Goedkope Switches/Hubs? ervaringen please

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik zoek een Goedkope 8 poorts Switch.

Ik heb zelf ervaringen met een 100 mbit 8 poorts hub.
Het was een TP-Link van 200 piek.
We hebben zo een gebruikt op WAN.
Liep erg lekker! 8 MB/sec hebben we gehaald!
Hij werd alleen vrij heet (kunnen we wat aan doen :)) en af en toe collisions als een gek!
Maar als je zag wat voor draad we buiten de tent hadden liggen vindt ik dat ook niet zo gek.

Maar jah ik wil meer! ik wil een Switch.
Wat zijn precies de prestatie verschillen met een Hub?

Deze heb ik gezien bij Norrod:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Officelink 8 Poorts Switch
Live FSH8R 8x 10/100Mbps Palmsize Switch.

Specificaties:
- Each Port as one individual domain
- Cabling extension 100 meters between each nodes/hub/switch
- Empowering Performance 200Mbps bandwidth
- Full-Duplex Capable
- Compliant with IEEE802.3/802.3u/Nway auto-negotiation standard
- 8 or 16 switching-port,10/100 auto-sensing
- Store-and-Forward switch scheme
- Half / or Full duplex auto-detected
- Cabling bandwidth up to 200Mbps in full-Duplex
- Enormous MAC address and RAM Buffer
- Wire speed filtering/forwarding rate
- Comprehensive LEDs for quick network diagnostics
- Compact and Elegant Stacking able design
ƒ 295.00 (inc. btw!)[/quote]Deze is wel ERG goedkoop voor een Switch.

Verder nog deze gezien in pricewatch: Compex 8 poorts switch 10/100 (PS2208) FL 329,-.

Deze 2 zijn wel leuk:
Sitecom 8 poorts Dual speed switching HUB FL 257,-

Sitecom 8-ports 10/100 Switch FL 387,-

en deze: 1 Office connect dual speed switch 8 poorts FL 559,-

Ik wil er max. 400 voor kwijt zijn.

Graag zou ik wat ervaringen/adviezen horen.
Het is vooral voor op lanparty's (gamen en leechen dus).

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Hij is idd erg goedkoop; maar vergeet niet dat die rommel steeds goedkoper wordt.
Ik weet niet echt veel van netwerken enzo, maar ik denk dat dit ding wel het proberen waard is.

• witchdoc
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:32
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Officelink 8 Poorts Switch
Live FSH8R 8x 10/100Mbps Palmsize Switch.
Specificaties:
- Each Port as one individual domain
- Cabling extension 100 meters between each nodes/hub/switch
- Empowering Performance 200Mbps bandwidth
- Full-Duplex Capable
- Compliant with IEEE802.3/802.3u/Nway auto-negotiation standard
- 8 or 16 switching-port,10/100 auto-sensing[/quote]

die hierboven zijn al standaard aan een switch..
die eerste hieronder ben'k niet zeker meer van, de 2e is weer 'normaal'<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Store-and-Forward switch scheme
- Half / or Full duplex auto-detected
- Cabling bandwidth up to 200Mbps in full-Duplex
- Enormous MAC address and RAM Buffer [/quote]die bandwidth is ook weer zoiets dat elke full duplex switch heeft
enormous.. mmm, neem dat maar met een ,korrel zout, maar je komt er zeker mee toe.. don't worry
die hieronder lijkt ook ook vrij logisch, anders heb je'r niks aan<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>- Wire speed filtering/forwarding rate

- Comprehensive LEDs for quick network diagnostics
- Compact and Elegant Stacking able design
ƒ 295.00 (inc. btw!)[/quote]comprehensive led, ok je hebt du een paar ledjes die flikkeren heb je niet echt nodig maar 't is soms wel eens leuk om te zien wat er nou net gebeurd (ultilysation, collisions, activity, ...
compact en elegant zijn ze allemaal toch :)

prijs is goedkoop, maar niet absurd goedkoop: het hoeft dus echt geen rommel te zijn

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-08 16:12

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

ik zou ook graag wat ervaringen of een site zien van deze hub van norrod, want het is een aardig prijsje, en het hoeft voor mij nou ook geen super kwaliteits switch te zijn, maar wel een switch en geen hub

• killercow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 19:18

killercow

eth0

kijk ff op een 2ehands site of je een compaq switch kunt vinden die zijn RETE snel

www.restart.nl of zo

openkat.nl al gezien?

