Toon posts:

Netwerk in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een een vraagje over een wifi netwerk. Ik heb een netwerk thuis wat via een een router loopt. Op de router zitten 3 pc's aangesloten en het gaat nu even over pc 3. PC 3 heeft internet en er staat winroute pro op. Het is de bedoelijg dat ik sommige gebruikers op het wifi netwerk wel kan laten internetten en anderen niet.

http://www.i-krijn.com/wifi.JPG

Wie kan mij helpen?

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wat is het probleem? waarmee moet je geholpen worden?
Dit kan gewoon hoor ;)
en blokkeren kan je doen dmv firewall/proxyserver enzo

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 05-04-2003 16:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is dat er op pc3 win me staat en daar kan je dus niet twee verschillende netwerk groepen instellen. Het zou nog beter zijn als er een accesspoint zou zijn dat aan de uplink poort van de router kan (kan met allemaal) en dat ik in het accesspoint kon instellen pe rmac- op ipadres of ze wel op geen internet krijgen.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 april 2003 @ 16:32:
Het probleem is dat er op pc3 win me staat en daar kan je dus niet twee verschillende netwerk groepen instellen. Het zou nog beter zijn als er een accesspoint zou zijn dat aan de uplink poort van de router kan (kan met allemaal) en dat ik in het accesspoint kon instellen pe rmac- op ipadres of ze wel op geen internet krijgen.
mja windows 9x/ME is niet bedoeld als "server" ;) daarnaast is mijn persoonlijke mening dat 98se beter werkt dan ME maargoed.

Of je zet een NT/Linux bak neer op plaats van pc3 of je koopt een accesspoint ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Erkens op 05-04-2003 16:37 . Reden: ff [norml] gebruikt, dat *&$%# ME ook :P ]

Verwijderd

Topicstarter
Met welk accesspoint is het mogelijk om per pc (naam), ipadres of macadres internet te blokkeren. Trouwens ben ik windows 2003 server aan het downloaden.

• Raser
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Er even van uit gaan dat je geen gebruik maakt van de dhcp functie binnen winroute. Je stelt dan gewoon het ip adres van pc3 niet in als gateway op de pc's die niet mogen internetten.

Verwijderd

Plaatjes kun je gewoon invoegen in GoT:

Afbeeldingslocatie: http://www.i-krijn.com/wifi.JPG

En Nederlandstalige documentatie genoeg te vinden op http://www.winroute.nl/parser/prodown1.html

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet hoe dat moet. [img]"http://www.i-krijn.com.wifi.JPG"[/img] werkt niet
Afbeeldingslocatie: http://www.i-krijn.com/wifi.JPG

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2003 16:52 ]

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als je niet weet hoe iets werkt op dit forum, kun je altijd even in de faq kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is goed, maar nu weer wat over mijn vraag. Ik heb alles aangesloten (nog wel zonder Access Point), maa nu even met een hub (simulatie). Ik heb de dhcp ingesteld. De router wijst dynamisch het ip 192.168.1.12 aan pc 3 op netwerk kaart 1. Op netwerk 2 heb ik ip adres 10.0.0.1 ingesteld en in winroute de dhcp server op 10.0.0.2 - 10.0.0.25. Nu zou de pc die op netwerk kaart 2 zit ip adres 10.0.0.2, maar hij krijgt een heel vreemd ip adres. Hoe los ik dit op?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 17:22:
Dat is goed, maar nu weer wat over mijn vraag. Ik heb alles aangesloten (nog wel zonder Access Point), maa nu even met een hub (simulatie). Ik heb de dhcp ingesteld. De router wijst dynamisch het ip 192.168.1.12 aan pc 3 op netwerk kaart 1. Op netwerk 2 heb ik ip adres 10.0.0.1 ingesteld en in winroute de dhcp server op 10.0.0.2 - 10.0.0.25. Nu zou de pc die op netwerk kaart 2 zit ip adres 10.0.0.2, maar hij krijgt een heel vreemd ip adres. Hoe los ik dit op?
krijgt ie 169.nogwat? dan kan hij dus geen verbinding maken met de server (krijgt geen ip toegewezen)

Verwijderd

Topicstarter
Hij krijgt 169.254.103.98 , ja dus.

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Je kan je DHCP met reservations instellen.
Je vast pc's geef je ieder een gereserveerd ip-adres opbasis van hun machine naam (alleen win2k server) of mac adres (ook winNT4).
Deze reservations vallen in een bepaald DHCP segment (kan een subnet zijn) Je maakt dan 192.168.0.1 voor je server vast en de rest is reservations. (Je DHCP zorgt voor de juiste instellingen)
Goed ...
Nu dit gedaan is voor al je vast pc's ga je nog een dhcp-segment maken. Deze kan dan gebruikt worden voor iedere andere pc/laptop met de betreffende instellingen. (dus alleen ip maar zonder internet instellingen)

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik dit allemaal instellen bij winroute?

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 18:21:
en hoe kan ik dit allemaal instellen bij winroute?
ooit eens in je opgekomen om in de manual te kijken?
Het is hier geen helpdesk hoor ;) Doe eerst zelf eens wat moeite :)

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Erkens schreef op 05 April 2003 @ 19:04:
[...]

ooit eens in je opgekomen om in de manual te kijken?
Het is hier geen helpdesk hoor ;) Doe eerst zelf eens wat moeite :)
Je was me voor ...
:( eerst zelf eens kijken wat je prog kan en als je er ECHT niet uit komt dan kan je via de FAQ, search en dan pas een topic hier iets vragen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hier al twee weken met bezig en het lukt me echt niet. Dus daarom vraag ik het.

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 05 April 2003 @ 20:15:
Ik ben hier al twee weken met bezig en het lukt me echt niet. Dus daarom vraag ik het.
Searchen is een kunst ... nah ja nofi :)

er komen nog wel vagere dingen op het forum
Ik hoop dat je netwerk iets meer doet nu?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, het werk nu allemaal al veel beter. Bedankt!
Pagina: 1