De mooiste Ultra Compacte Digitale Camera's

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 742 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

4of9 schreef op 27 april 2004 @ 16:04:
Ik zat te twijfelen tussen de ixus 400 en de s4i en toen heeft het formaat, de legio aan instellingen, ervaringen van een collega en de prijs me over de streep getrokken.
Ik heb de knoop zelf niet door kunnen hakken, zodoende hebben mijn ouders sinds 2 dagen een Ixus430 en ikzelf zou morgen de S4i binnen moeten hebben.

De Ixus is meer allroundcamera en steviger, prima voor ouders. Ikzelf ga voor de ultra-compactheid en toch knap scherm. Ik meen dat de S4i ook Picturebridge ondersteunt, dus blij ben ik wel.

Zodra ik beide camera's in handen heb, zal ik eens kijken naar de overenkomsten/verschillen.

• monkel
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 21:25
Ik heb destijds voor een optioS gekozen. Was compacter dan de ixus (kan 'm nou gewoon ongemerkt meenemen). Toen ik later dit soort foto's schoot: http://www.xs4all.nl/~dekooter/pentax/ wist ik zeker dat ik een goeie had gekocht :)

Zitten een paar foto's tussen, gemaakt met s-macro functie, waardoor je nog verder kan inzoomen bij een macro-foto. Die optie ben ik bij de ixus v3 van m'n broer nog niet tegen gekomen.

Maar ik denk dat het uiteindelijk niet veel uitmaakt welke je neemt, je gaat tenslotte niet met 3 verschillende fototoestellen continu foto's nemen om maar steeds de mooiste er tussenuit te pikken :p Oftewel: je merkt het niet als de ene net een tikkeltje minder mooie foto's maakt met een bepaalde instelling.

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wel, ik heb de afgelopen 24 uur intensief moeten gaan spelen met mijn camera's (stoomcursus voor vakantie :)) en kan nu een beetje de Ixus430 en de OptioS4i naast elkaar leggen, de verschillen zijn best groot.

Qua hardware: De Ixus is veel zwaarder (2x) en ietsje groter, maar dat komt door zowel de robuste behuizing als de wat zwaardere batterij enz. Ook qua knoppen heeft de Ixus iets meer opties dan de OptieS4i.... De S4i is dus zoals genoemd de kleinste camera zo'n beetje.... echter deze heeft een groter LCD-scherm (1.8" ipv 1.6). Het scherm is echter vooral in felle zon duidelijk minder fel en ook qua details is het schermpe van de Ixus veel beter. Beide hebben Picturebridge, beide zijn erg snel met het uitklappen van de lens (2 seconden tussen knopje indrukken en de eerste foto) en beide hebben een prima zoom. De OptioS4i heeft echter z'n zoomknop niet handig geplaatst, zodat je niet intuitief en met 1 hand makkelijk de zoomknop kan bedienen...de lader is van de Optio enorm handig, gewoon een cradle en geen gezeik. Qua specs maken ze ongeveer evenveel foto's op 1 lading enz enz. De Optio heeft dan iig 10 Mb geheugen intern, dus je kan je kaartje vergeten.

Qua software is er wel een wereld van verschil. De Optio heeft onder een bepaald menuknopje enorm veel fotomaakopties, zoals sepia maar nog een heel arsenaal aan specifieke kleuren. Je kan ook je foto's samenpersen of uitdeien in 1 dimensie, nachtshot, maar ook speciale bloemenshots enz. Naast macro krijg je ook de mogelijkheid tot supermacro, zodat je in een beperkter domein kan scherpstellen (en dus makkelijker). Het foto's bekijken gaat zeer snel, je kan ook bizar snel en eenvoudig bewerken, beetje kleur doen, kantelen, uitsnijden... kan allemaal on the fly. Foto's voorzien van commentaar, geen probleem... erg veel software dus ingebouwd.

Waar het om gaat: foto's maken. Beide toestellen draaien IMHO een prima foto van hetzelfde object. Maar ondanks beider prima qualiteit merk ik toch enige verschillen op. Zowiezo dat de Ixus veel verzadigdere foto's weet te maken, terwijl de Optio minder scherptediepte bleek te hebben.. zo sterk, dat ik de indruk van perspectief een beetje kwijtraakte. Ik heb de indruk dat de Ixus betere foto's schiet en ook minder ruis bevat vanuit het uit-de-heup-schieten, maar indien je aandacht besteedt aan een Optio, dan zal deze ook voldoen. Beide zijn iig behoorlijk adequate en tja, met een beetje nabewerken kan je ook de OptioS laten verzadigen.
Mijns inziens is qua omvang de OptioS4i een betere camera, zowel voor het meenemen als het nakijken van de foto's.

• german8
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:23
Ecteinascidin schreef op 30 april 2004 @ 20:35:
Zowiezo dat de Ixus veel verzadigdere foto's weet te maken, terwijl de Optio minder scherptediepte bleek te hebben.. zo sterk, dat ik de indruk van perspectief een beetje kwijtraakte.
Allereerst bedankt voor de mooie review, ik zit zelf namelijk te twijfelen tussen deze 2 camera's. Ik me echter wat je met bovenstaand bedoelt, misschien duidelijker met behulp van foto's? Bedoel je te zeggen dat de foto's van de Optio perspectiefloos zijn?

Wat zit er trouwens standaard bijgeleverd bij de camera's? Ik heb namelijk liever een normalelader (en autolader bijbestellen voor vakantie), als een dockingstation.

• airliner
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01 20:58

airliner

Swell

vraag me toch echt af waar de ixus i blijft, heb je het over compacte digitale camera's 8)7 :?

• german8
De Ixus i heeft helaas geen optische zoom, iets wat de Pentax Optio, Casio Exilim, Sony DSC-T1, Minolta DiMAGE X series en de aankomende Olympus AZ-1 wel hebben.

Verder is het wel een goede camera.

[ Voor 24% gewijzigd door german8 op 03-05-2004 15:43 ]

Verwijderd

Als ik dit hele topic zo doorlees dan komen er steeds 3 a 4 camera's naar voren welke het beste zouden zijn.

Nu is mijn vraag ( en deze is al een paar keer eerder gesteld maar niet (echt duidelijk) beantwoord )

Wat is de beste camera als je hem vooral voor party foto's wil gebruiken ?

Want ik zoek nog een klein compact cameraatje welke het goed doet in donkere ruimtes en toch ook goeie specs heeft in z'n algemeeniteit.

Verwijderd

Ik denk dat geen enkele kleine camera echt goed is voor partypics...
Ik heb de Optio S en die is prima. Neem m relaxed mee in mijn broekzak, maakt mooie foto's, optische zoom.. allemaal prima.
Maar de partypics zijn niet super: veel rode ogen. Zonder flits vaak te donker, met flits weer heel steriel. Ik denk echter dat je dat bij al deze camera's zal hebben van dit formaat.

Verwijderd

Toch jammer, omdat voor dat soort doeleinden toch liever niet zo'n DING bij je draagt

Verwijderd

Hi Folks
Heb nog even wat verschillen gevonden tussen de S4 en de S4i
- prijs S4 is standaard zo'n 50 euro goedkoper
- S4 kan niet ingesteld worden op ISO waarde 400, terwijl de S4i dit wel kan. Dat heeft te maken met slechtere lichtomstandigheden. Wie heeft hier ervaring mee?
- S4i gebruikt 12bits codering en de S4 10 bits. M.i. betekent dit dat je kleurnuances nog beter kunt vastleggen.
- S4i kan video/audio schrijven tot het geheugen vol is. S4 is tijdsbeperkt
- S4i is zilver en de S4 is platina-achtig (ik weet niet hoe dat er in het echt uit ziet, maar ik denk zo)
- mogelijkheid om een onderwaterhuis (a 215 euro) bij te kopen. Daarmee kun je dan tot 40m onder water. De S4i heeft hier ook speciale blauw-programma's voor die de instellingen regelen (marine)
- cradle
- groter display (maar niet meer pixels)
- iets andere knoppenlayout

Wie heeft er ervaring met camera's die wel ISO 400 hadden en camera's die het niet hadden?