• Gman
Klopt...die ledjes zijn handig om te zien of je connectie hebt, en/of veel collision.

Die ledjes enzo zitten op elk ding, daar lig ik niet wakker van.

en dat Enormous dat neem ik idd met een korreltje zout :)

FF kijken hoe ik dat ding hier ga krijgen.

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 09 oktober 2000 22:17 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Klopt...die ledjes zijn handig om te zien of je connectie hebt, en/of veel collision.

Die ledjes enzo zitten op elk ding, daar lig ik niet wakker van.

en dat Enormous dat neem ik idd met een korreltje zout :)

FF kijken hoe ik dat ding hier ga krijgen.[/quote]ledjes zitten echt niet op elk toestel hoor
en zelfs al heb je ze er wel opzitten check dan erst of ze wel aan de voorkant zitten!!

• Gman
Ik weet nu het verschil tussen een dure en een goedkope switch!

Het zit 'em in het geheugen.
Meesten hebben 256k...dure 1 mb...en onbetaalbare cisco's 4 mb.

• Gman
en je moet opletten op het volgende:
Store & Forward switching method.

Deze hub is nog interesanter!:
http://www.compex.com.sg/e-product/cgi-bin/prod_view.pl?935676013@939781197@939725693

O.A. Te koop bij
http://www.pcwonders.com/technote.asp?menu=1&txtProductkey=124602

Let op dat je de PS-2208 besteld en NIET de PS-2208a.

• FatalError
  • Laatst online: 08:29
"onbetaalbare cisco's 4 mb"
mijn betaalbare niet-cisco switch heeft lekker 12mb!!:P
ff serieus: Ik had vroeger ook een goedkope 8 poort 10/100 switch en dat ding deed het perfect, ik denk dat je niet zo gauw problemen hebt met dit soort apparatuur.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• Gman
Vertel eens waar gekocht, welk merk, type enzo.

• AVL
  • Laatst online: 25-09-2022

AVL

OHMSS

Ik heb zelf de Sitecom 8-port switch, heel erg tevreden mee. Goed snel en heeft bovendien handige magnetische voetjes. Een aanrader.

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

• FatalError
  • Laatst online: 08:29
Het is een 24-poorts managed 10/100 switch, beetje teveel van het goede denk ik:)
Kostte 850 piek toen. Het is een Cabletron ELS100-24TX.

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

Verwijderd

Ik heb wat minder goede ervaringen met de hele goedkope switches. Ik heb een tijdje gewerkt met een "switch" van rond de f 250,-. Na wat testen ben ik terug gegaan naar de leverancier omdat dit een zgn "switched" hub bleek te zijn. Ik heb toen een switch gekregen van een ander merk. Na een hoop getest en getweak kreeg ik het niet voor elkaar om een beetje acceptabele resultaten te krijgen. Van PC 1 naar PC 2 lukte prima om volledige snelheid. Maar tegelijkertijd van PC 3 naar PC 4 deed de snelheid behoorlijk kelderen. De switch kon niet twee verbindingen naast elkaar op volledige snelheid voor elkaar krijgen.

Ik heb sinds een paar maandjes nu een Asante 4008 switch. Adviesprijs f 499,-. De snelheid van deze switch is stukken beter in vergelijking met de goedkope. Ik kan nu tenminste 8 machine's aansluiten die allemaal op volledige snelheid werken. Bovendien heeft de switch nog een extra uplink port zodat het netwerk makkelijk uit te breiden is.

• Gman
500 is nog neeeeeeeeeeeeeeeet te doen.

Nogmaals: Waar te koop?

Verwijderd

Gisteren nieuwe inkopem gedaan,
Alles van Ovislink,
Een metalen 19inch inbouw mogelijk, FSH8TX,
switch en voor buuren Een Live Switch.
alle met 8 poorten en Uplink,
Heb alleen Probleempje: De kabel is ongeveer Bijna 80m? denk ik naar de buuren.
Ik kan geen Computers zien :((((
Wel als we er een Ovislink 10Mbit hubje Tussen douwen, Dan kan ik de buuren wel zien.
Maar niet direct op de Switch, Heb Switch al meegenomen naar buuren en werkt dan met korte kabel wel !! Hoe kan dit??? Wie weet het??

• Gman
Wat raar! meestal kan je MAX 100 meter UTP trekken.

Heb je wel CAT 5 UTP gebruikt?

