http://irc.tweakers.net/Mr. Liu schreef op 03 April 2003 @ 15:26:
[...]
Hoe komt deze bejaarde (37, legacy-programmeur) daar?
of een irc client installeren en connecten met irc.tweakers.net of osiris.parse.nl
http://irc.tweakers.net/Mr. Liu schreef op 03 April 2003 @ 15:26:
[...]
Hoe komt deze bejaarde (37, legacy-programmeur) daar?
Link geprobeerd, denk dat de (bedrijfs-)proxy het tegenhoudtErkens schreef op 03 April 2003 @ 15:30:
[...]
http://irc.tweakers.net/
of een irc client installeren en connecten met irc.tweakers.net of osiris.parse.nl
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT
Bericht hierboven
Kennis is het probleem niet. Ja, taalkennis. De woorden waar ik hier aan refereer zijn populaire synoniemen die ik niet ken. Turbotaal dus: snelle woorden die niet of nauwelijks in het woordenboek staan. Warez staat heel stoer, maar ik begrijp dat het over illegaal downloadbare software gaat. Dan noem ik warez populair taalgebruik. Daar is op zich niets mis mee, maar geef mensen wel de kans om het te volgen. Anders creeer je imho (ook zoeen) een soort incrowd en dat is volgens mij niet de bedoeling van een algemeen tech forum.Misschien is het wel heel verhelderend voor sommige mensen maar de mensen die hier meestal komen snappen het allemaal best wel. Niet echt nodig om dit nogmaals uit te leggen. En het is ook wel goed om een soort van drempel te creeren aangezien je dan toch enige kennis moet hebben om mee te kunnen in dit forum.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
mja, tuurlijk, maar je kan niet verplichten dat iedere users bijvoorbeeld in plaats van warez nu "illegaal downloadbare software" gaat typenTettie schreef op 03 April 2003 @ 16:07:
[...]
Kennis is het probleem niet. Ja, taalkennis. De woorden waar ik hier aan refereer zijn populaire synoniemen die ik niet ken. Turbotaal dus: snelle woorden die niet of nauwelijks in het woordenboek staan. Warez staat heel stoer, maar ik begrijp dat het over illegaal downloadbare software gaat. Dan noem ik warez populair taalgebruik. Daar is op zich niets mis mee, maar geef mensen wel de kans om het te volgen. Anders creeer je imho (ook zoeen) een soort incrowd en dat is volgens mij niet de bedoeling van een algemeen tech forum.
(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.
allemaal leuk en aardig, maar een beveiliging is er niet voor nietsspook schreef op 03 april 2003 @ 16:19:
Via tucows.com wil het vaak wel lukken om mirc te downloaden.
http://www.tucows.com/preview/193827.html
een Http tunnel wil wel eens een oplossing bieden voor geblokte poorten
[knip]
en daarna connecten naar irc.tweakers.net
Spreekt voor zich (vind ik in ieder gevalErkens schreef op 03 April 2003 @ 16:12:
[...]
mja, tuurlijk, maar je kan niet verplichten dat iedere users bijvoorbeeld in plaats van warez nu "illegaal downloadbare software" gaat typen
Maar mensen zijn vaak bang dom te lijken.En als je het niet kan volgen kan je altijd iemand icq'en of benaderen via irc om het te vragen, vragen staat immers vrij
En niet iedereen hier kan in de HK.Hoewel er wel ergens in de HK geloof ik een topic was met dit soort termen en afkortingen, helaas kan ik die op dit moment niet opzoeken
The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long
ehm, tja ik vind het dom om het juist niet te vragen, je kan immers niet alles wetenMr. Liu schreef op:
Maar mensen zijn vaak bang dom te lijken.
alsof ik dat niet weetEn niet iedereen hier kan in de HK.
ik wil niet weer de discussie over "het niveau" aanwakkeren hoor, maar ELKE vraag kan gewoon op dit forum, echter de meeste vragen zijn vaak al meedere malen beantwoord, en derhalve te vinden via of de FAQ's of de search, pas zodra je het niet kan vinden dan kan je een topic erover starten met daarin wat je hebt gevonden en waarom dat niet werkt in jouw situatieEskimootje schreef op 03 April 2003 @ 16:55:
Vragen zijn nooit dom hoogstens al 300 keer beantwoord. ALs je iets niet weet is het natuurlijk beter om iets te vragen als nix te doen alleen de vraag moet wel bij het forum passen qua 'niveau'. Een vraag als hoe installeer ik windows etcetera is een goede vraag op zich als je het niet weet (je moet het toch leren) maar past niet bij het 'niveau' van dit forum. En aangezien dit een taaltechnische vraag is lijkt me geen stomme vraag, ik ook weet niet elke afkorting.