Verwijderd

airliner schreef op 03 mei 2004 @ 15:34:
vraag me toch echt af waar de ixus i blijft, heb je het over compacte digitale camera's 8)7 :?
Jaa, die heb ik dus sinds kort, erg mooi speelgoed, maar ik moet nog een zooitje foto's maken maar hier is er eentje, boven mijn hoofd gemaakt, en ik stond vrij veraf

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/remmeren/IMG_0271.JPG

Verwijderd

Het vakantiegeld is binnen. Ik ga nu dus ook een pentax optio s4i aanschaffen. Maar er is echt een enorm prijsverschil, zoals altijd, tussen bepaalde winkels. Ik hou nu al een paar dagen pixmania.com in de gaten en tot mijn verbazing is de prijs van de s4i met zo'n vijftig euro gestegen. Klopt dit, of ben ik nou gek (intikkertje ja :p)?

Dus even aan algemene vraag: waar hebben jullie (de pentax optio s4i'ers) de camera aangeschaft?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Ja ik zag het ook ja, ik MOET er ook een hebben. Op de japanse site staat nu ook een zwarte en op de americaanse hebben ze het erover dat hij alleen sd slinkt ipv ook mmc. Lijkt me alleen erg sterk dat laatste.

Best veel 1.6" vs 1.8 "!!

[ Voor 93% gewijzigd door PWA op 10-05-2004 15:25 ]

• german8
Weet iemand (uit ervaring?) met welke preset (sneeuw, portret, landschap, bloemen, flits aan/uit etc.) de Pentax Optio S4i een zo snel/kort mogelijke sluitertijd gebruikt?

• 4of9
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
ik ben er nu mee aan het experimenteren, als je de ev compensation laag zet en je iso ook op 50 ofzo dan gebruikt hij een korte sluitertijd, en volgens mij ook als je focos op point zet....

ben het ook allemaal aan het uitvogelen :)

voorbeeld foto pentax optio s4i (een van de eerste die ik schoot) :

http://ivo.zelluf.com/zooi/images/water.jpg

Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...

• 4of9
Verwijderd schreef op 09 mei 2004 @ 16:59:
Het vakantiegeld is binnen. Ik ga nu dus ook een pentax optio s4i aanschaffen. Maar er is echt een enorm prijsverschil, zoals altijd, tussen bepaalde winkels. Ik hou nu al een paar dagen pixmania.com in de gaten en tot mijn verbazing is de prijs van de s4i met zo'n vijftig euro gestegen. Klopt dit, of ben ik nou gek (intikkertje ja :p)?

Dus even aan algemene vraag: waar hebben jullie (de pentax optio s4i'ers) de camera aangeschaft?
ik heb hem bij digitalstreet gehaald, daar is hij het goedkoopst en goede service!

Verwijderd

4of9 schreef op 11 mei 2004 @ 13:27:
[...]

ik heb hem bij digitalstreet gehaald, daar is hij het goedkoopst en goede service!
Ja daar is ie nu tijdelijk niet leverbaar. Ik kwam via prijsindex.net overigens op progress.nl terecht. Daar verkopen ze hem voor € 343.79 inclusief btw.

Dan komt er natuurlijk nog 16 euro verzendkosten bij, onder rembours en alles. Maarja heb vandaag ook zo'n twaalf fotozaken in Amsterdam gebeld, van centrum tot schiphol. Overal komt ie deze week pas binnen. Daarbij varieëren de prijzen daar van 390 euro tot 459 euro. Ongelooflijk...:s

Op de ceintuurbaan was ik zelf nog even langs een pentax winkel gegaan, net overgenomen dus het hele nieuwe assortiment kwam deze week nog binnen. En er lagen al genoeg folders van de optio s4i :9~ Helaas wist de man nog niet wat de prijs zou worden, hij vertelde me overigens wel dat de prijzen rond deze periode enorm gaan zakken?! Begreep niet helemaal waarom...maargoed, dan moet ik dus wachten en daar heb ik eigenlijk geen zin in ;)

• german8
Ik ga binnenkort wel naar Kamera-express in Capelle ad IJssel, dat zijn experts en misschien valt er nog wat te regelen als ik er ook een extra accu, tasje en SD-kaart bijkoop.

Er is trouwens al een nieuwe firmware beschikbaar voor de S4i:

http://www.pentaxusa.com/...s/os4i_fw/os4i_fw_101.htm

(het firmwarebestand is te downloaden onderaan bovenstaande pagina)

[ Voor 37% gewijzigd door german8 op 11-05-2004 15:00 ]

Verwijderd

Hahahahahaha, dat denk je zelf? KE onderhandelt op nieuwe spullen helemaal nooit. Zij zien zichzelf al als goedkoopste en geven daarom ook geen kortingen. Overigens wel terecht...

• german8
Ze staan in Pricewatch en weten dus best dat zijn lang niet de goedkoopste zijn (zowel met de camera als de accesoires).
Als ik bij KE de S4i, extra accu, 256SD kaartje en Lowpro tasje bestel ben ik 502,- euro kwijt.
Via Pricewatch voor precies hetzelfde 430,- euro

Dus eerder arrogant/dom ipv terecht....

[ Voor 32% gewijzigd door german8 op 11-05-2004 15:26 ]

• ForrestX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-12-2025

ForrestX

a click away from satisfaction

kan em hier ook wel neergooien:

dacht ik eruit te zijn met mijn Canon Ixus 430 krijg je dit...nóg meer opties...wat nu?

*Canon Ixus 430
*Nikon Coolpx 3700
*Minolta DiMage Xt
*Casio Exilim Z-40

ik weet het niet meer...ik geil een beetje op die Canon...maar het zou zonde zijn als ik daardoor wellicht betere toestellen aan mijn neus voor bij laat gaan door mijn enthousiasme...

iemand die mij op het goede pad kan brengen of bevestigen dat ik daar al zit??

Verwijderd

KlaasHof schreef op 11 mei 2004 @ 15:10:
Ze staan in Pricewatch en weten dus best dat zijn lang niet de goedkoopste zijn (zowel met de camera als de accesoires).
Als ik bij KE de S4i, extra accu, 256SD kaartje en Lowpro tasje bestel ben ik 502,- euro kwijt.
Via Pricewatch voor precies hetzelfde 430,- euro

Dus eerder arrogant/dom ipv terecht....
Heb je het dan helemaal correct berekend met verzenden ed erbij? Daarnaast is het werkelijk niet te doen om met alles het goedkoopste te zijn, dus moet je je afvragen of een dergelijke berekening wel correct is.

• german8
Forrest X:

Ik was eerst ook opzoek naar een Ixus 400/430 maar ga nu toch voor de Pentax Optio S4i (Casio Exilim gebruikt de lens van dit toestel) maar de Pentax is beter.
Ik zou nog even goedkijken als ik jou was.

Mig:
Alles zonder verzend kosten (dit scheelt idd wel een beetje) en gelijke producten.

