OpenOffice.org geeft X I/O ERROR

Pagina: 1
Acties:

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
Omdat ik mijn Win2k een beetje behoorlijk heel erg heb vernaggeld ging ik met mijn Knoppix Cd bezig. Nadeel is dat je niets kan opslaan. Daarom heb ik mijn Debian weer aangezwengeld en geprobeerd om OpenOffice.org te installeren. Ik heb de 1.1Beta als tarball gedownload en met een handleiding erbij geinstalleerd. (was de eerste keer dat ik zoiets heb gedaan ;) apt is een stuk makkelijker :) )
Toen heb ik het geinstalleerd volgens de setup. En daarna moest ik nog een deel installeren.
Vervolgens was de bedoeling dat ~/OpenOffice.org1.1BETA/soffice de boel zou laten draaien, maar na een paar seconden verschijnt er X I/O ERROR.
Hoe kan ik OOo goed laten draaien?
Het liefst zou ik de beta weg kicken en 1.0.x gaan draaien, dan klopt die handleiding iig.

Ik draai Debian 3.0r0 met Xfree86 en Blackbox. Verder heb ik ook nog Gnome-core ge-apt.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 20:39

Valium

- rustig maar -

OOo zit in debian unstable. Dan kun je het gewoon apt-getten (probeer ook eens synaptic, grafisch frontend).

Wat is de volledige foutmelding? Waarschijnlijk is het probleem namelijk dat je OOo onder een andere user probeert te starten dan die de "eigenaar" is van de X-sessie.

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Valium schreef op 04 april 2003 @ 12:48:
OOo zit in debian unstable. Dan kun je het gewoon apt-getten (probeer ook eens synaptic, grafisch frontend).
Ik denk niet dat stable over gaat naar de nieuwe gcc 3.2 :? Dus hij zal het dan moeten hercompileren denk ik, met alle gevolgen van dien :(
Het beste kan de topicstarter naar testing(=sarge) upgraden, en dan uit unstable openoffice.org pakken.

offtopic:
Valium, je icoon is weg, upload es een nieuwe! :P

[ Voor 8% gewijzigd door moto-moi op 04-04-2003 12:56 ]

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:53
Post die precieze foutmelding eens. Ik kreeg gisteren met xvncviewer ongeveer hetzelfde, bleek dat ik een brak lettertype had :(

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 04-05 20:39

Valium

- rustig maar -

Of je gebruikt de "woody backport" van OOo:
code:
1
deb http://ftp.freenet.de/pub/ftp.vpn-junkies.de/openoffice/ woody main contrib

Voeg dat toe aan je sources.list en je kunt OOo apt-getten voor woody.

moto: Goed punt....bijna vergeten. Ik draai al zo lang unstable da'k daar bijna geen rekening meer mee houd.

• bredend
Ik krijg iets terug dat hij de pakages niet kan vinden. (hoe moet je iets kopieren uit xterm :? )

[ Voor 4% gewijzigd door bredend op 04-04-2003 15:22 ]

Verwijderd

offtopic:
tekst selecteren en dan paste met middelste muisknop

• bredend
hmmz, nu ben ik ineens met +80kB/s OOo aan het apt-en. :)
nu mijn muis nog fixen... ;)

[ Voor 30% gewijzigd door bredend op 04-04-2003 15:41 ]

Pagina: 1