Toon posts:

[WIN2k] door stommiteit werkt Administrator niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Door mijn eigen stommiteite fout, kom ik niet meer als Administrator in mijn LAPTOP.

Wat er is gebeurd is namelijk het volgende:

Ik hier via de GOT een programma waarmee je je wachtwoord in DOS kan veranderen. Dit programmatje gedownload en gebruikt....
Wachtwoord veranderd van de Administrator (voorheen blank wachtwoord)
Opnieuw opgestart en geprobeerd met dit wachtwoord in te loggen.. werkt niet!
Toen nog eens het lege wachtwoord wat voorheen was geprobeerd... ook niet :(

Nog een keer het programmatje geprobeerd.... mischien typfout... dacht ik..

maar niet hoor...

Toen maar een ander programmatje wat hetzelfde werkt geprobeerd... werkt ook niet!

Even voor de duidelijkheid...
Windows 2000 SP3 & Windows 98SE op de LAPTOP staan.
2 users namelijk: Administrator en Gast (gast was uitgeschakeld, maar met DOS programma weer ingeschakeld.

Toen maar een programma aangeschaft om NTFS te kunnen lezen/schrijven in Win98. Die geweldig werkt@!

Het prgramma LC3/LC4 gedownload om het wachtwoord uit te lezen.
Zie ik dat er nog verschillende soort wachtwoorden kunnen zijn.
Namelijk: LM & NTLM die het programma zou kunnen cracken.

Zie ik dat het wachtwoord dat ik voorheen met dat DOS programma heb gemaakt staan bij LM. Het NTLM wachtwoord lukt me niet.. mischien wel met BruteForce.. maar het lijkt erop dat hij niet verder wil komen... en kom ik dus ook niet verder mee.

Nu wil ik graag weer in mijn systeem terug kunnen komen als Administrator, als gast heb ik GEEN rechten dus kan daar niks meer...
Ik las in een ander topic al siets over LOGIN.src veranderen in LOGIN.OLD
en cmd.exe veranderen in LOGIN.src.. wat niet werkt want bij het opnieuw opstarten zet hij me de namen weer terug.

Weet iemand hoe ik mijn rechten kan veranderen van gast in DOS?
Of hoe ik mijn wachtwoord van Administrator WEL GOED kan veranderen?
Of mischien een andere manier?

Voor sommigen zal dit een beetje een raar verhaal zijn, maar voor andere die ook met die DOS programma's hebben gewerkt weten wel waar ik het over heb.

Verwijderd

Waarom zou je het administrator wachtwoord in DOS willen veranderen als je het bestaande wachtwoord zelf hebt?

Beetje verdacht...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 11:27:
Waarom zou je het administrator wachtwoord in DOS willen veranderen als je het bestaande wachtwoord zelf hebt?

Beetje verdacht...
Nee, als je goed leest... heb ik het wacht woord niet...niet meer , door een van die brakke programma's.. als systeem beheer wil je graag alternatieven hebben als er bij een client is fout gaat..

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:42 ]

Verwijderd

Ik heb voor dit soort geintjes ERD Commander 2002 (grafische schil en je kan ook aanloggen op je netwerk, register aanpassen, etc etc). Dit is een must-have.

Hiermee kan ik elke laptop / werkstation / server benaderen en recovery plegen.
Vooral met sales die ooooh zo belangrijke ppt's hebben en klantgevens ben ik meerdere malen tot de heilige engelen verheven.

En ik heb de oude ERD Commander 2000 (command line, puur voor jouw soort grappen). (was zo tevreden dat ik ben geupgraded).

Probeer 1 van deze 2 (ze kosten wat maar als Systeembeheer kan je wel 859 dollar missen denk ik).

Werken jullie allemaal standalone? Want als je aanlogged op je netwerk kan je met je domein-admin je lokale admin-password weer resetten.