Ik ga het gewoon proberen bij KE, moet er wel vrij voor nemen aangezien ze alleen op kantoortijden geopend zijn.

• 4of9
Verwijderd schreef op 11 mei 2004 @ 14:04:
[...]

Ja daar is ie nu tijdelijk niet leverbaar. Ik kwam via prijsindex.net overigens op progress.nl terecht. Daar verkopen ze hem voor € 343.79 inclusief btw.

Dan komt er natuurlijk nog 16 euro verzendkosten bij, onder rembours en alles. Maarja heb vandaag ook zo'n twaalf fotozaken in Amsterdam gebeld, van centrum tot schiphol. Overal komt ie deze week pas binnen. Daarbij varieëren de prijzen daar van 390 euro tot 459 euro. Ongelooflijk...:s

Op de ceintuurbaan was ik zelf nog even langs een pentax winkel gegaan, net overgenomen dus het hele nieuwe assortiment kwam deze week nog binnen. En er lagen al genoeg folders van de optio s4i :9~ Helaas wist de man nog niet wat de prijs zou worden, hij vertelde me overigens wel dat de prijzen rond deze periode enorm gaan zakken?! Begreep niet helemaal waarom...maargoed, dan moet ik dus wachten en daar heb ik eigenlijk geen zin in ;)
dan heb ik mazzel gehad :)
kreeg hem namelijk zaterdag binnen _/-\o_

Verwijderd

4of9 schreef op 11 mei 2004 @ 21:09:
[...]

dan heb ik mazzel gehad :)
kreeg hem namelijk zaterdag binnen _/-\o_
Ja, tegen die tijd was de camera dus niet meer leverbaar :p

Camera bevalt dus wel erg goed?

• 4of9
ja hoor :)

alleen vrees ik dat ik uiteindelijk toch ook een dslr wil :)

• german8
Weet iemand toevallig een tasje voor de Optio S serie waar ook een extra accu en SD kaartje in/op kunnen?

• ForrestX
  • Laatst online: 16-12-2025

ForrestX

a click away from satisfaction

KlaasHof schreef op 11 mei 2004 @ 19:47:
Forrest X:

Ik was eerst ook opzoek naar een Ixus 400/430 maar ga nu toch voor de Pentax Optio S4i (Casio Exilim gebruikt de lens van dit toestel) maar de Pentax is beter.
Ik zou nog even goedkijken als ik jou was.

Mig:
Alles zonder verzend kosten (dit scheelt idd wel een beetje) en gelijke producten.

Ik ga het gewoon proberen bij KE, moet er wel vrij voor nemen aangezien ze alleen op kantoortijden geopend zijn.
op welke gebieden is de Pentax beter?? Waar moet ik op letten??

edit:

Ik heb net op Steves-digicams.com de twee toestellen vergeleken, en ik moet zeggen dat de foto's van de Ixus 430 (s 410) echt een heel stuk beter waren dan die van de Optio...

[ Voor 14% gewijzigd door ForrestX op 12-05-2004 18:27 ]

• german8
Lees deze thread even goed door, beginnend bij een post van middelkoop - Sunday 11 May 2003 18:14.

Verder heeft de Casio de lens van de optio maar heeft de S4i t.o.v. de S4:

- S4 kan niet ingesteld worden op ISO waarde 400, terwijl de S4i dit wel kan.
- S4i gebruikt 12bits codering en de S4 10 bits. M.i. betekent dit dat je kleurnuances nog beter kunt vastleggen.
- S4i heeft een videoframerate van 30fps i.p.v. 15fps bij de S4
- S4i is zilver en de S4 is platina-achtig (ben wezen kijken in de MediaMarkt en 'platina' lijkt meer op vies zilver)
- mogelijkheid om een onderwaterhuis (a 215 euro) bij te kopen. Daarmee kun je dan tot 40m onder water. De S4i heeft hier ook speciale blauw-programma's voor die de instellingen regelen (marine)
- cradle
- groter display (maar niet meer pixels)
- iets andere knoppenlayout

En de S4i is op dit moment de nieuwste t.o.v. de Casio Z4 en Pentax S4 (ook qua techniek)

• 4of9
KlaasHof schreef op 12 mei 2004 @ 16:45:
Weet iemand toevallig een tasje voor de Optio S serie waar ook een extra accu en SD kaartje in/op kunnen?
Ik kreeg van mijn werk een tasje/ding waar hij in past + extra vakje voor accu en sdkaartje, ze hadden het gehaald bij de mediamarkt.

zal het merk even posten als mijn vrouwtje straks terug is met mijn cam....

ps: voor mensen die aan het kiezen zijn, dit zijn mijn eerste (leuke) pix gemaakt met de optio s4i:

http://ivo.zelluf.com/zooi/images/s4i/

[ Voor 15% gewijzigd door 4of9 op 12-05-2004 19:45 ]

• german8
Erg mooie foto's zeg, wel jammer dat ze bewerkt zijn waardoor je niet van de foto's in hun volle glorie kan genieten en ze kan vergelijken.
Zijn die foto's van brand in de Efteling ook met de S4i gemaakt?

• 4of9
nee met een oude kodak dc215

alleen die in de map s4i zijn met de s4i gemaakt :P

zal de originele ook wel even in de map zetten als ik ze nog heb...
(heb ze alleen voorzien van een kadertje en geresized)

[ Voor 46% gewijzigd door 4of9 op 12-05-2004 23:01 ]

• MyrddinLXXIIX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-01 13:42
Ik heb sinds vorige week dinsdag de Casio Exilim EX-Z40.
T.o.v. de Z4 heeft deze extra batterijcapaciteit. Zoom is ok, alleen ga ik binnenkort wel even zo'n mini-tripod halen.

Ik heb 'm bij de mediamarkt gehaald. Ik hoop dat de prijs nog wat daalt bij andere winkels. Ga volgende week maandag nog even langs om het prijsverschil te incasseren. Altijd handig, die laagsteprijsgarantie! Nu al €20 op €399. :)

Verwijderd

Ik kreeg vandaag de optio s4i binnen, wat een ultrageil ding zeg. Ben constant bang dat ie uit mijn handen glipt :P Maar daar kom ik wel overheen ;)

Moet alleen nog eens goed gaan bestuderen hoe ik al die instellingen kan veranderen. Het uurtje dat ik ermee heb gespeeld (moet weer aan de tentamenleerstof) beviel erg goed.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:31

Tim Schuhmacher

abasios

Ik ben dus ook van plan een ultra compacte camera te kopen. Ik las net dat de batarij van de sony t1 slecht een 1 uur mee gaat, hoe is dat met de pentax optio s4i? Kan iemand mij dat vertellen? En de zelfde vraag voor de exilim z40?

Verwijderd

Tim Schuhmacher schreef op 12 juni 2004 @ 18:29:
Ik ben dus ook van plan een ultra compacte camera te kopen. Ik las net dat de batarij van de sony t1 slecht een 1 uur mee gaat, hoe is dat met de pentax optio s4i? Kan iemand mij dat vertellen? En de zelfde vraag voor de exilim z40?
Geschatte gebruikstijd (bij volledig opgeladen batterij D-LI8)
Aantal te maken opnamen: Ca. 180 (bij temperatuur van 25° C met de LCD-monitor
aan en 50% flitsopnamen)
Dit komt uit de handleiding, en dat klopt ook wel. Ik heb al momenten gehad dat ik mijn batterij leeg wilde hebben en maar foto's, met flits, bleef maken om dit proces te bespoedigen. Dat heeft al met al nog heel wat foto's opgeleverd :P

edit: optio s4i dus...pardon :o

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2004 16:09 ]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Zit heel erg te twijvelen tussen de Pentax Optio S4i en de Casio Exilim EX-Z40.