[ Voor 6% gewijzigd door kamerplant op 03-04-2003 17:28 ]
🌞🍃
Verwijderd
Als jij (U?Tettie schreef op 03 April 2003 @ 16:07:
[...]
Kennis is het probleem niet. Ja, taalkennis. De woorden waar ik hier aan refereer zijn populaire synoniemen die ik niet ken. Turbotaal dus: snelle woorden die niet of nauwelijks in het woordenboek staan. Warez staat heel stoer, maar ik begrijp dat het over illegaal downloadbare software gaat. Dan noem ik warez populair taalgebruik. Daar is op zich niets mis mee, maar geef mensen wel de kans om het te volgen. Anders creeer je imho (ook zoeen) een soort incrowd en dat is volgens mij niet de bedoeling van een algemeen tech forum.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens
[ Voor 46% gewijzigd door Wouter Tinus op 03-04-2003 18:25 ]
Professioneel Hyves-weigeraar
Dit compenseert m'n vraag weer?
afaik is het afaik nog altijdWouter Tinus schreef op 03 april 2003 @ 18:24:
afiak heeft LuNaTiC gelijk
ik zit wel met de engels afkorting "OTOH"
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door nrg op 03-04-2003 21:59 ]
Verwijderd
He, thnx, ik had al zo'n vermoeden, maar soms klopte het helemaal niet in een zin. Dan kon daar onmogelijk "waarschijnlijk" staannrg schreef op 03 april 2003 @ 21:59:
ws. -> waarschijnlijk
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
CA
en zo is het voorspeld!
Verwijderd
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 03-04-2003 23:06 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Floor-is op 03-04-2003 23:06 ]
Bericht hierboven
btw = by the way = trouwensVerwijderd schreef op 03 april 2003 @ 22:59:
dit is ondermeer ook IRC taal, maargoed:
Tja, ik kan me zo even niet meer afkortingen bedenkeniemand die het lijstje af wil maken?
[ Voor 6% gewijzigd door Okyah op 03-04-2003 23:09 ]
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
en nu de vertaling graag, een deel kan ik ontcijferen, maar de rest....
Verwijderd
Google kent het niet, dus het bestaat niet.Erkens schreef op 03 april 2003 @ 23:15:
[...]
[ Voor 80% gewijzigd door Wokkels op 03-04-2003 23:21 ]
Permanent wintericon!
hierboven staan de goede woordenErkens schreef op 03 april 2003 @ 23:15:
[...]
Ik zou het vertalen als "naar mijn bescheiden mening", beter Nederlands imnsho (in my not so humble opinion)Okyah schreef op 03 April 2003 @ 23:07:
[...]
imho = in my humble opinion = naar mijn nederige mening
Een Cheat is een 'geheime' code om zulke dingen werkende te krijgen.Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 22:59:
cheats = erg foute programma's die buiten een spel om draaien en wat de gebruiker ervan een voordeel geeft (bvb: door muren kunnen kijken) tegenover de speler zonder de cheats
Tijd voor een nieuwe sig..
.
Eijkb schreef op 04 april 2003 @ 11:59:
L33T taal? Is daar een woordenboek van? En waar staat het voor?
Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 22:59:
1337 / l337 / l33t = leet ook bekend als: elite (heel erg goed, de elite)
The ramblings of an idiot
[ Voor 48% gewijzigd door Remy op 04-04-2003 13:53 ]
Google en gij zult vindenEijkb schreef op 04 April 2003 @ 11:59:
L33T taal? Is daar een woordenboek van? En waar staat het voor?
[ Voor 19% gewijzigd door Sn3akz op 04-04-2003 13:55 ]
in welk geval het een crack heetKoffie schreef op 04 april 2003 @ 11:46:
Een trainer kan een hack op de originele .EXE zijn
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Klein probleempje:Sassie schreef op 04 april 2003 @ 13:45:
LOL
Misschien inderdaad wel een goed idee om wat linkjes naar internetwoordenboeken en termenlijsjes in de FAQ te zetten of zelf een aanvullende FAQ te maken.