Hier kan je informatie vinden: www.winternals.com

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2003 11:36 . Reden: URL Vergeten te plaatsen ]

• Aspje
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-11-2024

Aspje

Blaat

Je kan ook gewoon met een speciale linux bootdisk werken. Daar staat een hele kleine linux distro op, waarmee je je admin pass kan veranderen, zonder het oude pass te weten.

Al wil je um hebben, mail me maar (posten hier mag denk ik niet ;))

vegeta AT devnation PUNT com

[ Voor 29% gewijzigd door Aspje op 04-04-2003 11:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aspje schreef op 04 april 2003 @ 11:44:
Je kan ook gewoon met een speciale linux bootdisk werken. Daar staat een hele kleine linux distro op, waarmee je je admin pass kan veranderen, zonder het oude pass te weten.

Al wil je um hebben, mail me maar (posten hier mag denk ik niet ;))

vegeta AT devnation PUNT com
JA door dit soort programmatje's kom ik er juist NIET meer in.
Hij veranderd niet het LMNT password maar het LM password waardoor ik er niet meer inkom.
Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 11:35:
Ik heb voor dit soort geintjes ERD Commander 2002 (grafische schil en je kan ook aanloggen op je netwerk, register aanpassen, etc etc). Dit is een must-have.

Hiermee kan ik elke laptop / werkstation / server benaderen en recovery plegen.
Vooral met sales die ooooh zo belangrijke ppt's hebben en klantgevens ben ik meerdere malen tot de heilige engelen verheven.

En ik heb de oude ERD Commander 2000 (command line, puur voor jouw soort grappen). (was zo tevreden dat ik ben geupgraded).

Probeer 1 van deze 2 (ze kosten wat maar als Systeembeheer kan je wel 859 dollar missen denk ik).

Werken jullie allemaal standalone? Want als je aanlogged op je netwerk kan je met je domein-admin je lokale admin-password weer resetten.

Hier kan je informatie vinden: www.winternals.com
OK, dit zou dan een optie zijn op het moment dat ik zeker weet dat het werkt.. dus eerst een Trail of Demo van zoeken :s
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 11:34:
Gebruik een Emergency Recovery CD. Is een isotje dat de ronde doet met daarop een soort windows 2000 waarmee je het administrator password kunt veranderen zonder het oude te weten.
En door wie is die gemaakt? Want er zijn van zo veel software fabrikanten programma's die zo heten..

Verwijderd

anders gebruik je damewarent utilities toch? werkt ook goed je kan remote alles aanpassen register services users etc gebruik het zelf ook

• Aspje

Aspje

Blaat

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 11:52:
[...]

JA door dit soort programmatje's kom ik er juist NIET meer in.
Hij veranderd niet het LMNT password maar het LM password waardoor ik er niet meer inkom.
- Bij mij heeft het fantastisch gewerkt })
- Als je je pass nu niet meer weet, wat heb je dan nog te verliezen?

just my 2 cents

Verwijderd

Topicstarter
Aspje schreef op 04 April 2003 @ 12:03:
[...]

- Bij mij heeft het fantastisch gewerkt })
- Als je je pass nu niet meer weet, wat heb je dan nog te verliezen?

just my 2 cents
Gebruik je ook Win2k SP3?

• LionOne
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

LionOne

There can be only one

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 10:48:
[...]Ik las in een ander topic al siets over LOGIN.src veranderen in LOGIN.OLD
en cmd.exe veranderen in LOGIN.src.. wat niet werkt want bij het opnieuw opstarten zet hij me de namen weer terug.
Heb dit hier net ff geprobeerd, als je cmd.exe vanuit een Command Prompt kopieerd naar logon.scr (overwrite yes natuurlijk) dan vervangt 'ie 'm niet door de originele logon.scr.
Anders kun je ook de logon.scr in ..\System32\dllcache vervangen. (heb dat alleen niet geprobeerd.)

"The answer to the Great Question Of Life the Universe and Everything... is Forty-two."

Verwijderd

Topicstarter
LionOne schreef op 04 april 2003 @ 12:17:
[...]

