ShittyOldMan schreef op 04 April 2003 @ 15:20:
Ik krijg het gevoel dat die woofer het gewoon niet trekt, dat de spreekspoel tegen de achterkant van de magneet klappert ofzo. Dat ding ik ook niet gemaakt voor een 'vette bas' om hard mee te draaien, de uitwijking wordt dan gewoon te groot.
Maargoed, je kunt altijd wat dingen proberen

De sub trekt het wel, ik heb het setje namelijk ook en ik heb dezelfde problemen. Ook bij weinig bass heeft hij het, maar dan een stuk minder.
TS: Wat ik eens geprobeerd heb is de subkist open te maken en de bovenkant (dus rondom de baspijp) op te vullen met watten. Dit was een idee waar een vriend van me mee aankwam zetten. Het geluid was inderdaad weg maar daarmee ook het normale bass-geluid. Uiteraard logisch, maar voor mij reden om de watten weer weg te halen.
Mocht je het willen proberen: je kunt de voorkant van je subkist gewoon losschroeven en voorzichtig weghalen: ik zou met de watten stoppen bij het middelste schroefgaatje. Zorg erwel voor dat de watten niet eventueel naar beneden kunnen vallen.
Edit:
Ik heb het net nog even uitgeprobeerd: de sub kan het weldegelijk hebben (tenzij ik me erg vergis). Ik heb de voorkant van de subkist verwijderd en daarmee dus ook de baspijp. Vervolgens de volumeknop omhoog en de sub laten zweten; zelfs zover totdat het ding begint te klapperen zoals ShittyOldMan dat bedoelt. Maar niet het "scheet"geluid (perfecte omschrijving overigens

)
Is het mogelijk om eventueel zelf een kist voordit ding te bouwen, rekening houdende met het feit dat de sub dus ook het "verdeelstation" voor de gewone speakers is? En waar dan rekening mee te houden?
* Pazzi irriteert zich dood aan het geluid en vind dit topic interessant...
[
Voor 29% gewijzigd door
Pazzi op 04-04-2003 16:18
]
"When the shit hits the fan, make sure you don't get splattered" - Carol Thompson
"It's the story, not he who tells it" - Stephen King
"If you hate freedom, get married" - Vusumuzi Gumede
"Women can fake orgasms, men can fake love" - Bo Burnham