• Antonius
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 16:23
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>500 is nog neeeeeeeeeeeeeeeet te doen.

Nogmaals: Waar te koop?[/quote]De Compex 8 poorts switch is te koop bij http://www.perfect-systems.nl/ . Prijs is rond de 325 geloof ik, en de specs zijn helemaal niet verkeerd. Let wel op dat je de PS2208 neemt, niet de PS2208a (dat is een nogal uitgeklede versie, minder goede specs, foeilelijk ook trouwens).

Verwijderd

Heb onlangs de Switch van NoRRoD hier in huis staan ter vervanging van de TP-LINK HUB 8 poort 100 Mbit. In eerste instantie had ik een beetje een raar gevoel bij, want het is inderdaad erg goedkoop voor een switch en eigenlijk heb ik alleen maar ervaring met 3Com en Cisco switches. Moet zeggen dat dat rare gevoel volledig verdwenen is, want de switch loopt als een tiet. Ding is natuurlijk niet te configureren zoals 3Com en Cisco hebben, maar who cares? De Novell 5.1 server gooit sneller dan ooit z'n gegevens voor m'n gevoel over de lijn en heb absoluut geen klagen. Als netwerkkaartjes worden gewoon de standaard 100 mbit kaartjes van Unex (ook van NoRRoD) gebruikt. Precies aantal wat gegevens betreft heb ik nog niet, maar wat betreft de switch van NoRRoD. KOPEN DAT DING!!

Greets,
Hendry

Verwijderd

Ja cat 5 UTP, draka Lan kabel, maar er zit geen extra beschermingsmantel vanbinnen omheen, Kan het storing zijn? Van buiten?
Of is het dat de afstand van de kabel net geen 100mbit trekt? of fullduplex, op die afstand. ? ik snap er niets van, ga nog hier en daar eens vragen.

Verwijderd

Ben het met hendry mee eens, Die ovislink goedkopen sitches werken goed ! hehe kan bij leverancier van norrod kopen.

• Gman
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>De Compex 8 poorts switch is te koop bij http://www.perfect-systems.nl/ . Prijs is rond de 325 geloof ik, en de specs zijn helemaal niet verkeerd. Let wel op dat je de PS2208 neemt, niet de PS2208a (dat is een nogal uitgeklede versie, minder goede specs, foeilelijk ook trouwens).[/quote]Ik heb ook al een erg positief mailtje gekregen over dit ding.

Dit kan 'm wel eens gaan worden.

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Wij gebruiken al een tijdje twee hele goedkope 10/100 Mbit switches van Target. Hfl. 225,- per stuk, via www.ddn.nl (staan niet in prijslijst). Werken perfect.

P.S.
Ze hebben stapels stoere leds...

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Robert
  • Laatst online: 21-08 22:04

Robert

You have your answer..

bij eystein staat een target 8 ports switching hub:

Omschrijving: Target 8 poorts 10/100mbps switching hub. IEEE 802.3 100BaseTx standaard. 8 x Utp poorten. Mogenlijkheid om 10 en 100 mbps door elkaar te gebruiken. Automatische poort fout detectie om het netwerk te beschermen. Led indicatie voor het meten van de netwerkbelasting.

Is dit nou hetzelfde als een switch ?

Just 'cause I'm paranoid doesn't mean they're not after me | The only operating system that does what you want: LFS

• witchdoc
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 15:05 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Ik heb ook al een erg positief mailtje gekregen over dit ding.

Dit kan 'm wel eens gaan worden.[/quote]TP70: check www.bluebox.be ook ff
niet meteen de goekoopste, maar'k denk wel dat ik je de beste korting kan bezorgen :) (vaak 30%)

levering in benelux is eigenlijk 10 EUR, maar da's ook geen probleem ;)

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Een switching hub is geen switch maar een hub. Er zit alleen een switch tussen het 10mbit en 100mbit segment (wat noodzakelijk is om ze te kunnen combineren), hiermee heb je dus niet de voordelen van een 'echte' switch.

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-07 21:02
TOcoOL32 Het ding wat jij omschrijft is gewoon een HUB hij switched alleen maar tussen 10 en 100 MB.

Even nog wat misverstanden wegwerken.
1 Een Switch kan nooit een Ledje voor collisions hebben. Deze kunnen namelijk niet voorkomen op een echte switch!
2 Ook Ledjes voor de Netwerkbelasting zal je nooit op een switch tegenkomen.(Dit laatste punt zal vast nog wel wat reacties opleveren)

• Gman
Da's wel tof van je!

