ECS L7S7A2 [Ervaringen]

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.215 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperPaddo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
(overleden)
Erik1 schreef op 30 April 2003 @ 09:37:
[...]

Nu me eigen noname 300W er weer in, veeel beter :P

PC werkt nu ook weer als hij rechtop staat :X

Kan het misschien ook zijn dat mijn bord ral is want een 300W voeding moet toch iig IETS hogere voltages geven met alleen mobo proc geheugen videokaart en HDD eraan :?
Je hebt natuurlijk alles wel veel over geklokt, en het is een NONAME voeding he ;).

Een Antec of een Enermax 400 watt zouden het wel moeten trekken. Weet je meteen wat je voor je verjaardag moet vragen ;).

Grolsch Royce!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
jhead22 schreef op 29 April 2003 @ 16:10:
ECS L7S7A2 approved by AMD for 333mhz cpus

Model: L7S7A2
Revision: 1.1
Form Factor: ATX
Chipset: SiS 746 AGP DDR
Bios: AMI L7S5A2_417 04/17/2003 Recommended Speeds:
AMD Athlon™ XP 3000+ (333 FSB)
AMD Athlon™ XP 2800+ (333 FSB)
AMD Athlon™ XP 2700+ (333 FSB)
AMD Athlon™ XP 2600+ (333 FSB)
AMD Athlon™ XP 2600+ (266 FSB)
AMD Athlon™ XP 2500+ (333 FSB)
AMD Athlon™ XP 2400+ (266 FSB)
AMD Athlon™ XP 2200+ (266 FSB)
AMD Athlon™ XP 2100+ (266 FSB) Model 8
AMD Athlon™ XP 2100+ (266 FSB) Model 6
AMD Athlon™ XP 2000+ (266 FSB) Model 8
AMD Athlon™ XP 2000+ (266 FSB) Model 6
AMD Athlon™ XP 1900+ (266 FSB) Model 8
AMD Athlon™ XP 1900+ (266 FSB) Model 6
AMD Athlon™ XP 1800+ (266 FSB) Model 8
AMD Athlon™ XP 1800+ (266 FSB) Model 6
AMD Athlon™ XP 1700+ (266 FSB) Model 8
AMD Athlon™ XP 1700+ (266 FSB) Model 6
AMD Athlon™ XP 1600+ (266 FSB)
AMD Athlon™ XP 1500+ (266 FSB)

Motherboard Notes:
ECN: GH16004 required.

http://www.amd.com/us-en/...^7924|70292_us-en,00.html
Is er niet ook een lijst van de ECS L7S7A2 wat betreft het geheugen welke het best werkt op dit mobo

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Daar bestaat niet echt een lijst van.
Maar vrijwel al het normale DDR geheugen werkt er wel op. Tja... misschien dat sommige OEM en B merken niet echt lekker werken... maar die zullen op andere bordjes ook vaak problemen geven.

Ik raad zoiezo aan om voor A merk geheugen te gaan aangezien het nauwelijks duurder is en veel problemen voorkomt. Tevens bepaald het geheugen voor een groot deel de stabiliteit van een systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand een Barton op dit bordje geprikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 april 2003 @ 17:36:
Heeft er al iemand een Barton op dit bordje geprikt?
ja en dat werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluebit
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-08 13:04

bluebit

Fear the bunny

mmm, ben al drie moederborden lang ECS fan, erg goedkope stabiele bordjes. Alleen hadden ze tot nu toe vrij weinig OC functies. Die l7s7a ziet er wel erg goed uit. Balen dat ik nog niet zo lang geleden een s6za oid gekocht heb van ECS. naja, eens kijken dat ik 'm anders vervang voor die l7s7a.

mooi bericht!

I hope I never get so old I get religious

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Iemand al het nieuwe bios met ondersteunig voor de Athlon XP 3000+ getest ?
Wat zijn jullie ervaringen ermee ?

Kep een site gevonden met meer informatie over de cardreader.. Er zit ook een faq bij waar bekende problemen worden beschreven, er is software te downloaden etc...

http://www.desknote.com.tw/card%20reader/ucr-61s2b.html

Ik hoop dat dit onze problemen gaat oplossen. Ik ga vanavond eens ffies kieken of mijn probleem hiermee te verhelpen is.

[ Voor 62% gewijzigd door jhead22 op 01-05-2003 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:13
jhead22 schreef op 30 April 2003 @ 15:27:
Daar bestaat niet echt een lijst van.
Maar vrijwel al het normale DDR geheugen werkt er wel op. Tja... misschien dat sommige OEM en B merken niet echt lekker werken... maar die zullen op andere bordjes ook vaak problemen geven.

Ik raad zoiezo aan om voor A merk geheugen te gaan aangezien het nauwelijks duurder is en veel problemen voorkomt. Tevens bepaald het geheugen voor een groot deel de stabiliteit van een systeem.
Infineon geheugen, of het nou van Infineon zelf is, of 3rd brand chippies erop, werken gewoon met dit mobo. Ik heb 1x tramelant met no-name geheugen gehad, en ik doe nu alleen nog maar aan Kingston, Infineon, Apacer en Samsung, en als ik snel ff iets moet hebben, haal ik wel Twinmos bij Norrod, das ook redelijk spul wat vrijwel altijd werkt.
Vage no-name dingen hoef ik iig nooit weer, had er een keer bijna een K7S5A om teruggestuurd. Ben wat betreft opsturen nogal lui vaak, ik had gelukkig gewoon een 2e bord laten komen voor die gast van wie die PC was. 2e bord erin, alles terugprikken, aan... zelfde probleem -> mobo niet dood, geheugen gewoon kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:42
jhead22 schreef op 01 mei 2003 @ 17:49:
Iemand al het nieuwe bios met ondersteunig voor de Athlon XP 3000+ getest ?
Wat zijn jullie ervaringen ermee ?

Kep een site gevonden met meer informatie over de cardreader.. Er zit ook een faq bij waar bekende problemen worden beschreven, er is software te downloaden etc...

http://www.desknote.com.tw/card%20reader/ucr-61s2b.html

Ik hoop dat dit onze problemen gaat oplossen. Ik ga vanavond eens ffies kieken of mijn probleem hiermee te verhelpen is.
De bios is stabiel, alleen geeft deze een nog slechtere memory peformance. De eerste bios is wat mij betreft het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie in de pricewatch ook de L7S7A staan, das een ietsje groter bord met volgens mij verder dezelfde feats(chipset etc). maar met meer ruimte rond het socket, iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Verwijderd schreef op 01 May 2003 @ 20:33:
Ik zie in de pricewatch ook de L7S7A staan, das een ietsje groter bord met volgens mij verder dezelfde feats(chipset etc). maar met meer ruimte rond het socket, iemand hier al ervaring mee?
L7S7A ondersteund 100fsb, 133Fsb
L7S7A2 ondersteund 133 Fsb, 166Fsb en gaat tot max 200Fsb

