[2k3 Server] Exchange 2000 not supported after update *

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-04-2023
Naar het ontvangen van een mooie cd uit de nieuwe msdn serie van ms,,, trok ik vrolijk de windows 2003 server uit de hoes en dacht leuk om een dagje of wat te testen.
Zo gebeurd zo gedaan.
CD er in ff wat documentatie lezen.
wat ik zowieso al erg strange vond is dat je adprep /forestprep en een adprep /domainprep met de hand uit een dosbox moet uitvoeren om je wy2k AS te upgrade.
Dus ik deze acties uitgevoerd,, en inderdaad nadat ik mijn schema dll geregistreerd had en inmijn schema keek werden er wat wijzingen aangebracht.
Dus we beginnen weer met de cd erin en laat het beestje zijn werk doen,
Nadat hij de upgrade controle had uitgevoerd kwam hij met een waslijst met service die hij moest stoppen om te upgrade heel normaal natuurlijk..
Alleen viel mij een ding op toen ik meer informatie opvroeg over de waarschuwing die hij gaf met exchange 2000,,, volgens de info zou deze niet meer werken naar een upgrade...
Iemand hier alle mee ervaring gehad of een docment hierover kunnen vinden????

I Think i gonne be Sick!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82233

Excuse me??

Je hebt "een" MSDN-CD, installeert die klakkeloos en wil dan weten of een oude versie nog werkt??

Volgens mijn beste weten gaat EXC2K NIET meer werken inderdaad, maar ik gok toch dat je bij je dure MSDN-abo meer info kan krijgen van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
Brilletje nodig ??? "CD er in ff wat documentatie lezen."
Stond niets in de documentatie anders post ik toch zoiets niet...
Lijkt me ook niet zon geweldige zet van ms,, wat denk je wat dit voor een inpakt heeft op je migratie strategy en kosten...

[ Voor 77% gewijzigd door QuikSoft op 05-04-2003 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb geen bril nodig hoor, maar aangezien je MSDN hebt, documentatie leest, op Got zit, heb je vast ook wel gehoord van: http://msdn.microsoft.com of http://www.microsoft.com/exchange/evaluation/ti/ waar ze je iets kunnen vertellen over deze versie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
Inderdaad daar had ik ook al gekeken,, hier staat info over exchnage 2003 maar niets over de compatibiliteit van exchange 2000 op windows 2003 server,,, denk dat het toch een beroep moet doen op ons MAS contract met microsoft voor meer info... anders maar ff wachten lopen wel meer mensen tegen dit probleem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 01:30
exchange 2000 draait gewoon niet onder window 2003. punt

je moet ook je exchange upgraden naar exchange 2003 (beta kan je downloaden van de MS site)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
he zwelge je bedankt voor het weer duidelijk maken voor hoe kort door de bocht MS weer geredeneerd heeft. lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Of niet; als je kijkt wat het nieuwe server-OS kan ten opzichte van het vorige. Tja, en waarom zou je dan een oude versie van EXC laten draaien die maar 10% van de nieuwe features gebruikt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
Daar heb je inderdaad gelijk in,, maar zon migratie traject gebeurd meestal in een aantal stappen... testen van applicaties - hardware - enz enz...
dit houd dus in dat je nu een stap mist en dat je in je organisatie dus meer budget nodig heb voor wy2kas machines waar exchange opdraait en dat zijn er bij ons zon 20 tal.... tel uit je winst... upgraden van os op servers word meestal toch als eerste gedaan. nu vallen de exchange 2000 servers buiten de upgrade range,, en zul je hier weer een appart traject voor moeten opzetetn,,, dus weer extra kosten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar, met de nieuwe licensing van Microsoft, ben je uiteindelijk goedkoper uit... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
Die licensing is het probleem niet we hebben een mas contract en vooralle producten van MS site licenties,,,,, maar voor wat kleinere bedrijven met een kleiner budget lijkt me dit weer een struikel blok,, qua upgrade mogelijkheden....
Zoals zwelge als zegt "Geen fratsen dat scheelt" lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-05 09:16

mutsje

Certified Prutser

er zitten in windows2003 meer functionaliteiten die exchange2000 bijvoorbeeld weer niet aan kan.. en exchange2003 wel. Eindelijk brengt microsoft een product op de markt zonder backwords compatility...werd tijd.

en uberhaupt de klanten hebben gewoon te slikken want microsoft is gewoon dominant op de markt....altijd al geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
Oh begrijp me niet verkeerd ik ben absoluut microsoft minded,,, maar verkijken ze zich niet een beetje,,, en wordt zo hun afzet markt niet kleiner,,,, ik vindt het best hoe meer MS hoe beter,,,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
mutsje schreef op 05 April 2003 @ 12:42:
er zitten in windows2003 meer functionaliteiten die exchange2000 bijvoorbeeld weer niet aan kan.. en exchange2003 wel. Eindelijk brengt microsoft een product op de markt zonder backwords compatility...werd tijd.