De prijzen liggen grosso modo gelijk op EUR 350,-.

De s4i is het kleinst maar als ik me niet vergis is fotokwaliteit volgens de reviews bij de Z40 wat beter.

Ik zoek een goede Point en Shoot Camera voor alledaagsgebruik in de breedste zin van het woord. Daarbij moet ie zo makkelijk mogelijk mee te nemen zijn.

Iemand advies?

Verder vraag ik me ook af in hoeverre een digitale camera nu qua kwaliteit vergelijkbaar is met een traditionele camera.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Pentax Optio S4i, lijkt me geweldig cameraatje
1 groot nadeel voor mij: geen AF assist-lamp !!
Dat zit dus wel op de Ixus

Heb nu namelijk een Finepix A303 en erger me dood dat als het maar beetje donker is mijn AF icoontje rood wordt en resultaat na een weekje vakantie, veel out of focus foto's en dat zie je pas achteraf, lcdtje heb je dat niet direct door. Dus die camera gaat de deur uit.

Maar goed de Optio leek me nice maar wordt dus toch maar een Ixus, beter voor mijn bloeddruk

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Tonton schreef op 27 juni 2004 @ 17:35:
Pentax Optio S4i, lijkt me geweldig cameraatje
1 groot nadeel voor mij: geen AF assist-lamp !!
Dat zit dus wel op de Ixus

Heb nu namelijk een Finepix A303 en erger me dood dat als het maar beetje donker is mijn AF icoontje rood wordt en resultaat na een weekje vakantie, veel out of focus foto's en dat zie je pas achteraf, lcdtje heb je dat niet direct door. Dus die camera gaat de deur uit.

Maar goed de Optio leek me nice maar wordt dus toch maar een Ixus, beter voor mijn bloeddruk
Denk dat je dan wel goed zit, daar loop ik nu ookal tegen aan met optio s4i...neemt niet weg dat het een supercamera blijft :)

• Tonton
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-12-2025
Verwijderd schreef op 27 juni 2004 @ 17:39:
[...]

Denk dat je dan wel goed zit, daar loop ik nu ookal tegen aan met optio s4i...neemt niet weg dat het een supercamera blijft :)
Je bedoelt dat de optio dus ook dat probleem heeft?

PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B

Verwijderd

Tonton schreef op 27 juni 2004 @ 18:03:
[...]

Je bedoelt dat de optio dus ook dat probleem heeft?
Low light situaties...echt irritant slecht.

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
ik heb ook die S4i met hetzelfde probleem. echter, als je wat gaat spelen met de witbalans en de iso-waarde kom je al een heel eind en kan je gewoon goeie foto's maken!

(je kunt op het displaytje overigens ook helemaal inzoomen en kijken of de foto scherp is of niet).

Verwijderd

Frieda schreef op 27 juni 2004 @ 19:53:
ik heb ook die S4i met hetzelfde probleem. echter, als je wat gaat spelen met de witbalans en de iso-waarde kom je al een heel eind en kan je gewoon goeie foto's maken!

(je kunt op het displaytje overigens ook helemaal inzoomen en kijken of de foto scherp is of niet).
Goede tip dat laatste, zal eens proberen.

Over de iso-waarden. Het is bekend dat iso 400 ruis geeft, maar zoveel ruis als de optios4i? Of ligt dat aan mijn camera :s

• bosaap22
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-01 10:27

bosaap22

Doing things I'm good at.

Ik krijg als het goed is deze week de Pentax S4i binnen!! Kan ie nog net mee op vakantie :*)

Vroeg me af of iedereen die dit toestel heeft zo'n beschermhoesje gebruikt, of dat dat niet echt handig/nodig is.

Hoeveel MB gebruiken jullie bij deze camera? Is 256 voldoende?

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb mij s4i sinds gisteren (na 2 weken wachten). Ik ben er nog mee aan het oefenen. Ik heb er 256mb bij gekocht. Met de hoogste resolutie en minste compressie passen er 80 foto's op het kaartje.

edit: ik heb er geen hoesje bij, vind ik eigenlijk lelijk, maar ik moet nog even kijken hoe het gaat. Bescherming is natuurlijk niet verkeerd.

[ Voor 29% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 04-07-2004 14:49 ]

• MariG
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-01 16:00
Tim Schuhmacher schreef op 04 juli 2004 @ 14:48:
Ik heb er 256mb bij gekocht. Met de hoogste resolutie en minste compressie passen er 80 foto's op het kaartje.
Jammer dat er alleen 2304x1728 beschikbaar is, en geen 2048.
Dan zouden er op een 256 kaartje wel meer foto's passen.

Ik ga denk voor de Canon Ixus 430, lijkt mij toch een fijnere/betere cam.
En ik heb goede ervaringen emt een Ixus V2. :)

Verwijderd

ik gooi ook maar eens wat op dit forum;

ik heb een Minolta G400 (4MP) en deze bevalt prima, redelijk wat functies, behoorlijke kwaliteit. Is eigenlijk een konica, welke weet ik ff niet meer. Zit in ongeveer het zelfde rijtje als de Canon A80.

wat linkjes:
officiële site (inclusief wat foto's)

en een review (steves digicam)

Hij was trouwens redelijk geprijsd (rond de €300)

Verwijderd

Na een jaar ben ik van de Casio Exilim Z-3 overgestapt op de Z-40. Wederom een gaaf ding toch vind ik de LCD display die er in zit aanzienlijk veel slechter. Er zit met name bij record mode veel meer ruis over het beeld. Bij de foto's is dit niet terug te zien op de PC, toch vind ik sommige foto's die ik in de afgelopen weken heb gemaakt meer ruis hebben dan ik gewend was bij mijn Z-3. Meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Verwijderd

heeft iemand ook slechte ervaringen met de Pentax S40 of Casio Exilim z40? Heb gelezen dat het lensje voor beeldvertekening kan zorgen, heb zelfs redelijk erge voorbeelden gezien.
Dit zou bijvoorbeeld bij de Minolta g400 niet het geval zijn.
Heb nu een nikon Coolpix 885, al wat ouder maar kwaliteit best ok, en die kwaliteit wil ik natuurlijk niet kwijtraken. Maar zou graag een lekker "meeneem-cameraatje" hebben.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Bij de reviews die ik gelezen heb komt de G400 elke keer erg goed uit de bus. Ik twijfel echter nogsteeds tussen een paar camera's:

Casio QV-R41 (niet de appearance van een ultra compact, maar hij is erg klein!)

Olympus C-460Zoom

Olympus mju 410D

Minolta G400

Erg lastig, volgens reviews zijn het allemaal goede camera's, alle user reviews zijn bijna positief (niemand wil zijn eigen camera afzeiken, tenzij het echt heel slecht is) en de specificaties zijn bijna identiek... lastig...

Verwijderd

MysteryTweaker schreef op 04 juli 2004 @ 18:56:
[...]

Jammer dat er alleen 2304x1728 beschikbaar is, en geen 2048.
Dan zouden er op een 256 kaartje wel meer foto's passen.

Ik ga denk voor de Canon Ixus 430, lijkt mij toch een fijnere/betere cam.
En ik heb goede ervaringen emt een Ixus V2. :)
Ik heb ook naar de Ixus gekeken en hem een paar dagen mogen gebruiken.. Hij viel mij echter tegen qua kwaliteit. Maat van mij had een optio S en die was qua compactheid gewoon echt veel relaxter.. Lijkt weinig te schelen tot je ze echt even gebruikt. Ik heb nu de pentax optioS bij de kruidvat gekocht en ben er écht super tevreden mee. Helaas ben ik nog op zoek naar wat serverruimte en kan nu even geen foto's online plaatsen. Mailen kan ik ze natuurlijk wel!

