ECS L7S7A2 [Ervaringen]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 2.226 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

schop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 April 2003 @ 20:41:
Als ik nou een 2200+ in dit bordje zou doen, kan ik dan wel Mulitpliers instellen boven de 12,5 of ondersteund dit bordje die CPU's niet?
Volgens mij kan ie dan alsnog alleen multipliers aan t/m 12,5.

En als je m op auto zet neemt ie de standaard waarde van jouw cpu over.
Maar een multiplier van 12,5 is na mijn mening voldoende. Zet gewoon de fsb lekker hoog.
12,5 * 180 mhz = 2250 Mhz
12,5 * 200 Mhz = 2500 Mhz

T bordje doet 200 Fsb stabiel volgens de leden van OCworkbench. Je kan dus t/m de 2500 Mhz komen wat waarschijnlijk meer dan genoeg is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jhead22 schreef op 23 April 2003 @ 16:41:
[...]

Volgens mij kan ie dan alsnog alleen multipliers aan t/m 12,5.

En als je m op auto zet neemt ie de standaard waarde van jouw cpu over.
Maar een multiplier van 12,5 is na mijn mening voldoende. Zet gewoon de fsb lekker hoog.
12,5 * 180 mhz = 2250 Mhz
12,5 * 200 Mhz = 2500 Mhz

T bordje doet 200 Fsb stabiel volgens de leden van OCworkbench. Je kan dus t/m de 2500 Mhz komen wat waarschijnlijk meer dan genoeg is :?
Okay bedankt, jah is zeker genoeg. Alleen me geheugen trekt dit niet dus wordt wel iets lager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He jongens! Raad eens! Er bestaat ook eentje van het merk EagleTEC! Want die heb ik! haha

Ik hoor jullie nu zeggen over ECS en PCchips, maar blijkbaar heb je ook nog EagleTEC die zo'n moederbord heeft! Die van EagleTEC is een soort combinatie van die 2. Paarse bord en rode geheugenbankjes.

Ik heb 'm gekocht bij Asia Concept International B.V. in Rotterdam met een 6-in-1-cardreader voor maar € 109,= inclusief BTW.

Deze bevalt me zeer goed. Ik had ergens gelezen, dat EagleTEC voor deze moederbord een award heeft gekregen voor beste moederbord voor games. Hij blijkt goed te zijn in 3D-games zoals Quake en Counter Strike. En ik kan je vertellen dat hij niet voor niets deze award heeft gekregen. Want de beelden zijn echt TOP!

Nogmaals, ik ben geen verkoper of zo hoor, maar deze bord is gewoon goed.

p.s. €59 is toch voor een andere mobo? Deze kan weer niet zo goedkoop zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het dus over de M847LMU = dus ECS K7S7AG :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49

LopeZ

Too much is never enough

Ik wil je niet teleur stellen maar ECS = PCChips = Eagletec! Kleurtjes van pcb en de heatsink zullen wel eens anders zijn maar ze worden gewoon in dezelfde fabriek gemaakt. Je hebt jezelf net dus voor 50 euro genaait :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die L7S7A2 is toch een andere mobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb het over die ene met Xabre200 onboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Laatst online: 07:49

LopeZ

Too much is never enough

Ok you lost me, jij zit met een xabre onboard, wat doe je dan in het L7S7A2 topic 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:32
Help!

Heb een l7sa7a2 boardje met een club3d ati radeon 64 mb 9500, 512mb ram, XP 2600+ 333mhz fsb en kom in 3dmark 03 slechts tot 2600 punten.
In 3dmark 2001 tot 8100! :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
barbarian schreef op 24 April 2003 @ 19:41:
Help!

Heb een l7sa7a2 boardje met een club3d ati radeon 64 mb 9500, 512mb ram, XP 2600+ 333mhz fsb en kom in 3dmark 03 slechts tot 2600 punten.
In 3dmark 2001 tot 8100! :( :(
Die score moet hoger kunnen.

Ik haal met mijnspecs (zie hier oneder) en een 9500 64MB @ 300/300 11000 punten in 3dmark 2001se B330.

Heb je in de bios wel alles goed staan zoals fastwrites aan etc ?
Alle nieuwste drivers geinst ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
LopeZ schreef op 24 April 2003 @ 18:06:
Ok you lost me, jij zit met een xabre onboard, wat doe je dan in het L7S7A2 topic 8)7
Maar dan nog kan hij goedkoper. Helaas staat de K7S7AG niet in de pricewatch... Maar kep m algezien voor 89 eurootjes.
Helaas kunnen wij tweakers geen nieuwe producten meer toevoegen aan de priceatch :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Ik heb fastwrites uitstaan, omdat hij anders vastloopt in 3dmark 03.
Verder fastsynchronise op auto.
Ik heb wel de 1e bios van het boardje........
En de catalyst 3.1 drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
barbarian schreef op 24 April 2003 @ 19:47:
Ik heb fastwrites uitstaan, omdat hij anders vastloopt in 3dmark 03.
Verder fastsynchronise op auto.
Ik heb wel de 1e bios van het boardje........
En de catalyst 3.1 drivers.
Dan raad ik ffies aan om het nieuwste bios erop te zetten (eigen risico).
Fastwrites moet gewoon aan kunnen en stabiel draaien.
Heb je ook alle drivers van t mobo geinstalleerd zoals agp, ide, sound, lan etc ?

Fastwrites wil namelijk vaak nog wel een aardig stukje schelen kwa performance.

2500 punten in 3dmark 2003 vind ik trouwens wel netjes. Dat haal ik ook.
Maar persoonlijk vind ik 3dmark 2003 niet echt een fijne benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Hmm, maakt niets uit. Ik haal met de nieuwste bios zelfs lagere waarden! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Als ik de fsb op 166 instel dan krijg ik geen beeld, ik heb samsung pc 2700 geheugen en een athlon 1333, volgens mij ligt het aan de cpu want met me ecs k7s6a liep 137 fsb niet eens stabiel.
Morgen eens de duron 1200 van me broer proberen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
bobo1on1 schreef op 24 April 2003 @ 22:37:
Als ik de fsb op 166 instel dan krijg ik geen beeld, ik heb samsung pc 2700 geheugen en een athlon 1333, volgens mij ligt het aan de cpu want met me ecs k7s6a liep 137 fsb niet eens stabiel.
Morgen eens de duron 1200 van me broer proberen.
Wat voor cpu heb je en hoe warm wordt hij ?
T geheugen het het bordje kunnen 166 Fsb makkelijk aan. Het moet dus aan de processor liggen. Maar das ook logisch... een Athlon 1333 zomaar ffies op 166Fsb zetten gaat helaas niet. Daar heb je echt een Tbred B cpu voor nodig of je moet de multiplier heel laag zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Ik zette btw wel de multiplier terug.
Maar deze cpu is zoiezo niet goed ocbaar.

