Misschien is het apparaat uit deze thread is voor je?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/69709
En op de HCC zullen vast wel netwerkapparaten verkocht worden.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/69709
En op de HCC zullen vast wel netwerkapparaten verkocht worden.
tja in die thread zijn ze er nog niet uit of het een switch is
ik zoek dus een echte switch. weet niet of die echt is
NoRRoD Computers http://www.norrod.nl verkoopt een 8 poorts 100Mbit SWITCH voor fl 295,-.
Deze is van het merk Ovislink. Beetje onbekend, maar wel goed.
En het is een echte switch en dus geen switching hub.
Deze is van het merk Ovislink. Beetje onbekend, maar wel goed.
En het is een echte switch en dus geen switching hub.
Het gaat om de FSH8R
http://www.ovislink.com/images/Template/Live-FSH8R-FSH16.htm
http://www.ovislink.com/images/Template/Live-FSH8R-FSH16.htm
Verwijderd
LET OP!!!
Je 2 verschillende soorten switches!
De beste is met auto negotiating.
Bij een goedkope flut switch
, is het zo dat alleen de 100mbit kaarten elkaar kunnen zien en de 10mbit kaarten elkaar kunnen zien.
De auto negotiating switches linken ook de 10 mbit kaarten met 100mbit kaarten aan elkaar.
Je 2 verschillende soorten switches!
De beste is met auto negotiating.
Bij een goedkope flut switch
De auto negotiating switches linken ook de 10 mbit kaarten met 100mbit kaarten aan elkaar.
onzin!
als dat het geval is is het gewoon een waardeloze switch het heeft in ieder geval niets met Auto negotiating te maken
als dat het geval is is het gewoon een waardeloze switch het heeft in ieder geval niets met Auto negotiating te maken
En toen was m'n signature weg :(
Nway = automatisch zien of het 10/100 mbit is en of het op Full of Half duplex wilt werken.
Een 10/100 switch werkt ALTIJD op 10 EN 100 door elkaar (let op...er zijn ook 10 en 100 mbit switches)
Daarom zijn er ook dual speed hub en switching hubs.
Dual werk dus op 10 of 100 (evt. tegelijk, maar ze kunnen elkaar niet zien)
En een Switching hub werkt met 10 en 100 mbit door elkaar...10 kan 100 dus wel zien en andersom.
dit zijn 1 v.d. meest gestelde vragen hiero.
Spread the word!
Een 10/100 switch werkt ALTIJD op 10 EN 100 door elkaar (let op...er zijn ook 10 en 100 mbit switches)
Daarom zijn er ook dual speed hub en switching hubs.
Dual werk dus op 10 of 100 (evt. tegelijk, maar ze kunnen elkaar niet zien)
En een Switching hub werkt met 10 en 100 mbit door elkaar...10 kan 100 dus wel zien en andersom.
dit zijn 1 v.d. meest gestelde vragen hiero.
Spread the word!
Verwijderd
Waarom kunnen de 10 en 100 Mb apparaten op mijn 3Com dual speed hub elkaar dan wel zien?
Btw: 10Mb = printer, 100Mb = pc's
Btw: 10Mb = printer, 100Mb = pc's
Dan zal je wel stiekem een switching hub hebben?
Of de benamingen zijn door de fabrikanten door elkaar gegooid, dat zie ik 3com niet zo gauw doen trouwens.
Maar dit is wat ik weet over dual~switching.
Of de benamingen zijn door de fabrikanten door elkaar gegooid, dat zie ik 3com niet zo gauw doen trouwens.
Maar dit is wat ik weet over dual~switching.
Verwijderd
Deze heb ik:
http://buydirect.3com.com/iom_dcms/b2c/catalog/detail.html?SKU=3C16750B-US
is toch echt een dual speed hub volgens driecom
http://buydirect.3com.com/iom_dcms/b2c/catalog/detail.html?SKU=3C16750B-US
is toch echt een dual speed hub volgens driecom
K*T!!!The OfficeConnect Dual Speed Hub 8 features eight 10/100 Mbps Ethernet hub ports that automatically sense and match the speed of an attached network device to optimize performance. An internal built-in switch seamlessly connects users.
Nou weet ik het gvd niet meer hoor!
Dit is duidelijk een switching hub, maar waarom ze het een dual speed noemen?
De algemene regel is dat een Dual alleen op 2 snelheden kan werken, maar niet door elkaar.
Er, omdat een switching hub altijd dual speed is? Ik snap alle fuzz over switching en niet-switching hubs trouwens niet, ben nog nooit een niet-switching dual speed hub tegengekomen...
"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock
Ik wel bij een maat van me is echt kut hij kan of 10 of 100 maar niet allebij
Verwijderd
maarja, nu weet ik het ook niet meer, hoor. Wat is nou het verschil tussen een "switching hub" en een "echte switch"?
Ik hier een 3com swicth 4 poorts 10/100 voor 250,-.. Intresse ?
Nou dat laatste weet ik wel 
Een switch heeft een veel grotere bandtbreedte, en kan op Full Duplex werken.
(100 mbit up en 100 mbit download tegelijk)
Een Hub heeft 10 of 100 mbit, en dat wordt verdeelt over het aantal poorten.
Bij een switch hou je je max snelheid, ondanks dat je buurman ff vet aan het leechen is.
Hoe het psies zit met een dual/switching hub weet ik niet, maar veel verschil zal er niet inzitten.