Heb dit hier net ff geprobeerd, als je cmd.exe vanuit een Command Prompt kopieerd naar logon.scr (overwrite yes natuurlijk) dan vervangt 'ie 'm niet door de originele logon.scr.
Anders kun je ook de logon.scr in ..\System32\dllcache vervangen. (heb dat alleen niet geprobeerd.)
Ik had het veranderd in Windows 98, daar heb ik nu lees en schrijf rechten op het NTFS station.

• LionOne
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2025

LionOne

There can be only one

Dan zou kun je nog proberen om ook de logon.scr in '.\System32\dllcache' te vervangen.
Deze word nl. terug gekopieerd.
Maar ik weet dus niet zeker of dat ook werkt.

"The answer to the Great Question Of Life the Universe and Everything... is Forty-two."

• Aspje

Aspje

Blaat

Tis al weer ruim een half jaar dat ik die disk gebruikt heb, toentertijd op SP2.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-09 16:35
Die Linux flop werkt zelfs met WinXP, W2k adv Server SP3 en .NET Server..
Nooit geen problemen mee..

Pvouput live

Verwijderd

Men neme, een programma waarmee je in DOS NTFS kunt lezen en deleten.
Bijvoorbeeld NTFS DOS PRO.
Dan bootje je pc in DOS en laad dat programma vanaf diskette.
Dan ga je naar C:\WINNT\System32\drivers\etc
daar tik je in:
del sam
dan reboot je je pc, start Windows 2000 en je kunt weer als Admin inloggen zonder wachtwoord.

• Aspje

Aspje

Blaat

Verwijderd schreef op 04 April 2003 @ 12:43:
Men neme, een programma waarmee je in DOS NTFS kunt lezen en deleten.
Bijvoorbeeld NTFS DOS PRO.
Dan bootje je pc in DOS en laad dat programma vanaf diskette.
Dan ga je naar C:\WINNT\System32\drivers\etc
daar tik je in:
del sam
dan reboot je je pc, start Windows 2000 en je kunt weer als Admin inloggen zonder wachtwoord.
Dat is nie zo makkelijk! Probeer het dan maar bij je eigen pc, dan zie je dat je een zooi errors krijgt en je pc dus niet meer boot. }:O

[ Voor 4% gewijzigd door Aspje op 04-04-2003 12:49 ]

• Aspje

Aspje

Blaat

hmm ik weet het verschil niet tussen de ewdit en de quote knop :S

[ Voor 80% gewijzigd door Aspje op 04-04-2003 12:49 ]

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2023 21:42 ]

Verwijderd

Aspje schreef op 04 april 2003 @ 12:47:
[...]

Dat is nie zo makkelijk! Probeer het dan maar bij je eigen pc, dan zie je dat je een zooi errors krijgt en je pc dus niet meer boot. }:O
Dit heb ik vorige week nog gedaan en 't werkt prima. En de laptop waarop ik dat gedaan had ook.
Zelfs Windows NT4 had hier geen ellende mee. En dat heb ik bij mijn vorige werk (waar ik geen admin was) erg vaak gedaan. En die pc's deden 't ook prima.

• Aspje

Aspje

Blaat

Mijn pc, winxp, vond het niet zo leuk toenk dat gedaan had. Kreeg een berg errors en windows kwam ik niet meer in :P

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De 'speciale linux bootdisk' waar Aspje het over heeft is waarschijnlijk de Offline NT Password & Registry Editor van http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd

Deze reset je password naar wat je zelf wilt (werkt perfect, ik heb het vorige week nog gebruikt voor een laptop).
edit:
Ik had wel de een-na-nieuwste versie gebruikt omdat de nieuwste niet kon booten - probeer dus ook een andere versie

offtopic:
Uitleggen hoe je wachtwoord te achterhalen ipv. te wijzigen is trouwnes niet de bedoeling op GoT, dan kan te makkelijk misbruikt worden :*

En ik doe een hele kleine titeledit :)

Edit voor Aspje:
kleine uitleg over waarom ik de link geef (zonder mezelf meteen te mailen :+ )
ten eerste omdat het zat in de search staat. Sterker nog, ik leerde het kennen door GoT. Daarnaast kom je niet achter het bestaande password en is wijzigen onherroepelijk (zodat je totaal niet kan inloggen zonder dat de admin het door heeft), daarnaast heb je fysieke toegang nodig + de mogelijkheid tot booten.