De temps kan ik niet aflezen om 1 of andere vage rede, misschien verwacht dit bord wel dat de cpu een interne tempsensor moet hebben.

Ik heb net dat voltage trucje gedaan met de 1e 2 pinnen, ik heb een stukje draad van een diode afgeknipt en dat omgebogen.
Dat heb ik dan tussen de 2 pinnen gezet en vastgelijmd aan de chip.
Ik heb het getest met een multimeter en de 2 pinnen maken goed contact.

Nu nog ff wachten tot de expoxy uitgehard is.

Nou alleen de 1e 2 pinnen verbinden werkt dus niet bij mij, komt dat nou doordat ik een thunderbird heb?

[ Voor 10% gewijzigd door bobo1on1 op 25-04-2003 00:08 ]

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
bobo1on1 schreef op 24 April 2003 @ 23:07:
Ik zette btw wel de multiplier terug.
Maar deze cpu is zoiezo niet goed ocbaar.

De temps kan ik niet aflezen om 1 of andere vage rede, misschien verwacht dit bord wel dat de cpu een interne tempsensor moet hebben.

Ik heb net dat voltage trucje gedaan met de 1e 2 pinnen, ik heb een stukje draad van een diode afgeknipt en dat omgebogen.
Dat heb ik dan tussen de 2 pinnen gezet en vastgelijmd aan de chip.
Ik heb het getest met een multimeter en de 2 pinnen maken goed contact.

Nu nog ff wachten tot de expoxy uitgehard is.

Nou alleen de 1e 2 pinnen verbinden werkt dus niet bij mij, komt dat nou doordat ik een thunderbird heb?
Om de temps uit te kunnen lezen moet je een athlon XP hebben aangezien hij de interne sensor gebruikt om de temp uit te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lopez >>> omdat mensen bij deze topic het eerder over hebben gehad. Page 1 of zo. Vandaar.....

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2003 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Nou leuk, hijs ook vastgelopen tijdens het bios updaten.

Dit is echt de laatste keer dat ik zo'n goedkoop kutbord koop :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
bobo1on1 schreef op 25 April 2003 @ 11:37:

Gecondoleerd.

Maare... ligt dat aan het bordje of aan jezelf ?
Mijn ervaring is dat het meestal niet aan het bordje ligt maar aan andere factoren.

Is je geheugen wel goed ? Temps niet te hoog ?

[ Voor 9% gewijzigd door jhead22 op 25-04-2003 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bobo1on1 schreef op 25 april 2003 @ 11:37:

Beetje kromme redenering, is zoals iemand die z'n Golfje in de vernieling rijdt en dan maar loop te kutten op Volkswagen.

Mijn ervaring is dat deze ECS net een erg fijn plankje is, ook een biosflash is peanuts, je moet wel weten waar je mee bezig bent natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Op de ECS site staat dat dit bord de athlon XP ondersteunt. Er staat dus niet of de Athlon Thunderbird of duron ondersteund worden.
De duron kan je zoiezo wel vergeten aangezien dit bord geen 100Fsb ondersteunt.

Wanneer je je pc aanzet.. Gaat t lampje van de floppydrive dan nog branden ?
In dat geval kan je een opstart diskette maken die automatisch het bios flasht. Dit kan een laatste red middel zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Als dat bord geen athlon thunderbird ondersteund, waarom draait ie dan volledig stabiel tijdens 6 uur gamen :?

Welke aap heeft het trouwens verzonnen om die bios chip direct op het bord te solderen, ipv in een mooie socket, nou ken ik em nieteens hotflashen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Het flashen van een moederbord gaat haast nooit fout als je je kop erbij houdt. Met een instabiel systeem gaan flashen is een risico nemen. Wat zou de oorzaak kunnen zijn dat je flash mislukt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
Geen idee, ik heb echt al tientallen keren biossen geflasht, ik heb zelfs een keer een pc aan laten staan met een bootflop die automatisch flasht en weer reset, dus die is zo'n 40 keer achter elkaar geflasht, en dat gaf geen problemen.

Hij bleef hangen toen dat lijntje puntjes in beeld kwam, daar heb ik em een uur op laten staan, dus ik denk die is klaar ofzo, mja, was ie dus vastgelopen :(

* bobo1on1 koopt zoiezo nooit meer een ecs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
bobo1on1 schreef op 25 April 2003 @ 13:47:
Geen idee, ik heb echt al tientallen keren biossen geflasht, ik heb zelfs een keer een pc aan laten staan met een bootflop die automatisch flasht en weer reset, dus die is zo'n 40 keer achter elkaar geflasht, en dat gaf geen problemen.

Hij bleef hangen toen dat lijntje puntjes in beeld kwam, daar heb ik em een uur op laten staan, dus ik denk die is klaar ofzo, mja, was ie dus vastgelopen :(

* bobo1on1 koopt zoiezo nooit meer een ecs :P
Tja... ga voortaan voor een dure asus !! Dat zal vast wel beter zijn omdat je er meer voor betaald. |:(

Wanneer je 1 keer een probleem hebt gehad met een merk wil dat niet zeggen dat alles van hun slecht is. Zelfs een ferarie heeft zo af en toe eens een mankementje. En dit is overigens geheel je eigen fout en eigen verantwoordelijkheid.

Flashen -> jouw risico.
Voltmod -> jouw risico.
processor erin stoppen waarvan niet bekend is of t werkt -> jouw risico.
Overclocken -> jouw risico.

Jammer maar helaas. Kan gebeuren en hoord bij het tweaker wezen.
Misschien toch maar eens goed nadenken wat er fout kan zijn gegaan zodat deze fout de volgende keer niet gebeurd.

Enne... voor het geld van een asus plankje kan je 2 of zelfs meer ecs plankjes aanschaffen... Dus kan je t risico nog een beetje lopen.

* jhead22 haalt nu 12.000 punten in 3dmark 2001SE B330.
Zie specs onderaan. (kep radeon 9500 64MB nu met een patch naar 9500 pro 64 MB omgetoverd. Dus in plaats van 4 pipelines werken er nu 8 >:) (eigen risico >:) )

[ Voor 6% gewijzigd door jhead22 op 25-04-2003 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amd Athlon XP 1800+ JIUHB core binnen samen met het ECS bordje, eens zien na de vakantie hoe ver hij wil en hoe stabiel hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een ECS voor een paar eurotientjes. Ik zou me niet druk maken over het verlies en snel een nieuwe halen :P

Ik maak me momenteel meer druk over het wegtrappen van een A7V133 dan het aankoopbedrag van de in de plaats komende ECS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:54

Q-bone

Dusss...

de a7v133 is echt een super goed bord, ik had de versie met rraid en geluid en heb er 2 maanden geleden 85 euro voor gekregen, tis dus ook nog een goed bord om te kopen, want tis wel een asus natuurlijk :)

