Balans bij onboard geluid opeens niet in orde

Pagina: 1
Acties:

• marklakeman
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-08 20:14
Ik heb sinds enkele maanden een MSI KT4V en daar zit een RealTek ALC650 6-channel audio-chip op, het geluid was voor mij voldoende dus ik hoefde voorlopig geen geluidskaart erbij. De lijnuitgang is aangesloten op mijn versterker met boxen. Nu heb sinds gister een groot probleem; de volumebalans klopt voor geen meter: links staat héél zacht en rechts gewoon normaal. Ik dacht eerst dat ik per ongelijk met de balansinstellen van de Windows volumeregeling aan het kloten was geweest, maar dit stond allemaal gewoon goed. Ook in het bijgeleverde Sound Effect programma van VIA stond alles goed afgesteld. Dus ik dacht dat het misschien mijn stereoset was: daar was ook alles mee in orde! Ik kom er echt niet uit wie weet misschien de oplossing voor dit probleem?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Even voor de zekerheid, je zegt dat alles in orde was met je stereoset. Hang eens een walkmanoordophoofdtelefoonding direct aan je line-out. Nog steeds probleem?

• marklakeman
Huh fuck nu heb ik het opeens niet meer (ook niet op de stereo dus), maar dat komt volgens mij omdat ik hem opnieuw heb opgestart want gister had ik dus hetzelfde probleem en later die avond was het opeens weer en vanmiddag en net had ik er dus weer last van...

[ Voor 6% gewijzigd door marklakeman op 05-04-2003 19:15 ]

Verwijderd

Als je kunt uitsluiten dat het software matig is, dan ligt het waarschijnlijk aan t volgende:
de Tulip stekker in de versterker zit los.. > ff controleren dus
Misschien te hard gespeeld? dat kan de eindtrap kapot gaan. (ook alleen een kanaal)
wat het ook kan zijn is dat je bv op links 4 Ohmige speakers hebt zitten en het een 8 Ohmige versterker is. (dat is bij normale versterkers nogal standaard) En dat je door een klein beetje opendraaien een kanaal in de beveiliging sprinkt.

Maar het is wel een beetje vaag. Als je alles goed hebt aangeloten kan er eigenlijk weinig mis zijn.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk toch je kabeltjes maar eens na voor de zekerheid. Lijkt mij een typisch geval van los contactje ;)

• marklakeman
Ik heb de kabels nagekeken, die zijn gewoon goed. Maar ik denk toch dat het softwarematig is aangezien hij het weer deed nadat ik opnieuw had opgestart. Kan het zijn dat er een programma'tje dwars ligt? Ik heb namelijk vrij veel audio-programma'tjes op mijn PC staan (Cool edit pro, Fruityloops, ACID Pro, meerdere afspeelproggies)...

[ Voor 26% gewijzigd door marklakeman op 05-04-2003 19:21 ]

Verwijderd

Wat ontzettend vreemd, ik heb sinds enige tijd ongeveer hetzelfde. Ik luister veel muziek via de koptelefoon en meestal is links wat zachter. Ik loop nu steeds aan de balance knop op mijn versterker te draaien. Ik dacht in eerste instantie dat het aan mijn koptelefoon / kabels lag maar nu vraag ik het mij af.

Ik heb een MSI K7T Turbo met gewoon AC97.

Mischien de nieuwe VIA Drivers? Zo maar eens even de vorige versie proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 19:27 ]

• marklakeman
Nou ik denk dat ik binnenkort toch maar een behoorlijke geluidskaart erin ga plaatsen, scheelt sowieso weer wat CPU-belasting...

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Rare vraag maar ehh.......heb je een Blauw/Zilvere AIWA toevallig :?
Dan zijn het namelijk de kabels van je speakers ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• marklakeman
Nee, ik heb een zwart/metallic Phillips en de kabels zijn helemala goed hoor tuner en cd's doen het perfect...

• marklakeman
Ik heb momenteel weer hetzelfde probleem...
Pagina: 1