En om ff in de sfeer te blijven:
FAQ - Frequently Asked Questions (veelgestelde vragen)
Zoek dan maar eens op TANSTAAFL.oisyn schreef op 04 April 2003 @ 14:03:
[...]
verder ben ik TINSTAAFL nog niet tegen gekomen, maar die wordt ook amper gebruikt
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Nou, ik speel nogals eens Counterstrike en wil wel kunnen volgen wat ze tegen mij en tegen elkander allemaal murmelen. Net als iemand schreef in een aantal berichten hierboven ben ik bijna "van de oude stempel" met een leeftijd van 27.Ik raad het je echter af om te gaan gebruiken, want ik vind het zo gods gruwelijk irritant!!
Wordt alleen maar gebruitk door pubers met grootheidswaan
[ Voor 4% gewijzigd door Eijkb op 04-04-2003 14:36 ]
.
Ik kan het met dit standpunt uitstekend vinden en zal U hierbij dan ook zo goed mogelijk proberen te ondersteunen.Eijkb schreef op 04 April 2003 @ 14:35:
[...]
Nou, ik speel nogals eens Counterstrike en wil wel kunnen volgen wat ze tegen mij en tegen elkander allemaal murmelen. Net als iemand schreef in een aantal berichten hierboven ben ik bijna "van de oude stempel" met een leeftijd van 27.Overigens ga ik het inderdaad niet toepassen, te meer ik het leuk vind te reageren op turbotaal (binnen CS) in correcte en volledige zinnen (inclusief hoofdletters en leestekens enzovoorts). Daar willen de youngsters nog al eens van opkijken.
Edit: Vergeet ik zo waar een punt.
.
whatever..
[ Voor 7% gewijzigd door Postman op 04-04-2003 20:21 ]
K, kzal uitkijken, twas alleen maar ff kijken..... naja, khou me wel inFlamerX schreef op 04 April 2003 @ 20:21:
Pskutte: doe maar niet. Als je zulke dingen gaat doen ontketen je binnen de korste keren flamewars, en daar heeft niet wat aan (behalve dat je dan weer moet gaan bekvechten over wat een flame precies is)
En nee, ik weet het niet
whatever..
Kweet t, krom taalgebruik. Tis ook geen letterlijke vertaling, meer een overbrengen van gevoel. Imho gebruik je imo meer voor de grap/nonserieus, dat humble meen je eik nietMr. Liu schreef op 04 April 2003 @ 10:35:
[...]
Ik zou het vertalen als "naar mijn bescheiden mening", beter Nederlands imnsho (in my not so humble opinion)
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
Bedankt, ik begrijp de bedoeling wel van het kromme taalgebruik. Helaas ben ik vrij exact aangelegd (geen slechte eigenschap voor een programmeur ook al zeg ik het zelf) en heb ik enige ervaring als vertaler.Okyah schreef op 04 april 2003 @ 20:39:
[...]
Kweet t, krom taalgebruik. Tis ook geen letterlijke vertaling, meer een overbrengen van gevoel. Imho gebruik je imo meer voor de grap/nonserieus, dat humble meen je eik nietEn dan komt nederig beter met de situatie overeen(dat ben je nl niet
).. Maar qua vertaling heb je helemaal gelijk
Mij best als je eigenwijs wilt zijn (je hebt overigens gelijk met je op en aanmerkingen op de grammatica), maar het is gewoon een klassieker. Tevens is dit acroniem afgelopen maandag op BBC2 langs geweest in de finale van University Challenge. Met die gasten (en zeker de jury) ga ik niet in discussie, dus veel succes.oisyn schreef op 04 April 2003 @ 14:26:
vind ik een beetje krom, verkeerde vervoeging van een werkwoord en bovendien een dubbele ontkenning
en origineel of niet, voor mij blijft het met een i
Verwijderd
ik loop nou al drie jaar rond op internet, op meerdere engelse forums ben ik dan ook al drie jaar geregt, ze zijn niet schuw van het woord fuck, maar IMFO heb ik echt nog nooit gehoort....Pskutte schreef op 04 april 2003 @ 20:16:
Vraagje, valt er dan ook te praten over IMFO?? In My F*cking Opinion???? tis maar een vraag hoor......
offtopic:
ff stoken hoor
stokkie schreef op 05 April 2003 @ 02:44:
Slechte tweakers!
Jullie zijn NOFI* vergeten
Stel prutsers!