Stond al in dit topic vermeld. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha heb alweer paar daagjes niet gelezen, sorry it slipt my mind. dan is het duidelijk waarom iedereen voor de A2 gaat, terwijl de layout van de A ietsje beter is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Zo heb hem hier in een In-win casje geknikkerd met een unlocked T-birdje 850 :)
Hij doet 5x195fsb maximaal met me Crucial PC2100 dimmetje ,Ik verwacht nog wel iets meer met PC3200 dimmetjes...
Heb het zooitje op een 230 watt voedinkje zitten en trekt het makkelijk ,Het is een Enlight 230 watter..
Al met al een zeer stabiel mobotje wat ook nog eens lekker ken overclocken zonder al te veel te modden cq solderen..
Memory performance is helemaal niet slecht met de eerste bios erop,Sandra doet wel vaag over de FSB speeds enzo.. :? ,Maar hij doet op 950MHz 2100mb/s/1900mb/s in Sandra :P
Als ik een zwaardere CPU heb zal ik hem es flink op z'n donder geven :)
Afbeeldingslocatie: http://users.bart.nl/~multatul/case/ECS3.JPG
2x69MHz :?

[ Voor 6% gewijzigd door Speedy-J op 01-05-2003 21:00 ]

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Netjes gedaan ! Complimentje waard ! _/-\o_

Het nieuwste bios geeft een tragere memory performance :'(
De een na laatste schijnt wel erg goed te zijn. Op ocworkbench.com is daar ook een modded versie van verschenen waarbij alle hidden settings zichtbaar zijn gemaakt.

T wordt tijd dat ecs met een nieuw bios komt met weer een hoge memory performance.

[ Voor 3% gewijzigd door jhead22 op 01-05-2003 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

jhead22 schreef op 01 May 2003 @ 21:40:
Netjes gedaan ! Complimentje waard ! _/-\o_

Het nieuwste bios geeft een tragere memory performance :'(
De een na laatste schijnt wel erg goed te zijn. Op ocworkbench.com is daar ook een modded versie van verschenen waarbij alle hidden settings zichtbaar zijn gemaakt.

T wordt tijd dat ecs met een nieuw bios komt met weer een hoge memory performance.
Thanx ,het is wel geen echte OC maar ik wou ff weten wat het bordje ken trekken.
Tot mijn verbazing loopt het erg strak op hoge FSB ,en ik ben niet echt van plan bios te gaan flashen tot er een snellere cpu op zit :)
De 1700+@2.3G blijft voorlopig in deze bak ,maar ik twijfel er geen minuut aan dat hij ook op het SiS plankje 2.3G ken draaien met het juiste koelsetje :) :*)
Ik heb de modded biosen al op me HDD staan ,dus ik pak de een naar nieuwste straks om me memory performance niet te laten zakken als een baksteen :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:56

heuveltje

KoelkastFilosoof

heb er ook eentje besteld icm pc3200 twinmos en een xp2000.
ben benieuwd of het mijn goede ervaringen met msi zal evenaren :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Cheepoman vond het erg vervelend dat de bios vastgesoleerd zat op het mobo... Dus wat doe je dan: :P

http://www.ocworkbench.co...b=get_topic;f=35;t=002168

Oftwel.. hij heeft de chip eraf gehaald zodat er een nieuwe op kan.... T is ook mogelijk om er een socket op te zetten.

[ Voor 8% gewijzigd door jhead22 op 02-05-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ik denk er ook over om hem aan te schaffen.

Ik heb geen Xp maar een 1400(133), dat moet gewoon werken toch? Welk geheugen is het verstandigst om erbij te nemen, 2100, 2700 of 3200. Heeft asynchroon lopen veel nadelen (kan het uberhaupt met het mobo) en kan ik dus gewoon goedkoper geheugen nemen, of zal ik toch maar investeren in DDR400?

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Verbal Kint schreef op 02 May 2003 @ 17:39:
Ik denk er ook over om hem aan te schaffen.

Ik heb geen Xp maar een 1400(133), dat moet gewoon werken toch? Welk geheugen is het verstandigst om erbij te nemen, 2100, 2700 of 3200. Heeft asynchroon lopen veel nadelen (kan het uberhaupt met het mobo) en kan ik dus gewoon goedkoper geheugen nemen, of zal ik toch maar investeren in DDR400?
Athlon 1400 werkt prima op dit bordje.
Ik zou merk pc 2700 geheugen kopen. (PC333). Dit is goed betaalbaar en vaak ook vlink over te klokken.
PC3200 (400) is ook leuk... maar een stuk duurder.

133/166 zal vrijwel het zelfde presteren als 133/133.
Maar misschien dat je in de toekomst een 166Fsb cpu aanschaft zodat je 166/166 kan gaan draaien of handig voor als je wilt gaan overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrazi
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-09 11:43
erm, het voordeel van de 746(fx) was dat ie juist in asynchrone modus beduidend sneller is dan synchroon....

AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 13:58
qrazi schreef op 02 May 2003 @ 19:55:
erm, het voordeel van de 746(fx) was dat ie juist in asynchrone modus beduidend sneller is dan synchroon....
Oh, heb ik nog nooit iets van gezien in benches... daarnaast klinkt het ook zeer onlogisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op 06 April 2003 @ 15:27:
Er zijn tot nu toe 2 verschillende versie van het bord op de markt verschenen:

Versie 0: 2 phase power supply met 6 mosfets, CNR slot, speaker onboard, 2 heatsinks (north en south) (north bridge heeft een grote orange heatsink).

Versie 2: (geleverd met card reader): 2 phase power supply met 4 mosfets en er missen een paar condensatoren, geen speaker onboard, geen CNR, 1 standard heatsink op de northbridge.

De gartiz card reader die bij versie 2 van het bord wordt meegeleverd werkt helaas niet op versie 0. Op versie 2 werkt hij wel perfect. Volgens de ECS site is de card reader gelockt zodat deze niet op andere moederborden werkt. Kep ecs hier over gemaild en wacht nog op antwoord.
Gister me mobo ontvangen met twin-mos 256 ddr333 . Toen ik het bestelde vroeg ik of het met de card reader kwam zodat ik kon weeten welke versie het was . Krijg ik het thuis open ik de verpakking zie ik de card reader :) . Lekker eve blij maar dan weer :( want maar versie 2 mist een paar dingen dat versie 0 wat beter laat clocken . Dus ik check de mobo maar's zie ik een CNR slot :? .Het schijnt dat het een versie 0 mobo is met card reader . Dus het moet wel compatible zijn .
Ik heb ook 7 mosfets of zo er kon een 8de erbij die naast de 7de staat maar die is nogal kleiner .( 7de is onder de psu connector)

ik weet niet welke versie ik heb loooooooooool maar ik kan zeggen deze ziet er lekker uit . Weet niet of deze versie alleen voor england is maar ik woon hier dus.
deze mannen verkoopen het http://www.novatech.co.uk/novatech/specpage.html?ECS-L7S7A2

Met twin-mos trap ik het nogal ver dus eve afwachten op resultaaten van me . Trouwens ik upgrade van k7s5a .Hopelijk doet deze mobo me eve plezier als die k7s5a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
qrazi schreef op 02 May 2003 @ 19:55:
jep.. de l7s7a2 kan er goed mee overweg... Maar een athlon heeft vrij weinig aan geheugen wat sneller dan de fsb loopt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Verwijderd schreef op 02 mei 2003 @ 21:57:
[...]

