[html/ie] plaatjes laden soms gewoon niet

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
ik heb een vaag probleem dat in een pagina die ik aan het bouwen ben de plaatjes soms gewoon niet laden. het gedrag lijkt volkomen willekeurig, maar sinds ik een nieuwe (veel snellere) pc heb lijkt het probleem zich nog vaker voor te doen. ik dacht eerst dat het iets met m'n webserver en php te maken had, maar nu ik een gegenereerde pagina als .html gesaved heb en die direct inlaadt, gaat het alleen nog maar vaker mis?! het lijkt er maw wel op dat hoe sneller ik de pagina inlaadt, des te vaker hij soms een plaatje niet kan vinden

het is een pagina waarop ik een boomstructuur genereer, die uit heel veel hele kleine plaatjes bestaat, waarvan per pagina ook heel veel hetzelfde (mapjes, t-stukjes, wit blokje, etc). als ik rechtsklik op een kruisje, en zeg 'show picture', dan staan ook gelijk overal de plaatjes goed.

toch moet het op de een of andere wijze met de html te maken hebben (ofschoon de syntax gewoon MOET kloppen), want als ik gewoon een grote lijst van van die images als pagina maak, doet ie het foutloos.
stop ik de plaatjes elk in een paar geneste divs, dan gaat het heel soms fout. de boomstructuur-html is een complexe nesting-partij van een heel zooi divjes, en daar gaat het dus regelmatig fout.

waar moet ik in godsnaam zoeken naar een oplossing voor dit probleem?

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Internet explorer 6 en voornamelijk met kleine plaatjes?

Is hier gisteren ergens een topic over geweest, hebben meer mensen last van.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Genoil
hey ja ik heb het hier op GoT-list topics nu ook! welk topic? kan het zo snel niet vinden...

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

icons laden vaak niet

edit:
oeps

[ Voor 82% gewijzigd door Marzman op 03-04-2003 18:42 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Genoil
doed dat is DIT topic :P

[edit]
aha okee cool :)

[ Voor 39% gewijzigd door Genoil op 03-04-2003 18:43 ]

• Genoil
wat op zich wel funky is, is wanneer je het probeert af te vangen met:
code:
1
[img]"icon.gif"[/img]

IE dan een Stack overflow geeft... Mooie prutsbrowser :)

• Mercarra
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:16
Hierbij quote ik Cyber-D dit met de juiste oplossing kwam. Het werkt echt prima hier, geen problemen meer gehad:

open REGEDIT en ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\PROTOCOLS\Name-Space Handler en verwijder de HTTP en FTP keys. Laat alleen de MK key staan. Dan rebooten en het probleem is weg.

Canon EOS 6D / Samyang 14mm f/2.8 / 17-40mm f/4.0 / 35mm f/1.4 / 50mm f/1.4 / 85mm f/1.8 / 70-200mm f/4 IS mercarra.nl

• Genoil
_/-\o_ @Cyber-D en mercarra

misschien wel een handige tip: in CuteFTP zit een "IE ftp-click monitor", die schijnbaar een regkey aanmaakt voor ftp in bovenstaande directory. dus vanochtend stond die key er gewoon weer doodleuk in, en was het probleem ook weer terug. die click-monitor heb ik heb ik dus maar ff uitgezet...

[ Voor 85% gewijzigd door Genoil op 04-04-2003 11:07 ]

Pagina: 1