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Jaaaa ik heb em vandaag gekregen :D
Helaas was ik niet thuis maar heb hem net opgehaalt bij 't postkantoor :P

De doos is wel anders als bij alle andere ECS borden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Q-bone schreef op 25 April 2003 @ 16:55:
de a7v133 is echt een super goed bord, ik had de versie met rraid en geluid en heb er 2 maanden geleden 85 euro voor gekregen, tis dus ook nog een goed bord om te kopen, want tis wel een asus natuurlijk :)
Wow, 85 euro. Daarmee kan ik een ECS kopen en 2 euro overhouden. Te duur verkocht dus ;) Deze nieuwe ECS ziet er veelbelovend uit, maar ik wil mijn oude SDRam nog even gebruiken ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 11:44

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hehehe ik heb me erzelf ook eentje beloofd ,hijs onderweg :)
Het ding in me specs blijft natuurlijk me main kist om op te werken..,Ik wil alleen ff "proeven" van die 746 chipset.
Ik heb de 735 en 745 ook al geproeft en smaakte me goed in die tijd ,Voor de 745Ultra heb ik de voltmod uitgedocterd ,gelukkig is hij bij dit plankje al gedaan zodat ik me kop niet in die K*T sheets hoef te prikken :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik draai nu stabiel op 13x155 maar zodra ik em op 13x158 zet gaat hij schijfcontrole bij het opstarten doen en vind hij een fout :? De PCI bus was toch gelockt op 33MHz? :? Wat voor instelling is dat eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
barbarian schreef op 24 April 2003 @ 22:28:
Hmm, maakt niets uit. Ik haal met de nieuwste bios zelfs lagere waarden! :(
Ha! 11000 punten, in Win2k!
Ligt dus toch aan WinXp!

:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Erik1 schreef op 25 april 2003 @ 23:03:
Ik draai nu stabiel op 13x155 maar zodra ik em op 13x158 zet gaat hij schijfcontrole bij het opstarten doen en vind hij een fout :? De PCI bus was toch gelockt op 33MHz? :? Wat voor instelling is dat eigenlijk :?
Auto detect dimm/pci clk moet op enabled staan.
Dan blijven je pci en agp bus netjes op 33/66 mhz staan.
Probeer eventueel even in plaats van 158Fsb 160 of 166 Fsb. T kan misschien zo zijn dat op 158Mhz de pci en agp bus net niet netjes hun waarden blijven behouden. Dit probleem komt vaker voor bij bordjes.

Maak wel eerst ffies een backup van je hd heh !!! Je zal niet de eerste zijn die zijn data kwijd is dankzei overclocken !

--------------------------
Mooi dat je nu wel een goede score haalt onder win2K. Maare onder XP moet dat ook kunnen hoor ! Alle updates geinst ? Service pack 1, drivers etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

trouwens, weet iemand het grote verschil tussen de L7S7A en de L7S7A2, de L7S7A heeft sata, enne firewire zo ie zo... maar waarom is de L7S7A2 dan een hogere naam, met minder dingen, heft iemand ookal kunnen vinden welke northbridges bijden gebruiken de l of zonder de l, de L7S7A2 heeft zoiezo de northbridge met de meeste functies, dat heb ik al uitgevonden maar de L7S7A dan?

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Welke BIOS kkan ik het beste gebruiken?

Ik heb er net MOD3219I.ROM in geflasht. (van het ocworkbench forum)

Eerder in dit topic staat ook MOD23313.ROM

Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Euh is dart geluid chippie een beetje om aan te horen ? of is me ouwe live 5.1 beters ?
En is het waar dat het mobo geen duron/Thunderbird ken draaien op 100fsb ? ,Zo nee ben ik flink G***** D en moet me eigen nog 1 XP1700+ aanschaffen |:( :D

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Erik1 schreef op 26 April 2003 @ 15:58:
Welke BIOS kkan ik het beste gebruiken?

Ik heb er net MOD3219I.ROM in geflasht. (van het ocworkbench forum)

Eerder in dit topic staat ook MOD23313.ROM

Wat is het verschil?
Bij het ocworkbench bios hebben ze alle hidden settings zichtbaar gemaakt. Je kan dus meer instellen.

T nieuwste officiele bios schijnt een lagere geheugen performance te hebben.
Tis aan jezelf om te kiezen welke je het beste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Speedy-J schreef op 26 April 2003 @ 18:49:
Euh is dart geluid chippie een beetje om aan te horen ? of is me ouwe live 5.1 beters ?
En is het waar dat het mobo geen duron/Thunderbird ken draaien op 100fsb ? ,Zo nee ben ik flink G***** D en moet me eigen nog 1 XP1700+ aanschaffen |:( :D
T onboard geluid chipie schijnt best goed te zijn. Maar je Sblive is volgens mij beter.

Het bord kan een fsb aan van 133 ~ 200. Aangezien een Duron een 100Fsb wil ben ik bang dat dat niet gaat werken. Of je moet je duron op 133 Fsb zien te krijgen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Een duron op 133 fsb draaien zal toch over het algemeen geen probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Wekkel schreef op 26 April 2003 @ 18:55:
Een duron op 133 fsb draaien zal toch over het algemeen geen probleem zijn?
Moet te doen zijn jah ,zat er aan te denken eerst de MP te verlagen en dan gewooon op te booten.
Anders jaag ik er wel een dot stroom doorheen ,dan wil hij zekers wel op 133 booten :)
@jhead thanx for the info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
L7S7A specs:
http://www.ecsusa.com/products/l7s7a.html

Special Features

AGP 8X
USB 2.0 (SiS963)
Serial ATA (optional)
Supports DDR400
Supports UltraDMA 133/100/66

Processor
AMD® Athlon XP / Athlon / Duron CPUs
Socket A

Chipset
SiS® 746 North Bridge
SiS® 963 South Bridge

Super I/O
ITE IT8705F

Main Memory
3 DDR DIMMs
Supports DDR400 / DDR333 / DDR266
Max. 3GB (1GB only for DDR400, conditional)
DDR400 only support up to 2 DIMMs

Sound
C-Media CMI9738/4CH AC'97 CODEC
6 Channel

LAN
RealTek RTL8201BL 10/100Mbps PHYceiver (optional)

IDE
2 UltraDMA 133 / 100 / 66 / 33
Sil3112A Serial ATA (optional)

USB
4 USB 2.0 (Embedded in SiS963)

IEEE 1394
RealTek RTL8801B (PHY) integrated IEEE 1394A Host Controller

Expansion Slots
5 PCI
1 AGP (8X)
1 CNR

L7S7A2 specs:
http://www.ecsusa.com/products/l7s7a2.html

Special Features

AGP 8X
USB 2.0 (SiS963)
6 Channel Audio
IEEE 1394 (optional)
Supports DDR400
Supports UltraDMA 133/100/66

Processor
AMD® Athlon X CPU
Socket A
333 / 266MHz

Chipset
SiS® 746 North Bridge
SiS® 963 South Bridge

Super I/O
ITE IT8705F

Main Memory
3 DDR DIMMs
Supports DDR400 / DDR333 / DDR266
Max. 3GB (2GB only for DDR400, conditional)

Sound
C-Media CMI9738/4CH AC'97 CODEC
6 Channel

LAN
RealTek RTL8201BL 10/100Mbps PHYceiver (optional)

IDE
2 UltraDMA 133 / 100 / 66

USB
6 USB 2.0 (Embedded in SiS963)

Expansion Slots
5 PCI
1 AGP (8X)

Snelle Conclusie

L7S7A ondersteund 100fsb, 133Fsb
L7S7A2 ondersteund 133 Fsb, 166Fsb en gaat tot max 200Fsb

[ Voor 11% gewijzigd door jhead22 op 26-04-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Speedy-J schreef op 26 April 2003 @ 19:04:
[...]

