Toon posts:

word-macros zijn uitgeschakeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Elke keer als ik word opstart krijg ik eerst een blokje met de volgende tekst: de macro's in die project zijn uitgeschakeld met een verwijzing naar de help om het in te schakelen.
Ik heb de help bekeken maar daar krijg ik niet duidelijk uit hoe ik ze weer in kan schakelen zodat dat vervelende blokje niet meerkomt. Ook opnieuw installeren helpt helemaal niets, iedere keer verschijnt dat blokje weer.
Wie kan mij helpen.

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

-> Software Algemeen, zie ook de WOS-Policy :)

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

Start Word op. Ga naar Extra -> Macros -> beveiliging -> kies laag. let op: hierdoor ben je dus niet meer beschermd tegen macro virussen, maar als je een goede up to date virusscan hebt ok. Als je nu een document opend krijg je de melding niet.

Ik zie trouwens dat je de melding krijgt bij het openen van word. Maar hoe open je dan? Door op een document te klikken of door het word icoon in je startmenu ? Als je via het word icoon opend, en je krijgt die macro melding dan heb je een macro in je normal.dot, en als je die er niet zelf ingezet hebt is dat vreemd.

[ Voor 44% gewijzigd door Force op 06-04-2003 11:37 ]

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:20

Crazy D

I think we should take a look.

Ik zou m persoonlijk op medium (oid, dat ie vraagt of je macro's in wilt schakelen). Als je een document krijgt kun je waarschijnlijk zelf wel een beetje inschatten of er een macro in hoort of niet, en in een gewone brief hoeft dat niet ;) Maakt het toch weer iets veiliger, terwijl je wanneer het nodig is wel gewoon een macro kunt uitvoeren.

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inderdaad een macro in mijn normal.dot kennelijk maar zou niet weten hoe die erin gekomen is, zou ik die er niet uit kunnen halen? En weet jij hoe?

• Force
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-07-2023

Force

Kan iemand ff me neus afvegen?

gewoon je normal.dot een andere naam geven of wegggooien, word maakt dan automatisch een nieuwe normal.dot aan bij het starten van word.

Leven is als een pijpkaneel, iedereen zuigt eraan en krijgt zijn deel.

Pagina: 1