De titel dekt al wel behoorlijk de lading denk ik... het gaat dus om een win2k machine die via een netwerkkaartje zit aangesloten op een kabelmodem. er staat hier ook een tweede win2k machine, op dezelfde manier aangesloten op i-net, ook via raspppoe. die doet het dus wel. ik heb alles gecheckt, ik zie geen enkel verschil tussen die twee wat betreft de instellingen.
nu stond er op die eerste machine een firewall, zone alarm, die heb ik er voor de zekerheid maar ff afgeknikkerd. maar het probleem blijft: verbinding maken is geen probleem, maar explorer kan geen pagina's openen. als ik ping op domeinnaam, krijg ik de melding 'onbekende host', pingen op ip-adres gaat wel gewoon... ik heb al geprobeerd een DNS-server 'hard' in te geven, maar geen soelaas...
Iemand een idee, want hier ga ik niet uitkomen denk ik
nu stond er op die eerste machine een firewall, zone alarm, die heb ik er voor de zekerheid maar ff afgeknikkerd. maar het probleem blijft: verbinding maken is geen probleem, maar explorer kan geen pagina's openen. als ik ping op domeinnaam, krijg ik de melding 'onbekende host', pingen op ip-adres gaat wel gewoon... ik heb al geprobeerd een DNS-server 'hard' in te geven, maar geen soelaas...
Iemand een idee, want hier ga ik niet uitkomen denk ik