Moet te doen zijn jah ,zat er aan te denken eerst de MP te verlagen en dan gewooon op te booten.
Anders jaag ik er wel een dot stroom doorheen ,dan wil hij zekers wel op 133 booten :)
@jhead thanx for the info :)
Tis wel geheel eigen risico hoor. Kweet niet hoe het bordje verder omgaat met de duron.
Op ocworkbench lees ik dat er mensen zijn die t werkend hebben... Maar ook mensen die het niet werkend krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Natuurlijk op eigen risico :) Das tweaken toch..
Maar ik ga voor de safe way ,en dat is gewoon een XP CPU'tje kopen met een luchtkoelertje erbij :)
Jah luchtkoeling...... :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb 'm nu weer op 2120 MHz lopen, want als ik 'm op 2166MHz zet werkt het in windows prima maar als ik 3dmark of een game doe kappen m'n HDD's ermee en reset de PC :? De VCore is +5%. misschien moet die hoger? Toch vind ik het vaag dat hij alleen bij 3d activiteit crasht :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

ja heb ik dus ooklast van, alleen dan op mijn kt333 plank (at7-max) dus dat ligt hem niet aan ecs, abit heeft er dus ooklast van :), ik heb het dus bij hoge fsb's... +187

ooh btw, jhead volgens mij klopt je conclusie niet... want ze gaan allebei tot 200 zover als ik weet...

[ Voor 26% gewijzigd door Q-bone op 26-04-2003 22:10 ]

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ligt het aan het bord of aan m'n CPU, anders zet ik de MP gewoon op 11 ofzo :P

Draai nu trouwens weer 13x162, bij 163 crashe 3dmark ook maar pas na een tijdje :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Mmm leuk bordje zo te horen. :) Ikzelf heb nu de ECS k7s5a nog nooit probs meegehad. :)

Maar wel dat hij af en toe de bios instellingen vergeet maar dan moet je toch een andere bios batterij erin zetten of niet?

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
schnumi schreef op 26 April 2003 @ 23:18:
Mmm leuk bordje zo te horen. :) Ikzelf heb nu de ECS k7s5a nog nooit probs meegehad. :)

Maar wel dat hij af en toe de bios instellingen vergeet maar dan moet je toch een andere bios batterij erin zetten of niet?
Dat was een bekend probleem bij een aantal k7s5a bordjes... Een bios update verhielp dit probleem. Als dit niet helpt kan je er idd ffies een nieuw batterijtje erin doen.

De L7s7a2 is misschien een leuke upgrade voor jou... Is weer een stukkie sneller, USB2.0 en meer overclock functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Erik1 schreef op 26 april 2003 @ 21:34:
Ik heb 'm nu weer op 2120 MHz lopen, want als ik 'm op 2166MHz zet werkt het in windows prima maar als ik 3dmark of een game doe kappen m'n HDD's ermee en reset de PC :? De VCore is +5%. misschien moet die hoger? Toch vind ik het vaag dat hij alleen bij 3d activiteit crasht :?
Wat voor voeding heb je ?
T lijkt alsof jouw voeding t niet trekt.
Wanneer je een 3d game gaan spelen gaat je proc en videokaart veel stroom vragen. Je hd's vallen uit... dat lijkt op een voedings probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
jhead22 schreef op 27 april 2003 @ 00:42:
[...]

Wat voor voeding heb je ?
T lijkt alsof jouw voeding t niet trekt.
Wanneer je een 3d game gaan spelen gaat je proc en videokaart veel stroom vragen. Je hd's vallen uit... dat lijkt op een voedings probleem.
Voeding is 300W. Geen merk. Mijn voltages zijn ook een beetje vreemd :?

Afbeeldingslocatie: http://zooi.cncworld.nl/l7s7a2_voltages.GIF

Maar dit is denk ik een foute uitlezing want als het zo lag is zou de pc denk ik niet eens normaal willen starten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

LOL!! of je voeding is gewoon super brak :P

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Die voltages zijn niet echt lekker >:)

Of ze worden verkeerd uitgelezen of je psu is heel erg brak.
Maare aangezien je een merkloze 300W voeding hebt raad ik je aan een andere voeding te proberen. 300W is tegenwoordig aan de krappe kant wanneer je een snelle cpu en een vlinke 3d kaart gebruikt. En merkloze voedingen voldoen vaak helemaal niet.

Ik zou zeggen probeers eens een andere zwaardere voeding liefst van een bekend merk. Qtec leverd bijvoorbeeld hele aardige voedingen... Qtec 400W bijvoorbeeld. Je hebt ze ook in low noise uitvoering die lekker stil zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Hey luitjes, ik wil dit boardje gaan kopen voor kennissen van me.
Wat ik zo ff niet kon vinden: Is deze onboard soundchip ook ONversterkt zoals bij de K7S5A ?
Dit ivm bijleveren aktieve boxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
KillerAce_NL schreef op 27 April 2003 @ 13:45:
Hey luitjes, ik wil dit boardje gaan kopen voor kennissen van me.
Wat ik zo ff niet kon vinden: Is deze onboard soundchip ook ONversterkt zoals bij de K7S5A ?
Dit ivm bijleveren aktieve boxen.
Ja, deze is onversterkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit bordje sinds gisteren ook in huis, maar een aantal dingen bevallen mij helemaal niet:

- De manual is gemaakt voor de PCB versie 1.0 ipv de versie 1.1 die ik heb. Oftewel, ik moet het met 1 fanheader minder doen, sommige onderdelen zitten op een andere plek

- Het BIOS is niet goed.. Ik bedoel, het werkt wel, maar in het BIOS staat standaard het modem aan, die er helemaal niet op zit !

- Bij overklokken raakt het BIOS corrupt. Omdat het voltage maar 5% verhoogd kan worden, gaat overklokken niet echt goed. Ok, dat wist ik van te voren, maar hierdoor is het helaas dus ook zo dat ik bij elke overklok-actie mijn BIOS moet refreshen...