NOFI
No Flame Intended
Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting
tegen iedereen die ik wel eens spreek snapt datJap schreef op 09 april 2003 @ 21:07:
mischien heel voor de hand liggend voor de tweaker maar zeg maar is googlen tegen iemand
dus Wat de neuk
|>
spreek het is tegen iemand waarvan je denkt dat ie het niet weet
[ Voor 31% gewijzigd door Jap op 09-04-2003 21:17 ]
Nieuws en informatie over IPv6 @ Fix6.net | Hosting met IPv6 nodig? Bekijk de IPv6-hosters lijst op Fix6.net/ipv6-webhosting
ja, hee, ik ga niet zomaar onbekende mensen aansprekenJap schreef op 09 april 2003 @ 21:13:
[...]
Stoer lijstje. Maar er wordt wel een onderscheid gemaakt tussen newbies en n00bs (zie deze post)Jap schreef op 09 April 2003 @ 21:13:
[...]
ik spreek vaak mensen die dit niet weten, dus ik houd dit draadje in de gaten voor meer afko's en die zet ik dan hier neer als wijze van hulpmiddel
Met dank aan Wilke voor de duidelijke uitleg.Wilke schreef op 07 December 2002 @ 22:47:
[nohtml]
[...]
newbie = Een beginner, iemand die nog niet precies weet hoe alles werkt. Kan betrekking hebben op het forum, een stuk software, een OS, etc (bv. Linux-newbie, IRC-newbie). Dit is geen enkel probleem, iedereen is ooit newbie geweest op elk gebied.
n00b = iemand die weinig weet en ook geen enkele moeite doet zelf iets uit te zoeken. n00bs starten helpdesk-topics, houden zich niet aan regeltjes omdat ze gewoon de moeite niet nemen die door te lezen, en gaan daarna bij voorkeur wel in LA zeiken als hun topic wordt gesloten.
Dus het woord 'newbie' is niet negatief, n00b is dat zeker wel.
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
[ Voor 51% gewijzigd door Jap op 10-04-2003 18:26 ]
20*375Wp met Enphase IQ7+ micro's | Stiebel Eltron HGE Water/Water WP 9kW | Tesla M3, powered by SmartEVSE | Servertje @ www.coloclue.net
ty = thank you
Dat gerol en gestamp snakt meer in de richting van een easter eggKoffie schreef op 04 April 2003 @ 11:46:
[...]
Een Cheat is een 'geheime' code om zulke dingen werkende te krijgen.
Oftewel, je start het spel op, ramt 5 keer op LINKS, 3 keer op ENTER 7 maal met je voeten stampen en dan rollen met je ogben.
Op dat moment worden alle muren bijvoorbeeld doorzichtig.
Andere voorbeelden zijn alle wapens hebben, onsterfelijk zijn etc. etc.
Een trainer is datgene wat jij beschrijft.
Een trainer kan een hack op de originele .EXE zijn, maar kan ook een extra .EXE zijn.
Kortom:
Een cheat is een truukje/code om bepaalde dingen in een spel te verkrijgen.
Een trainer drasait op/om je spel.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Verwijderd
hoeft niet
Verwijderd
re stond er al in
ty staat er nu ook bij, tja en de opmaak, vondt het op zicht wel lekker staan dus, (of iemand moet ff een leuk templatje makenErkens schreef op 10 april 2003 @ 22:12:
[...]
ty = thank you
misschien kan je de opmaak wat veranderen, die witte letters op zwart leest niet echt prettig
jupz dat klopt idd, en nu staat ie erin.Sassie schreef op 11 April 2003 @ 00:41:
biw: ben ik weer (is meer een chat-afkorting)
danku, heb het veranderdVerwijderd schreef op 11 April 2003 @ 04:47:
twee dingen:
l8r = later (engels)
lol = lauging out loud = hardop laggen lachen
de bold dingen heb ik toegevoegd/veranderd.
alle 3 added, maaruh wat is een goede nl vertaling voor fyi? wist je dat..Wezen schreef op 11 april 2003 @ 14:11:
soz = sorry
wysiwyg = what you see is what you get
fyi = for your information
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
jah das een goeie tnxblackd schreef op 11 april 2003 @ 21:38:
ter uwer informatie ?
Verwijderd
The devil is in the details.
hard op laggen had wat mij betreft niet veranderd hoeven worden, gebeurt best eens dat iemand gaat lopen vloeken terwijl hij enorm lagt in een spel; hence: Lagging Out LoudVerwijderd schreef op 11 April 2003 @ 04:47:
twee dingen:
l8r = later (engels)
lol = lauging out loud = hardop laggen lachen
de bold dingen heb ik toegevoegd/veranderd.
NIMBY , zou ik hierop zeggenJaymz schreef op 13 April 2003 @ 01:08:
[....]
Waar het anders heenmoet weet ik eigenljk ook niet
[....]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq