Tv kaart <-> netwerkkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Sir5alL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2024

Sir5alL

00wnz me...

Topicstarter
Mijn chello netwerkkaartje houdt er iedere keer mee op,
zodra ik mijn tv kaart erin gooi.

Stats:
Tv kaart: Leadtek Winfast TV 2000 XP
Netwerkkaart chello: Realtek RTL 8029(AS) PCI Ethernet Adapter
Windows XP : 1,6 Amd

Daarnaast een 1-1 pc netwerkje welke het wel gewoon blijft doen:
Realtek RTL 8139 Family PCI Fast Ethernet NIC

Ik kan dus of: internetten, of tv-kaart gebruiken... :'(

Heeft iemand een ervaring/idee hoe ik dit kan oplossen....

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Andere pci sloten proberen.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• GraveR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Met bijna 100% zekerheid te zeggen dat dit een IRQ-probleem is.

Zoals hierboven staat, even 1 van de kaarten in een ander PCI-slot raggen en gaat met die banaan.

Verwijderd

Als het geen conflict is en je komt er niet uit: Moet je op een andere netwerkkaart de Chello-kabel aansluiten. Je krijgt volgens mij als je IE opstart een pagina van Chello, daar moet je je modem opgeven en je gebruikersnaam en postcode. Chello verandert dan de combinatie netwerkkaart<->modem. Na een paar uur kun je gewoon internetten. Als het niet lukt, zeg je dat je netwerkkaart kapot is en dat je hem op een netwerkkaart wil aansluiten die je nog hebt liggen. Heeft bij mij ook gewerkt.

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 14:25
hier stond iets dubbel.

[ Voor 0% gewijzigd door PROnline op 08-08-2002 11:15 . Reden: dubbelpost ]

Verwijderd

Volgens mij maakt Windows XP op een "slimme" manier gebruik van IRQ's. Dat betekent dat hij alles op een IRQ gooit en die dan deelt. Het wisselen van een PCI slot heeft dan geen zin. Dit heeft weer te maken met geavanceerd energiebeheer. Ik ben even de naam kwijt, maar als je hiernaar zoekt op het forum moet je wat kunnen vinden.

Als je deze optie uitschakelt, dan kun je ook de IRQ's wijzigen. Helaas mis je dan enkele functies van je energiebeheer.

Aanvulling:
Een het woord is: ACPI (Advanced Configuration and Power Interface). Deze schijnt nogal eens voor problemen te zorgen.

Je kunt zien of je PC hiervan gebruik maakt door te kijken in de harwaremanager en dan de bronnen op verbinding weergeven. Bij mij staat alles op IRQ 11 (soundcard, netwerkkaart en usb controller)

• Sir5alL

Sir5alL

00wnz me...

Topicstarter
Ik denk dat je gelijk hebt Deom, al mijn netwerkkaartjes zitten dus op IRQ: 18. (usb echter allemaal op 5)

Zou iemand misschien weten hoe ik deze functie "Advanced Configuration and Power Interfacemet" op XP kan uitschakelen. Ik kan het namelijk niet vinden op het forum...

Overigens geeft Win Help ook geen enkel aanwijzing hoe dit verandert kan worden,
bij power options vindt ik bij XP ook geen manier.

Specs: AMD64 3000+, Asus A8N-SLI deluxe, 1024 (2,5) Rambo, Barracuda V 120 Gb, 6600GT, Panasonic 16x dl, Leadtek Winfast TV XP, Win XP Pro

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 08:13

job

heeft toch niets met je acpi te maken.
ik heb hier in elk geval een optie
os plug and play??

met de opties yes no

zet ik 'm op no, dan wijst de bios de irq's aan

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Yo, kheb net vanavond iets gelezen: http://www.bjorn3d.com/_preview.php?articleID=16

Precieze: http://www.bjorn3d.com/_preview.php?articleID=16&p=55

En die vent had er ook problemen mee.
Het gaat er hier dus om dat je signaal van de coax te slecht wordt.

Ik hoop dat de oplossing er ook nog bijstaat :) .

Btw: is het een beetje een lekker kaartje?(die tv kaart dan)

• Sir5alL

Sir5alL

00wnz me...

Topicstarter
De optie yes/no, waar zit deze exact (volgens mij heb ik deze niet).