Gister me mobo ontvangen met twin-mos 256 ddr333 . Toen ik het bestelde vroeg ik of het met de card reader kwam zodat ik kon weeten welke versie het was . Krijg ik het thuis open ik de verpakking zie ik de card reader :) . Lekker eve blij maar dan weer :( want maar versie 2 mist een paar dingen dat versie 0 wat beter laat clocken . Dus ik check de mobo maar's zie ik een CNR slot :? .Het schijnt dat het een versie 0 mobo is met card reader . Dus het moet wel compatible zijn .
Ik heb ook 7 mosfets of zo er kon een 8de erbij die naast de 7de staat maar die is nogal kleiner .( 7de is onder de psu connector)

ik weet niet welke versie ik heb loooooooooool maar ik kan zeggen deze ziet er lekker uit . Weet niet of deze versie alleen voor england is maar ik woon hier dus.
deze mannen verkoopen het http://www.novatech.co.uk/novatech/specpage.html?ECS-L7S7A2

Met twin-mos trap ik het nogal ver dus eve afwachten op resultaaten van me . Trouwens ik upgrade van k7s5a .Hopelijk doet deze mobo me eve plezier als die k7s5a
Wat voor sticker zit erop ?
Sticker 0 is bij ons het oude bordje met alle mosfets, maar zonder cardreader. sticker 2 is met cardreader en missende onderdelen.

[offtipic]
Leuk dat er ook tweakers uit engeland op dit forum zitten ! Ben je van oorsprong NL ? Woon je al lang daaro of is t tijdelijk ?
[/offtopic]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Killerroy @ Ocworkbench heeft de L7s7a2 op 230 FSB gekregen !!!

http://www.ocworkbench.co...opic;f=35;t=002169#000006

Das echt hoog !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op 02 mei 2003 @ 22:23:
[...]
Wat voor sticker zit erop ?
Sticker 0 is bij ons het oude bordje met alle mosfets, maar zonder cardreader. sticker 2 is met cardreader en missende onderdelen.
Het is een versie 0 . Ik heb de card reader nog niet geprobeerd omdat ik me bays vol heb (audigy platinum en andere troep :*) ).Ik kocht deze mobo meeteen nadat ik het zag op ocworkbench . En nog beter OP TWEAKERS.Ik kocht er meteen 2 . 1 voor mij en 1 voor me vriend . En ook tegelijk xp1700 . Nu run ik het op 11x170mhz maar daar komt verandering in }) . Dit is om het te testen hehe .
trouwens m'n vriends z'n mobo deed raar win xp install was nogal erg maar een image van me pc werkte er gewoon op :D.Die mobo kan kapoeet of zo zijn maar het werkt :?
[offtipic]
Leuk dat er ook tweakers uit engeland op dit forum zitten ! Ben je van oorsprong NL ? Woon je al lang daaro of is t tijdelijk ?
[/offtopic]
ja was ook nl maar zins 2000 niet meer hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:56

Q-bone

Dusss...

wtf hoe kan ie 230 halen, de clockgen haalt toch maar 200? of is dit weer een ander trukje?
help me out!!

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hmm, zojuist laatste BIOS erin, had ff de LAN bootrom eruitgesloopt en de SDMS BIOS vervangen door de laatste van Symbios logic voor mn SCSI controller die ie niet pikte met de standaard SDMS Image die erin zat...

Failsafe waarden geladen, Athlon XP 1700+ weer op 133MHz FSB, zou gewoon goed moeten gaan.

Flashen... wachten, wachten, had geen zorgen over stroom want ik heb een UPS.
Ding klaar... reboot, DOOD :(

HDD lamp blijft continu branden, alsof ie de FSB nu std op 166 heeft staan :(

Hele bordje dood en een vastgesoldeerde BIOSchip :(

Zal zo ff kijken of die Athlon XP 2000+ met TBred core nog leven in het spel kan brengen. Anders mag ik een van mn reservemobo's erbij pakken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

1 van me reserve boarden LOL :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het boardje ook binnen mijn vraag is alleen wat voor heatsink hebben jullie op de north en southbridge. Mijn bord heeft namelijk maar 1 heatsink en duidelijk anders dan op het plaatje op de site van ecs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:03

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

_JGC_ schreef op 03 May 2003 @ 11:10:
Hmm, zojuist laatste BIOS erin, had ff de LAN bootrom eruitgesloopt en de SDMS BIOS vervangen door de laatste van Symbios logic voor mn SCSI controller die ie niet pikte met de standaard SDMS Image die erin zat...

Failsafe waarden geladen, Athlon XP 1700+ weer op 133MHz FSB, zou gewoon goed moeten gaan.

Flashen... wachten, wachten, had geen zorgen over stroom want ik heb een UPS.
Ding klaar... reboot, DOOD :(

HDD lamp blijft continu branden, alsof ie de FSB nu std op 166 heeft staan :(

Hele bordje dood en een vastgesoldeerde BIOSchip :(

Zal zo ff kijken of die Athlon XP 2000+ met TBred core nog leven in het spel kan brengen. Anders mag ik een van mn reservemobo's erbij pakken :(
Kan je m niet recoveren d.m.v. een bootflop? Hot-swapping is nu niet echt het minst risicovolle om te doen :Y)

webOS all the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Heb hier nog 2 van die borden liggen, 1 voor in een PC die ik volgende week moet maken, en nog 1 voor reserve.
Tja, en hotswappen met gesoldeerde BIOS chips gaat niet echt je van het ;)

Zal em zometeen ff een kwartier ofzo op CMOS clear zetten, misschien dat dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

maar weet iemand nou al hoe je op een fsb van 200+ komtterwijl die clockgen tot echt maar 200 gaat???

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hmm, dit bord is dus echt MORS en MORS-dood

Heb net nog ff die gewijzigde BIOS bekeken met AMIBCP... wat denk je? ipv Vendor/DeviceID 1000:1006 zoals ik opgegeven had bij het replacen van die module, staat die module op ADRES 1000:1006, waarschijnlijk een plaats waar iets anders had moeten staan :X

Dit wordt dus een ander mobo, of datgene doen wat Cheepoman ermee gedaan heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Hmm weet iemand ook een zaak in de buurt van Zwolle/Apeldoorn die bijv dit bord bij mij wil inbouwen en de proc en koeler erop wil zetten?

