Toon posts:

Thermaltake 11 probleem :S

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een klein probleempje met de Thermaltake 11.....

ik heb vorige week donderdag een nieuwe pc gekocht met een thermaltake 11...

ik heb voor de zekerheid de koeler maar door de winkel op het moederbord laten monteren dus het lijkt me dat deze goed geplaatst is..
ik heb trouwens een Asus a7n8x Deluxe moederbord en een Amd XP 2000+ processor

nou het probleem:
ik zag op het begin dat de temperatuur van het moederbord 18° was maar de CPU 54°!!!! ik heb me bios geupdated en nu zie ik dat de processor 37° is (moederbord nog steeds 18°) vlak na het opstarten... na ongeveer een uur zie ik dat de temperatuur van de CPU rond de 44° is... weet iemand hoe het komt dat mijn CPU zo warm is of dat mijn Bios de verkeerde temperatuur aangeeft

gr. Bo

• Tefflar
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-05-2025
is een vrij normale temperatuur hoor... zeker voor een Athlon.
Wat voor CPU is het precies?

• Shyne
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-02 23:21
Voor een 2000+ is dat echt niet warm hoor :{

Verwijderd

Topicstarter
ik zou t eerlijk gezegt niet weten... maar een paar gasjes op de lan zeiden dat dat best warm was.... bij hoeveel graden begint het eigelijk gevaarlijk te worden?

Verwijderd

80-90 graden, ik zou je dus geen zorgen maken, deze temps zijn uiterst normaal hoor!

Verwijderd

Topicstarter
hartstikke bedankt allemaal :) ik kan nu met een gerust hart gaan slapen :P

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-02 00:01
Tefflar schreef op 08 April 2003 @ 23:14:

Wat voor CPU is het precies?
LOL,... lees de starterspost goed! 2000+ 8)7 ;)

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Het is een vrij normale temperatuur hoor en die 54c moet je met een korreltje zout nemen, want asus moederboarden staan er om bekend de temperatuur altijd iets hoger weer te geven als dat ie in werkelijkheid is ;)

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-02 21:41

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven. Asus Probe zegt: CPU 49 (stressed) Mobo 32
Maar mijn Bios zegt: CPU 39 (stressed) Mobo 48
Wat is de waarheid? :?

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Verwijderd

IK word weleens moe van die mensen die zeggen dat 50 graden al te warm is.
Niet naar luisteren, als je sys stabiel loopt met die temp is er niets aan de hand.

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-02 20:51

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

@Bo_747; Hoe vaak moet het nog gezegd worden :( ? Lees de FAQ en gebruik de search! Nu vervuil je het forum alleen maar met dit onzinnige topic!

1e klik

2e klik

3e klik

Bron: Technische PMG FAQ : Processoren
Hoe warm mag m'n CPU worden?

Dit is heel verschillend. Intel CPU's hebben de temperatuur sensor ingebouwd zitten, en de temperatuur kan dan direct uitgelezen worden door het mainboard. De sensor meet hier de echte core temperatuur, dus binnenin de CPU.

Bij AMD is dit anders. De AMD's hebben tot nu toe geen ingebouwde sensor, en de sensor zit hier dan op het mainboard aan de onderkant tegen de CPU aangedrukt. Zorg ervoor dat de sensor de CPU goed raakt zodat je geen grote afwijkingen krijgt. AMD's verbruiken vaak meer stroom dan Intel CPUs, en zodoende worden ze warmer en ligt de maximale veilige temperatuur ook hoger. Let er wel op dat deze maxima gelden voor de core temperatuur, en niet voor de temperatuur aan de onderkant van de CPU. De door het mainboard uitgelezen temperatuur wijkt behoorlijk af van de core temperatuur, en je kunt er van uit gaan dat het verschil zon 20 graden is. Een AMD Duron/Athlon mag gemiddeld zo'n 90 graden worden, maar zorg er dan voor dat de uitgelezen temperatuur niet boven de 65 a 70 graden uit komt.

Voor overzichten van maximale temperaturen:
The BalusC Server (onder Hardware > CPU types)
http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm
http://users.erols.com/chare/elec.htm

[ Voor 7% gewijzigd door WeaZuL op 09-04-2003 01:58 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

De temps zijn ok. Het is normaal dat je proc wat toeneemt in temp als ie langer aanstaat. Ik vind voor de TT 11 deze temps best hoog voor een 2000+. Maar ze zijn niet extreem ofzo. Kweenie of je koelers hebt in je case, dan kun je die erin zetten, gaat je temp vast omlaag.

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09:19

Chakotay

Lick here to continue

Zondagskindje schreef op 09 April 2003 @ 01:51:
Ik weet ook niet meer wat ik moet geloven. Asus Probe zegt: CPU 49 (stressed) Mobo 32
Maar mijn Bios zegt: CPU 39 (stressed) Mobo 48
Wat is de waarheid? :?
Asus wil nog wel eens wat krom zijn met het weergeven van temperaturen, maar met normale koeling komt het zeker niet voor dat je CPUtemp lager is dan je systemtemp. (48° is zowieso wat hoog voor systemtemp, zal wel verkeerd om staan neem ik aan?)

Al gekeken wat mbm zegt?

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

/overbodig

Bo_747, ik raad je aan om in het vervolg wat meer vooronderzoek te plegen qua maximum temperaturen etc.. De Athlon XP's mogen van AMD wel 90 graden worden en daar zit je ruim onder. Daarnaast, pas wanneer je een "hoge temperatuur" verneemt in combinatie met instabiliteit, dan mag je je zorgen gaan maken :z
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.