Idd die vent had een kabel versterkingsprobleem. Wel vreemd dat de kabel die eerst in je tv zit niet voor degradatie van het signaal zorgt, maar wel als hij in de videokaart wordt geplugged...

(Kaartje is me tot nu toe nog niet top bevallen, de korte tijd die ik hem gebruikt heb scanned ie bijvoorbeeld rtl 4/5 en veronica neit automatisch... dit in combinatie met het conflict van de kabel-modem...)

Verwijderd

Sir5alL schreef op 08 augustus 2002 @ 00:22:
(Kaartje is me tot nu toe nog niet top bevallen, de korte tijd die ik hem gebruikt heb scanned ie bijvoorbeeld rtl 4/5 en veronica neit automatisch
De laatste drivers downloaden van de Leadtek site helpt enorm, de bijgeleverde drivers/programma's zijn slecht.

• sarcast
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 15:22
ACPI kan je in je bios uitzetten. en die andere functie ook.

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Sir5alL schreef op 08 augustus 2002 @ 00:22:
De optie yes/no, waar zit deze exact (volgens mij heb ik deze niet).

Idd die vent had een kabel versterkingsprobleem. Wel vreemd dat de kabel die eerst in je tv zit niet voor degradatie van het signaal zorgt, maar wel als hij in de videokaart wordt geplugged...

(Kaartje is me tot nu toe nog niet top bevallen, de korte tijd die ik hem gebruikt heb scanned ie bijvoorbeeld rtl 4/5 en veronica neit automatisch... dit in combinatie met het conflict van de kabel-modem...)
Maar werkt ie nu iig weer? En zijn er nog andere probleempjes dan rtl 4/5 en veronica?

• MRic3
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-05 08:19

MRic3

Of praat ik weer poep?

Ik heb dit kaartje ook en bevalt prima.... nieuwste drivers heeft timeshift functie blijkbaar, ken hem alleen niet vinden ;)

ACPI uit/aan zetten (in bios en in device manager (kijk bij computer daar staat ACPI of standaard)) is niet zonder gevolgen, van aan-> uit alle drivers opnieuw instaleren. van uit naar aan alle drivers worden geinstaleerd. Er zijn genoeg topics hierover te vinden hier op GoT.

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

• Sir5alL

Sir5alL

00wnz me...

Topicstarter
Ik heb m'n ACPI nog neit uitgezet eigenlijk, moet werkstuk bouwen binnen 3 dagen en speel ff op veilig, doe het na het tentamentje wel, ik post dan ff of het wel/niet gelukt is.

Overigens geen andere problemen, zal daarnaast de nieuwe driver alvast downen. Aardig stukje software bij het kaartje is overigens een scheduler, ik neem dus voortaan elke simpons aflevering automatisch op die er OOIT nog word uitgezonden :)

• Sir5alL

Sir5alL

00wnz me...

Topicstarter
ACPI uitgezet, kaart en chello werken nu samen, allen bedankt voor de hulp!!!! :)
Overigens was ACPI uitzetten zonder gevolgen, drivers bleven geinstalleerd en ik hoefde niets te doen behalve de tv kaart erin te rammen.

Alleen dat nieuwe drivertje?, Waar haalde je dat vandaan, de leadtek site geeft me enkel een driver welke hetzelfde is...

Verwijderd

Sir5alL schreef op 12 augustus 2002 @ 13:30:
Alleen dat nieuwe drivertje?, Waar haalde je dat vandaan, de leadtek site geeft me enkel een driver welke hetzelfde is...
Als je hem nog nodig hebt:
ftp://ftp.leadtek.com.tw/...TV2000XP/W2K_TV_20801.zip
Deze is van 1 augustus.

• Zegato
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 23:00:
Volgens mij maakt Windows XP op een "slimme" manier gebruik van IRQ's. Dat betekent dat hij alles op een IRQ gooit en die dan deelt. Het wisselen van een PCI slot heeft dan geen zin.
dat eerste klopt idd. Win2k en WinXP kunnen IRQ's delen, maar dit is sterk af te raden! Win2k/XP gooit ze dan bijde in een queue en dat heeft als gevolg dat bijde of één van bijde apparaten nouweliojks of niet werkt (werken).

Het wisselen van PCI slot kan wel zin hebben overigens :)

T.net gallery | V&A ads

Pagina: 1