Toon posts:

8 poorts switch voor 208 gulden? proof me wrong..

Pagina: 1
Acties:
  • 214 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik bestel bij www.dvc-computers.nl (via pricewatch) zo'n SVEC FD821 switching hub.
10/100mb HD/FD met buffer en backpressure techniek.

http://210.65.182.77/Products/FD821ds.htm

Nu dacht ik, dit MOET wel een switching hub wezen, een switch is VELE malen duurder, dat kan gewoon niet maar ik vondt de prijs toch prima dus ik bestellen.

Nu heb ik deze ?hub? ik gebruik en merk ik dat deze functioneerd als een switch, als ik tussen twee stations data ga pompen zie ik dit NIET op het 3e systeem met sniffer pro.
10/100 gaat perfect door elkaar op fd en hd.
Dit ding is echt ongeloofelijk.

Waarom zou ik dit geen switch mogen noemen??
Lees de spec's van dit apparaat op de site en probeer mij te overtuigen van het feit dat dit een hub is.

Verwijderd

Ze gebruiken de termen Switch, Switching hub, Hub en Fast Ethernet verwarrend door elkaar op die pagina ;)

Het principe van een switch en een hub zijn te groot... een switching hub heeft niks met de bekende switch te maken... Deze switching hub kan gewoon 10 en 100Mbit aansluitingen door elkaar verbinden.. een non-switching hub kan dat niet...
Een switch, dus niet hub kan de systemen aansluiten op de volledige 10 of 100 Mbit terwijl een hub (dus ook de switching hub) deze 10 of 100 Mbit moet verdelen onder de aangesloten systemen....
Voor verdere info staat er genoeg op inet :)

Verwijderd

Topicstarter
..."Deze switching hub kan gewoon 10 en 100Mbit aansluitingen door elkaar verbinden.. een non-switching hub kan dat niet..."....

Ja, dat snap ik maar maar normale hub of switching hub stuurt het verkeer naar alle poorten en een switch alleen naar de poorten waar het verkeer naartoe moet.
Ik weet het verschil tussen een hub en een switch, maar ik snap niet precies waarom dit een switching hub wordt genoemt als hij het verkeer segmenteerd zoals een switch dat doet.
verkeer tussen station a en b komt dus niet bij station c op dezelfde hub terecht met sniffer pro.

Op de doos staat ook hetvolgde vemeld.

"IT'S TIME TO MIGRATE FROM SHARED LANs TO FULL - SWITCHED NETWORKS"

en een hub, switched of niet is een shared lan.

• noshit
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-06 16:16

noshit

Dat ding is gewoon een switch volgens mij. Naar mijn weten is een switching hub gewoon een ander woord voor switch. Je hebt dus een hub en een switch en verder nix.

Verwijderd

Topicstarter
noshit.
Nee, je hebt wel degelijk een switching hub, die kan dus inderdaad 10/100 door elkaar heen draaien alleen gaat het verkeer over ALLE poorten, dit betekend dus onnodige vertraging voor stations.
Dit apparaat heeft dat dus niet, hij stuurt het alleen naar de poort waar het moet wezen.

• noshit

noshit

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 12:07 schreef remedy het volgende:
hij stuurt het alleen naar de poort waar het moet wezen.[/quote]En dus is het een switch.

Verwijderd

Topicstarter
Een switch voor 208 piek???

Hoe is dat mogelijk mensen?? En hij scoort ECHT op 100mb FULL DUPLEX!!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Je kan beter de Link Pro nemen. Dat is wel een volwaardige switch. kost Fl. 275,- bij Mr-At. Ze staan ook op de HCC en dan kostie maar Fl. 249,-

Search is overigens ook soms best handig want die SVEC komt hier ook al voor.

Oeps, tikfoutje :(

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
Dat liep ik al eerder te vertellen: Het is een switch!
Ik heb um namelijk hier ook al een tijdje draaien en hij bevalt geweldig!!
Alleen als ik aangaf dat het zeker wel een switch was dan wist iedereen het beter ... "het is een hub" "er staat dat het een hub is..."
Ik heb het dus ook maar opgegeven om anderen te overtuigen dat het wel degelijk een switch is.
En voor die 208 piek zouden er wel meer tweakers een leuke switch aan hebben, maar ja ze weten het allemaal beter... too bad for them...

Verwijderd

Topicstarter
.."Dat ol wel een volwaardige hub. kost Fl"...

waarvoor zou ik een volwaardige hub willen als ik een SWITCH heb man..