en uberhaupt de klanten hebben gewoon te slikken want microsoft is gewoon dominant op de markt....altijd al geweest.
niet helemaal waar je kan exchange 2003 wel op windows 2000 draaien.... maar toegegeven je haalt dan niet het maximale eruit,

maar het is dan wel backwards compatible...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
klopt exchange 2003 draait wel op wy2k en kun je ook moeiteloos upgrade maar je mssg service mag dan niet geinstallerd zijn op je exchnage 2000 omgeving ,, omdat dat in de 2003 lijn een appart product wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:02

Arno

PF5A

zwelgje schreef op 05 april 2003 @ 12:25:
exchange 2000 draait gewoon niet onder window 2003. punt
Wel dus. Exchange 2000 SP3 is compatible met Windows server 2003.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:36
Traag schreef op 05 April 2003 @ 17:11:
[...]
Dus geen Exchange SP1 en SP2 versies.
Kan je Exchange ook sp slipstreamen?

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
Traag schreef op 05 April 2003 @ 17:11:
[...]
ja ok het draait onder windows 2003 als member server in een windows 2000 domain,

voor zover ik weet draait het niet op een windows 2003 domian controller,

of weet jij hier meer vanaf?

edit: i stand corrected :) , het kan dus toch wel , volgens de ms deployment guide zou dit wel moeten werken,

excuses aan traag dat ik aan je heb getwijfeld :>

en nee die sp's kan je niet slipstreamen nee

[ Voor 38% gewijzigd door Zwelgje op 05-04-2003 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
Helaas zwelgje heb exchange 2000 me sp3 draaien en de warnings blijven het zelfde,, als ik upgrade naar windows 2003 server zou exchange niet meer functioneren...
Kun je me de link van die deployment guide even posten misschien is het toch een andere versie van wat ik heb,,,,, of misschien heb ik wat over het hoofd gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
QuikSoft schreef op 06 April 2003 @ 12:39:
Helaas zwelgje heb exchange 2000 me sp3 draaien en de warnings blijven het zelfde,, als ik upgrade naar windows 2003 server zou exchange niet meer functioneren...
Kun je me de link van die deployment guide even posten misschien is het toch een andere versie van wat ik heb,,,,, of misschien heb ik wat over het hoofd gezien.
je zou die warnings kunnen negeren, bij ISA server is het ook zo dat ie meldingen geeft dat het niet zou werken onder windows 2003, je moet dat dan negeren en achter het nieuwste service pack (sp1 in het geval van isa server) installeren, vervolgens werkt de boel dan

http://www.microsoft.com/...rticles/e2ksp3/E2KSP3.ASP

de deployment guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

OS toegevoegd aan topictitel, zie de WOS-Policy :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvmeijer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-03 23:10

lvmeijer

www.leonmeijer.nl

Ben donderdag bij de Microsoft traning voor Windows Server 2003 geweest voor applicatieontwikkelaars. Zei zeiden dat het niet ging werken.

Maar zoals al gepost, je kan het wel werkend krijgen. Het is alleen zeker niet ideaal. Windows Server 2003 is compleet gebouwd rondom security, vandaar de reden dat Exchange niet (goed) werkt. Je security gaat dus omlaag door de Exchange.

Microsoft raad aan om je Exchange voorlopig nog op een Win2000 machine te laten draaien, totdat 2003 final is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
Ik dacht dat van de week 2003 al naar de drukker was gegaan.....
Dus ik neem aan dat het dan dus met de final versie wel werkt..
BTW ben je toevallig in zoetermeer op traning geweest ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
Compubiter,, het lijkt me nogal logish dat het OS Windows is,,, exchange draait namelijk nergens anders op..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QuikSoft
Bedankt zwelgje ,, voor de link... toevallig heb ik ook isa op dezelfde server draaien,, zal de documentatie eens doorlezen,, als alleen de security the borrle neck is maak ik me er niet zo druk over,, de security van 2000 was ik ook al zeer tevreden over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

QuikSoft schreef op 06 April 2003 @ 14:17:
Compubiter,, het lijkt me nogal logish dat het OS Windows is,,, exchange draait namelijk nergens anders op..
Blijkbaar heb je m'n link niet gelezen, dan zou je begrijpen wat ik bedoel ;). Er zijn meerdere Windows-versies, en in jouw geval is dit Windows 2003 Server (afgekort 2k3 Server). Dit heb ik toegevoegd aan je topictitel. Zie dus ook de WOS-Policy :).

Zou je verder volgende keer de edit-knop (Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) willen gebruiken als je iets toe wilt voegen aan je vorige bericht, dat houdt het onder andere overzichtelijk :).
Pagina: 1