• ManiacScum
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-06-2025
Ik ben nogal veel eisend qua kwaliteit van de foto's

Maar zijn de low-light foto's echt zo bagger als beweerd wordt?
Dan denk ik toch dat ik nog ff moet verder zoeken

• weppe
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
KlaasHof schreef op 12 mei 2004 @ 18:34:

Verder heeft de Casio de lens van de optio maar heeft de S4i t.o.v. de S4:

Weet je ook wat de limiet van die tijdsbeperking is?

• bosaap22

bosaap22

Heb nu 3 weken de S4i en de hele vakantie foto's en filmpjes mee gemaakt!! Wat een supertoestel zeg.... Zelfs voor doodgewone vakantiekiekjes zien de foto's en prima uit. Valt me echt reuze mee!! Filmpjes zijn valt redelijke kwaliteit en geluid is prima.... Kost wel behoorlijk wat mb... ongeveer 5 mb per min.
Trouwens die SD kaartjes van 256 en 512 zijn heel goedkoop aan het worden! Had 3 weken geleden nog voor €43,- een kaartje van 256 gehaald en nu is ie al minder dan €35,- Kost echt niks meer.... Ga denk ik nog eentje van 256 bijhalen... :*)

• MrDry
  • Laatst online: 30-01 12:33

MrDry

Desperados!

Iedereen is hier wild van die Pentax Optio Serie. Toch lees ik op de review sites niet echt goede dingen over die cameras. 2 collega's hebben die Casio Exlim en die Optio S4 maar geven aan het niet weer te kopen...beeld kwaliteit valt wat tegen....vooral in de hoeken. Dat komt waarschijnlijk door het lenssysteem wat in deze camera's zit. Het blijft natuurlijk lastig om zo'n wegklappende lens exact op de juiste plaats te krijgen.

Ik lees eigenlijk weinig over de canon's. Geen canon fans hiero :)

Ik sta op het punt om de Ixus IIs te kopen. Iets zwaarder en dikker dan de Optio en Exilim serie maar volgens mij is de beeldkwaliteit beter. Het enige wat ik mis is het in kunnen stellen van het diafragma....Of moet het nou de Coolpix 3700 worden. Iets lichter. Wel iets volumineuzer. Helaas auto-iso maar wel weer heel veel shootingmodes iets wat op de ixus volledig ontbreekt.

Iemand ervaringen met die Ixus IIs of de Coolpix 3700?

[ Voor 13% gewijzigd door MrDry op 30-07-2004 10:37 ]

Quod licet lovi, non licet bovi

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb voor de Optio s4i gekozen speciaal voor de compactheid en het lichte gewicht. Ik heb de review van dpreview gelezen en de eerste camera die hij had had inderdaad dat probleem met wazige hoekjes. Maar de 2e camera had dat probleem niet. Daar heb ik bij mijn camera naar gekeken en ik heb het probleem niet.

Nu zullen er altijd beter camera's zijn, maar het is mijn eerste en directe vergelijking heb ik toch niet. En soms denk ik dat de verschillen tussen camera's binnen de zelfde prijsklasse / compactheid niet erg verschillen.

• weppe
  • Niet online
In welk formaat produceert die pentax eigenlijk fimpjes? Toch geen .mov hoop ik?

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

nope .avi

• weppe
  • Niet online
mooi zo, ik krijg em maandag binnen :9

• german8
Heb inmiddels ook 3 week een zwarte S4i in gebruik en hij bevalt super. Na een Ixus 430 op proef vond ik deze toch te groot en zwaar en ik ben gegaan voor de compactheid en het lage gewicht van de S4i. Ook heb ik de originele (opschroefbare) etui erbij gehaald omdat alle andere tasjes te groot zijn.
Door mij als leek zijn de verschillen in fotokwaliteit bijna niet te zien.

Enige nadeeltjes aan de S4i zijn:

- Dat je geen 3MP foto's kan nemen. Wel kan je op de camera zelf de foto's trimmen en resizen en zo ook nog een ruimte op je kaartjes besparen.
- Verder is de sluitertijd niet instelbaar (wist ik vantevoren) maar dit kan deels op lossen door de camera zelf in te stellen. Zie ook hier: http://gathering.tweakers...message/21263261#21263261
- Ook is het bekijken van foto's op de tv een beetje een tegenvaller. De camera laadt eerst de foto en stelt daarna (duidelijk zichtbaar) de foto scherp. En als je foto's een kwartslag draait worden ze helemaal niet scherpgesteld en je kan ook niet inzoomen.
- Bij gebruik van de Green Button (camera zoekt zelf beste instellingen) worden de foto's altijd op 4 MP genomen.
- Accu tijd valt klein beetje tegen (heb zelf extra accu en een autolader erbij gehaald).

Verder alles perfect, vooral de verschillende presets waar je makkelijk en snel bij kan (sneeuw/strand, landscape, nacht, zelfportret, panorama, herfst, zonsondergang, etc.). Ook kan je zelf kiezen welke functies bepaalde knopjes krijgen zodat je makkeijk het aantal MP's, belichtingscompensatie, contrast, etc. kan instellen tijdens het 'pointen'.
Ook leuk dat je allerlei geluiden en (eigen) opstartschermpjes kan instellen en dat er allerlei leuke instellingen en opties mogelijk zijn maar ik gebruik niet alles.

Ik kan iedereen de S4i aanraden.

• weppe
  • Niet online
Op welke stand kan ik actiefoto's maken? Die zijn bij mij altijd bewogen namelijk. Het gaat om de pentax optio S4i trouwens.

[ Voor 6% gewijzigd door weppe op 31-08-2004 21:22 . Reden: beetje een late aanpassing ]

• weppe
  • Niet online
niemand?

• german8
Hoi,

op de S4i zit geen "actiefotostand" wel kan je een aantal dingen zo instellen dat er een korte sluitertijd gebruikt wordt, zie ook deze link:

http://gathering.tweakers...message/21263261#21263261

• bitpixl
  • Niet online
Waarschijnlijk hebben jullie em al gezien, maar hij is zeker het vermelden waard!

De Casio Exilim Card Ex-S100 :9~

Specs:

Afbeeldingslocatie: http://www.casio-europe.com/euro/_images/dc/exs100/exs100.jpg

Afmetingen: 88 x 57 x 16.7 mm

Afbeeldingslocatie: http://www.exilim.de/euro/images/product/exilimcard/ultra_exs100.jpg

[ Voor 85% gewijzigd door bitpixl op 01-09-2004 11:32 ]

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Nieuw binnen op 1!! De Pentax Optio S5I.
Mooi of mooi!?

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0408/pentax_optioS5i-001.jpg
Introductie was ergens in augustus. Pentax site

[ Voor 22% gewijzigd door PWA op 23-09-2004 11:39 . Reden: url ]

• mr_niceguy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-12-2025
Ik zit momenteem met een gigantisch dilemma, ik kan niet kiezen tussen de volgende camera's:

Allereerst wilde ik de Nieuwe Canon Ixus i5 hebben maar ik had me verkeken op de fotos en dacht dat deze optische zoom had, is dus niet het geval,
Hoe komt het dan dat op de ene foto de lens is ingeklapt en de andere foto uitgeklapt?
http://www.dpreview.com/news/0309/canonixusi/frontview.jpg
http://www.yootech.de/images/ixus_i_br_neu.jpg
http://www.digital-shopping.fr/canon/pjxcan1ixusis.jpg

Dus ben ik verder gaan kijken en stuitte ik op de Pentax Optio S4i
en evt de Optio S5i aangezien die maar iets van 50 euro duurder is.
Is de S5i zoveel beter/mooier enz dan de S4i? en kan ik die 50 euro beter gebruiken voor bijvoorbeeld een extra accu?