LEZEN jullie wel wat hier staat tweakers?
DIT IS EEN SWITCH!!!!

Geweldig apparaat!!!

• noshit

noshit

Ik heb zelf ook zo'n ding van Target. Bevalt uitstekend. Weet iemand trouwens waar dat N-way voor staat. Dat staat namelijk ook in de specificaties van dat ding van mij.

Compared to shared 10Mbps or 100Mbps networks, the N-Way Switch delivers a dedicated 10/100Mbps connection to every attached client with no bandwidth congestion.

Verwijderd

Topicstarter
N-way is een standaard in autonegotiation volgens mij, dit zet dus je nic op de goede spec's als hij op auto/autonegotion staat.
10 of 100mb hd of fd

Verwijderd

Topicstarter
..."Ik heb zelf ook zo'n ding van Target"...

Dat ding van Target is een switching hub mensen, dit is een switch.
Snap je het verschil nou no shit of niet?

• noshit

noshit

Dat ding van Target is een switch, en geen switching hub. Waar je de informatie vandaan haalt weet ik niet, maar als ik in Sniffer Pro kijk hoe het netwerkverkeer loopt dan is het duidelijk een switch en geen hub. Bovendien staat er ook switch op de case en niet switching hub.

Verwijderd

Topicstarter
No shit, ok ok..ik ken die laatste Target dingen niet, ik ben alleen bekend met hun hubs van een jaar terug, een vriend van me heeft zo'n switching hub en dat is op zeker geen switch.

Als jij met Sniffer Pro hebt zitten neuzen zal dat heus wel kloppen. :-)

• noshit

noshit

Da's mooi. Ik zie namelijk ook gesegmenteerd netwerkverkeer dat netjes per poort wordt verzonden. Dus niet over alle poorten tegelijk. Da's dus typisch switch gedrag zou ik zo zeggen ;)

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21-08 22:37

heuveltje

KoelkastFilosoof

het kan ook een soort van half switch wezen
ik heb hier ook zoiets:
een (gekregen)wazige 16 poorts switch/hub
als ik 3 pc's aan hang is het een switch > dwz ik kan tijdens a>b verkeer op c niks zien
op d ook niks, sluit ik echter een e aan (dus 5 aansluitingen gebruikt) en doe ik verkeer van a>b en c>d komt er op e ook het verkeer aan, sluit ik f aan dan komt ook verkeer aan. met 9 pc's aangesloten komt er zelfs op 3 pc's verkeer aan.

ik denk dat ik dus 4 segmenten heb voor 16 poorten. geen switch en geen hub dus

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• noshit

noshit

Er wordt dus lekker gerotzooit met de definities kan je wel zeggen.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie volgt het draadje, maar snapt er nix van :?

- Switch: Geeft elke poort volledig 10 of 100 mb al naar gelang wat eraan hangt?

- Switching Hub: Verdeeld 100 mb over alla poorten en forced een 100 mb client niet om naar 10 mb te gaan ??

Ik snap het eerlijk gezegd niet helemaal.

ThX
Koffie

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
:- Switch: Geeft elke poort volledig 10 of
:100 mb al naar gelang wat eraan hangt?

Klopt, en de switch die koppeld het Mac adres van de NIC aan een poort en stuurt op deze manier het verkeer alleen naar de juiste poort.

: Switching Hub: Verdeeld 100 mb over alla
:poorten en forced een 100 mb client niet
:om naar 10 mb te gaan ??

Niet verdeeld, hij stuurt normaal gesproken al het verkeer over alle poorten, dat is een hub. Een switching hub heeft daarbij (door een buffer en in dit geval backpressure ondersteuning) ook de mogelijkheid het 10 en het 100 segment de combineren en verkeer over en weer te kunnen versturen, een normaal 10/100 hub zet een poort op 10 of op 100 mb vast en kan dan niet onderling data uitwisselen.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 19:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Er zijn meerdere echte switchen van net boven de 200 gulden te koop (zelf heb ik er een van Target a 225,-). Het verschil met de duurdere is: store and forward, ipv put through
Oftwel, de goedkope analyseert een packet nadat het geheel gebufferd is, de ander kan al met het begin van het packet toe.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Hazel6
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07-2025

Hazel6

Was het maar mijn vader

Kun je die SVEC switch ook aan een normale 10Mbit hub linken ?? Ik heb namelijk een 10Mbit hub, maar ook een aantal 100Mbit netwerkkaarten in compu's hangen. Nu wil ik daar dus of een switching hub aan hangen of deze switch van SVEC of Target als het kan.