Bij twijfel over de legaliteit kan je wat mij betreft ook altijd in een mailtje/ICQ/topicreport vragen of de link mag :)

[ Voor 42% gewijzigd door F_J_K op 04-04-2003 15:08 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op 04 April 2003 @ 13:24:
De 'speciale linux bootdisk' waar Aspje het over heeft is warschijnlijk de Offline NT Password & Registry Editor van http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd

Deze reset je password naar wat je zelf wilt (werkt perfect, ik heb het vorige week nog gebruikt voor een laptop).

offtopic:
Uitleggen hoe je wachtwoord te achterhalen ipv. te wijzigen is trouwnes niet de bedoeling op GoT, dan kan te makkelijk misbruikt worden :*

En ik doe een hele kleine titeledit
Maar het werkt dus niet op mijn laptop, heb je ook SP3?

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-09 17:36
Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 13:34:
[...]

Maar het werkt dus niet op mijn laptop, heb je ook SP3?
Leg eens uit waarom het niet werkt :?

• Aspje

Aspje

Blaat

F_J_K schreef op 04 april 2003 @ 13:24:
De 'speciale linux bootdisk' waar Aspje het over heeft is warschijnlijk de Offline NT Password & Registry Editor van http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd

Jup :), maar ik wist nie ofk de link mocht posten ivm misbruik. O-)

On-Topic: Krijg je een error oid, of kan je hem changen maar daarna niet inloggen?

Verwijderd

Topicstarter
FairFox schreef op 04 april 2003 @ 13:45:
[...]

Leg eens uit waarom het niet werkt :?
Omdat welk password ik er ook van maak, windows blijft zeggen dat de password verkeerd is...
Dus als ik met het programma er , HANS van maak, en dan probeer in te loggen geen stap verder kom...

Ik denk dat ik een LMNT wachtwoord nodig heb, niet een LM wat het programma er van maakr... ?

Verwijderd

als je nou es damewarent utils download, en die installed op een andere bak en via het netwerk probert in te loggen.... daarmee kun je gewoon remote een admin account aanmaken terwijl jezelf als guest ingelogd bent :P

• Aspje

Aspje

Blaat

Probeer er eens een blank password van te maken. Op die site staat dat dat het beste resultaat geeft.

(met inloggen, log je dan op een netwerk, of gewoon local?)

[ Voor 24% gewijzigd door Aspje op 04-04-2003 16:05 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 april 2003 @ 15:41:
als je nou es damewarent utils download, en die installed op een andere bak en via het netwerk probert in te loggen.... daarmee kun je gewoon remote een admin account aanmaken terwijl jezelf als guest ingelogd bent :P
Ik heb dit programma ook wel eens geprobeerd.
Maar zolang je geen Administrator rechter hebt, kan je GEEN acount maken of wijzigen.
Dus heeft hij niet veel aan.

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Okey ik lees dit zo even allemaal erg leuk...

ten eerste:
het maakt geen donder uit of je nu SP1,2,3 of SP1000 hebt! (zou cool zijn) passwords worden op geslagen in de SAM file.