Want daar ga ik zelf liever niet aan. :P

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

MIETHJE!! :P gewoon doen man, boeie! kan er nou verkeerd gaan? als je je kop er even goed bijhoud niets eigelijk.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Q-bone schreef op 03 May 2003 @ 11:44:
maar weet iemand nou al hoe je op een fsb van 200+ komtterwijl die clockgen tot echt maar 200 gaat???
Kijk nog es goed naar dat plaatje ,en kijke es wat voor software hij gebruikt..
ALs je in de bios maar tot 200 ken gaan wil niet zeggen dat het dan over is voor de clockgen..
Ga maar es neuzen in de datasheets ,succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
_JGC_ schreef op 03 mei 2003 @ 11:49:
Hmm, dit bord is dus echt MORS en MORS-dood

Heb net nog ff die gewijzigde BIOS bekeken met AMIBCP... wat denk je? ipv Vendor/DeviceID 1000:1006 zoals ik opgegeven had bij het replacen van die module, staat die module op ADRES 1000:1006, waarschijnlijk een plaats waar iets anders had moeten staan :X

Dit wordt dus een ander mobo, of datgene doen wat Cheepoman ermee gedaan heeft :P
Welk bios heb je er op gezet ??

Misschien is er nog een klein beetje hoop voor je... Mail het bedrijf waar je het bord vandaan heb en vertel ze gewoon eerlijk dat je het bios geflasht hebt, netjes gewacht heb etc,... en dat ie daarna dood was... Soms wil een bedrijf het bord dan nog wel ruilen.

Moet je natuurlijk geen volt mod etc hebben gedaan :) En het belangrijkste.. wees eerlijk en beleefd.

(gecondoleerd)

edit: ow.. je hebt zelf t bios aangepast ?? KLopt dat ?

[ Voor 4% gewijzigd door jhead22 op 03-05-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Idd zelf een bios gemaakt. Ben nu bezig een 720K flop klaar te maken voor Bootblock, die werkt nml nog wel.

1.44MB floppies blijft ie op rebooten alsof er geen disk in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

succes mate, lijkt inderdaad niet zo prettige situatie, misschien dat je 1 van de eerste biossen er op kan zetten.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK flashde me k7s5a 2 keer en geen probs gehad . Merk ik later dat veel eigenaaren wel een prob hadden met deze mobo . Veel mensen hadden probs met de 1ste revisies .Me k7 was v3 dus ik zat wel goed . EN nu zit ik met l7s7a2 v0 en zo te zien maaken julllie me bang met dat bios fail gedoe :'( .IK wil het namelijk wel flashen maar ben een schijterd denk ik. En mobo terug zenden is niet wat ik graag doe .

Ik wil de voltage mod doen maar doet het enige schade of niet ? want ik wil namelijk net als jhead22 de eerste 2 pins shorten om 1.8vcore te krijgen en me garantie behouden

Toen ik me mobo zat te instaleeren dacht ik doe net zo goed de northbridge mod te doen en met thermal paste erop smeeren.ME vraag is verlies je garantie want ik denk van niet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

kan iemand niet een mooi lijsie maaken met alle mod's en al het andere spul om je ecs'je tot het uiterste te clocken?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 May 2003 @ 15:29:
IK flashde me k7s5a 2 keer en geen probs gehad . Merk ik later dat veel eigenaaren wel een prob hadden met deze mobo . Veel mensen hadden probs met de 1ste revisies .Me k7 was v3 dus ik zat wel goed . EN nu zit ik met l7s7a2 v0 en zo te zien maaken julllie me bang met dat bios fail gedoe :'( .IK wil het namelijk wel flashen maar ben een schijterd denk ik. En mobo terug zenden is niet wat ik graag doe .

Ik wil de voltage mod doen maar doet het enige schade of niet ? want ik wil namelijk net als jhead22 de eerste 2 pins shorten om 1.8vcore te krijgen en me garantie behouden

Toen ik me mobo zat te instaleeren dacht ik doe net zo goed de northbridge mod te doen en met thermal paste erop smeeren.ME vraag is verlies je garantie want ik denk van niet ?
Wanneer je gewoon het normale bios flasht gaat er vrijwel nooit iets mis mits je het op de goede methode doet. De kans dat er dan iets mis gaat is heel klein. Of de stroom moet uitvallen ofzo... Maarjah...
(flashen valt onder eigen risico).

Een voltmod betekend geen garantie meer. Ook hier geld dat als je het goed doet de kans op succes erg groot is. Ook geheel eigen risico.

Maar t leuke aan dit bordje is altijd nog dat het bijna niets kost... Dus mocht t een keer mis gaan... dan heb je geen 170 euro weggegooid maar maar 70 euro.

Ik heb ook warmte geleidende pasta onder de northbridge gedaan. Scheelt een paar graden, maar is niet echt nodig. Ook dit valt onder eigen risico...

Vaak is t echter wel zo... dat als je vriendelijk tegen een shop doet en de waarheid verteld je soms nog wel garantie krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het enige dat de volt mod doet is toch gewoon een paar connecties door stuuren in plaats van short circuiten dus het doet geen damage ? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Q-bone schreef op 03 May 2003 @ 15:33:
kan iemand niet een mooi lijsie maaken met alle mod's en al het andere spul om je ecs'je tot het uiterste te clocken?
Tja... echt een lijstje is er niet.. Lees gewoon dit draadje door en kijk regelmatig op ocworkbench.

Lijstje:

Voltmod 1 (max 1,9V) en 2 (max 2.0V)
Vmem mod

Dubbelzijdig plakband bij northbridge vervangen door warmte geleidende pasta.
Heatsinkjes op mosfets plakken.

Bios flashen met gemodde bios:
ver3219: http://members.aol.com/phraser010/mod3219.exe
ver3313: http://members.aol/com/mod23313.zip

3219 schijnt goede memory performance te hebben en alle hidden setings zijn zichtbaar gemaakt.
From what I've read so far , the modded BIOSes 3129 and 3313 are the ones preferred , since with the 3313 you can oc FSB/MEM/CPU better , but compared to the 3219 it lacks about 10% performance with comparable settings ...
Dat was t wel zo'n beetje.
En dan nog een tip. na t flashen en pc doet t gewoon ff pc uitzetten, bios resetten, load optimal sittings in bios en pas deze aan met strakkere timing en betere instellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 15:46:
Het enige dat de volt mod doet is toch gewoon een paar connecties door stuuren in plaats van short circuiten dus het doet geen damage ? :?
Jep... je belazerd t mobo door tegen hem te zeggen dat je cpu standaar 1,85Vcore moet hebben. Er gaat dus niet stuk.

T enigste wat zou kunnen is dat je cpu een kortere levens duur krijgt doordat hij meer spanning door zich heen krijgt en warmer wordt.
En misschien dat de onderdelen op je mobo iets sneller slijten... Maar ach... over 10 jaar ligt dit zooitje toch allemaal op de schroothoop aangezien het dan zwaar verouderd is >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus de voltage mod is safe . Ik wil me garantie niet verliezen waneer me mobo nog maagd is . Dit is me eerste week. IK doe die voltage mod wel als het safe is .Ik weet dat de levensduur korter word maar als je goed koelt zit je wel goed denk ik.

trouwens JHEAD Ik heb de zelfde core als jouw.Over de mosfets , zijn er nou 6 of 7 . want ik heb een 7de onder de psu connector

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hmm, tja, om Wintelco of die leverancier die hier laatst ook 2 van die borden bracht nou op te lichten omdat ik zonodig een zelfgemaakt BIOS moest flashen... nee.
Heb het zelf verneukt, los ik het ook zelf maar weer op.

