Door mijn eigen stommiteite fout, kom ik niet meer als Administrator in mijn LAPTOP.
Wat er is gebeurd is namelijk het volgende:
Ik hier via de GOT een programma waarmee je je wachtwoord in DOS kan veranderen. Dit programmatje gedownload en gebruikt....
Wachtwoord veranderd van de Administrator (voorheen blank wachtwoord)
Opnieuw opgestart en geprobeerd met dit wachtwoord in te loggen.. werkt niet!
Toen nog eens het lege wachtwoord wat voorheen was geprobeerd... ook niet
Nog een keer het programmatje geprobeerd.... mischien typfout... dacht ik..
maar niet hoor...
Toen maar een ander programmatje wat hetzelfde werkt geprobeerd... werkt ook niet!
Even voor de duidelijkheid...
Windows 2000 SP3 & Windows 98SE op de LAPTOP staan.
2 users namelijk: Administrator en Gast (gast was uitgeschakeld, maar met DOS programma weer ingeschakeld.
Toen maar een programma aangeschaft om NTFS te kunnen lezen/schrijven in Win98. Die geweldig werkt@!
Het prgramma LC3/LC4 gedownload om het wachtwoord uit te lezen.
Zie ik dat er nog verschillende soort wachtwoorden kunnen zijn.
Namelijk: LM & NTLM die het programma zou kunnen cracken.
Zie ik dat het wachtwoord dat ik voorheen met dat DOS programma heb gemaakt staan bij LM. Het NTLM wachtwoord lukt me niet.. mischien wel met BruteForce.. maar het lijkt erop dat hij niet verder wil komen... en kom ik dus ook niet verder mee.
Nu wil ik graag weer in mijn systeem terug kunnen komen als Administrator, als gast heb ik GEEN rechten dus kan daar niks meer...
Ik las in een ander topic al siets over LOGIN.src veranderen in LOGIN.OLD
en cmd.exe veranderen in LOGIN.src.. wat niet werkt want bij het opnieuw opstarten zet hij me de namen weer terug.
Weet iemand hoe ik mijn rechten kan veranderen van gast in DOS?
Of hoe ik mijn wachtwoord van Administrator WEL GOED kan veranderen?
Of mischien een andere manier?
Voor sommigen zal dit een beetje een raar verhaal zijn, maar voor andere die ook met die DOS programma's hebben gewerkt weten wel waar ik het over heb.
Wat er is gebeurd is namelijk het volgende:
Ik hier via de GOT een programma waarmee je je wachtwoord in DOS kan veranderen. Dit programmatje gedownload en gebruikt....
Wachtwoord veranderd van de Administrator (voorheen blank wachtwoord)
Opnieuw opgestart en geprobeerd met dit wachtwoord in te loggen.. werkt niet!
Toen nog eens het lege wachtwoord wat voorheen was geprobeerd... ook niet
Nog een keer het programmatje geprobeerd.... mischien typfout... dacht ik..
maar niet hoor...
Toen maar een ander programmatje wat hetzelfde werkt geprobeerd... werkt ook niet!
Even voor de duidelijkheid...
Windows 2000 SP3 & Windows 98SE op de LAPTOP staan.
2 users namelijk: Administrator en Gast (gast was uitgeschakeld, maar met DOS programma weer ingeschakeld.
Toen maar een programma aangeschaft om NTFS te kunnen lezen/schrijven in Win98. Die geweldig werkt@!
Het prgramma LC3/LC4 gedownload om het wachtwoord uit te lezen.
Zie ik dat er nog verschillende soort wachtwoorden kunnen zijn.
Namelijk: LM & NTLM die het programma zou kunnen cracken.
Zie ik dat het wachtwoord dat ik voorheen met dat DOS programma heb gemaakt staan bij LM. Het NTLM wachtwoord lukt me niet.. mischien wel met BruteForce.. maar het lijkt erop dat hij niet verder wil komen... en kom ik dus ook niet verder mee.
Nu wil ik graag weer in mijn systeem terug kunnen komen als Administrator, als gast heb ik GEEN rechten dus kan daar niks meer...
Ik las in een ander topic al siets over LOGIN.src veranderen in LOGIN.OLD
en cmd.exe veranderen in LOGIN.src.. wat niet werkt want bij het opnieuw opstarten zet hij me de namen weer terug.
Weet iemand hoe ik mijn rechten kan veranderen van gast in DOS?
Of hoe ik mijn wachtwoord van Administrator WEL GOED kan veranderen?
Of mischien een andere manier?
Voor sommigen zal dit een beetje een raar verhaal zijn, maar voor andere die ook met die DOS programma's hebben gewerkt weten wel waar ik het over heb.