Verwijderd

Het komt er op neer dat er veel misverstanden zijn over de benamingen zowel door gebruikers als bij bedrijven lijkt het wel

Verwijderd

Topicstarter
Deze switch gebruikt store and forward technieken, deze zijn duurder te implementeren maar kosten iets aan performance.
Cisco gebruikt store and forward in zijn duurdere switches en cut-through in zijn goedkopere lijn, cut-through stuurd het pakket er al uit wanneer alleen de header is gelezen, dit veroorzaakt wel dat er meer error's door de switch heenkomen omdat er geen CRC check wordt uitgevoerd.
Je leverd dus iets in qua latency maar wint omdat je netwerk netter blijft.

Verwijderd

Topicstarter
.."Kun je die SVEC switch ook aan een normale 10Mbit hub linken ?? "...

Dit bericht wordt op die manier gepost, de SVEC switch door een 10mb hd hub door een LET36 switch richting de router.

• Hazel6
  • Laatst online: 01-07-2025

Hazel6

Was het maar mijn vader

Ik zal het nog eens proberen. Ik wil dus een extra hub/switch aan mijn bestaande hub linken, want huidige zit vol. Kan ik die switch van SVEC van je aan mijn bestaande hub doorlinken ???

• imdos
  • Laatst online: 22-08 14:41

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Ik zie laatste tijd veel beschrijvingen van switchen, hierbij is het aantal k voor mac-adressen ook opgegeven. 1k bij de goedkopere en 16k bij duurdere modellen.

Nu vraag ik me dus af, hoeveel kan je in die 1k opslaan aan verschillende mac-adressen? genoeg voor 8, of een ander aantal poorten

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• imdos
  • Laatst online: 22-08 14:41

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

oeps ... error

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

• Gman
  • Laatst online: 14-03 20:42
NWay wilt zeggen dat een switch automatisch het verschil tussen 10 en 100 mbit ziet, en of het op half of full duplex werkt.

Een Switch kan altijd Full duplex aan, en een hub niet.
Dat is een zeer hard feit! is nooit anders.

Verder is een switching hub niet meer dan 2 hubs in 1, 1 voor 10 en 1 voor 100 mbit.
Of de 10 mbit poorten met 100 kunnen communiceren is mij nog steeds niet duidelijk.

Verder heb ik bij elke goedkope switch altijd store and forward gezien, en de hoeveelheid geheugen verschilt nog wel eens, maar beinvloed de prestaties nauwelijks volgens <A HREF=http://anandtech.com/showdoc.html?i=1260>de Anandtech switch test</A>.

Verder wou ik nog even weten wat jullie max gehaalde transfer snelheden zijn.

Ik ga namelijk ook die switch halen van Mr. At.
Ze hebben er 30 op voorraad...misschien dat ze zo goedkoop zijn, omdat ze er veel tegelijk ingekocht hebben?

Verwijderd

Ik heb mijn Target 8port 10/100Mbps NWAy Switch opengeschroefd en er zit een Realtek 8308 chippie in...maar ik kan dus NERGENS op de Realtek site in de specs de interne bandbreedte vinden :? dus ik twijfel eigenlijk nog een beetje...

Iemand een id?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de switch getest op snelheid en ik kom op zo'n 7.5 megabyte per seconde met de SVEC switch van 208 gulden.

Dit is op 100mb full duplex.

Is niet het maximale wat je uit 100mb fd moet kunnen halen maar voor 208 gulden vind ik het prima.
In theorie is 12.5 mogelijk, volgens mij moet ethernet toch wel 8-9 kunnen halen.

• Milmoor
  • Laatst online: 21-08 19:04

Milmoor

Footsteps and pictures.

Imdos: Waarschijnlijk 4 (edit: nee, 6) bytes per macadres, levert 256 (edit: nee, 170 dus) machines max op. Dit is voor het hele netwerk, dus ook voor die achter een hub die met de switch verbonden is. Voor meer zou je dan moeten gaan routeren.

Remedy: Fkooman bedoeld de backbone van de switch. Bijv: compA => compB, compC => compD levert max 200 Mbit/s. Hoeveel trekt de switch maximaal? In de handleiding van de Targetswitch is niets te vinden, ook niet in die van het bedrijf waarvan ze OEM'en (hebben een paar vroege exemplaren).

