waarvan?
van gaten?
Sorry, geen digicam..
Ik heb een plaatje onderaan, waarmee ik het uit zal leggen.
Just imagine:
Pak je koeler van je CPU. Dan zit daar een veld op met koelingspasta.
Dat is de afdruk van je core.
Right?
Nu boor je op ruime afstand een paar gaten, tot aan de koelribben (van onder naar boven dus). Als je binnen de lijnen van de socket van je CPU blijft (AIDA32 kan je de standaardmaat van de socket vertellen, geloof ik) en even de 4 drukpunten van de CPU in de gaten houdt, heb je dus 2 ''tochtgaten'' die lucht blazen op je socket. Zelf heb ik M6 gebruikt. Leek me een mooi formaat.
Nogmaals: ik vind het weird; ik geloof het zelf nauwelijks, maar dankzij die 2 gaten kan ik mijn systeem dus ECHT en halve punt (85MHz) hoger zetten!
Onderkant van mijn Silverado:
Indeling:
Het grote rechthoekige vlak is de bodem van mijn Silverado heatsink.
De grote grijze cirkel stelt het zilveren plaatje voor, dat er tegenaan is geschroefd.
De 4 kleine zwarte cirkels zijn schroeven, daarmee zit de ronde plaat aan de heatsink vast.
De 2 witte cirkels moeten de geboorde gaten voorstellen; die zitten dus ruim buiten het bereik van de core (in het midden van de cirkel, die normaal getekend wordt door de afdruk van de koelpasta) en nog boven de socket.
Sorry, ik heb helaas geen foto's, dus ik kan niet bewijzen dat het ook echt zo is.. (al is Photoshop een goede kunstenmaker, wat dat betreft). Je zult me moeten geloven op de strekking & snelheid & zo van dit topic..
[
Voor 61% gewijzigd door
Verwijderd op 06-04-2003 00:31
]