Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

airflow

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 6 fans in mijn case plaatsen (is nog niet zeker) maar ik weet niet welke moeten blazen en welke moeten zuigen.

- Nr. 6 is er niet heb ik net gezien.
- Voor nr. 4 en 5 zit ook een filterrekje. mss maakt dat iets uit.

De nummertjes zijn dus de fans he.:
Afbeeldingslocatie: http://lumumba.luc.ac.be/krisp/case.jpg

Ik denk niet dat jullie nog iets moeten weten he. Anders zeg je het maar.

Sorry voor de onduidelijke tekening en mss ook -uitleg.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Misschien es gaan lezen in de antwoorden die de search brengen over Airflows. Eventueel de FAQ ook maar ff :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
GGS_VR6 schreef op 03 april 2003 @ 20:02:
Misschien es gaan lezen in de antwoorden die de search brengen over Airflows. Eventueel de FAQ ook maar ff :)
Heb ik gekeken maar kom er niet helemaal uit.
Ik zou graag een optimale airflow hebben (zogoed het kan toch) O-)

Verwijderd

In jouw geval: alle fans de flow maken van rechts naar links

NB:
4, 5, 6 als intake
1, 2, 3 als outtake

Waarom? Simpel, logisch en meer fans maakt het niet moeilijker dan de 2 fan voorbeelden uit de faq.

Simpel: geen speciale aanpassingen nodig.
Logisch: evenveel fans intake als outake (eigenlijk: evenveel CFM intake als CFM outtake)

Zie ook: Frequently Asked Questions DOC (laatste update 27-03-03) #airflow

Airflow

Laten we het eens over de airflow hebben. Om je te laten zien wat nou goed en wat nou fout zijn zie je hieronder 4 plaatjes staan. De eerste 2 zijn voorbeelden waarin de fans verkeerd geplaatst zijn. De nummers 3 en 4 zijn voorbeelden waar de fans wél juist geplaatst zijn.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case1.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case2.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case3.gifAfbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/faq/faq-case4.gif

1. Zoals je op de tekening kan zien blazen beide fans naar binnen wat voor overdruk zorgt. Bij overdruk is het theoretisch gezien zo dat de temperatuur hoger is.
2. Hier kun je zien dat de linker fan naar binnen blaast en de fan rechtsonder naar buiten. Eigenlijk is dit dus in precies de tegenovergestelde richting als dat warme lucht zich beweegt. Het is namelijk zo dat warme lucht stijgt, en koude lucht laag bij de grond blijft. Hier blaast met koude lucht bovenin naar binnen, waardoor de warm geworden lucht eigenlijk gezegd beneden weg moet, wat dus niet gaat.
3. Dit is een goed voorbeeld van een goede opstelling van de fans. De fan rechtsonder zuigt koude lucht aan van laag bij de grond en blaast die de kast binnen. De inmiddels warm geworden lucht stijgt op en wordt door de fan linksboven weggezogen uit de kast. Zo is er een positieve luchtstroom.
4. Eigenlijk het zelfde verhaal als bij plaatje nummer 3. Zij het dat hier de fan bovenop de case de warme lucht naar buiten blaast, wat dus ook een optie is.

Bovendien zijn er voorbeelden genoeg in de search hierover. Parse Search / Google Search

Squicky: doe even je image in sizetags:
code:
1
[img=w,h] url van afbeelding met afmetingen [/img]

"ik wou gewoon effe snel een antwoord."

Dit Topic heeft imo geen bal te maken met Casemods/Electronica - volgens mij hoort dit eerder thuis in Die-Hard Overclocking & Cooling

[ Voor 138% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 20:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank.

Ik heb de faq al gelezen maar dat zijn maar een paar fans

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 20:10 ]

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:47

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 20:09:
Ok dank.

Ik heb de faq al gelezen maar dat zijn maar een paar fans
Mmm, net stond er iets heel anders in je post, maar goed:

Ik denk dus wel dat je de FAQ over de airflow gezien hebt, maar heb je 'm ook gelezen?
Er staat duidelijk goede informatie in en met een beetje gezond verstand kan je dan zelf wel verzinnen welke fans moeten blazen of zuigen.
Kan je dat niet, dan is er de optie om het gewoon uit te proberen en de tempss te meten, dan kom je er snel genoeg achter wat de beste oplossing is.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-11 22:03

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Volgens mij kun je voor het absoluut optimale resultaat nog altijd het beste zelf gaan experimenteren....

[edit]
Wat hij zei staat letterlijk in de FAQ volgens mij... Dus had je zelf als het goed is ook al gelezen... :)

Wees blij dat je geholpen wordt!!! :o

[ Voor 46% gewijzigd door Scatman_II op 03-04-2003 20:27 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
OMFG! ja ik heb de faq gelezen ik wou gewoon effe snel een antwoord. Maarja als je te lui bent om 5zinnetjes te typen ook goed hoor.

Bedankt voor een antwoord euss

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:47

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 20:17:
OMFG! ja ik heb de faq gelezen ik wou gewoon effe snel een antwoord. Maarja als je te lui bent om 5zinnetjes te typen ook goed hoor.

Bedankt voor een antwoord euss
Dan zit je hier dus gewoon fout!
Op GoT wordt er van je verwacht dat je dit soort dingen toch wel zelf kan uitzoeken.
Zoals al vaker gezegd: "We zijn geen helpdesk"
:/

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Topicstarter
Dat kan je dan tegen 3/4de van de mensen hier zeggen.

Verwijderd

Dat kan je dan tegen 3/4de van de mensen hier zeggen.
Dat klopt, en vaak doe ik dat dan ook, meestal door ze toch nog op weg te helpen, maar toch ook op zoekmogelijkheden en andere bronnen te attenderen. Simpel type: search! levert niemand wat op.

Zie Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' topics #stap 3
met name JvS in "Nieuwe policy mbt replies in 'slechte' t"

Nog ontopic vragen ?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 20:36 ]

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Airflow is gewoon een kwestie van logisch denken en gezond verstand.. Zeker met het zeer duidelijke tekstje in de FAQ moet je er wel uitkomen. Er komt niet bepaald te zeggen een interesante discussie uit dit topic, dus hij gaat dicht. Ik wil je dan ook vragen voortaan eerst even zelf te proberen er uit te komen, "effe snel een antwoord" is er hier niet bij maar je moet gewoon zelf wat moeite doen. Klinkt lullig, maar zo is het nou eenmaal.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.