En BIOS flashen is helemaal niet gevaarlijk, maar dan moet je wel een juiste ROM hebben, en die had ik dus niet :(

Verder was ik behoorlijk zeker van mn zaak: ik had immers mn systeem aan een UPS hangen... krijg je zoiets :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]_JGC_ schreef op 03 May 2003 @ 16:35:
Hmm, tja, om Wintelco of die leverancier die hier laatst ook 2 van die borden bracht nou op te lichten omdat ik zonodig een zelfgemaakt BIOS moest flashen... nee.

Kijk dat vind ik nou nog eens een prima instelling _/-\o_

Zeker Wintelco verdient dat niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

nee toffe gasten zijn dat, net wat gemailt met ze ;) ga er zeker wat halen.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 16:09:
Dus de voltage mod is safe . Ik wil me garantie niet verliezen waneer me mobo nog maagd is . Dit is me eerste week. IK doe die voltage mod wel als het safe is .Ik weet dat de levensduur korter word maar als je goed koelt zit je wel goed denk ik.

trouwens JHEAD Ik heb de zelfde core als jouw.Over de mosfets , zijn er nou 6 of 7 . want ik heb een 7de onder de psu connector
6 mosfets bij de socket, 1 bij de connector.

Maar of die mosfet bij de connector mee doet om de cpu van een stabiele spanning te voorzien weet ik niet. Kan maar zo zijn dat hij voor t geheugen of iets anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op 03 mei 2003 @ 16:39:
_JGC_ schreef op 03 May 2003 @ 16:35:

Kijk dat vind ik nou nog eens een prima instelling _/-\o_

Zeker Wintelco verdient dat niet :)
Idd... daar heb je helemaal gelijk in !
Neen ik dacht eerst dat je een normaal bios geflasht had en dat t daarbij mis was gegaan. Ook dan valt het buiten de garantie en mag je niet meer op garantie rekenen...

Wanneer je bij een normale misflash de leverancier een vriendelijk mailtje stuurt en hun de waarheid verteld willen ze nog wel eens alsnog een rma voor je regelen. Maar ze zijn hier natuurlijk niet verplicht toe ! En aangezien we hier niet over een normale flash hebben is t helaas over met de pret.

Is t inmiddels nog gelukt met die 720KB flop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Lukt nog steeds niet. Denk dat ik vanavond mn reservebord inbouw, wacht ik de reply van ECS of mn topic op OCWorkbench ff af.

Wat die lui daar zeggen: het is een Phoenix chip met een AMI BIOS erin, vreemde combinatie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
_JGC_ schreef op 03 mei 2003 @ 17:44:
Lukt nog steeds niet. Denk dat ik vanavond mn reservebord inbouw, wacht ik de reply van ECS of mn topic op OCWorkbench ff af.

Wat die lui daar zeggen: het is een Phoenix chip met een AMI BIOS erin, vreemde combinatie :P
Op sommige bordjes zit idd ook gewoon nog een phoenix sticker :P
Misschien levert phoenix de chips... t zijn tenslotte standaard bios chippies.
Je kan de truck van cheepoman doen... Of misschien kan je hem vragen of hij zo'n chippie kan flashen met het l7s7a2 bios en die naar jou wil opsturen. Dan soldeer je die gewoon op t mobo.

De kosten zullen wel mee vallen denk ik.

[ Voor 9% gewijzigd door jhead22 op 03-05-2003 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Q-bone schreef op 03 mei 2003 @ 12:51:
MIETHJE!! :P gewoon doen man, boeie! kan er nou verkeerd gaan? als je je kop er even goed bijhoud niets eigelijk.
Jah ik heb nu geen geld voor een nieuwe Proc en ik ben ook niet zo handig met mijn grote klauwen vandaar. :P

Maar weet iemand dan nog een zaakje die dat wil doen in de buurt van Apeldoorn/Zwolle?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
  • Laatst online: 11:17
HEb er iemand een Club3d ATI rADEON 9500 NP 64 mb ddr op draaien ?

En zo ja , werkt dat foutloos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Galaxis schreef op 03 May 2003 @ 21:58:
HEb er iemand een Club3d ATI rADEON 9500 NP 64 mb ddr op draaien ?

En zo ja , werkt dat foutloos ?
Jep... heb ik perfect draaien.
Kep ook via een software mod 4 extra piplines opengezet waardoor je nu 8 pipelines hebt. Kaart draaid prima op 330/310.
Zie hieronder mijn specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
jhead22 schreef op 03 mei 2003 @ 22:09:
[...]

Jep... heb ik perfect draaien.
Kep ook via een software mod 4 extra piplines opengezet waardoor je nu 8 pipelines hebt. Kaart draaid prima op 330/310.
Zie hieronder mijn specs.
danke ! , dan gaat i ker ook een bestellen :)

Want die kaart werkt niet op huidsige moederbord :S , als ik VIA installeer houd ik zwart beeld over :P

[ Voor 14% gewijzigd door Galaxis op 03-05-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Net ff met die andere gast gebeld waar ik ook 2 van die mobos gekocht had, die had het er direct al over om die dingen gewoon als "Hmm, doet het niet meer" naar Astra te sturen.
Nou was ik het daar helemaal niet mee eens: stel je voor dat ze dat ding daar helemaal nakijken, blijkt dat er helemaal nix met dat bord aan de hand is en dat er een verkloot BIOS in zit, dan sturen ze de rekening wel, en ondertussen zijn ze dus de hele tijd voor nix bezig geweest.

Al met al: hij zou gaan informeren bij Astra Benelux wat het gaat kosten om dat bord weer op de lappen te krijgen. Ik kan em ff missen en waarschijnlijk zullen de kosten wel wat meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Case solved dus . Hopelijk ben je blij binnenkort met je nieuwe l7s7a2.
Ik ga die van mij nog niet flashen . Eve afwachten tot dat ik het durf.Ik vertrouw deze boel helemaal niet en wil zeker niet door al die probs gaan die jij had.Heb trouwens ook een ingesoldeerde chippy :(

Op het moment overclock ik sofftcore en nog geen hardcore (physical mods). IK speel met de bios maar ik merk dat je niet ver komt. Ik clock xp2600 met gemak ,cpu temp 36c . Dat is lekker koel . Het is niet echt stabiel als xp2600 maar xp2400 is wat beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 15:15:
Case solved dus . Hopelijk ben je blij binnenkort met je nieuwe l7s7a2.
Ik ga die van mij nog niet flashen . Eve afwachten tot dat ik het durf.Ik vertrouw deze boel helemaal niet en wil zeker niet door al die probs gaan die jij had.Heb trouwens ook een ingesoldeerde chippy :(

