Toon posts:

gepiep van moederbord ASUSk7M

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleempje met geluidjes uit het moederbord, deze piepjes treden op als ik mijn systeemspeaker aan heb staan. Het is een of ander diagnostisch gepiep. Toen ik mijn systeem in elkaar heb geknutseld was dit ook zo maar later heb ik het een keer weggebracht i.v.m. doorgebrande voeding en toen hebben ze het blijkbaar verholpen maar na verloop van tijd is het weer ontstaan. ik wil er graag vanaf zonder dat ik de speaker moet aflsuiten in windows. Iemand ervaring mee? Zoals vermeldt gaat het om een ASUS k7M moederbord, met AMD athlon 500mhz.

Alvast bedankt

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Die piepjes hebben een bapaalde betekenis en die staat waarschijnlijk in het boekje van je moederbord. Staat het daar niet in dat moet je ff de search gebruiken hiero. Kzal wel ff voor je kijken. Hiero: http://www.thecomputersoc...umn/biosbeepcodeslist.htm

BTW, welkom op GoT, eigenlijk is dit een search vraag dus hij zal niet lang open blijven. De bedoeling hier is dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing, bv op Google of de search van GoT, en dan pas een topic hier opent. Lees voordat je een topic open ook even de faqs door.

[ Voor 62% gewijzigd door thejoker80 op 04-04-2003 10:02 ]

• Bar_en_boos
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Het gepiep ligt hem volgens mij aan de bug in de bios. Is het een soort van tweetonige sirene-achtige piep? Probeer de laatste bios eens of anders de op een na laatste.

Verwijderd

Deze meneer had er ook last van: http://www.arstechnica.com/ask-ars/2000/ask-10.html misschien kan je hier iets mee.

En natuurlijk de ASUS FAQ:
When I power on the K7M system, it keeps beeping like a siren. What is wrong?

The beep indicates hardware monitoring error. Please first make sure the CPU fan connector is correctly plugged into the CPU fan connector, because the CPU fan speed detection is enabled by default BIOS setting; therefore, if no CPU fan is connected to the CPU fan connector, it will beep to warn the users. The CPU fan speed threshold set in the BIOS (with date code 12/29/99 or later) is 4000rpm when a CPU with speed 700MHz or higher is used; otherwise, the threshold is set at 3000rpm. Please check if you are using a CPU fan with proper RPM value on K7M M/B
offtopic:
lang leve google

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:27

LopeZ

Too much is never enough

Deze vraag komt redelijk vaak voorbij, zoek even aub, staat ook in de faq's :)

Dit topic is gesloten.