Toon posts:

[Win2k]Explorer restart @ random

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai Windows 2000 Server SP3, en op ieder door de computer gewensd moment, restart hij de explorer. Geen totale reboot, maar gewoon ff alle explorer vensters en de startbalk weg. Dit doet ie gewoon 3x per uur, en is dus best irritant, vooral omdat er dan sommige ikoontjes (zoals Kazaa en DAP) verdwijnen.
Als ik ff snel bij taakbeheer kijk als hij dat doet, zie ik dat Drwtsn32 opeens 40 mb geheugen vreet: hij is me dus aan 't redden van een totale crash.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik had dit bdw eerst ook bij WinXP Pro, dus misschien ligt het aan een bepaald stuk software dat ik gebruik, maar welke...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 16:06 ]

Verwijderd

ik draai m ook
@random opnieuw starten is niet goed..moet je effe bij instellingen kijken..
daar staat t wel :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 16:17:
ik draai m ook
@random opnieuw starten is niet goed..moet je effe bij instellingen kijken..
daar staat t wel :)
Huh?
D8 je nou echt dat MS een vinkje had gemaakt "windows explorer op elk door de computer gewensde tijd restarten"?? :+

Hij restart dus op elke gewensde tijd. Meestal als ik met explorer door mappen aan 't bladen ben, maar ook soms gewoon terwijl ik chat of zo....

Verwijderd

Topicstarter
Schop :) Heeft echt niemand dit idee? Heb d8 ik toch wel eens vaker van dit probleem gehoord...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 April 2003 @ 20:07:
Schop :) Heeft echt niemand dit idee? Heb d8 ik toch wel eens vaker van dit probleem gehoord...
Windows herstart op een willekeurig moment, hoe los ik dit op?

Dat zocht je zeker :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2003 20:13 ]

Verwijderd

Explorer hijacked?

Als je kiest om met IE op internet te gaan, moet je gewoon alle updates/patches hebben.
Alternatief is om Mozilla o.i.d. te gebruiken. Immers als IE brak is, dan is OS brak.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Volgens mij gaat het hier om explorer.exe, niet om IEexplorer.exe :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, explorer, niet Windows.
Explorer is explorer, dus niet windows of internet explorer, gewoon explorer.exe :P

Maarja, hij zal dus wel gewoon veel fouten maken in explorer.exe, en dan deze maar afsluiten, en dan weer uitvoeren. Maarja, wat zal het zijn....

• RAJH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Had ik vorige week ook, bleek het een virus te zijn :X

Scan je pc op virussen :)

Verwijderd

Als je weet welke module de crash veroorzaakt kan je hier zoeken: http://www.generation.net/~hleboeuf/errexplo.htm
Een virus is natuurlijk ook niet uit te sluiten.
XceeD schreef op 08 April 2003 @ 08:00:
Volgens mij gaat het hier om explorer.exe, niet om IEexplorer.exe :)
Als je www.tweakers.net in de verkenner typt of C: in de Ms browser zal je zien dat er niet zo'n duidelijk onderscheid tussen die twee is. Helaas....

Een hijack van MsIE grijpt dus ook in op je OS!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2003 18:41 ]

Pagina: 1