Op het moment overclock ik sofftcore en nog geen hardcore (physical mods). IK speel met de bios maar ik merk dat je niet ver komt. Ik clock xp2600 met gemak ,cpu temp 36c . Dat is lekker koel . Het is niet echt stabiel als xp2600 maar xp2400 is wat beter.
Nogmaals.. flashen is niet erg riskant... Alleen wanneer je zelf een bios gaat aanpassen of een modded bios gebruikt die nog niet uitgebreid getest is, is het riskant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
_JGC_ schreef op 04 May 2003 @ 11:46:
Net ff met die andere gast gebeld waar ik ook 2 van die mobos gekocht had, die had het er direct al over om die dingen gewoon als "Hmm, doet het niet meer" naar Astra te sturen.
Nou was ik het daar helemaal niet mee eens: stel je voor dat ze dat ding daar helemaal nakijken, blijkt dat er helemaal nix met dat bord aan de hand is en dat er een verkloot BIOS in zit, dan sturen ze de rekening wel, en ondertussen zijn ze dus de hele tijd voor nix bezig geweest.

Al met al: hij zou gaan informeren bij Astra Benelux wat het gaat kosten om dat bord weer op de lappen te krijgen. Ik kan em ff missen en waarschijnlijk zullen de kosten wel wat meevallen.
Je had je bordje toch bij Wintelco vandaan ???
Heb je al contact met hun opgenomen hierover ?
Je kan t bord wel opsturen naar Astra... maar als t bord daar niet vandaan komt is t gelijk afgelopen...

Ik zou zeggen... stuur ze ff een mailtje... Misschien kunnen zei wel iets voor je regelen ? Nee heb je... ja kan je misschien krijgen.

En nogmaals de hint: Wees eerlijk !

[ Voor 4% gewijzigd door jhead22 op 04-05-2003 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

schnumi schreef op 03 May 2003 @ 21:18:
[...]

Jah ik heb nu geen geld voor een nieuwe Proc en ik ben ook niet zo handig met mijn grote klauwen vandaar. :P

Maar weet iemand dan nog een zaakje die dat wil doen in de buurt van Apeldoorn/Zwolle?
Weet iemand nog een zaakje of niet? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schnumi schreef op 04 May 2003 @ 16:30:
[...]

Weet iemand nog een zaakje of niet? :)
Wintelco in Harderwijk. Ligt wel aardig in de buurt van Zwolle en Apeldoorn toch?
Zij zetten de processor en koeler gratis voor je op het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 mei 2003 @ 16:41:
[...]

Wintelco in Harderwijk. Ligt wel aardig in de buurt van Zwolle en Apeldoorn toch?
Zij zetten de processor en koeler gratis voor je op het moederbord.
Ik weet niet of ze dat ook gratiz voor je doen als je het spul ergens anders hebt gekocht :+

Maar ook hier geld... Mail ze... nee heb je... ja kan je krijgen...

Maare... tis echt niet moeilijk te doen hoor...
Hier een manual: http://www.amd.com/us-en/...s_and_tech_docs/23986.pdf

Anders wil ik t ook wel voor je doen hoor... Mail me maar op: jhead@mijnadres.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mmm ok zal eens kijken in iedergeval bedankt voor de tips. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kocht 2 l7s7a2 met me vriend en die van hem was nogal verneukt . Z'n winxp install wou niet werken voor een of andere reeden . Hij kreeg BSOD's :( tijdens het installen van win xp. Jammer voor hem maar mijn mobo werkte wel .

nog vandaag poste een kereltje over de zelfde prob hier

De probleem is gelukkig opgelost door een image van me hd aan hem te geefen
(we hebben namelijk bijna alles hetzelfde).Me vriend is al van plan z'n mobo terug tezenden en om een nieuwe te vraagen

iemand die ervaaring met dezelfde prob ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 May 2003 @ 23:31:
Ik kocht 2 l7s7a2 met me vriend en die van hem was nogal verneukt . Z'n winxp install wou niet werken voor een of andere reeden . Hij kreeg BSOD's :( tijdens het installen van win xp. Jammer voor hem maar mijn mobo werkte wel .

nog vandaag poste een kereltje over de zelfde prob hier

De probleem is gelukkig opgelost door een image van me hd aan hem te geefen
(we hebben namelijk bijna alles hetzelfde).Me vriend is al van plan z'n mobo terug tezenden en om een nieuwe te vraagen

iemand die ervaaring met dezelfde prob ?
Is het geheugen wel goed ?
Draai ffies memtest86 erover om t te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We probeerden 512 pc66 , 256 pc266 , 512 pc2700 en 256 pc2700 , we probeerden ook verschillende HD's maar nog steeds de zelfde prob . dan nog's 3 graphics kaarten allemaal gf'rs . De probleem zegt telkens iets met graphics kaart drivers , netwerk , Het veranderd smoesje telkens en reboot erna .

Windows ME installd perfect en runt ook . XP runt maar kan niet installen . om te installen moesten we imagen van HD.

De pc is bijna identiek aan me pc . IK heb zelfs half van me Hardware getest op die mobo maar het ziet er niet goed uit.

dore zit geduldig op een oplossing te wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Bios instellingen ook goed staan ? Nieuwste bios erop ? Direct na windows installatie de drivers geinst ?

Ik heb gehoord dat t soms nog wel eens wil helpen om audio, lan etc in t bios uit te zetten alvorens je xp gaat installeren. Zodra XP erop staat kan je ze 1 voor 1 aanzetten en installeren.

Wat voor voeding gebruik je eigenlijk ??? is die wel zwaar genoeg ?

[ Voor 12% gewijzigd door jhead22 op 05-05-2003 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Er nu ook een nieuwe mod verschenen om de chipset een hogere spanning te geven. Thx to Killerroy @ ocworkbench.com

http://www.ocworkbench.co...b=get_topic;f=35;t=002195
VCHIPSET MOD:

Concept:
The normal chipset voltage for the SIS746 is around 1.85V. In order to achieve a more stable overclock in the region of 200MHz FSB or above, it can help to increase the chipset voltage. This voltage is controlled by the same LM324 op-amp that controls the Vmem so the same principle applies.

HowTo:
Prepare a 47k Ohm variable resistor with 2 wires soldered to it. Make sure it is set to 47k Ohm between those wires. Locate the IC LM324 between the Southbridge and the front panel connector. Solder the wires to the connection points marked in Fig.4. Make sure that the variable resistor is secured and does not cause any shorts.

Tips:
-If the value of the resistor is set to 6.8k Ohm, you will get appr. 2.1V for the chipset, 10k Ohm will get you appr. 2.0V. You can also use fixed value resistors if you have no need to adjust the voltage.

-Check the Vchipset voltage at the measuring point (Fig.4) using a DMM for accuracy.

-Make sure that the Northbridge is getting proper cooling before doing this modification.