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 14 november 2000 10:40 schreef Joost E. Boere het volgende:
Imdos: Waarschijnlijk 4 bytes per macadres[/quote]Een mac adres heeft doorgaans 6 bytes.

--Ray

• Gman
Vaak ligt de interne bandtbreedte op 1.6 Gbit per sec :).

Hey remedy (en andere) kan je even met NetCPS je netwerksnelheid testen?
Dowload 'm hier:
http://www.jhps.net/files/diagnose

Deze maakt gebruik van het geheugen, en niet de HD.
Je meet dus echt de maximum!

Verwijderd

Topicstarter
TP70

Leuk idee maar ik gebruik Linux dus dat programma van je kan ik niet draaien op me server. Wel stoer programma!

Verwijderd

Topicstarter
Haal hier met dat programma van je 9.6 Megabyte per seconde met twee 3com kaartjes over een crosskabel.
Dat is wel netjes zeg.
Maar als ik een file van 100MB overpomp haal ik maar 2.1MB/s
Virusscan uit haal ik 3.2MB/s
Waar kan dat nou aan liggen, het zijn nieuwe p3 733Mhz machines met een UDMA66 harddisk.
vreemd.

• scim
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

(jarig!)
Nee ik heb die target van 220 piek, maar ik vraag me nu af, is die target goed genoeg of is die linkpro toch beter, ik weet het namelijk allemaal niet meer wat precies het verschil is en wat het nu allemaal uitmaakt. Vandaar, anders verkoop ik die target wel aan iemand :)

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:29
remedy: Het is Windows die je snelheid laag houdt. De netwerkimplementatie in Windows 9x is erg slecht, je haalt met moeite snelheden hoger dan 5 mb/s met kopieren.
Als je op exact dezelfde apparatuur NT/2K of linux zou zetten en je kopieert dan een bestand dan zal je zien dat je snelheden van tegen de 10 mb per seconde haalt.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 14:03 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Verder is een switching hub niet meer dan 2 hubs in 1, 1 voor 10 en 1 voor 100 mbit.
Of de 10 mbit poorten met 100 kunnen communiceren is mij nog steeds niet duidelijk.[/quote]Dat is nou juist het verschil tussen een switching hub en een non-switching hub. De switching hub kan wel de segmenten met elkaar laten communiceren en bij de non-switching hub heb je echt 2 aparte segmenten

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 20-08 11:42

CasGas

.

ik heb deze SWITCH dus ook
heb em nu ongeveer een maand denk ik zo
HET IS ECHT EEN SWITCH
geen hub dus.....

Dat is dus ff voor de duidelijkheid :)

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

Verwijderd

aha, dat is mooi
ik zoek nog een nieuwe hub/switch/etc... op 10/100
lijkt me dit een goed alternatief, niet duur, en het gaat me vooral om de 100mbit
lijkt het jullie nou wel of niet verstandig om dit ding te kopen??

• Gman
Natuurlijk, ik e.a. rennen volgend weekens naar de HCC om die switch van Mr. At. te halen :).

• The - DDD
  • Laatst online: 17-08 22:44
Misschien een dom vraagje van me, maar is een switch ook netbios transparant?

Krijg ik dus geen gezeik met m'n windows SMB netwerkje?

Verwijderd

Switching hub == SWITCH

edit:

er stond dus == hub. DUH... Moet natuurlijk switch zijn..

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

switching hub is switch? volgens mij echt niet hoor ik weet het bijna zeker!

Click hier niet

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
dit is de laatste poging die ik ga doen om mensen te laten zien dat een switching hub GEEN switch is.

je heb dus 3 dingen
switches
switching hubs
hubs

iedereen weet wat een hub is.
iedereen weet van een switch is.

een switching hub is zoals al eerder vermeld 2 hubs intern gekoppeld (10 en 100Mb) zodat een 10 en 100Mb netwerk aan elkaar gekoppeld kan worden. Een switching hub zal afhankelijk van type ook nog andere switch functies hebben zoals store and hold en weet ik het allemaal.

Echter, bij al dit gelul over een switching hub = switch heb ik nog NERGENS gelezen over iemand die het volgende getest heeft.

stel pc1 zit op port 1
pc2 of port2, pc3 op port 4, pc4 op port 4
(bij allen 100Mb netwerkkaart)

Een echte switch zou bij datatransfer van pc1 naar pc2 altijd 100Mb hebben, ongeacht of er gelijk ook nog een datatransfer van port 3 naar 4 plaatsvindt (ook 100Mb)

als iemand dit getest heeft en die resultaten dus heeft verkregen met z'n switching hub. Dan kun je pas spreken over een echte volwaardige switch.

