Toon posts:

Happerend geluid..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een Creative Inspire 5.1 Digital 5700 speakersetje die ik via digital out heb aangesloten op mijn Creative Soundblaster Live 1024 Player.

Nu ondersteunt mijn speakerset Dolby Digital, Dolby Pro Logic en DTS en ik kijk af en toe DVD's op mijn pc.

Toen had ik af en toe last van wegvallend geluid voor 1 seconde of maar dat was meestal dan 4 of 5 keer tijdens de film dus niet echt heel storend.

Maar sinds kort heb ik een nieuwe videokaart (Radeon 9700 Pro) en als ik nu een DVD wil kijken dan valt het geluid echt heel vaak weg en dit is echt gruwelijk irritant.

En ik heb ook dat het geluid wegvalt als er iemand licht aan of uitzet en dat dan in bijna het hele huis.
Maar dit probleem had ik voordat ik een nieuwe videokaart had gekocht ook al.

Weet iemand waar deze vreemde en irritante problemen aan kunnen liggen?

Mijn dank is groot als er eindelijk een oplossing voor die frustrerende probleem wordt gevonden.

Verwijderd

OS?
Moederbord?
etc?

Verwijderd

Topicstarter
Win XP Pro
Moederbord: Msi Kt7266 Pro 2
Geheugen: 512 DDR
Proc: Amd Athlon XP 2000+ (1666mhz)
DVD-rom
Cd-schrijver
2 netwerkkaarten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 16:46:
[..]
En ik heb ook dat het geluid wegvalt als er iemand licht aan of uitzet en dat dan in bijna het hele huis.
Maar dit probleem had ik voordat ik een nieuwe videokaart had gekocht ook al.

Weet iemand waar deze vreemde en irritante problemen aan kunnen liggen?

Mijn dank is groot als er eindelijk een oplossing voor die frustrerende probleem wordt gevonden.
Je eerste probleem kan ik zo niet oplossen maar wat betreft het licht inschakelen: dit zal waarschijnlijk aan of een brakke/overbelaste voeding liggen of aan het feit dat je soundcard misschien wat kapotte condensatortjes heeft.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 16:52:
Win XP Pro
Moederbord: Msi Kt7266 Pro 2
Geheugen: 512 DDR
Proc: Amd Athlon XP 2000+ (1666mhz)
DVD-rom
Cd-schrijver
2 netwerkkaarten.
Ik heb (bijna) zelfde config. En ook soort gelijk probleem. Weet ook niet hoe ik het op moet lossen. :|

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 18:47:
[...]

Ik heb (bijna) zelfde config. En ook soort gelijk probleem. Weet ook niet hoe ik het op moet lossen. :|
Wat voor voeding heb jij?

Verwijderd

Topicstarter
*schop*

Verwijderd

Je mag je topic niet binnen 24 uur schoppen zie : http://gathering.tweakers.net/forum/faq

:7

Verwijderd

Topicstarter
ow, sorry dat wist ik niet :)

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-08 10:00

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Ik weet niet zeker of jou moederbord een VIA chipset heeft maar er zijn nogal wat topics over VIA chipsets welke conflicteren met Creative geluidskaarten. Eventuele oplossingen worden ook her en der gegeven.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

Verwijderd

Topicstarter
WeaZuL schreef op 03 April 2003 @ 22:28:
Ik weet niet zeker of jou moederbord een VIA chipset heeft maar er zijn nogal wat topics over VIA chipsets welke conflicteren met Creative geluidskaarten. Eventuele oplossingen worden ook her en der gegeven.
Ik dacht wel dat tie VIA had, ik heb iig wel een on-board soundcard erop zitten, zo'n AC-97 ding..

Ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft.

Verwijderd

Nieuwe geluidskaart !!!

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet ik wel zeker weten dat het aan mijn geluidskaart ligt :)

Zou het niet aan het feit kunnen liggen dat ik een 300watt voeding heb en aangezien ik behoorlijk wat stroom-vretende zooi in mijn pc heb zitten, en dat ik dan tijdens het bekijken van een DVD teveel stroom moet hebben?

Maar tijdens gamen ofzo heb ik nergens last van, tenminste niet in grote mate zoals wanneer ik een DVD kijk..

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 15:39

Tsuranim

There is only one

kijk eens wat voor processor belasting je hebt tijdens het afspelen. T.g.v. een slechte afstelling / drivers van bijv. je videokaart, wil deze wel eens torenhoog zijn.
Pagina: 1