- Ik kan nergens het BIOS vinden van Cheepoman.... anyone ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbarian
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:01:
Ik heb dit bordje sinds gisteren ook in huis, maar een aantal dingen bevallen mij helemaal niet:

- De manual is gemaakt voor de PCB versie 1.0 ipv de versie 1.1 die ik heb. Oftewel, ik moet het met 1 fanheader minder doen, sommige onderdelen zitten op een andere plek

- Het BIOS is niet goed.. Ik bedoel, het werkt wel, maar in het BIOS staat standaard het modem aan, die er helemaal niet op zit !

- Bij overklokken raakt het BIOS corrupt. Omdat het voltage maar 5% verhoogd kan worden, gaat overklokken niet echt goed. Ok, dat wist ik van te voren, maar hierdoor is het helaas dus ook zo dat ik bij elke overklok-actie mijn BIOS moet refreshen...

Kijk eens bij http://www.ocworkbench.com/ecs voor meer info.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben nog maar een jong tweakertje van 16. wat shiet er nou precies mee op om dit moeder bord te vervangen met mijn oude k7s5a moederbord ?

[ Voor 162% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2003 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:01:

Op de ECS site staat dat het bordje kan afwijken van het plaatje en de gegevens op de site. Op het net kan je veel beschrijvingen lezen van de bordjes die momenteel in de winkels liggen.

Modem staat bij ecs bordjes altijd aan. (ook bij veel andere merken) Dat wil nog niet zeggen dat t bios niet goed werkt. bios moet je altijd even instellen wanneer je een nieuw bord koopt.

gebruik de voltmod om meer Vcore te krijgen. Bios corrupt ?? Vertel ??? heb je al wel t nieuwste bios erop gezet ?

[b] cheepoman is er nog mee bezig. Dat heb ik al meerdere keren in dit topic gemeld. Er is wel een modded bios uit waar men alle hidden settings zichbaar hebben gemaakt. Check www.ocworkbench.com
This specification is subject to change without notice and all trademarks are property of their respective holders. >:)

[ Voor 5% gewijzigd door jhead22 op 27-04-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nnk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

nnk

Spreek uit: en en kaa

Verwijderd schreef op 27 April 2003 @ 14:12:
Hallo ik ben nog maar een jong tweakertje van 16. wat shiet er nou precies mee op om dit moeder bord te vervangen met mijn oude k7s5a moederbord ?
Met een k7s5a kan je de onderstaande dingen niet die je met de l7s7a2 wel kan:

Je fsb op 166 en zelfs op 200 zetten, dus je kan later upgraden naar een Barton.
Je kan je multiplier instellen (oftewel overclocken)
Je kan je fsb in stapjes van 1 veranderen en je vcore ietsje omhoog halen.
Je hebt meer ddr geheugenplaatstjes
Je hebt agp 8x
Je hebt usb2

Tjah en voor de rest, check dit topic eens :)
Een klein beetje prestatiewinst zal er wel uit te halen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stropdas
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-08 15:49

Stropdas

Insert subtitle here

Intressant bordje. K zit eigenlijk flink te twijfelen of k m zou aanschaffen of niet. Heb nu de K7S5A met 768MB SD-RAM. Dit bordje met DDR uitruisten had geloof ik niet veel snelheidsverbetering tot resultaat :P Op het net kan ik nergens een vergelijking tussen de K7S5A en de L7S7A2 vinden. Misschien dat iemand die van de K7S5A over gaat naar de L7S7A2 zo vriendelijk zou willen zijn even een paar benchmarks doet op t oude systeem en daarna op t nieuwe systeem :P

Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Op 13x162 crasht de PC heel soms tijdens het spelen van C&C Generals :|

Ik ga nu dus sparen voor een nieuwe voeding :P

Maar eerst nog ff die voltmod proberen :)

Hoe kan ik die het beste toepassen? (heb geen soldeergerei) :O

Op het ECS forum van OCWorkbench staat nu ook een L7S7A2 linkje :)

Alleen nog geen pagina met BIOSen.

Edit:

Is dit een beetje een redelijke voeding?
Q-Tec PSU 400W Dual Fan Gold

Key features
400 Watt PSU
Suitable for ATX systems and Pentium 4
2 fans inside for optimal cooling
Noise level less than 33 dB(A)
Afbeeldingslocatie: http://www.1to0.nl/image.php?image=269
Dan bestel ik die mooi :P lekker goedkoop

[ Voor 34% gewijzigd door Erik1 op 27-04-2003 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Erik1 schreef op 27 April 2003 @ 19:27:
Op 13x162 crasht de PC heel soms tijdens het spelen van C&C Generals :|

Ik ga nu dus sparen voor een nieuwe voeding :P

Maar eerst nog ff die voltmod proberen :)

Hoe kan ik die het beste toepassen? (heb geen soldeergerei) :O

Op het ECS forum van OCWorkbench staat nu ook een L7S7A2 linkje :)

Alleen nog geen pagina met BIOSen.

Edit:

Is dit een beetje een redelijke voeding?

[...]

Dan bestel ik die mooi :P lekker goedkoop
Dat zijn hele goede voedingen en niet duur. kep er zelf ook 1.
Enigste nadeel: ze maken aardig wat geluid.

Er is ook een low noise versie van deze.. maar die is wel een stukje duurder.
Je kan ook gewoon een weerstantje van 56Ohm tussen de fan's hangen (half watt). Is ie ook lekker stil alleen je garantie is weg.
Er is nu ook een versie met pfc... das nog beter.

--------------------------------------------------------------------------------
http://www.ocworkbench.com/2003/ecs/l7s7a2guide/index.htm
Je moet de eerste 2 pootjes van de richtek chip solderen om 1,8V te krijgen als je processor standaard 1,6V is. Soldeer je ze alle 5 dan krijg je 1,8V by default. je kan dan alsnog in de bios de Vcore 5% omhoog gooien zodat je 1,92V krijgt.

Afbeeldingslocatie: http://www.ocworkbench.com/2003/ecs/l7s7a2guide/modguide/fig1.jpg

ik zelf heb alleen de eerste 2 pootjes verbonden om 1,8V te krijgen. Werkt perfect. Meer Vcore heb ik ook niet nodig.
Je kan de pootjes ook verbinden door middel van SMD clips. Hier heb ik zelf geen ervaring mee.

[ Voor 7% gewijzigd door jhead22 op 27-04-2003 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone

Q-bone

Dusss...

ik zou de 550watt versie nemen, die presteerd veel en veel beter. stabieler, en beter. inderdaad de mooie doorscheinende heldere fans zuigen :) zet er 2 andere fan's in en klaar, en de garantie nou ja voor 49 euro..... kan je echt geen breuk vallen.

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

barbarian schreef op 27 april 2003 @ 13:55:
[...]