Dus... wie zal de eerste zijn die dit gaat bewijzen en daarmee het hele gezeik over switching hubs afsluit. Al het andere is namelijk al bewezen.

3kwp pvoutput

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 13:50 schreef reapher het volgende:
switching hub is switch? volgens mij echt niet hoor ik weet het bijna zeker![/quote]de term switching hub gebruikt men HEEL vaak wanneer men een dual-speed hub met build in switching bedoelt... dus wanneer alle 10 Mbps poorten als hub beschouwt kunnen worden, alsook alle 100 Mbps poorten als hub beschouwt kunnen.. maar tussen deze segmenten wordt er wel geswitched (er wordt dus niks naar het andere segment gestuurt tenzij echt nodig)

twijfel zal je altijd hebben omdat zelfs de professionals er niet meer aan uit kunnen.. vraag gewoon om een omschrijving en leid zo af dewelke je hebt.. kan je altijd teruggaan en refund/upgrade eisen als je wil!

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 13 november 2000 14:03 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
NWay wilt zeggen dat een switch automatisch het verschil tussen 10 en 100 mbit ziet, en of het op half of full duplex werkt.[/quote]je hebt goed opgelet he ;) Hhe,; blij dat er toch nog iemand luisterd als'k iets zeg :)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> Switch kan altijd Full duplex aan, en een hub niet.[/quote]sterker nog: een hub kan NOOIT fullduplex.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR> is een zeer hard feit! is nooit anders.[/quote]indeed<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>der is een switching hub niet meer dan 2 hubs in 1, 1 voor 10 en 1 voor 100 mbit.[/quote]opgeket.. niet iedereen gebruikt die benaming zo!! <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>de 10 mbit poorten met 100 kunnen communiceren is mij nog steeds niet duidelijk.[/quote]da's nu net de switching in de 'switching hub'! tussen het blok (=segment) van 10Mbps en het 100Mbps segment zit een switch.
stuurt een 100Mbps port iets naar een andere 100Mbps port dan zien de 10Mbps ports dit niet! (en andersom) Maar als je van 100Mbps naar een 10Mbps port iets stuurt zien alle ports dit (en andersom)<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Verder heb ik bij elke goedkope switch altijd store and forward gezien, en de hoeveelheid geheugen verschilt nog wel eens, maar beinvloed de prestaties nauwelijks volgens <A HREF=http://anandtech.com/showdoc.html?i=1260>de Anandtech switch test</A>.[/quote]store en forward wil zeggen dat ie eerst het bericht binnehaald en dan pas verder zend.
Sommige dure switches zenden al verder voor het ganse packet binnen is (dit kan aangezien bij ethernet het adresseringsstukkie vooraan het pakketje zit)..
nog een derde variatie is binnenhalen tot bepaalde lengte (langer dan enkel adres, korter dan geheel) zo filter je al een hoop rommel weg terwijl je toch nog sneller bent.
Verder wou ik nog even weten wat jullie max gehaalde transfer snelheden zijn.<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik ga namelijk ook die switch halen van Mr. At.
Ze hebben er 30 op voorraad...misschien dat ze zo goedkoop zijn, omdat ze er veel tegelijk ingekocht hebben?[/quote]eeuhhm.. kleine marge & made in taiwan vermoed'k zo.. ;)
check vooral je garantie ook es!

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>da's nu net de switching in de 'switching hub'! tussen het blok (=segment) van 10Mbps en het 100Mbps segment zit een switch.
stuurt een 100Mbps port iets naar een andere 100Mbps port dan zien de 10Mbps ports dit niet! (en andersom) Maar als je van 100Mbps naar een 10Mbps port iets stuurt zien alle ports dit (en andersom)[/quote]dus als een 100mnps iets naar een andere 100mbps stuurt dan zien alle andere 100mbps dit wel ? en hebben daar dus ook 'last' van?

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15-08 15:31

reapher

Z POWER

maar wil die persoon die die switch even die test doen tussen poort 1 en 2 en poort 3 en 4 en even kijken of ie bij beide transfers 100mbit haalt of iets minder(zoals hierboven dus genoemd)

Click hier niet

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 15 november 2000 14:49 schreef Godlike het volgende:
dus als een 100mnps iets naar een andere 100mbps stuurt dan zien alle andere 100mbps dit wel ? en hebben daar dus ook 'last' van?[/quote]klopt
Pagina: 1