Moederbord in de knel

Pagina: 1
Acties:

• Scally
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-05 15:36

Scally

Ik geloof dat ie het doet?

Topicstarter
Hoi,

Naar aanleiding van dit topic van vorig jaar PC valt uit na paar minuten./ heb ik een nieuw moederbord gehaald onder garantie. Deze heeft een hele poos in de boekenkast gelegen (nog geen zin om in te bouwen). Helaas heeft de boekenkast het begeven onder de druk van kiloŽs leesvoer en 1 van de planken is op mijn moederbord terecht gekomen :'(
Ik heb de kast weer rechtgetrokken en het moederbord er tussenuit gehaald.

Op het eerste gezicht waren er geen beschadigingen te zien, maar ik vraag me af of hij het nog doet. De enige manier om dat te testen is natuurlijk met een CPUtje erop, maar het is zonde als ik een dure CPU koop en er dan achter kom dat het niet werkt omdat het moederbord toch kapot is.
Zou er een manier zijn om het moederbord te testen? Weet iemand of dat ergens kan?
Thanx.

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• Dewoudloper
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03-2025
gewoon proberen. moederplanken zijn best sterke dingen hoor!

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Voor hard geld wordt ie bij zowat elke computer toko getest voor zover ik weet :)

[ Voor 6% gewijzigd door NuKeFaCe op 08-04-2003 13:43 ]

• Scally

Scally

Topicstarter
Hmm tja als het moederbord kapot blijkt te zijn moet ik die ook maar nieuw kopen weer. Es even informeren naar prijzen.
Heb nu als tijdelijke PC een P-IItje 400Mhz maar ik mis de brute rekenkracht van mijn geliefde Athlon. Bovendien kan ik mijn Geforce 2 kaart niet kwijt omdat de PII geen AGP slot heeft... grrrmbl. :P

...Y la tierra se hace mi trono... [Pentium 4 Northwood 2 Ghz, WinXP, 512MB PC133, HITACHI 250 GB@7200RPM] <-- ingesteld in 2001 lol

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Waar is de plank op gevallen? (op welk deel van het mobo)

En Zat het mobo nog in de plastic antistatische verpakking of zelfs nog in de doos?

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Jeroen, er is maar een manier om er achter te komen, en wie niet waagt die niet wint! :)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Scally

Scally

Topicstarter
Op de bovenkant van het moederbord. Hij zat niet meer in het plastic geloof ik.
Ik heb eerst gekeken of alle capacitators (of hoe heten die dingen) nog goed vastzaten.
Helaas was ik er niet bij toen de kast instortte dus ik heb de impact niet kunnen zien.

• Scally

Scally

Topicstarter
Gunner schreef op 08 April 2003 @ 14:00:
Jeroen, er is maar een manier om er achter te komen, en wie niet waagt die niet wint! :)
Hee mijn favoriete tweaker is ook weer aan het grasduinen in de posts!_/-\o_
Ja ik zal het maar gewoon proberen inderdaad :)
Thnx allemaal!

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
scally die capacitators ofzo die je noemt zijn condensatoren.

Maar zat het moederbord nog in doos? Als het bord in de doos zat dan is de kans erg groot dat er niks beschadigd is.

• Scally

Scally

Topicstarter
supermario888 schreef op 08 April 2003 @ 14:17:
scally die capacitators ofzo die je noemt zijn condensatoren.

Maar zat het moederbord nog in doos? Als het bord in de doos zat dan is de kans erg groot dat er niks beschadigd is.
Nee helaas zat ie niet meer in de doos (stom van mij ook).

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon proberen zou ik zeggen, er is niet zo heel veel kans dat je iets stukmaakt :)

Verwijderd

Gewoon proberen :)

• supermario888
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-09-2023
Scally schreef op 08 April 2003 @ 15:20:
[...]

Nee helaas zat ie niet meer in de doos (stom van mij ook).
Jammer, maar je moet gewoon proberen zoals anderen zeggen.
Nooit geschoten is nooit raak :)
Pagina: 1