[Gentoo]vreemde muisbewegingen in x11

Pagina: 1
Acties:

• Arioch
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 14:11
Na het compilen van een nieuwe kernel maakt mijn muis vreemde bewegingen in X11 in elke windowmanager.
Ik heb ondertussen al verscheidene 2.4 kernels en nvidia drivers geprobeerd, maar de muis blijft vreemde bewegingen maken, vooral als de cpu belast wordt.
Alleen met 2.5.66-mm2 en de built-in xfree nvidia driver draait alles perfect. De nvidia drivers krijg ik niet aan de praat. Ze compilen wel, maar ik kan ze niet laden (module-init-tools is geïnstalleerd).

Kan iemand me helpen?

[ Voor 19% gewijzigd door Arioch op 03-04-2003 16:19 ]

Verwijderd

Nvidia: gebruik http://www.minion.de/nvidia.html. :).

Dat andere: je zegt dat het gebeurt na het compilen van een nieuwe kernel, wat voor muis is het? (PS2? USB? serieel?). Heb je de juiste device en driver in je XF86Config? Wat staat er in je config als inputdevice/mouse (dus welke configuratie gebruikt je muis)? En "ik kan ze niet laden" - foutmelding? Commando? :).

• Arioch
Ik heb niets aan mijn XF86Config veranderd behalve 'nv' en 'nvidia'. Dus de configuratie van mijn ps2 muis is nog altijd hetzelfde.
De foutmelding van de nvidia drivers ben ik even kwijt...
Ik ga die patch van minion even proberen :)

edit: de patch lost hier niets op

# modprobe nvidia
modprobe: can't open dependencies file /lib/modules/2.5.66-mm2/modules.dep (no such file or directory)
# insmod nvidia
using /lib/modules/2.5.66-mm2/video/nvidia.o
insmod: QM_MODULES: function not implemented
:'(

[ Voor 40% gewijzigd door Arioch op 03-04-2003 17:33 ]

• foser
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 31-03 08:20
je gebruikt iig de 'oude' modutils voor een 2.5 kernel, je moet module-init-tools gebruiken.

• Arioch
die heb ik al geinstalleerd

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:03
Nou, als je de foutmelding "QM_MODULES: function not implemented" krijgt, kan dat eigenlijk slechts aan 1 ding liggen, en dat is dat je de nieuwe modutils NIET geinstalleerd hebt (of dat alsnog de oude gebruikt worden).

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-05 07:54
Ik heb hetzelfde, alleen denk ie ook nog dat er word geklikt :(

Ik draai Debian Woody+X11+Blackbox, maar zou niet weten welke versie's.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-05 18:38

deadinspace

The what goes where now?

Rare muis-sprongen en/of klikken bij het bewegen van de muis duidt op een verkeerd ingesteld protocol. In dat geval moet je dus je gpm config of je XFree86 config aanpassen, en het juiste protocol instellen.

Maar ik weet niet zeker of dat het probleem van de topicstarter is... Nogal vreemd dat dat komt opzetten na je kernel opnieuw gecompiled te hebben, en dat het bij CPU load optreedt.

Wat is je setup precies? Gebruik je gpm of gebruikt XFree86 de muis direct (of beiden)? Welk protocol heb je ingesteld? Wat voor bewegingen zijn het exact? Haperingen of verspringingen? Alleen als je je muis beweegt?
Pagina: 1