Ja, deze is onversterkt.
Okay bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien loop ik wat achter maar 'k vond deze vraag een beetje overbodig, zijn er dan mobo's (of soundkaarten) met versterkte line-out ?
Ik anders nog nooit tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• napp
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-07-2021
jhead22 schreef op 27 April 2003 @ 19:54:
[...]

Dat zijn hele goede voedingen en niet duur. kep er zelf ook 1.
Enigste nadeel: ze maken aardig wat geluid.

Er is ook een low noise versie van deze.. maar die is wel een stukje duurder.
Je kan ook gewoon een weerstantje van 56Ohm tussen de fan's hangen (half watt). Is ie ook lekker stil alleen je garantie is weg.
Er is nu ook een versie met pfc... das nog beter.

--------------------------------------------------------------------------------
http://www.ocworkbench.com/2003/ecs/l7s7a2guide/index.htm
Je moet de eerste 2 pootjes van de richtek chip solderen om 1,8V te krijgen als je processor standaard 1,6V is. Soldeer je ze alle 5 dan krijg je 1,8V by default. je kan dan alsnog in de bios de Vcore 5% omhoog gooien zodat je 1,92V krijgt.

[afbeelding]

ik zelf heb alleen de eerste 2 pootjes verbonden om 1,8V te krijgen. Werkt perfect. Meer Vcore heb ik ook niet nodig.
Je kan de pootjes ook verbinden door middel van SMD clips. Hier heb ik zelf geen ervaring mee.
Wat is eigenlijk een SMD clip sorry dat ik het vraag maar ik heb geen idee wat het is ????
Tevens ik heb de vergelijkings testen gezien bij ocworkbench tussen 4 mobo's.
SiS 746 series

ECS L7S7A2
AMD AXP 2700+
MSI GF4 Ti4200-8x / Detonator 31.00
Windows 2000 with SP2
1 x 512MB Corsair XMS3500 CAS 2 DDR400
Maxtor 40G ATA133 7200RPM
ThermalTake heatsink/fan
SiS 746FX series

SiS 746FX Reference board set to CAS 2, Ultra
AMD AXP 2700+
Windows 2000 with SP2
1 x 512MB Corsair XMS3500 CAS 2 DDR400
ThermalTake heatsink/fan
nVIDIA nForce2 series

Shuttle SN41G2 running in Dual Channel DDR266
EPoX 8RDA+ running in Dual channel DDR266
2 x 256M Kingmax DDR333 module
AMD AXP 2700+
Windows 2000 with SP2
Unified driver ver 2.0
ThermalTake heatsink/fan
VIA KT400 series

ABIT KD7 KT400 Mainboard
AMD AXP 2700+
Windows 2000 with SP2
VIA 4 in 1 4.43
1 x 512MB Corsair XMS3200 CAS 2.5 DDR400
ThermalTake heatsink/fan

SiS 746FX Reference board deze mobo is net iets beter dan de ECS L7S7A2 is deze al te koop hier in nederland heeft iemand deze al eens gezien.

3240 watt 12 x trina solar 270WP mono met een Delta Solvia 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

wat zit er nu eigenlijk voor chipset op de L7S7A2, een Sis 746 of een Sis 746FX??

Ik vind het namelijk een beetje verwarrend, er zit namelijk toch nog wel verschil tussen deze chipsets, zie de site van Sis.

Want als er een 746 opzit, dat kun je misschien toch beter die Asrock nemen want daar zit wel een 746FX op....

[ Voor 22% gewijzigd door knopper op 28-04-2003 11:44 . Reden: Asrock ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De ECS heeft de gewone 746, dus niet de 746FX.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knopper
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-09 23:05

knopper

Sander Knopper

Ok, dank u. Dan is het misschien toch verstandiger om die Asrock te nemen ??!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
De sis 746FX heeft ondersteuning voor ddr 400. De 746 officieel niet. Maar het l7s7a2 bordje ondersteund alsnog ddr400 dus is er geen verschil tussen deze chips.

Bij de Asrock kan je de multipliers niet veranderen. Das dus wel een vlink minpunt.
Maar we hebben in dit topic al een hele discussie gehad over asrock vs l7s7a2...

Laten we nu weer ontopic gaan en het over de l7s7a2 gaan hebben. Voor asrock ervaringen etc is het sis 746 topic of open een nieuw topic voor asrock ervaringen.

http://www.ocworkbench.co...k/k7s8x/k7s8xgallery2.htm
This board doesn't come with multiplier and voltage adjustments at all.

[ Voor 14% gewijzigd door jhead22 op 28-04-2003 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Jeuj ik heb een heel dun draadje om die eerste 2 pinnetjes van de Richtek IC gevrot en met een plakbandje vastgemaakt en mijn VCore is nu 1,76V :D (op normal, 5% had ik daarvoor al uitgezet) Nu ff verder opfokken >:)

Opfokken gaat nu ook een stuk simpeler met setFSB, werkt perfect, je FSB in windows veranderen :P

Edit:

Verder dan dit kom ik niet :/
Afbeeldingslocatie: http://zooi.cncworld.nl/wcpuid.gif
Dit is met mijn DVD en Brander niet aangesloten :P

Iets verder --> Explorer.exe CRASH --> reset

Net ook al deze reply aan het typen op 165MHz en ook crash (pas na een tijdje dus)

Draai nu weer vrolijk 163MHz

[ Voor 34% gewijzigd door Erik1 op 28-04-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Probeer je multiplier wat lager te zetten en je fsb wat hoger.. Haal je nog meer snelheids winst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
jhead22 schreef op 28 april 2003 @ 19:05:
Probeer je multiplier wat lager te zetten en je fsb wat hoger.. Haal je nog meer snelheids winst :)
Ik heb al geprobeerd de enige jumper die op het jumperblock zit eraf te halen (10.5x), gewoon om ff te testen maar dat wil niet, ik denk omdat mijn CPU een standaard MP van 13 heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M_V
  • Laatst online: 10-09 11:48

M_V

Mooi bordje, alleen nog wat vragen:

1. Kan er nou wel of geen Duron op? En als je hem unlocked hebt zodat hij op 133Mhz gaat?
2. Is die cardreader nou gelockt op dit bordje of kan hij ook op andere borden?
3. Heeft dit bord ook zo'n last met krakend geluid als de K7s5a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Rudy_V schreef op 28 April 2003 @ 20:44:
Mooi bordje, alleen nog wat vragen:

1. Kan er nou wel of geen Duron op? En als je hem unlocked hebt zodat hij op 133Mhz gaat?
Hij kan alleen booten op 133, als je hem unlockt moet het wel lukken denk ik :)
2. Is die cardreader nou gelockt op dit bordje of kan hij ook op andere borden?
Hij is gelockt heb ik gelezen, niet zelf uitgetest
3. Heeft dit bord ook zo'n last met krakend geluid als de K7s5a?
Bij mij kraakt het geluid niet :) ( mijn al mijn K7S5A's trouwens ook niet :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Verwijderd schreef op 28 April 2003 @ 11:18:
[...]

