Ook heb ik alle stekkers die nutteloos waren (printer enzo) eruit gehaald, en een paar kaarten in me pc.
Maar hij doet niks. De versie is ook illigaal, maar ik heb hem ook bij mijn broer geïnstalleerd, daar deed ie het wel, dat is een pentium 2 met 64 mb Ram en 10 gig schrijfruimte.
En een onbekende grafische kaart.

Ik heb een AMD Athlon, GeForce 2 MX 400, 60 gig schijfruimte, mijn pc is net 1 jaar oud, toen XP uitkwam pas een paar dagen :S

Verwijderd

Topicstarter
dat is idd erg vreemd...

niemand een idee hoe dit kan??

• _BladE2k_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08 14:37
Hmm, ik heb een soortgelijk probleem gehad, maar dan alleen met de NL versie van Winxp. De US/UK versie heeft me echter nog nooit problemen gegeven..

Welke versie gebruik je? Is deze met/zonder sp ingevoegd?

Een standaard GoTter ;)

Verwijderd

Topicstarter
NL versie... zonder SP geloof ik..

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:11
Geheugen lijkt me prima, ik heb XP op een Celeron 366 128mb ram een hele tijd laten draaien.. Werkte prima.
Behalve dat t traag was ;)

Aap!

Verwijderd

Topicstarter
zou het misschien kunnen dat het komt doordat ik van de vier partities 1 NTFS heb (de C-schijfdus) en de andere 3 nog gewoon fat32...

Ik installeer hem gewoon op de c-schijf, maar zou xp daar problemen van maken??? (win200 iig niet, want die heb ik nu draaien)

• _BladE2k_
Nee, XP moet daar geen problemen mee hebben. Wat misschien iets kan zijn... Zijn het allemaal primaire partities? Zo ja, check ff of de 1e (boot) wel active staat (met fdisk of partition magic).

Verder, probeer eens te installen met de US versie...

Een standaard GoTter ;)

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-08 22:56

RammY

Dát!

Probeer es te installen met een pci videokaartje... Ik heb het zelfde gehad met mijn sys... Met een Radeon 8500. In de setup gaat ie je vid kaart detecten en dan loopt die vast. met een knipperende cursor links boven in.. Blijkbaar trekt ie teveel stroom ofzow.. Ik heb toen mn Matrox G200 dr ingedaan en geinstalld. Toen deed iet wel. Later na de setup gewoon de Radeon dr weer in en alles werkt perfect. Installeer Windows bv met alleen de nodige hardware zoals: HDD, CD-DVD en vidkaart soundcard.

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

Jetway zeg je? Daar heb ik geen goede ervaringen mee.
Echt als je ooit nog iets koopt - geen Jetway.

Dat terzijde;

Ik raad je zwaar aan om even op de Jetway site zelf te gaan kijken naar een bios upgrade voor je moederbord.

Ook kun je de bios even nalopen om te controleren dat settings als 'video memory buffer' en 'shadowing' disabled staan (dat waren iig recommended settings voor mijn gf toendertijd).

Wat je anders nog kunt proberen is ALLES uit je systeem halen (aan pci/isa cards) op je videokaart na, en daarmee proberen een knappe install te krijgen.

Je format toch wel je C schijf voordat je met installeren begint he? :-)

--------------------

Ik zie dat je C waarop je installeert nu NTFS is?! Die moet je dus eerst even FAT32 krijgen voordat je er weer opnieuw een OS op kan zetten! (Dat is ook mijn bezwaar tegen NTFS omdat ik er hier als standalone zonder wilde services toch geen reet mee vooruit ga (behalve minder slack - alla).

En naar mijn weten kan dat niet anders dan de harde schijf opnieuw te partitioneren.

Veel plezier.

edit:

En dat gaat je niet lukken met de conventionele fdisk. Wel kun je er bijvoorbeeld Ranish Partition Manager voor gebruiken:

http://www.ranish.com/part/

En als je dat besluit te gebruiken - vergeet dan niet de partities bij het aanmaken een nummertje toe te wijzen alvorens het opslaan van de nieuwe partitionering.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2003 13:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
xp kun je toch gewoon installeren op ntfs?? waarom zou je daar eerst fat32 van moeten maken??

en idd.. format c is geeurd :D

• _BladE2k_
Idd kan je gewoon xp op een NTFS partitie installen, windows 2k ook wel. Zijn totaal geen problemen mee ;)

Een standaard GoTter ;)

Verwijderd

Naar mijn weten kun je XP/2K niet zonder meer op een *bestaande* NTFS partitie installeren - dat verslaat toch ook het doel van NTFS? :?

Verwijderd

XP pro kun je zonder meer op een ntfs partitie installeren hoor.
XP home kan mischien anders werken, die heb ik zelf op fat32 geinstalleerd.

• Rone
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

Rone

Moderator Tweaking
10 seconden zoeken:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;296814

[edit]
Werkt dat niet, zet je HD dan in een andere pc; installeer XP en zet je HD weer terug... sim-pel

[ Voor 26% gewijzigd door Rone op 11-04-2003 12:15 ]

PC1: 9800X3D + RX 9070 XT
PC2: 5800X3D + RTX 3080

Pagina: 1