Toon posts:

Pctv pro blokkeert internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Multipoort Adsl modem van Alcatel, internet werkte prima en snel totdat:
PCTV pro werd geinstalleerd, krijg nu geen verbinding meer met internet. (kan wel tv kijken nu).
Zie wel dat netwerkverbindingen ook zijn veranderd, maar krijg de "oude" instellingen er niet in.
De WDM-drivers schijnen de boel overhoop te halen.

Iemand idee om dit probleem op te lossen?

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:35

timovd

Voorsprong door techniek

Probeer de tv-kaart in een ander slot te steken

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Als je een trace uitvoert, wat gebeurt er dan ?
Kan je nog wel externe ip's pingen ?

Verwijderd

Topicstarter
timow schreef op 04 April 2003 @ 09:42:
Probeer de tv-kaart in een ander slot te steken
Dat is iets wat niet helpt, alle sloten zijn al aan de beurt geweest en hij shared ook niet met netwerkkaart o.i.d.

Verwijderd

Topicstarter
[Airwolf] schreef op 04 April 2003 @ 09:45:
Als je een trace uitvoert, wat gebeurt er dan ?
Kan je nog wel externe ip's pingen ?
Nee, er komen geen extere, adsl-test-progje geeft aan dat multipoort en netwerkkaart goed zijn, maar bij modemtest krijg ik runtime 10106

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Heb je de pc kaart met radio uitvoering? doe dan die radio drivers eens uitzetten, of als het een losse radio kaart is, die erafhalen.
Ik ben me ook een keer gek geschrokken, ik heb een Pinacle pctv uitvoering met radiokaartje, maar als ik radio ga luisteren dan gaat ook hier `t modum helemaal in de stress.
Totaal alle lampjes gaan op knipperen.
Modum is van Multikabel, een Surfboard-modum.
Ik weet ook niet wat het is, maar hoop ook op een oplossing van iemand.

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik kan mij herinneren dat er tv kaarten zijn die zich als een soort netwerkkaart voordoen omdat zij een speciale service bevatten. Waarvoor het is weet ik niet meer. Maar ik had het ergens gelezen hier op GoT. Probeer te kijken wat de tv kaart allemaal wijzigt, post dit hier en probeer dit ongedaan te maken. Probeer ook na het installeren van je tv kaart software de netwerkkaart te disabelen en daarna de enabelen.

Informatie waar je misschien wat aan hebt: Tv kaart <-> netwerkkaart en
TV kaart legt NETWERK plat ?

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
wwillem schreef op 04 april 2003 @ 19:45:
Ik kan mij herinneren dat er tv kaarten zijn die zich als een soort netwerkkaart voordoen omdat zij een speciale service bevatten. Waarvoor het is weet ik niet meer. Maar ik had het ergens gelezen hier op GoT. Probeer te kijken wat de tv kaart allemaal wijzigt, post dit hier en probeer dit ongedaan te maken. Probeer ook na het installeren van je tv kaart software de netwerkkaart te disabelen en daarna de enabelen.

Is dat dan misschien dat server.exe die altijd doordraait als het tv prog afgesloten wordt?
Eigenlijk ook weer niet, want als alleen de tv gekeken wordt zonder de radio optie dan heb ik er geen last van, en zonder die exe, werkt tvproggie niet goed.

Verwijderd

bij mij is het nu weer opgelost :)
heb nu zelfs 2 netwerk kaarten in me pc en ze blijven gewoon werken :)
k weet niet welke DRIVERS de topicstarter in gebruik heeft :?

Verwijderd

ik denk dat het komt omdat Pinnacle bij zijn software webserver software levert om Teletext in de browser te kunnen bekijken, zet dat eens uit, draait vaak onder in de systemtray

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
wwillem schreef op 04 April 2003 @ 19:45:

Jij bedoelt wellicht die DVB-kaarten. Om dus signalen vanaf de satelliet via de schotel in je pc te proppen en zo TV te kunnen kijken.

Ik heb dat ook eens gehad. Die kaart ondersteunt ook gewoon TCP/IP enzo (Zeg ik dat goed? Ondersteunt de kaart dat, of de software? Nou ja hoe dan ook...)

Maar dat komt omdat je bijvoorbeeld van BySky een internetabonnement kunt nemen wat dus via de schotel gaat, daar is ook TCP/IP bij nodig en dan raakt het zooitje fucked-up.. Bij mij toen iig wel, toen ik dat probeerde...

/edit: Heeele domme typo... :S

/edit2: nog dommere tiepo

[ Voor 7% gewijzigd door ProCal op 09-03-2004 01:32 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ProCal schreef op 04 april 2003 @ 23:53:
Jij bedoelt wellicht die DVB-kaarten. Om dus signalen vanaf de satelliet via de schotel in je pc te proppen en zo TV te kunnen kijken.

Ik heb dat ook eens gehad. Die kaart ondersteunt ook gewoon TCP/IP enzo (Zeg ik dat goed? Ondersteunt de kaart dat, of de software? Nou ja hoe dan ook...)

Maar dat komt omdat je bijvoorbeeld van BykSky een internetabonnement kunt nemen wat dus via de schotel gaat, daar is ook TCP/IP bij nodig en dan raakt het zooitje fucked-up.. Bij mij toen iig wel, toen ik dat probeerde...
Precies, dat bedoelde ik :).

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

voutje

[ Voor 99% gewijzigd door SchizoDuckie op 05-04-2003 12:50 ]

Stop uploading passwords to Github!

• ProCal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2023
wwillem schreef op 05 april 2003 @ 11:50:
[...]

Precies, dat bedoelde ik :).
En? Heb je t nou eindelijk aan de praat? Genoeg tijd gehad lijkt me zo hm?
Pagina: 1