Afbeeldingslocatie: http://520048665308-0001.bei.t-online.de/L7S7A2_Vchipset_mod.JPG

Fig.4: Connect the 2 points with a 47k Ohm variable resistor, make sure the resistor is set to 47k Ohm at first.

Killeroy.

[ Voor 7% gewijzigd door jhead22 op 05-05-2003 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op 05 May 2003 @ 00:18:
Bios instellingen ook goed staan ? Nieuwste bios erop ? Direct na windows installatie de drivers geinst ?

Ik heb gehoord dat t soms nog wel eens wil helpen om audio, lan etc in t bios uit te zetten alvorens je xp gaat installeren. Zodra XP erop staat kan je ze 1 voor 1 aanzetten en installeren.

Wat voor voeding gebruik je eigenlijk ??? is die wel zwaar genoeg ?
voeding maakt niks uit . Als de l7s7a2 voor me werkt hoort het ook voor hem te werken of niet :? .WE hebben bijna alles hetzelfde zoals ik het al eerder zij .
PSU is toch mogelijk maar we weeten niet zeker . Ik heb een tsunami 400w psu . hij heeft 300 of zo maar weet niet de merk . (tsunami kan ik ook geen merk noemen lol , gewoon budget merkie)

Het ziet er ook goed uit met die mods voor de l7s7a2. Er komen telkens nieuwe . Ik zit nog op een goeie bios te wachten . Eentje die grondig getest is .

Er moet ook een softcore mod guide uitkomen . Ik ben geen nub maar op het moment test ik de l7s7a2 op z'n max zonder hardcore modding . Volgende level kom ik wel rustig in .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Die 300 Watt van het merk "Bokkiewokkie" zou best de boosdoener kunnen zijn.

kep trouwens ffies een card reader op een l7s7a2 met sticker 2 getest. Werkt perfect. Ook sm wordt direct gevonden. Wanneer ik de cardreader op mijn l7s7a2 sticker 0 aansluit wordt reader gevonden door XP maar hij kan het medium niet lezen. Ook wanneer ik de reader aansluit op een k7s5a krijg ik dit zelfde probleem. Het dus waarschijnlijk te maken met die lock :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

maar er zitten jumpers in dat ding, kan je dat niet op 1 of andere manier unlocken?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb 2 van die versie 0 borden en kreeg gewoon card readers mee . LOL nog niet eens getest . Doe ik later nog wel.IK kan die reader instaleeren maar het heeft weinig nut omdat ik het niet testen . Als iemand me een compact flash opstuurt test ik het wel . Het adres is in england trouwens .

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Q-bone schreef op 05 mei 2003 @ 13:07:
maar er zitten jumpers in dat ding, kan je dat niet op 1 of andere manier unlocken?
ik heb mijn card reader ook uit elkaar gehaald . ER zit een kleine sticker erop dat zeg "2" . versie 2 of zo . Die van mij moet werken op versie 0 denk ik want ik kreeg het megeleeverd met me versie 0 bord .

De ingewanden van de card reader is nogal interesant . Er zijn 2 banken voor jumpers . eentje is leeg . Ik deel me settings wel met jullie . misschien wijken we wel af . De gevulde bankje ziet er zo uit. Het ziet meteen achter de cf reader connection
[OXXOO]
-----------------
| cf reader |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

ik heb er net ookmaar 1 besteld :) ik verwacht veel, nou nog kijken of alles lukt...

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Mijne wil op 195MHz FSB, ook op 200MHz maar dan hangt de PC na een paar seconden (hij hang dus he, geen resets *D, Dus mijn voeding zit nu niet irritant de doen :) )

Afbeeldingslocatie: http://zooi.cncworld.nl/FSB.gif

Ik had dus ff een draadje in de socket gevrot om zo'n lage MP te krijgen :P Ook heb ik mijn geheugen (PC2700 OEM) op CAS2.5-Safe gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is je Athlon XP 2100 of niet .

Dus je offert mhz voor fsb . Wat ik raar vind is hoe laag kan je een cpu downclocken . gaat het dan niet raar doen .

Erik1 post ook eve memory bench score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Erik1 schreef op 05 mei 2003 @ 17:00:
Mijne wil op 195MHz FSB, ook op 200MHz maar dan hangt de PC na een paar seconden (hij hang dus he, geen resets *D, Dus mijn voeding zit nu niet irritant de doen :) )

[afbeelding]

Ik had dus ff een draadje in de socket gevrot om zo'n lage MP te krijgen :P Ook heb ik mijn geheugen (PC2700 OEM) op CAS2.5-Safe gezet.
Waarschijnlijk doet ie 199FSB nog wel stabiel. Als je 200FSB stabiel wilt hebben moet je je agp op 77Mhz zetten. (dus een gemod bios gebruiken).

Tis een raar probleempje waar de mensjes op ocworkbench al een tijdje mee zitten te stoeien.

Dit is mijn cardreader:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.proserve.nl/getpicture.php?id=81568

Tijdens het testen van sm in de reader met een l7s7a2 sticker 2 bordje ging t lampje knipperen zodra ik er een sm in deed, en daarna ging het lampje branden. Doe ik het zelfde bij mijn 0 bordje... dan geeft t lampje geen kick.

[ Voor 13% gewijzigd door jhead22 op 05-05-2003 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

De mijne is overleden :'( ,Ik heb hem gelukkig niet gemod en dergelijke
Zelfs de eerste bios die erop zat zit er nog in.Me scherm ging ineens blanco en me hdd's sloegen uit incl cdrom ,Pas na het verweideren van de IDE kabel begonnen ze weer op te spinnen.. :?
Bordje uit de case gehaald en nog geprobeerd te op te starten met alleen VGA,MEM,CPU maar mocht allemaal niet baten ;(
CPU en alles blijft steenkoud en het bordje reageerd ook niet meer op aan/uit van de case..
Hij gaat wel aan maar niet meer uit dus..

RMA..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op 05 May 2003 @ 18:36:
[...]
Dit is mijn cardreader:
[afbeelding]
als ik nou een goede digitale camera had zou ik ook een foto posten maar me webcam is nogal klote .

De pcb kleur van je card reader is anders dan die van mij . IK heb namelijk dezelfde kleur als de mobo (donker paars).We hebben precies de zelfde jumper instellingen. Enige verschil dat de sony memory stick reader heeft geen afdecking plaat en die van jou wel.Het heeft een sticker dat zegt "2" dat de versie nummer is

Er is ook een versie nummer onder de compact flash slot . Je kan het zien als je binnen kijkt . die van mij zegt : UCR-61SB VER:1.1

De kaart is zo te zien ook los verkrijgbaar dus het zou ook mogelijk zijn dat het op andere pc's werkt check hier eve

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
* jhead22 heeft ook versie: UCR-61SB VER:1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op 05 May 2003 @ 21:53:
* jhead22 heeft ook versie: UCR-61SB VER:1.1
ja maar andere kleur hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand al hoe ik de goede temps kan uitlezen voor dit mainboard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 mei 2003 @ 22:09:
Weet iemand al hoe ik de goede temps kan uitlezen voor dit mainboard...
gebruik speedfan of mbm.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2003 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
ok

Ik heb hem ook sinds vandaag.
Leuk bordje . Alleen heb ik een paar vragen/opmerkingen.

