Toon posts:

Zelfbouw subwoofer aan HTS

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem.
Ik heb een mooie (al zeg ik het zelf) subwooferkist (bass reflex) inclusief subwoofer (Magnat Xpress 1200, RMS/peak 180/360 watt) gemaakt voor in de auto, maar alleen is hij iets te groot uitgevallen, is heel stom, ik weet het, maar goed, valt weinig meer aan te veranderen. Of een hele nieuwe kist maken, maar dan ben ik weer veel geld kwijt aan geluiddempende matten, bekleding etc.
Maar nu wil ik de subwoofer aan mijn HTS hangen, maar dan moet het een actieve woofer worden ipv passief.
Ik heb de set van Pioneer, met als receiver: VSX-C100, dvd speler DV-454 en speakerset eveneens van Pioneer. De subwoofer (actief) van deze speakerset is 50/60 Hz en 35 Watt (staat achterop).
Deze wil ik dus vervangen door de zelfgemaakte kist inclusief de 30 cm woofer van Magnat (Xpress 1200). Waar en watvoor inbouw versterker moet ik kopen om deze woofer goed aan te kunnen sturen? Zodat ik hem kan aansluiten op de line out (voor de subwoofer) van de receiver?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Verwijderd

zoek gewoon eens op actieve subwoofer versterker
of zelfs zonder versterker. Of op zelfbouw, staan er echt genoeg in de search en anders op google

die gast die die peerless had gebouwd had wel een hele vette :P
overigens zal een beetje versterker niet veel onderdoen voor het hout qua kosten ;)

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-02 17:20

Systeem Specs

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07:26

JvS

Ik heb hem zelf ook

mjah, dit is inmiddels het 100ste topic over subwoofers bouwens.. De basics zijn goed te vinden, als je een ontwerp hebt en je hebt er wat aan gerekend, kan je eventueel een topic openen, maar wat jij nu doet, moet je toch echt zelf doen EN is al heel vaak besproken..

[search=subwoofer bouwen zelfbouw]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Dit topic is gesloten.