Misschien loop ik wat achter maar 'k vond deze vraag een beetje overbodig, zijn er dan mobo's (of soundkaarten) met versterkte line-out ?
Ik anders nog nooit tegengekomen.
Jah, mijn ouwe boardjes kon ik wel mijn headphone direct op aansluiten en ook werkelijk wat horen. Bij de K7S5A kon ik dat niet, geluid was superzacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KifArU
  • Niet online
Dit lijkt me een interessant bordje. Maar wat ik nergens kan vinden (en op de plaatjes ook niet duidelijk genoeg kan zien):
Zitten er gaten rond de socket voor de koeler? (waterkoelblok bijvoorbeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hmm, die K7S5a geeft me echt hoofdbrekens. Alle standaard problemen met dit bord passeren de revue. Een boot onder het oude XP zat er in ieder geval niet in ;( Een goede uitdaging, dat wel :)

Rampending, grote schop terug naar de winkel. Nooit meer een ECS ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Wekkel op 29-04-2003 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reacher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:26

Reacher

oldschool

KifArU schreef op 28 April 2003 @ 23:17:
Dit lijkt me een interessant bordje. Maar wat ik nergens kan vinden (en op de plaatjes ook niet duidelijk genoeg kan zien):
Zitten er gaten rond de socket voor de koeler? (waterkoelblok bijvoorbeeld)
Er zijn gaten rondom het socket aanwezig :)

Oproep : Al mensen oplossing voor de cardreader? zodat je niet iedere keer hoeft te rebooten als je er een andere cf in ramt ?

but I don't like you in that way
the best things in life are illegal
born to do porn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
KillerAce_NL schreef op 28 April 2003 @ 22:47:
[...]

Jah, mijn ouwe boardjes kon ik wel mijn headphone direct op aansluiten en ook werkelijk wat horen. Bij de K7S5A kon ik dat niet, geluid was superzacht.
Dat klopt, heb ik ook last van bij m'n K7S5A's, bij de L7S7A2 is het geluid ietsjes harder dan bij m'n K7VTA3 die uit deze PC wam, om normaal volume te krijgen moest ik bij het vorige bord m'n versterker op 30% zetten, bij deze op 23% ofzo :)
Reacher schreef op 29 April 2003 @ 07:28:
[...]
Oproep : Al mensen oplossing voor de cardreader? zodat je niet iedere keer hoeft te rebooten als je er een andere cf in ramt ?
Bij mij werkt het gewoon prima met een sony memorystick, alleen als ik 'm formatteer en terug im m'n camera duw geeftie een format error :| Dan moet ik weer met de camera formatteren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

Kep me mobo binnen ,alleen zonder cardreader :(
Het is een rev 1.1 mobotje en ik ken hem nu niet testen ivm de cpu die er nog niet is :Z

First impression :
1 hij stinkt de pan uit :r
2 hijs erg klein :)
3 eindelijk es echte heatsinkjes op de NB en SB ,gaatjes aanwezig :)
4 erg weinig ruimte om de socket imo ,maar goed genoeg voor een middelmaatje waterblok :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:59
jhead22 schreef op 06 April 2003 @ 23:33:
[...]

De asrock (wat overigens het budget merk van asus is) had geloof ik ook een paar min puntjes wanneer we m vergelijken met de L7S7A2... Welke dat precies zijn weet ik zo ff niet meer. Maar daar tegen over heeft ie ook weer voordelen :) De keuse is moeilijk

De ecs K7S7AG met een xabre onboard is idd een erg leuk en goedkoop bordje voor een simpel pctje ! Tis alleen wel heel jammer dat ze het AGP slot hebben weggelaten zodat upgreaden later wel heel moeilijk wordt.

Ik geloof zelfs dat de 3dmark score met dat bordje nog nie eens zo heel slecht is. 3000 a 4000 punten in 3Dmark 2001 SE moet er volgens mij wel mee te behalen zijn.
Abit offtopic: Ik haal met mijn vaders Xabre 400 8064 punten >:) http://service.futuremark.com/compare?2k1=5394462

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Speedy-J schreef op 29 april 2003 @ 14:36:
Kep me mobo binnen ,alleen zonder cardreader :(
Het is een rev 1.1 mobotje en ik ken hem nu niet testen ivm de cpu die er nog niet is :Z

First impression :
1 hij stinkt de pan uit :r
2 hijs erg klein :)
3 eindelijk es echte heatsinkjes op de NB en SB ,gaatjes aanwezig :)
4 erg weinig ruimte om de socket imo ,maar goed genoeg voor een middelmaatje waterblok :)
Hehe :) Ik vind t juist wel lekker ruiken :)
Waar heb je t bordje gekocht ? Bij Wintelco leveren ze naar mijn weten alleen nog bordjes met card reader. Als je van hun een bordje zonder hebt gehad loont het misschien de moeite een mailtje te sturen met de vraag of ze er nog 1 over hebben.

Maar ik heb zelf ook een bordje zonder reader (met sticker 0) en kep een losse card reader gekregen.. maar dit werkt nog steeds nie :(

En ecs reageerd niet op mijn mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-J

Speedy-J

AMD Enthusiast

ECS reageerd nooit op mailtjes ,Ik spreek uit ervaring..
Het mobo'tje komt van Digiworld ,en er staat ook een 0 stickertje op de plank..
Dus dit gaat betekenen dat het spul is gelocked oid voor die cardreader ? ,ik vermoed van wel zo uit je verhaal op te lezen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Speedy-J schreef op 29 april 2003 @ 15:24:
ECS reageerd nooit op mailtjes ,Ik spreek uit ervaring..
Het mobo'tje komt van Digiworld ,en er staat ook een 0 stickertje op de plank..
Dus dit gaat betekenen dat het spul is gelocked oid voor die cardreader ? ,ik vermoed van wel zo uit je verhaal op te lezen ;(
Volgens ecs is de cardreader gelokt jah :(
Maar t gekke is dat windoos XP de cardreader gewoon vind en dat ik in t bios ook de cardreader kan instellen als boot defice. Echter wanneer ik er een kaartje in steek blijft windows zeggen dat er geen medium in het apparaat zit.

Op de site van ecs staat dat de card reader gelockt is zodat hij alleen bij het meegeleverde bordje werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Erik1 schreef op 28 april 2003 @ 21:24:
[...]

Hij kan alleen booten op 133, als je hem unlockt moet het wel lukken denk ik :)

[...]

Hij is gelockt heb ik gelezen, niet zelf uitgetest

[...]

