- welke mp3 speler heb jij ?
(1)
Dioneer DCP-400 (cd)
(2)
Eratech EVR-500 (256 megabyte, niet-uitbreidbaar)
(3)
MSI MegaPlayer 515 (huidge player) (512 mega, niet-uitbreidbaar)
en natuurlijk een Medion computer (30 - 40 gieg muziek)
- ben je er tevreden over
(1) ja, nu niet meer (is zo goed als dood)
(2) ja, ook zo goed als dood (hij heeft wel een wasbeurt in een wasmachine overleefd, maar mijn batterijklepje niet, en steeds maar weer plakband elke dag, vond ik wat overdreven)
(3) mwa, geen schitterend dingetje: het speelt muziek, maar dat is het dan ook eigenlijk
- hoeveel heeft hij gekost
(1) 150 euro
(2) 240 euro
(3) 220 euro
en misschien wel 150 euro voor alle oortjes die ik gehad heb (Sennheizer, Sony, Philips, maximale prijs: 30 euro per paar)
- wat zijn de voor- en nadelen ?
voordelen
(1) genoeg capaciteit
(1) heel leuke interface om mee te werken
(1) mooie firmware, altijd wel nieuwe features bij een nieuwe release
(1) spijtig genoeg geen mogelijkheid om de firmware te downgraden (al kun je met een beetje hexeditor wonderen doen

)
(1) SRS WoW! (grote fan hiervan, krijg je wat meer dynamiek in je geluid; op oortjes is dat vaak wel welkom; op luidsprekers minder)
(1) dun en licht
(2) handig formaat (een groot uitgevallen USB-stick, eigenlijk)
(2) ingebouwde USB-poort (male-type; dus geen kabeltje nodig)
(2) lekker radio, voice recording, line in
(2) direct naar MP3 encoderen
(3) lekker wat geheugen
(3) kan lekker hard
(3) radio + voice recording
(3) handige vorm (klein vierkant blokje)
(3) lekker wat batterijduur (doch onmogelijk om de batterij te vervangen)
nadelen
(1) zeer brakke ondersteuning (vooral Koreaans; amper Engels)
(1) schermpje wilt ook hier niet altijd meer mee
(1) de knopjes op de afstandsbediening zijn defect: de 2 schuifregelaars (Volume en Track) hebben een eigen wil gekregen
(1) het oplaadmechanisme is volgens mij helemaal kaduuk: op netstroom werkt hij nog wel; op externe batterijen ook; maar met interne batterijen krijg je hem niet aan
(1) de sensor voor een gesloten cd-klepje werkt ook niet meer: soms zegt hij dat hij toe is, terwijl hij open staat; andere keren is het andersom (en dat is wel lastiger natuurlijk)
(1) past niet in een jaszak (ligt aan de cd natuurlijk)
(2) ondersteuning in het Engels is onbestaande
(2) weinig updates qua firmware en vaak geen handige improvements (bv. een Lotto-generator, kiest gewoon 5 cijfertjes at random en toont ze; maar ook enkel mogelijk als er geen muziek speelt)
(2) veel stukken van de menu's zijn enkel toegankelijk als er geen muziek opstaat
(3) OLED-scherm is amper leesbaar in de buitenlucht (en met wat zon kun je het helemaal vergeten)
(3) geen wereldschokkende features
(3) vervelende besturing (joystickje wilt soms wel eens rechts doorgeven terwijl ik hem indruk; mijn SE T610 (gsm) kan veel beter joysticken)
(3) de lompe z*k die gedacht heeft om het recordknopje zo gevoelig te maken, zou ik hele dagen kunnen uitschelden. Dat knopje is veel gevoeliger dan de play- en de fm-knop; waardoor je het vaak ongewild indrukt, daarbij zit het ook nog eens aan de zijkant)
(3) de menu's zijn niet overzichtelijk en toch bevatten ze amper instellingen (ligt ook aan de joystick)
(3) voor het verwijderen van bestanden moet je alle bestanden één per één afgaan en Yes of No kiezen
Volgende speler:
Nog geen concrete plannen, al zou een HD-speler steeds welkom zijn. Mijn vereiste is dan lange batterijduur en grote harde schijf (60 gieg minimum) en redelijk (kleine) omvang van de speler. Ik denk niet dat ik nog een flashspeler zal nemen in de toekomst en ook cd zie ik helemaal niet zitten (enerzijds te traag, anderzijds te groot voor te weinig capaciteit). Het enige alternatief zou een gsm met MP3 in zijn, maar ja.