MBM leest foute temps af , welk proggie leest goede af ?

FSB , zodra ik die met 1mhz verhoog crasht m`n hele pc :(

Verder leuk bordje , presteer alleen wat minder in games.

3dmark 2003 = 2917 punten .

Zie sig voor alle aditionele informatie.

Iemand een oplossing voor dat FSB probleem ?> Galaxis wil overklokken.

Edit > Zit nog standaard bios in.

[ Voor 6% gewijzigd door Galaxis op 07-05-2003 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga er van uit dat je een xp1900 hebt dus je komt niet ver als de meeste overclockers hier komen op hun tbred b xp1700 :D.En met je samsung pc266 kan je wel ver komen maar niet eve hoog als de meeste pc333's schoppen.

bench je gpu in 3dmark2001 en vergelijk met jheads score

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn L7S7A2 draai hier 24/7. Nu had ik er eerst 1GB PC2100 ram in zitten. draaide perfect async FSB @ 180*10, mem @ 138MHz. zo heeft ie dus een paar weekjes staan draaien, vlekkeloos.

Na een bios-clear heb ik deze week 1GB PC2700 erin gezet, FSB @ 166*10 Sync. loopt perfect, maar nadat ik de comp uitzette om het kabeltje van de cd-audio (die ik was vergeten) aan te sluiten op m'n audiokaart, wil de comp niet booten op een 166 FSB. Hij gaat aan, piept niet, en doet nix. Reageerd ook niet op de aan/uit schakelaar. Dus ik trek de stekker eruit, wacht even, en probeer het weer. Nu boot ie wel gewoon. (zelfde settings) de comp loopt verder rete stabiel, geen probleem what so ever, maar als ik hem nu weer uitzet doet ie weer hetzelfde.(de 2de x spaning boot ie dus).

Ik heb de 03/13/2003 Bios in gebruik, voltages standaard, mem timings normal.

Toen ik hem kocht zat er het 02/27/2003 bios op, deze dus naar 03/13/2003 geflashed, mem timings losser, voltage hoger, fast-writes aan/uit, enz. niets werkt

Iemand een ID hoe dit kan? of hoe te verhelpen? 8)7

/edit
memtest hele nacht: pass. Prime95+25x 3dmark2001se: pass.
/edit

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Dit klinkt als een voedings probleem.
Wat voor voeding heb je ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op 07 mei 2003 @ 10:34:
Dit klinkt als een voedings probleem.
Wat voor voeding heb je ?
de voeding is een Q-tec 450Watts, zou dacht ik wel ok moeten zijn. +/-2mnd oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

niet helemaal nuttige reply
maar ik heb precies hetzelfde met mijn msi k7t die als server draait.
het heeft iets met de voeding te maken, maar het presieze probleem is me ook een raadsel.

als je gewoon de schakelaar op de voeding een keer uit en weer aanklikt werkt het ook al :?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heuveltje schreef op 07 May 2003 @ 11:00:
[...]

niet helemaal nuttige reply
maar ik heb precies hetzelfde met mijn msi k7t die als server draait.
het heeft iets met de voeding te maken, maar het presieze probleem is me ook een raadsel.

als je gewoon de schakelaar op de voeding een keer uit en weer aanklikt werkt het ook al :?
Zal het idd ook doen, alleen hebben niet alle voedingen (zoals de mijne) zo'n schakelaar, dan is uitrekken de enige optie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

ah ok :)
als je het probleem niet opgelost krijgt (en met iets wat 24/7 doet is het ook niet dringend)
wil een verdeeldoos met schakelaar ook wel helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Op 133 mhz boot ie dus wel gewoon normaal ?

Koppel eens zoveel mogelijk hardware van de voeding los... Boot ie dan wel normaal ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op 07 May 2003 @ 11:06:
Op 133 mhz boot ie dus wel gewoon normaal ?

Koppel eens zoveel mogelijk hardware van de voeding los... Boot ie dan wel normaal ?
hmmm idd, vergeten te vermelden :Z . 133/166 FSB/mem boot normaal, zonder pci-kaarten @ 166/166 (wel met 2x hdd + writer + dvd-rom) boot niet in 1x.

/edit
nog s geprobeerd met een pci-vga kaartje + 1 hdd + 512mb = no change
/edit

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2003 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galaxis
Kan iemand mij helpen ?>

Zodra ik de FSB met 1mhz omhoog gooit , crasht windows aan alle kanten , gelijk allemaal blauwe schermen enzo.

Ik wil overklokken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Galaxis schreef op 07 May 2003 @ 12:38:
Kan iemand mij helpen ?>

Zodra ik de FSB met 1mhz omhoog gooit , crasht windows aan alle kanten , gelijk allemaal blauwe schermen enzo.

Ik wil overklokken :(
Wat voor een core heeft je cpu? als het een palomino is zul je niet veel verder komen, als je temps het toelaten kun je eens proberen de vcore een beetje hoger te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoyGenius
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

BoyGenius

While things go boom...

Ik ga waarschijnlijk ook dit bordje kopen, alleen nu weet ik eigenlijk niet wat voor proc ik er op wil hebben. Zal ik een goedkopere proc (1700+) kopen met 266 fsb en dan later overclocken als het nodig is, of kan ik toch beter voor een duurdere proc gaan (2500+) met 333 fsb?

Is het dat geld wel waard om een duurdere proc te kopen?

En ddr400 geheugen kopen heeft dat wel zin, wat er zijn nog geen cpu's van amd met een fsb van 400, dus kan je naar mijn inzien toch net zo goed gewoon pc2700 (pc2100, hangt van gekochte proc af) kopen ipv pc3200, ook al kun je dan met pc3200 wel verder overclocken...

wat is de beste keus volgens jullie:
pc3200 of pc2700 (of pc2100 hangt van proc af)
budget cpu @ 266 fsb (1700+, 1800+) of een dure cpu @ 333 fsb (2500+, 2600+)

I haven't lost my mind, it's backed up on tape somewhere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Ik zou als ik jouw was een 1800+ kopen.
Bij wintelco hebben ze nu naast dat ze de goedkoopste zijn met dat bordje ook 1700+ processoren te koop JUIHB DLT week 12 geloof ik. Dit zijn waarschijnlijk hele goede overklokers.

Verder zou ik er pc333 geheugen in zetten. Goedbetaalbaar, lekker snel en waarschijnlijk kan je daarmee ook wel hoger dan 166 FSB gaan.

Dus zet die 1800+ op 12x 166FSB en dan heb je al: 1992 Mhztjes.
En waarschijnlijk wil 175FSb ook wel stabiel.. Dus 2100 Mhz = 2600+ en dan heb je een hogere fsb dan de standaard 2600+.
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.