Toon posts:

[XP] Remote programma uitvoeren *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een aantal uren bezig geweest met zoeken maar heb tot nog toe niks kunnen vinden dat mij helpt. De situatie is als volgt:

Ik heb wat verder op in het land een pc aanstaan met het proggie "remote administrator" (alias: radmin) erop staan waarmee ik die pc dus op afstand bedien. Op een gegeven moment vandaag echter besloot het ding vast te lopen en sindsdien kan ik er met radmin niet meer naar connecten.

Eerst dacht ik dat de pc compleet vastgelopen was en heb ik gezocht naar remote reboot proggies, maar die werkten niet en bovendien denk ik nu dat de pc nog wel draait aangezien ik A: hem nog wel kan pingen, en B: Ik ook nog op de FTP server kan komen.

Ik zoek dus een manier om radmin opnieuw te kunnen laten draaien, of een ander proggie waarmee ik er remote bij kan zonder server software te hoeven installeren.

Programma's zoals pstools van www.sysinternals.com werken niet dan krijg ik iets in de trend van:
" Couldn't access 137.224.220.150:
The network path was not found. "

Ook remote shutdown standaard bij windowsXP in de system32 dir geeft een zelfde melding.

Iemand die hier hulp kan bieden? thnx!!

system info: LOCAL pc: WindowsXP prof. , P4 2.4, 512MB
REMOTE pc: WindowsXP prof. , Atlon 1000, 256MB

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Waarom werk je niet gewoon met PCAnywhere? Heeft standaard reboot-opties e.d. aan boord...

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• Buzzman
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Waarom zet je die "remote desktop" niet aan in XP? :)

Verwijderd

Topicstarter
PCAnywhere is net zo'n programma als remote administrator. Over radmin heb ik niks te klagen het werkt perfect. Het probleem is alleen dat het programma om een of andere reden is afgesloten. Dit zou met PCAnywhere net zo goed kunnen gebeuren, en dan heb je niet veel meer aan de reboot-optie....

Verwijderd

Topicstarter
Buzzman schreef op 06 April 2003 @ 17:29:
Waarom zet je die "remote desktop" niet aan in XP? :)
Dat is ook het eerste wat ik ga doen als ik er weer ben. Dan heb ik 2 remote control proggies aanstaan dat geeft wat meer zekerheid... :) Alleen is het probleem van dit moment daarmee nog niet opgelost....

Terzijde even over remote desktop van XP: Hoe kun je gebruikers via het internet (dus niet netwerkgebruikers) daarmee toegang geven? Want als ik op 'add user' klik dan kan ik volgens mij alleen netwerk gebruikers selecteren....

*het huidige probleem blijft overigens bestaan: ik kan er nu gewoon niet bij want remote desktop is op die pc nu nog niet aangezet...

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 14:37
Met FireDaemon kun je er voor zorgen dat het programma bij plotseling afsluiten automatisch herstart.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Verwijderd

Topicstarter
Ik rijd er morgen heen dan kan ik even uitzoeken wat ik het beste naast radmin kan gebruiken (pc anywhere of xp desktop, of allebei ;) ) ...

Heeft iemand enig idee om het programma NU nog aan de praat te krijgen?

thnx

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan de topictitel, zie ook de WOS-Policy :)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op 06 april 2003 @ 17:39:
Ik rijd er morgen heen dan kan ik even uitzoeken wat ik het beste naast radmin kan gebruiken (pc anywhere of xp desktop, of allebei ;) ) ...

Heeft iemand enig idee om het programma NU nog aan de praat te krijgen?

thnx
Je zou eens naar Hyena kunnen kijken :) Daarmee kan je remote mits netwerk reageert remote service kunnen starten, stoppen en herstarten. Reboot is zelfs mogelijk.

Google leverde deze link: http://www.systemtools.com/hyena/

suc6 :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Hyena is volgens mij alleen voor netwerkbeheerders en dus ook alleen geschikt voor een standaard netwerk en niet voor een remote computer. Ik heb het overigens toch gedownload en geinstalleerd maar hij kon de computer in elk geval niet vinden...

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijft het overigens erg raar vinden dat ik met psexec (van pstools) en met het "AT" commando het bericht krijg dat hij de server niet kan vinden: "The network path was not found." ....mischien dat iemand daar dan een antwoord op weet?

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

JaY-

Het is mij.

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 17:20:
B: Ik ook nog op de FTP server kan komen.
Als ik het me goed herinner kan je via je ftp (als je daar rechten voor hebt) een programma starten d.m.v. een raw command te geven, zoals exec radmin.exe (moet je wel in de radmin dir staan natuurlijk). Zoals ik al zei moet je dan wel de uitvoeringsrechten hebben toegewezen in je ftp-server.

Verwijderd

Topicstarter
Die uitvoerrechten heb ik helaas niet omdat ik alleen in de ftp server kan komen via een useraccount die ik zelf voor iemand ander heb gemaakt :) , en bovendien is de radmin directorie niet gedeeld...

• QBiT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-08 20:58
JaY- schreef op 06 april 2003 @ 20:30:
[...]

Als ik het me goed herinner kan je via je ftp (als je daar rechten voor hebt) een programma starten d.m.v. een raw command te geven, zoals exec radmin.exe (moet je wel in de radmin dir staan natuurlijk). Zoals ik al zei moet je dan wel de uitvoeringsrechten hebben toegewezen in je ftp-server.
Dat heeft gebruik maken van bekende beveiligingsfouten in software, aka Hacken :+ Dit kan onderandere erg goed met IIS. Dan kan je met een opdrachtje bijvoorbeeld gewoon op de command prompt werken, en ftp.exe starten van de PC, en dan je in principe alles. Maarja, daarom zal de topic starter ook wel geen IIS gebruiken :)

Verwijderd

Topicstarter
Nope, dat gebruikt de topicstarter inderdaad niet ;) ...

Vandaag erheen rijden gaat me in elk geval ook niet lukken dus ik blijf nog steeds zoeken naar een manier om dat proggie te starten. Dat moet toch mogelijk zijn als er een internetverbinding is en ik de rechten heb lijkt me :?
Pagina: 1