Router

Pagina: 1
Acties:
  • 68 views sinds 30-01-2008

• jeffrynr1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-08 08:42
zelf heb ik een modem router ocombinatie die ik normaal gesproken altijd kon benaderen om te configureren op 10.0.0.2
Nu heeft mijn pc het helemaal begeven en heb ik het uuteepeetje in een andere peeceetje gestopt. Ik kan alleen niet meer (via internet explorer) op de router komen. Ik kom dan op de dns pagina van niet gevonden pagina:
(http://search.msn.nl/dnse...px?FORM=DNSERR&q=10.0.0.2)
Lijkt erop dat ik dan op internet zoek, maar ik heb mijn router natuurlijk lokaal staan.
Help 8)7

JuSt FxP

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05 16:51

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

euh.. adsl neem ik aan? iets meer specs is misschien handig, waarschijnlijk moet je nog een VPN-connectie aanmaken om je modem te benaderen, staat ook vast wel in de handleiding hoe dat werkt.

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord!

• jeffrynr1
helaas. handleiding was 2 pagina vol crap

JuSt FxP

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-08 07:36
192.168.1.1 doet het ook niet?

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

Verwijderd

Denk jij dat we jou zo kunnen vertellen wat er mis is? :? We wonen niet bij je thuis |:(

Geef eerst eens een situatie-schets, en vooral de instellingen op die tweede PC.

• NijntjeRocks

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Lijkt me stug, maar zonder specs kan niemand hier iets voor je betekenen, lees anders ook eens de FAQ door, had je ook nog niet gedaan zag ik al aan je profiel.
Zelf al verder gezocht, bijv pagina van je provider of Google?

lekkere link trouwens die webpage van je :?

Verwijderd

* probeer eens de router te pingen.. lukt dit niet (zet anders je nic op 10Mbit Half Duplex)
* kijk eens goed naar je netwerk instellingen
* Check je browser settings, proxy aan?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 19:36 ]

Verwijderd

staat er op die pc een proxyserver ingesteld? (bij ADSL in België is dat proxy.skynet.be)
ik denk dat je volgend vakje moet aanvinke: 'Proxyserver niet gebruiken voor lokale adressen'
en dat vind je hier: eigenschappen internet explorer - verbindingen - LAN-instellingen

suc6

• jeffrynr1
router pingen gaat met succes
adsl ---> gaat naar de modem/router ---> naar de pc
firewall pc is uit

ps. link van de site is weg wegens exceed 200x banthwide profider

JuSt FxP

• jeffrynr1
proxy staat uit !

JuSt FxP

Verwijderd

Hoe benader je hem, je typt gewoon in "10.0.0.2" ? Misschien helpt "http://10.0.0.2" :?

• jeffrynr1
Nee JSS dat maakt niets uit. zelfde resultaat dan. Helaas

JuSt FxP

• NijntjeRocks

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

jeffrynr1 schreef op 08 april 2003 @ 19:40:
router pingen gaat met succes
adsl ---> gaat naar de modem/router ---> naar de pc
firewall pc is uit

ps. link van de site is weg wegens exceed 200x banthwide profider
schaamlipjes.nl en vervolgens nog meer zut, lijkt me niet echt lekker, maar moet je natuurlijk zelf weten...

Vertel iets meer over je instellingen (browser/connectie instellingen de meeste adslmodems kun je bereiken dmv een VPN-connectie, heb je die al dan niet en hoe heb je die geconfigureerd, etc. etc.), en de instructies in je boekje/site van provider etc.,
de situatie die je boven schetst is nou niet echt verhelderend, vertel ook eens wat je allemaal al gedaan hebt, dan roepen wij ook geen dubbele dingen.

Verwijderd

probeer eens http://www.gfi.com/downlo...ads.asp?pid=8&vid=1&lid=1
en scan die router eens op open poorten.. als 80/8080 open staat is er echt wat mis met je browser instellingen..

• Icey
  • Laatst online: 18-08 09:46
staat jou pc wel op dhcp, en krijg je wel en ip adres van de router uitgedeeld?

Verwijderd

Zit je in hetzelfde subnet en ev. werkgroep? Heb je al een andere browser geprobeerd?

Alhoewel dit weinig zal uitmaken vrees ik :{
Icey schreef op 08 April 2003 @ 19:51:
staat jouw pc wel op dhcp, en krijg je wel en ip adres van de router uitgedeeld?
Hij kan hem pingen, dus met het netwerk heeft het niks te maken :)

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 19:53 ]

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-07 07:05

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Na een rits antwoorden weten we dus nog steeds niet om wat voor type router t gaat.

Als je dit soort vragen stelt is het ESSENTIEEL dat je veel info geeft over de gebruikte harde waren.

De tweakers alhier kunnen niet ruiken wat je gebruikt.

Probeer eens een harde reset en zie dan dat je weer op de router komt (waarschijnlijk standaard admin/pw combo). Dit heeft mij wel eens geholpen met probleem jagen voor mijn E-tech router

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

• smashnl
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06-2023
Waarom zo moeilijk doen? gewoon rest in drukken en je hebt de router weer in de eerste staat terug en dan doet ie het

yep it's me

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Dicht. 1) we kunnen hier werkelijk _niks_ mee. 2) dit staat in een verkeerd subforum.

Lees eens de FAQ in Network Troubleshooting en natuurlijk de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette). Want aan jouw zelfwerkzaamheid en startpost mag nog wel gewerkt worden.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.