Bij een switch hou je je max snelheid, ondanks dat je buurman ff vet aan het leechen is.
Hoe het psies zit met een dual/switching hub weet ik niet, maar veel verschil zal er niet inzitten.
DAT bedoel ik dus.reapher - maandag 20 november 2000 23:33
Ik wel bij een maat van me is echt kut hij kan of 10 of 100 maar niet allebij
Verwijderd
SiteCom. IMHO de beste prijs/kwaliteit. 8 poorts Switch(ing-HUB (?)) 100Mbit... iig iets van 275,- moet je effe de pricewatch sjekken.
Ik heb van SiteCom 2x 100/10Mbit Full Duplex met WOL en 7mtr. Cat-5 UTP voor 100 piek gekocht. Nette realtek chipjes, echt leuk spul
Ik heb van SiteCom 2x 100/10Mbit Full Duplex met WOL en 7mtr. Cat-5 UTP voor 100 piek gekocht. Nette realtek chipjes, echt leuk spul
Effe een lesje.... 
Dual-Speed = zowel 100 als 10 MBit. Betekent niet dat je 10mb appa's de 100mb appa's kunnen zien
Switching = Zowel 10 als 100MBit tegelijk en alle appa's kunnen elkaar zien
jammer alleen dat fabriekanten ze door elkaar gebruiken. Een goedkope dual-speed (de bovenste) heb je al voor een paar tientjes, een dual-speed met switch (voor het koppelen van het 10mb aan het 100mb segment) kost toch al gauw 300-400 piek.
Het echte voordeel van een switch (mits die goed werkt) is dat je een full-duplex verbinding hebt. Het hele Collision afhandeling (CSMA-CD) wordt dan door de switch gedaan, zodat je kaart een 'leeg' netwerk ziet. Omdat een echte switch alleen data uitstuurt op die poort waar de data heen moet, kan er dus op meerdere poorten tegelijk gezonden/ontvangen worden, hetgeen bij een Hub niet kan (1 tegelijk in, alle anderen tegelijk uit en omgekeerd...)
De garoenten
Dual-Speed = zowel 100 als 10 MBit. Betekent niet dat je 10mb appa's de 100mb appa's kunnen zien
Switching = Zowel 10 als 100MBit tegelijk en alle appa's kunnen elkaar zien
jammer alleen dat fabriekanten ze door elkaar gebruiken. Een goedkope dual-speed (de bovenste) heb je al voor een paar tientjes, een dual-speed met switch (voor het koppelen van het 10mb aan het 100mb segment) kost toch al gauw 300-400 piek.
Het echte voordeel van een switch (mits die goed werkt) is dat je een full-duplex verbinding hebt. Het hele Collision afhandeling (CSMA-CD) wordt dan door de switch gedaan, zodat je kaart een 'leeg' netwerk ziet. Omdat een echte switch alleen data uitstuurt op die poort waar de data heen moet, kan er dus op meerdere poorten tegelijk gezonden/ontvangen worden, hetgeen bij een Hub niet kan (1 tegelijk in, alle anderen tegelijk uit en omgekeerd...)
De garoenten
Nothing is a problem once you've debugged the code
Verwijderd
Ehmmm je weet wel wat van HUBS en netwerk kaarten maar SWITCHES zijn _altijd_ fullduplex en _altijd_ 10/100Mbit (alsin, lang geleden waren er misschien nog 10Mbit switchen maar die worden niet meer gemaakt. Iemand die je een 10Mbit switch probeert aan te smeren naait je met een HUB op)Op maandag 20 november 2000 23:57 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Nou dat laatste weet ik wel
[..]
DAT bedoel ik dus.
Daarbij zit het kenmerk dat SWITCHES altijd de snelheid kunnen detecteren en altijd 10 met 100 kunnen verbinden ... de netwerkkaart schakelt dan ook automatisch over naar 10Mbit ... als dit niet zo is heb je of een kut NIC of geen switch.
Iemand Networking Essentials nog lenen? 789 pagina's, net vers van de HP690C
Kijk eens op www.gistron.com, daar staat een zeer fatsoenlijke switch voor maar 159 piek. Ik weet dat 't weinig is maar dat ding doet z'n werk goed! Ik gebruik 'm ook zonder problemen
.
Mycom:
Edimax 8 ports 10/100 Switch 195,-
Edimax 8 ports 10/100 Switch 195,-
yupOp donderdag 20 september 2001 20:34 schreef Flipmo2K het volgende:
Kijk eens op www.gistron.com, daar staat een zeer fatsoenlijke switch voor maar 159 piek. Ik weet dat 't weinig is maar dat ding doet z'n werk goed! Ik gebruik 'm ook zonder problemen.
heb em ook, werkt prima, en hij is lekker klein
8 poorten voor hfl 160 !
* stok heeft een 8 poorts 100 Mbit switch 
Voor slechts 160 piekje ooit es gekocht bij Funprice.
Doet pcies wat ie moet doen. Niets meer en niets minder.
Ik weet alleen het merk zo niet meer
Voor slechts 160 piekje ooit es gekocht bij Funprice.
Doet pcies wat ie moet doen. Niets meer en niets minder.
Ik weet alleen het merk zo niet meer
Wat gek joh, dat die switchen zoveel goedkoper zijn geworden in het afgelopen jaar. Volgens mij is dat alleen met switchen zo, en dalen andere componenten nooit in prijs.
Pagina: 1