En dan nog de Sanyo Xacti VPC-J4 EX, heb er niet veel over kunnen vinden, iemand hier die deze camera in het bezit heeft?

Pentax Optio S4i: Laagste prijs gevonden 289 euro
- 4 Mpixel
- Optische zoom: 3x
- Digitale zoom: 4x
- 1.8 inch LCD

Pentax Optio S5i: Laagste prijs gevonden 330 euro
- 5 Mpixel
- 1.8 inch LCD

Canon Digital IXUS i5 Zilver: Laagste prijs gevonden 350 euro
- 5 Mpixel
- Optische zoom: geen
- Digitale zoom: 6,5x
- 1.5 inch LCD

Sanyo Xacti VPC-J4 EX: Laagste prijs gevonden 290 euro
- 4 Mpixel
- Digitale zoom: 2.8x
- 1.8 inch LCD

• bosaap22

bosaap22

mr_niceguy schreef op 10 november 2004 @ 12:09:
Ik zit momenteem met een gigantisch dilemma, ik kan niet kiezen tussen de volgende camera's:

Allereerst wilde ik de Nieuwe Canon Ixus i5 hebben maar ik had me verkeken op de fotos en dacht dat deze optische zoom had, is dus niet het geval,
Hoe komt het dan dat op de ene foto de lens is ingeklapt en de andere foto uitgeklapt?
http://www.dpreview.com/news/0309/canonixusi/frontview.jpg
http://www.yootech.de/images/ixus_i_br_neu.jpg
http://www.digital-shopping.fr/canon/pjxcan1ixusis.jpg

Dus ben ik verder gaan kijken en stuitte ik op de Pentax Optio S4i
en evt de Optio S5i aangezien die maar iets van 50 euro duurder is.
Is de S5i zoveel beter/mooier enz dan de S4i? en kan ik die 50 euro beter gebruiken voor bijvoorbeeld een extra accu?

En dan nog de Sanyo Xacti VPC-J4 EX, heb er niet veel over kunnen vinden, iemand hier die deze camera in het bezit heeft?

Pentax Optio S4i: Laagste prijs gevonden 289 euro
- 4 Mpixel
- 1.8 inch LCD

Pentax Optio S5i: Laagste prijs gevonden 330 euro
- 5 Mpixel
- 1.8 inch LCD

Canon Digital IXUS i5 Zilver: Laagste prijs gevonden 350 euro
- 5 Mpixel
- Digitale zoom: 6,5x
- 1.5 inch LCD

Sanyo Xacti VPC-J4 EX: Laagste prijs gevonden 290 euro
- 4 Mpixel
- Digitale zoom: 2.8x
- 1.8 inch LCD
Enige verschil tussen de S5i en de S4i is die ene megapixel... En dat lijkt me niet de moeite, of je moet ervan houden om posters te maken van je foto's :Y)

• bosaap22

bosaap22

Ga denk ik mijn Optio S4i inruilen voor de Casio Exilim EX-S100... :)

Erg leuke camera... en die 4 mp 's heb ik nu niet echt nodig.

• bosaap22

bosaap22

*schop

Ben nog steeds opzoek naar een vervanger van mijn Pentax OptioS4i.
Dacht eerst aan de S100, maar ben weer aan het twijfelen. De Z57 van Casio is ook erg mooi. (2,7"scherm! :9~ ), maar misschien wel iets te groot.

Weet iemand nog andere alternatieven?
Camera moet hebben:

Groot scherm (minimaal 2.0")
Ultra compact (niet groter dan de OptioS4i)
Video opnemen/afspelen (redelijke kwaliteit)
aantal MP niet belangrijk (3 is genoeg)

Verwijderd

Nou dan blijf ik mn T1 toch veel strakker vinden!

• bosaap22

bosaap22

Verwijderd schreef op woensdag 13 april 2005 @ 13:25:
[...]

Nou dan blijf ik mn T1 toch veel strakker vinden!
Allebei leuke camera's... Alleen zit je dan aan die Memorystick kaartjes van Sony vast :/

Wat is he verschil trouwens tussen de T1 en de T7? Is dat alleen de movie/opnamekwaliteit? Die is van de T7 duidelijk beter.

Wellicht nog andere camera's die in dit rijtje thuispassen?

Verwijderd

Het nieuwste model van Pentax. Pentax Optio s5n.
Ze hebben o.a. aandacht besteedt aan de min-punten van de vorige versie(s).

Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0502/pentax_optioS5nfrtbk-001.jpg
Pentax Optio S5n: Digital Photography Review

Afbeeldingslocatie: http://www.digitalcamerainfo.com/images/upload/Pentax---S5---LG.jpg
Pentax announces Optio S5n

Afbeeldingslocatie: http://www.dcviews.com/press/images/Pentax-Optio-S5n.jpg

Pentax.nl

Edit:
Het lijkt erop alsof ze de Optio s5n overslaan ofzo in Nederland, want in "normale winkels" is deze heel slecht verkrijgbaar.

Drie nieuw Pentax camera's . Waaronder de Pentax Optio s5z.

De s5z heeft USB2.0 en een iets groter display, de s5n heeft USB1.1 als ik me niet vergis.
Wat zijn de overige verschillen?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2005 18:21 ]

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Hij komt eraan: de ultiemste digitale ultracompacte camera = de opvolger van de Panasonic Lumix DMC-FX7. ;)

Okee, okee, het is dan niet de directe opvolger (de FX8 komt waarschijnlijk in juni uit in Japan), maar het is een (nog) kleinere versie van de FX7, genaamd Slim FX7. De FX7 was al in te delen in de categorie van de ultracompacte camera's, en deze schijnt dus nog kleiner te zijn. :>

plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://students.washington.edu/mhough/PDVD_0001.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img77.exs.cx/img77/899/ayumi_slimfx7.jpg

Ik kan het helaas niet lezen (japans?), maar de specs zullen wel niet verschillen:
Leica lens!
Beeldstabilisatie!
5 Megapixel
2.5" LCD
Alleen nu nog compacter en lichter. :9~

• bosaap22

bosaap22

gium schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 02:04:
Hij komt eraan: de ultiemste digitale ultracompacte camera = de opvolger van de Panasonic Lumix DMC-FX7. ;)

Okee, okee, het is dan niet de directe opvolger (de FX8 komt waarschijnlijk in juni uit in Japan), maar het is een (nog) kleinere versie van de FX7, genaamd Slim FX7. De FX7 was al in te delen in de categorie van de ultracompacte camera's, en deze schijnt dus nog kleiner te zijn. :>

plaatje:
[afbeelding]
[afbeelding]

Ik kan het helaas niet lezen (japans?), maar de specs zullen wel niet verschillen:
Leica lens!
Beeldstabilisatie!
5 Megapixel
2.5" LCD
Alleen nu nog compacter en lichter. :9~
Heel vet ding! Weet iemand al wanneer deze in NL verkrijgbaar is? Pricewatch kent 'm helaas nog niet.
Prijs zal (neem ik aan) rond de €350,- liggen..... :|

[ Voor 2% gewijzigd door bosaap22 op 15-04-2005 10:50 . Reden: typo ]

Verwijderd

DMC-FX8 van Panasonic,dit is toch ook echt een super camera hoor.
Leverbaar vanaf begin juli

Afbeeldingslocatie: http://www.verkoop.net/prodimg/Pan_DMC_FX8EG_K.gif

Aangeboden voor € 360 bij Verkoop .ned

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2005 21:52 ]

Verwijderd

CASIO brengt de EXILIUM CARD EX-S500 uit

Het toestel meet 91mm bij 60 mm en is slechts 16 mm dik..

Het is uitgerust met een 5,0 megapixel-sensor en kan met een kaartje van 1GB zelfs één uur lang MPEG-4 filmopnames maken van 640 x 400 pixels tegen 30 beelden per seconde.

De camera krijgt een Anti Shake Digital Signal Processor, wat onscherpe foto's moet vermijden, en het heeft een LCD-scherm van 2,2 inch.

Lens : 3 x optische zoom 6,2 - 18,6 mm f1/2.7-f1/5.2 (35 mm equivalent :38-114 mm )
ISO : 50 - 100 - 200 - 400 - Auto
Flash : bereik tot 2,8m bij breedhoek en tot 1,4m bij tele
Batterij : Li-ion, met een autonomie van 200 opnames
Sluitertijd : 1/8 - 1/2000s
Focus van 40cm tot oneindig, en macro tussen 17 en 50cm

Vanaf juli kan je het toestel kopen; het kost 399 euro.
Maar dan heb je wel de keuze uit 3 kleuren: Brilliant Grey, Nordic Silver en Latin Oran

Afbeeldingslocatie: http://www.belgiumdigital.com/images/article/nieuws/cameras/40_casio-S-500.jpg

bron: www.belgiumdigital.com

Verwijderd

En dan hier nog een : Een nieuwe GSM met 7 MP camera van Samsung!!

http://www.cameraportal.n...zicht_found.php?newsid=42

Afbeeldingslocatie: http://presse.samsung.de/upload/dokumente/t_200506020_sgh-v770-1.jpg

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 21:50:
CASIO brengt de EXILIUM CARD EX-S500 uit

Het toestel meet 91mm bij 60 mm en is slechts 16 mm dik..

Het is uitgerust met een 5,0 megapixel-sensor en kan met een kaartje van 1GB zelfs één uur lang MPEG-4 filmopnames maken van 640 x 400 pixels tegen 30 beelden per seconde.

De camera krijgt een Anti Shake Digital Signal Processor, wat onscherpe foto's moet vermijden, en het heeft een LCD-scherm van 2,2 inch.

Lens : 3 x optische zoom 6,2 - 18,6 mm f1/2.7-f1/5.2 (35 mm equivalent :38-114 mm )
ISO : 50 - 100 - 200 - 400 - Auto
Flash : bereik tot 2,8m bij breedhoek en tot 1,4m bij tele
Batterij : Li-ion, met een autonomie van 200 opnames
Sluitertijd : 1/8 - 1/2000s
Focus van 40cm tot oneindig, en macro tussen 17 en 50cm

Vanaf juli kan je het toestel kopen; het kost 399 euro.
Maar dan heb je wel de keuze uit 3 kleuren: Brilliant Grey, Nordic Silver en Latin Oran

[afbeelding]

bron: www.belgiumdigital.com
Stoer ding _/-\o_

Ding is hier te vinden op de casio website >> http://www.exilim.de/nl/exilimcard/exs500grey/
Zijn er nog meer camera's in deze prijsklasse met soortgelijke specificaties :?

Ik overweeg hem namelijk te kopen, al is het alleen maar vanwege het gadgetgehalte :o

• Je Moeder
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10:07
Verwijderd schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 01:07:
[...]

Stoer ding _/-\o_

Ding is hier te vinden op de casio website >> http://www.exilim.de/nl/exilimcard/exs500grey/
Zijn er nog meer camera's in deze prijsklasse met soortgelijke specificaties :?

Ik overweeg hem namelijk te kopen, al is het alleen maar vanwege het gadgetgehalte :o
Mijn Sony W12 is overleden ik mag nu van de verzekering een nieuwe digicam uitzoeken :9
En ik wil toch iets kleiners, maar wel met minimaal een 2,5" scherm, dat vond ik toch wel erg fijn.
En deze staat dan ook erg hoog op m'n lijstje. Super klein en plat en beeldstabilisatie! Wel een iets kleiner scherm maar nog steeds een respectabele 2,2".

Ik twijfel verder tussen de volgende:

Casio Exilim EX-750 > 7 MP 8) , nodig?
Casio Exilim EX-Z57 > Groot 2,7" scherm :9~ , Maar geen optisch kijkertje...

Panasonic DMC-FX8 > Mooie lens! Heeft wel een 2,5" scherm en verder een erg goede camera, nummer 2 op m'n lijstje.

Mijn vader heeft toevallig vandaag een EX750 gekocht, die ga ik morgen maar eens even proberen.

keuzes keuzes ik word er gek van 8)7

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

• bitpixl
  • Niet online
Raveon schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 01:29:
[...]

Mijn Sony W12 is overleden ik mag nu van de verzekering een nieuwe digicam uitzoeken :9
En ik wil toch iets kleiners, maar wel met minimaal een 2,5" scherm, dat vond ik toch wel erg fijn.
En deze staat dan ook erg hoog op m'n lijstje. Super klein en plat en beeldstabilisatie! Wel een iets kleiner scherm maar nog steeds een respectabele 2,2".

Ik twijfel verder tussen de volgende:

Casio Exilim EX-750 > 7 MP 8) , nodig?
Casio Exilim EX-Z57 > Groot 2,7" scherm :9~ , Maar geen optisch kijkertje...

Panasonic DMC-FX8 > Mooie lens! Heeft wel een 2,5" scherm en verder een erg goede camera, nummer 2 op m'n lijstje.

Mijn vader heeft toevallig vandaag een EX750 gekocht, die ga ik morgen maar eens even proberen.

keuzes keuzes ik word er gek van 8)7
Ik heb het echt met je te doen kerel...sterkte... :P

• Azrael
  • Laatst online: 01-02 22:01
Die DMC-FX8 zou ik niet doen, daar is net de opvolger van uit die op een aantal punten verbeterd is (zie dpreview.com).

• Freek
  • Laatst online: 13:36
Ik zoek ook een goede en vooral erg degelijke ucompact camera, voornamelijk om foto's te maken met veel beweging erin. Zoals bijvoorbeeld concerten/publiek en dat soort zaken. Ik heb me er wel een beetje in verdiept en de Pentax Optio S50 leek me wel een goede kanidaat maar daarentegen sprak de nieuwe Panasonic Lumix DMC-FX7 of FX8 me ook wel erg aan. Wat denken jullie?

• Sensei_D
  • Laatst online: 29-01 15:14
Is er eigenlijk ook een "semi professionele" ucompacte digicam?
Ik bedoel dan dingen als een shutter time van 15 s. en een 10> cm macro stand en manuele focus, zijn die er? Ik vind die ucompacte cams namelijk waanzinnig mooi, maar de mogelijkheden lijken enigzins beperkter, is dat ook zo?

