Heb inmiddels ook 3 week een zwarte S4i in gebruik en hij bevalt super. Na een Ixus 430 op proef vond ik deze toch te groot en zwaar en ik ben gegaan voor de compactheid en het lage gewicht van de S4i. Ook heb ik de originele (opschroefbare) etui erbij gehaald omdat alle andere tasjes te groot zijn.
Door mij als leek zijn de verschillen in fotokwaliteit bijna niet te zien.
Enige nadeeltjes aan de S4i zijn:
- Dat je geen 3MP foto's kan nemen. Wel kan je op de camera zelf de foto's trimmen en resizen en zo ook nog een ruimte op je kaartjes besparen.
- Verder is de sluitertijd niet instelbaar (wist ik vantevoren) maar dit kan deels op lossen door de camera zelf in te stellen. Zie ook hier:
http://gathering.tweakers...message/21263261#21263261
- Ook is het bekijken van foto's op de tv een beetje een tegenvaller. De camera laadt eerst de foto en stelt daarna (duidelijk zichtbaar) de foto scherp. En als je foto's een kwartslag draait worden ze helemaal niet scherpgesteld en je kan ook niet inzoomen.
- Bij gebruik van de Green Button (camera zoekt zelf beste instellingen) worden de foto's altijd op 4 MP genomen.
- Accu tijd valt klein beetje tegen (heb zelf extra accu en een autolader erbij gehaald).
Verder alles perfect, vooral de verschillende presets waar je makkelijk en snel bij kan (sneeuw/strand, landscape, nacht, zelfportret, panorama, herfst, zonsondergang, etc.). Ook kan je zelf kiezen welke functies bepaalde knopjes krijgen zodat je makkeijk het aantal MP's, belichtingscompensatie, contrast, etc. kan instellen tijdens het 'pointen'.
Ook leuk dat je allerlei geluiden en (eigen) opstartschermpjes kan instellen en dat er allerlei leuke instellingen en opties mogelijk zijn maar ik gebruik niet alles.
Ik kan iedereen de S4i aanraden.