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd is prima om dit te benaderen. Het beste wat je kan doen is die iso fikken.

maar ik denk dat jij ook met een andere probleem kampt aangezien je NTFS hebt kan jij niet zomaar met DOS :

1 NTFS lezen
2 je hebt geen acces tot de Data die door administrator weggeschreven is (NTFS policys)

Die zogenamede linux Distro die zal het rukken wat die NTFS wil, die trekt zich daar niets van aan...

je moet wel ff goed lezen wat je doet...

succes

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Verwijderd

Alpha_Mouse schreef op 06 april 2003 @ 18:42:
Okey ik lees dit zo even allemaal erg leuk...

ten eerste:
het maakt geen donder uit of je nu SP1,2,3 of SP1000 hebt! (zou cool zijn) passwords worden op geslagen in de SAM file.

http://home.eunet.no/~pnordahl/ntpasswd is prima om dit te benaderen. Het beste wat je kan doen is die iso fikken.

maar ik denk dat jij ook met een andere probleem kampt aangezien je NTFS hebt kan jij niet zomaar met DOS :

1 NTFS lezen
2 je hebt geen acces tot de Data die door administrator weggeschreven is (NTFS policys)

Die zogenamede linux Distro die zal het rukken wat die NTFS wil, die trekt zich daar niets van aan...

succes
Ik heb hier ook eens geprobeerd wat de Topicstarter ook deed.
Ik gebruik ook op een Systeem Windows 2000 SP3.
Met dat Linux programmatje kan ik wel het wachtwoord veranderen.
Maar wil ik vervolgens met dat wachtwoord inloggen , dan kom ik daar mee niet er.
Ook niet met het oude wachtwoord.

Even met LC4 de sam file uitgelezen.
Dan kan ik een LM & een LMNT wachtwoord achterhalen, het LM wachtwoord is het wachtwoord wat ik zonet in had gevuld met dat linux programmatje. Het LMNT wachtwoord duurd me wat te lang om te achterhalen.

1 NTFS lezen

succes
En als JIJ goed leest kan je uit de TOPIC starter opmaken dat hij WEL LEES&SCHRIJF rechten heeft in Win98. Wat ik nu overigens ook heb. Zo kan ik de SAM file makkelijk uitlezen met LC4.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 19:14 ]

Verwijderd

LionOne schreef op 04 april 2003 @ 12:17:
[...]

En hoe kan je dan de wachtwoorden veranderen?
Dit werkt bij mij wel, maar als ik dan lustrmgr.msc open, en een user wil bewerken of toevoegen, zegt hij TOEGANG GEWEIGERD.

Andere manier?

[EDIT]
Als ik trouwens iets met de SAM file doe, bv. Verwijderen, of vervangen door de Sam uit de repair directory dan krijg ik nog voor het inloggen de fout melding:

Lsass.exe - Systeemfout
Intialisatie van de SAM (security accounts manager) is mislukt vanwege de volgende fout: Een apparaat dat op het systeem is aangelsloten, werkt niet. Foutstatus: 0xc0000001. Klik op OK om het systeem af te sluiten en opnieuw op te starten in Veiligmodus. Raadpleeg het gebeurtenislogboek voor meer gedetailleerde informatie.

Nu eens even kijken of ik wel dan in Veilig Modus erin kom, aangezien je daar bij Win2k ook moet inloggen.
[EDIT2]
Nee dan kom je ook niet met veilig modus in het systeem :(

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2003 20:28 . Reden: nieuws ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 April 2003 @ 18:23:
[...]

Ik heb dit programma ook wel eens geprobeerd.
Maar zolang je geen Administrator rechter hebt, kan je GEEN acount maken of wijzigen.
Dus heeft hij niet veel aan.
das raar bij mij werkte het wel :? ik gebruik het eerlijk gezegt ook voor andere doeleinden maar ik kan bijna alles met dat proggie :)

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-08 07:43

MRic3

Of praat ik weer poep?

kleine topic kick, misschien wordt ie nog gevolgd deze draad:
(ik heb iig niet gelezen dat het probleem verholpen is)

Hier heb je een linkje met opties wat je allemaal kan doen, sommige staan hier in deze draad al en misschien brengen de linkjes op die pagina ook verder... suc6

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:20
offtopic:
Werk je op het hoofdkantoor van Bunnik van de BAM? Of bij een werkmaatschappij?
Pagina: 1