[ Voor 7% gewijzigd door Sensei_D op 22-07-2005 00:23 ]

sensei_d.fpv channel

• bosaap22

bosaap22

MariahCareyLover schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 23:55:
Is er eigenlijk ook een "semi professionele" ucompacte digicam?
Ik bedoel dan dingen als een shutter time van 15 s. en een 10> cm macro stand en manuele focus, zijn die er? Ik vind die ucompacte cams namelijk waanzinnig mooi, maar de mogelijkheden lijken enigzins beperkter, is dat ook zo?
Pentax Optio S5n ???

• Sensei_D
Hmmz ja, deze kan idd wel wat meer zeg. Ik zag even door de bomen het bos niet meer zeg maar. Blijkbaar zijn er dus wel ucompacte cams met wat meer mogelijkheden, ik kijk even verder dan maar!

sensei_d.fpv channel

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 06:26
Ik heb gisteravond de Casio Z57 besteld samen met een tasje en een 512MB SD kaartje. In eerste instantie vonden we de S500 het mooiste maar met een 512MB kaartje kwam die toch al rond de 400 Euro. Dat is toch teveel.

Ik lees echter heel weinig ervaringen van dit toestel hier. Kwa specificaties lijkt deze identiek aan de S500.

• Freek
Sinds vanmiddag in het bezit van een Pentax Optio S5z, de accu is aan het opladen. Ben erg benieuwd, erg overzichtelijke handleiding enzo erbij. Wat een eindeloze hoeveelheid aan functies heeft deze camera :Y)

Verwijderd

Fake schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 16:09:
Sinds vanmiddag in het bezit van een Pentax Optio S5z, de accu is aan het opladen. Ben erg benieuwd, erg overzichtelijke handleiding enzo erbij. Wat een eindeloze hoeveelheid aan functies heeft deze camera :Y)
Post aub wat foto's van de camera zelf...met wat vergelijkings dingen ernaast. Pen enzo.

avb

• Je Moeder
Kaap schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 11:04:
Ik heb gisteravond de Casio Z57 besteld samen met een tasje en een 512MB SD kaartje. In eerste instantie vonden we de S500 het mooiste maar met een 512MB kaartje kwam die toch al rond de 400 Euro. Dat is toch teveel.

Ik lees echter heel weinig ervaringen van dit toestel hier. Kwa specificaties lijkt deze identiek aan de S500.
Z57 heeft geen beeldstabilisatie, jammer nog steeds een prachtige cam met een vreselijk mooi 2,7" scherm. Ik heb echter gehoord dat de importeur van Casio in nederland falliet is. Het gaat om de firma Compac in Hilversum. Of dit klopt...

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

• Sensei_D
Ik zelf zit naar deze 2 te kijken:
- Canon Digital IXUS 40
- Panasonic DMC-FX8

De panasonic lijkt de betere camera, alleen is er (nog) geen review beschikbaar op dpreview... Hij is ook een stuk duurder en is deze cam dat geld waard?
De ene megapixel doe ik het niet om, 4 is genoeg voor mij. Ook kan mij de kwaliteit van filmpjes mij niet schelen, tis immers een fotocamera :+ Image stabilization lijkt me wel belangrijk aangezien ik niet zo'n hele stille hand heb. Dit heeft dan alleen de Panasonic. Ook heeft de Panasonic als ik mij niet vergis een betere lens.

Zoals in mijn onderschift te zien is heb ik nu een Canon Powershot A60. Dit is geen professionele cam, maar op de manuele modus kun je toch een aantal leuke dingen instellen, zoals focus, shutter tijd, diafragma grootte enz.
Nu staat er bij de preview van de IXUS op dpreview dat deze ook een manuele stand heeft, waarbij ik meteen aanneem dat de instellingen die de A60 mij biedt ook op de IXUS zitten, maar daar kan ik mij natuurlijk sterk in vergissen, want in de conclusie van de IXUS staat "Very little manual control".

Mijn vraag is dus een beetje of de Panasonic ook een soort van manuele stand heeft. Ik houd ervan als alles vanzelf gaat, maar zo heel af en toe vind ik het ook leuk om met de manuele instellingen te spelen ;)

sensei_d.fpv channel

Verwijderd

En zo kunnen we nog wel even door gaan.

De Panasonic Lumix DMC-FX9 is ook al aangekondigd. De FX9 komt al eind augustus, terwijl de FX8 net uit is.

FX9
- 6 Megapixel
- 270 shots (CIPA)
- 2 extra scene modes
- 4.1 extra optical zoom (3/2/1/10.3 Mega in 4:3 aspect)

FX8
- 5 Megapixel
- 300 shots (CIPA)

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2005 21:35 . Reden: typo's ]

Verwijderd

Raveon schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:36:
[...]

Z57 heeft geen beeldstabilisatie, jammer nog steeds een prachtige cam met een vreselijk mooi 2,7" scherm. Ik heb echter gehoord dat de importeur van Casio in nederland falliet is. Het gaat om de firma Compac in Hilversum. Of dit klopt...
Ze staan niet op http://www.faillissementen.com/

• Je Moeder
Daarom twijfelde ik er ook al aan. Ik hoorde het van de lokale fotoboer, ik wilde graag de Casio S500 bestellen. Hij adviseerde mij het niet te doen i.v.m. eventuele garantie afwikkelingen in de toekomst, ik ben niet zo zuinig op m'n spullen, hij weet dat dus :P

Ik heb nu de FX8 besteld, en als hij op voorraad/snel leverbaar is de FX9. Zal als ze binnen zijn een review proberen te plaatsen.

• Freek
Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 20:29:
[...]

Post aub wat foto's van de camera zelf...met wat vergelijkings dingen ernaast. Pen enzo.

avb
Foto's van de camera zelf gaat niet lukken aangezien dit de enige cam is die ik momenteel heb ;)

wel wat dingen die ik er net mee heb gefotografeerd, allemaal met macro of super-macro:

http://anderehazes.bakellende.nl/foto/23-5-05/IMGP0030.JPG
http://anderehazes.bakellende.nl/foto/23-5-05/IMGP0031.JPG
http://anderehazes.bakellende.nl/foto/23-5-05/IMGP0032.JPG
http://anderehazes.bakellende.nl/foto/23-5-05/IMGP0033.JPG
http://anderehazes.bakellende.nl/foto/23-5-05/IMGP0036.JPG
http://anderehazes.bakellende.nl/foto/23-5-05/IMGP0037.JPG

dit is dus gefotografeerd met een Pentax Optio S5z, op 3mp met standaard macro instelling.

Let op, tamelijk grote bestanden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Freek op 23-07-2005 17:47 ]

• JeroenNietDoen
  • Laatst online: 06:26
Raveon schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:36:
[...]

Is het hebben van geen beeldstabilisatie een ramp?

• Je Moeder
Kaap schreef op zondag 24 juli 2005 @ 10:25:
[...]
Is het hebben van geen beeldstabilisatie een ramp?
Hoe kleiner/lichter de cam hoe lastiger het is om deze stil te houden. Over een paar jaar zul je geen cam's meer zonder hebben. Een ramp is het niet, het helpt wel onder bepaalde omstadigheden betere foto's te maken.

Hier vind je een filmpje over beeldstabilisatie, rechts in de banner, erg verhelderend.

[ Voor 22% gewijzigd door Je Moeder op 24-07-2005 10:54 ]

Verwijderd

Survey: 11 ultra flat cameras - Behardware

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2005 01:43 ]

• Je Moeder
Leuk artikel.

Ben blij dat ik de Panasonic Lumix FX8 heb besteld, als hij ooit geleverd word...

Verwijderd

Slecht nieuws. Compac BV., leverancier van Casio camera's zit in zwaar weer.

http://www.compac.nl
Pagina: 1 2 3 Laatste