nickdekruijk.nl Websites & Fotografie
kijk in deze topic, daar heb je volgens mij ook spelers zonder en/of met een vervangbare schijf.
Ja, maar ik wil het liest een iPodGanja-Cape schreef op 03 April 2003 @ 14:52:
kijk in deze topic, daar heb je volgens mij ook spelers zonder en/of met een vervangbare schijf.
Ik had gehoopt dat je die dingen net als een laptop ook makelijk kon openen... maar ben bang van niet dus.Leipo schreef op 03 April 2003 @ 14:48:
garantie ben je zowieso kwijt als je die iPod openmaakt
Dan houd het heel snel op inderdaadTdV schreef op 03 April 2003 @ 14:49:
Die ipod HD's zijn 1.8" en die laptop HD is 2.5 dus het zal niet passen helaas.
>> gadget talk
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
wat domme vraag, als je een Pod bezit heb je er toch wel wat verstand van?
Amphora schreef op 03 April 2003 @ 14:46:
Ik heb hier nog een klein laptop diskie liggen van 20 GB uit een Dell notebook liggen. Nu zit ik er aan te denken op zo'n 5GB iPod te kopen en die HD te vervangen voor die 20 GB.
Weet iemand of dat zomaar kan? Ook ivm garantie?
lezen he...GsJosh schreef op 03 April 2003 @ 16:31:
wat domme vraag, als je een Pod bezit heb je er toch wel wat verstand van?
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Het kan in principe wel. je hebt de juiste HD van Toshiba nodig (ff Googlen naar welke dat is). Je 2.5" past er niet in, zoals gezegd. Deze zou je in bijv. de Zen kwijtkunnen.
Feitelijk kun je altijd de HD verwisselen, de speler is namelijk geen geintegreerd geheel maar opgebouwd uit componenten. De HDD is het belangrijkste component en is dus vervangbaar, echter: dit is veelal een optie die niet gebruikt wordt omdat de garantie dan vervalt, de casing getrashed moet worden en succes niet gegarandeerd is. Knutselwerk dus.
Tegenwoordig heb je HDD-spelers waar je gewoon de HDD makkelijk zelf kunt verwisselen, neem bijvoorbeeld een Toshiba GigaBeat of een aanstaande iRiver iHP-100 (ja daar issie weer). Gewoon een klepje omhoog doen, HDD'tje druit floepen, en een nieuwe erin gooien.
Feitelijk kun je altijd de HD verwisselen, de speler is namelijk geen geintegreerd geheel maar opgebouwd uit componenten. De HDD is het belangrijkste component en is dus vervangbaar, echter: dit is veelal een optie die niet gebruikt wordt omdat de garantie dan vervalt, de casing getrashed moet worden en succes niet gegarandeerd is. Knutselwerk dus.
Tegenwoordig heb je HDD-spelers waar je gewoon de HDD makkelijk zelf kunt verwisselen, neem bijvoorbeeld een Toshiba GigaBeat of een aanstaande iRiver iHP-100 (ja daar issie weer). Gewoon een klepje omhoog doen, HDD'tje druit floepen, en een nieuwe erin gooien.
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
De ipod gebruikt niet exact dezelfde HDD als je ook los kunt kopen (in PCMCIA form factor). De los verkochte heeft een PCMCIA-connector aan een van de korte kanten, de schijf die in de ipod zit heeft een ander type connector (zoek even op de Toshiba-site, daar staan de twee verschillende types) en is meer voor embedded systems zoals, tadaa, de ipod.
Zoef
je hebt nu een 2,5 " hdd , en die past cker weten niet in de ipod , als je een ander 1,8 " hdd koopt en die in de ipod wilt zetten kan je toch beter gelijk de 10 / 20 gig ipod kopen?
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
ja, even duur... En hoe wil je dat ding erin proppen? Lijkt me fakking moeilijk in elkaar zitten die iPod, zitte niet eens schroefies
Er zijn zat sites over hoe je een iPod open krijgt.
Dichtmaken is weer een heel ander verhaal...
Dichtmaken is weer een heel ander verhaal...
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Verwijderd
uhm, los daarvan is ook een iPod 5 Gb model eigenlijk een vreselijk duur ding. Ik weet niet of je een duur ding moet kopen om direct open te maken met alle mogelijke gevolgen van dien. Kan je niet beter een andere HD-mp3speler kopen waar wellicht een 20 Gb model dan wel inpast?
Ik vrees dat de maat niet de enige problemen zullen opleveren: energievvoorziening? Buffergeheugen? Interface? Zou het iPod firmware eigenlijk die HD uberhaupt herkennen?
Ik vrees dat de maat niet de enige problemen zullen opleveren: energievvoorziening? Buffergeheugen? Interface? Zou het iPod firmware eigenlijk die HD uberhaupt herkennen?
Pagina: 1