Bij mij kraakt het geluid niet :) ( mijn al mijn K7S5A's trouwens ook niet :? )
Check t unlock draadje als je m wilt unlocken:
XP2200 unlock via simpel draadje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
ECS L7S7A2 approved by AMD for 333mhz cpus

Model: L7S7A2
Revision: 1.1
Form Factor: ATX
Chipset: SiS 746 AGP DDR
Bios: AMI L7S5A2_417 04/17/2003 Recommended Speeds:
AMD Athlon™ XP 3000+ (333 FSB)
AMD Athlon™ XP 2800+ (333 FSB)
AMD Athlon™ XP 2700+ (333 FSB)
AMD Athlon™ XP 2600+ (333 FSB)
AMD Athlon™ XP 2600+ (266 FSB)
AMD Athlon™ XP 2500+ (333 FSB)
AMD Athlon™ XP 2400+ (266 FSB)
AMD Athlon™ XP 2200+ (266 FSB)
AMD Athlon™ XP 2100+ (266 FSB) Model 8
AMD Athlon™ XP 2100+ (266 FSB) Model 6
AMD Athlon™ XP 2000+ (266 FSB) Model 8
AMD Athlon™ XP 2000+ (266 FSB) Model 6
AMD Athlon™ XP 1900+ (266 FSB) Model 8
AMD Athlon™ XP 1900+ (266 FSB) Model 6
AMD Athlon™ XP 1800+ (266 FSB) Model 8
AMD Athlon™ XP 1800+ (266 FSB) Model 6
AMD Athlon™ XP 1700+ (266 FSB) Model 8
AMD Athlon™ XP 1700+ (266 FSB) Model 6
AMD Athlon™ XP 1600+ (266 FSB)
AMD Athlon™ XP 1500+ (266 FSB)

Motherboard Notes:
ECN: GH16004 required.

http://www.amd.com/us-en/...^7924|70292_us-en,00.html

[ Voor 4% gewijzigd door jhead22 op 29-04-2003 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-09 18:24

heuveltje

KoelkastFilosoof

maar als ik het goed begrijp, kan ik met dit bordje en een xp2000
geen hogere multiplier kiezen, aangezien ie maar tot 12.5 gaat ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
heuveltje schreef op 29 april 2003 @ 16:31:
maar als ik het goed begrijp, kan ik met dit bordje en een xp2000
geen hogere multiplier kiezen, aangezien ie maar tot 12.5 gaat ?
Jek an de multiplier handmatig instellen tot max 12,5.
Wil je een hogere multiplier dan moet je een snellere XP kopen en zijn stanaard multiplier gebruiken.

Dus als je een 2400 plus koopt staat je multiplier wel hoger dan 12,5.
Als je wel multpliers wilt kunnen instellen hoger dan 12,5 dan heb je een Nforce2 bordje nodig.
Maar aangezien je met 12,5 al een zeer hoge frequentie kan berijken en we het liefst een hoge FSB hebben is 12,5 in de meeste gevallen meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Met 12,5 multiplier zou je een FSB van 192 Mhz moeten hebben om slechts 2400 te halen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Wekkel schreef op 29 April 2003 @ 17:53:
Met 12,5 multiplier zou je een FSB van 192 Mhz moeten hebben om slechts 2400 te halen ;(
Als jij 2400 Mhz weet te halen met een XPtje dan ben je waarschijnlijk 1 van de snelsten !

Je bedoelt waarschijn 2400+ Deze loopt echter maar op 1933 Mhz.
1933*1,5-500 = 2400+

En als je een echte 2400+ koopt staat de multiplier niet op 12,5 maar op: 14,5
Want 14,5*133=1933Mhz.

De meesten halen met hun 1700+ en 1800+ Xptje max de 2100 a 2200Mhz.

[ Voor 8% gewijzigd door jhead22 op 29-04-2003 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Nieuw ECS l7SA2 bios: (This is the one mentioned in AMD Docs. )
http://www.ocworkbench.co...cs/l7s7a2/s7a2030428S.zip
Tis het bios wat gebruikt wordt bij amd en hierdoor heeft t bord de goedkeuring gekregen voor 333FSB CPu's etc.
Ik kan het bios niet terug vinden op www.ecs.com.tw en www.ecsusa.com

Hier t topic over dit bios @ocworkbench:
http://www.ocworkbench.co...b=get_topic;f=35;t=002112

Bevindingen van CPUmelting @ ocworkbench.com
Some notes about this BIOS:

1) Using "Auto FSB", it incorrectly puts my 1800+ at 166FSB.

2) No Vcore or Vmem boost

3) Memory performance same as last BIOS

4) I could find no extra FSB or MHZ stability.

5) It thinks I have a COM2 port, this is cosmetic, I know. 2/19/03 only allows for COM1, matching my Rev1.1 board.

6) FSB adjusts from 100-200. I guess good news for non-overclocker Duron people.

Back to 2/19/03 for me. I bought this board over a cheap Nforce2 because of its similar performance with one ram stick vs DC DDR and cheaper price. I intend to keep that performance.

Apparently at this time ECS sees it necessary to keep the memory performance low for stability reasons.

[ Voor 13% gewijzigd door jhead22 op 29-04-2003 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

jhead22 schreef op 29 April 2003 @ 19:08:
Als jij 2400 Mhz weet te halen met een XPtje dan ben je waarschijnlijk 1 van de snelsten !

Je bedoelt waarschijn 2400+ Deze loopt echter maar op 1933 Mhz.
1933*1,5-500 = 2400+
Ik had kunnen weten dat ik iets verkeerd deed |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb nu een Q-Tec 300W voeding uit een andere PC gehaalt maar dit is nog erger dan voorheen :r

Nu al spontane resets bij 162MHz FSB en de PC wil niet eens aan als hij niet op z'n kant ligt :?

Zet ik hem rechtop terwijl de PC draait dan valt 'ie gewoon uit en lijkt het wle alsof alle stroom eraf is, powerkabel al vervangen, hielp niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Niet online
Erik1 schreef op 29 April 2003 @ 22:45:
Ik heb nu een Q-Tec 300W voeding uit een andere PC gehaalt maar dit is nog erger dan voorheen :r

Nu al spontane resets bij 162MHz FSB en de PC wil niet eens aan als hij niet op z'n kant ligt :?

Zet ik hem rechtop terwijl de PC draait dan valt 'ie gewoon uit en lijkt het wle alsof alle stroom eraf is, powerkabel al vervangen, hielp niet :(
Heb je dat probleem bij bijde voedingen dat de pc uitvalt als je m beweegt ?

Tja.. qtec 300W.. t blijft aan de krappe kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
jhead22 schreef op 29 april 2003 @ 23:49:
[...]

Heb je dat probleem bij bijde voedingen dat de pc uitvalt als je m beweegt ?

Tja.. qtec 300W.. t blijft aan de krappe kant.
Nu me eigen noname 300W er weer in, veeel beter :P

PC werkt nu ook weer als hij rechtop staat :X

Kan het misschien ook zijn dat mijn bord ral is want een 300W voeding moet toch iig IETS hogere voltages geven met alleen mobo proc geheugen videokaart en HDD eraan :?
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.