Toon posts:

[WinXP] Windows XP Loopt vast voor opstarten.

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Problemen aan het front...

We hebben hier een computer staan, En dit probleem zijn we al meerdere keren tegen gekomen.

Het gaat om het volgende.

De klant heeft een dual boot systeem. Met windowsME en Windows XP.
Zodra windows XP Wordt opgestart, loopt hij al voor het opstart scherm ( Het mooie logo met het lopenede balkje... ) vast op een zwart scherm. ( Geen foutmelding ofzo ) Zodra je een toets indrukt, Start hij spontaan weer opnieuw op.
Dit is met elke manier van windows opstarten ( Dus Veilige modus, Laatst bekende goede configuratie enz. )

We zien wel iets HEEEEL snel voorbij springen, Maar vermoeden dat dat het zelfde is als waneer je een computer in veilige modus opstart. Dat je WIndows de bestanden ziet laden.

We hebben het aan een aantal keren gehad, En toen hebben we het opgelost met een format, Maar er moet toch een andere manier zijn?

Heeft iemand hier een oplossing voor? Het is erg vervelend. We formatten liever namelijk niet weer... Worden onze klanten ook niet vrolijik van.

• glashio
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-09 17:04

glashio

C64 > AMIGA > PC

Setup -> (Optie) Repareren :?

> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing

Verwijderd

Topicstarter
glashio schreef op 07 april 2003 @ 15:28:
Setup -> (Optie) Repareren :?
Ja... En dan ???
Krijg je een leuke dosprompt... :?

• Daacuso
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-06 02:14
Weet het is standaard; maar al eens memtest gedraaid of met ander geheugen geprobeerd. Lijkt er heel erg op dat geheugen corrupt is.

If you'd ask me what's more important you or my life; I'd answer my life and you'd walk away without knowing that you are my life!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Al een repair gedaan?
Het geheugen al getest? (www.memtest86.com)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 15:29:
[...]

Ja... En dan ???
Krijg je een leuke dosprompt... :?
Ej Viper ;)

Nee, das geen DOS.

Je bedoelt de repair console van WinXP? :)

Ik heb dit ook eens gehad... gebruik daar het commando: FIXBOOT
eens :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Zodra een systeem binnenkomt wordt deze in een Quicktech test gezet, Deze test uitgebreid het geheugen, En ook de harde schijf enzo.

Ook powermax is al over de schijf heen gehaald. Dus dat is ook geen probleem.

Even voor de duidelijkheid, Het is hier een winkel, En geen slecht lopende privé reperateur.

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 07 April 2003 @ 15:32:
[...]

Ej Viper ;)

Nee, das geen DOS.

Je bedoelt de repair console van WinXP? :)

Ik heb dit ook eens gehad... gebruik daar het commando: FIXBOOT
eens :)
He Demon ! Tijd geleden... Gaat meteen je ere plek weer in ere herstellen mocht het werken M8 !

FIXBOOT werkt dus niet... :(

Sorry Demon... Maar vooruit je ereplek krijg je nog wel...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 15:38 ]

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 07 april 2003 @ 15:33:
[...]

He Demon ! Tijd geleden... Gaat meteen je ere plek weer in ere herstellen mocht het werken M8 !

Sorry Demon... Maar vooruit je ereplek krijg je nog wel...
Werkt het niet?? damn :P

offtopic:
Hehe ok, ik zet jou ook wel weer in mijn sig, maar dan moet je voortaan wel weer eens wat meer op GoT komen!! :P

Toen ik dit probleem een keer had, loste dit het wel op.. alleen na een kleine 2 weken was het er weer.. bleek toen een kapotte HDD te zijn..

Ik zou zeggen.. tik ff in die repair console het commando HELP en kijk ff of er nog wat nuttigs tussen zit :)

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 07 april 2003 @ 15:38:
[...]

Werkt het niet?? damn :P

offtopic:
Hehe ok, ik zet jou ook wel weer in mijn sig, maar dan moet je voortaan wel weer eens wat meer op GoT komen!! :P

Toen ik dit probleem een keer had, loste dit het wel op.. alleen na een kleine 2 weken was het er weer.. bleek toen een kapotte HDD te zijn..

Ik zou zeggen.. tik ff in die repair console het commando HELP en kijk ff of er nog wat nuttigs tussen zit :)
He, Ik ben en blijf een tweaker... Allang gedaan :P

offtopic:
En ik ben al weer ff actief hoor op GOT ! Niet gemerkt dan???

Spreek je snel wel weer op MSN...

Verder de HD is goed. Het is een maxtor harddisk, en we hebben powermax erover heen gegooid. Dat is een test programma van maxtor zelf.

Meer info over powermax, Zoek maar op Powermax of Powerdiag op google.
Is ideaal programma om te zien of je maxtorretje nog goed is ja / nee.

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 15:41:
[...]

He, Ik ben en blijf een tweaker... Allang gedaan :P

offtopic:
En ik ben al weer ff actief hoor op GOT ! Niet gemerkt dan???

Spreek je snel wel weer op MSN...

Verder de HD is goed. Het is een maxtor harddisk, en we hebben powermax erover heen gegooid. Dat is een test programma van maxtor zelf.

Meer info over powermax, Zoek maar op Powermax of Powerdiag op google.
Is ideaal programma om te zien of je maxtorretje nog goed is ja / nee.
Pfff, wordt lastig nu.. misschien eens proberen te booten met zo min mogelijk hardware?

En boot ME wel gewoon?

Verwijderd

Topicstarter
DeMoN schreef op 07 April 2003 @ 16:07:
[...]

Pfff, wordt lastig nu.. misschien eens proberen te booten met zo min mogelijk hardware?

En boot ME wel gewoon?
Sorry voor de late reactie... Had ff gistere wat lastige klanten aan de foon, En net weer... Heb nu eindelijk een beetje rust.

Windows ME Boot als een zonnetje... Niks geen problemen...
We hebben het inmiddels opgelost door een herformat, Maar ik wil toch graag nog wel een oplossing hiervoor... Probleem komt ons iets te vaak voor....

En om dan iedere keer een herformat te doen...

Nope...

In ieder geval iedereen bedankt voor hun hulp, Mocht er ooit een oplossing komen, Post ik hem wel in dit topic...

• BrokenRules
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-03-2025
Ik ben hetzelfde tegen gekomen op mijn bijbaantje... Werd als kassa systeem gebruikt en dus wel lastig dat ie niet wilde booten...
Ook het opstarten van een bootable XP cd werkte niet....
Toen maar XP opstartdiskettes gebruikt
kon ik weer wat verder maar weet ook niet wat je aan die repair hebt... ff een gebruiker kiezen en dan krijg je een dos look-a-like....
Vervolgens toch maar overwogen te updaten van home naar pro.... wat niet werkte... omdat hij geen geinstalleerd besturingssysteem kon vinden....

Het vreemdst van alles was toen we hem aan het eind van hele avond van alles proberen gewoon tijdje aan lieten staan... starte hij op na ongeveer 15min

ben ook heel benieuwt of er een verklaring voor dit probleem is;

Verwijderd

Repair modus en dan: chkdsk /r
Vaak wil dit wel helpen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 april 2003 @ 14:27:
Repair modus en dan: chkdsk /r
Vaak wil dit wel helpen
Dit topic wordt hier gronidg bewaart, Hoop dat we er wat aan hebben ind e toekomst... Thanx !
Pagina: 1