Zoek eens een leuke uit daaro, d'r staan nogal veel verschillende switches op :?

• TriLithium

TriLithium

TAMW: over welke heb je het nu, die van target of die compex, want die van compes lijkt mij wel een echte omdat er wordt geschreven "With all the eight ports
built on independent switching segments, each having full duplex capability", lijkt mij toch aardig switch??.
Helaas heb ik nog niet echt goeie specs gezien van die target.. iemand een adresje???

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 21:45 schreef TAMW het volgende:
2 Ook Ledjes voor de Netwerkbelasting zal je nooit op een switch tegenkomen.(Dit laatste punt zal vast nog wel wat reacties opleveren)[/quote]Ik zal maar even happen dan :) Waarom zou je de netwerkbelasting op een switch niet kunnen meten? De backplane van een switch heeft namelijk maar een beperkte capaciteit. (korte uitleg: de backplane is het 'interne netwerkje' van de switch). Ben toevallig vandaag net bezig geweest met een switch die z'n gebruikte bandbreedte kan weergeven: hier.

• Gman
Is er trouwens ruimte voor een xtra fan (algemeen gesproken)?

Ik heb begrepen dat bij volledige belasting het ding nogal heet kan worden, en dat komt de prestaties niet bepaald ten goede.

Verwijderd

in alle switches en goede hubs die ik gezien heb zitten als fans....

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

De Targetswitch van www.eynstein.nl dat tOcoOl32 noemt lijkt hetzelfde te zijn als die ik bij www.ddn.nl gekocht heb. Dit is een store en forward switch, geen put-through. Iets trager dus, maar wel een echte switch. Hij heeft per poort twee leds. Deze geven aan: 10 of 100Mb, full of halfduplex en collisions. Afmetingen: als een goedkoop hubje, hij heeft dan ook geen ventilator (is ook niet nodig).

• Gman
De TP-Link 8 poorts 100 mbit hub die wij op wan hadden, had ook een fannetje, maar het ding werd alsnog vet warm.

Maar een switch wordt als het goed is zowiezo niet/minder warm.

• Milmoor
  • Nu online

Milmoor

Footsteps and pictures.

Als men belangstelling heeft kan ik de handleiding van die Targetswitch wel scannen. De belangrijkste gegevens staan echter al in mijn vorige bericht. De snelheid van de backplane is helaas nergens genoemd. Hij ondersteund meerdere mac-adressen per poort, dus je kan meerdere switches/hubs koppelen.

• Antonius
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>TP70 aka Georgio:
(over de Compex PS2208/PS2208A)
Ik heb ook al een erg positief mailtje gekregen over dit ding. Dit kan 'm wel eens gaan worden.[/quote]Ik heb er zelf vorige week zo een besteld bij perfect-systems maar kreeg een PS2208A thuis :-(. Die heb ik terug gestuurd, ze nemen contact op met de leverancier. Ben benieuwd, hoop dat het niet te lang gaat duren...

• Gman
Heel erg bedankt...ik wou 'm vanmiddag bestellen, maar ik denk dat ik even telefonish bestel.

• Gman
Het wordt waarschijnlijk toch deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.matrox.com/netgifs/products/medswitch82.gif

http://www.matrox.com/netweb/archive/switch82.htm

2 MB Buffer...Kwijl!

edit:
Waar te krijgen weet ik niet, ik koop 'm 2e hands, maar diegene heeft een automatiseringsbedrijf, dus daar kan je 'm misschien wel kopen

• picobyte
  • Laatst online: 14-05-2025

picobyte

MhIHIHI!

Met de PS2208 Kom je nooit in de problemen omdat hij een 1.6Gb backplane heeft!!
Iedere poort kan dus full duplex met iedere andere poort praten zonder bandbreedte van anderen weg te snoepen :)
Issuh een hele goede switch :)

Powered bij meergranenbrood.

• Antonius
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>PS2208 Issuh een hele goede switch :)[/quote]Yep, maar waar wordt ie in nl nog verkocht? Perfect systems had hem op de website staan maar kan alleen nog de PS2208a leveren, die is ook niet slecht, maar ik had liever de PS2208 gehad.

• ijdod
  • Laatst online: 20-08 17:52
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Even nog wat misverstanden wegwerken.
1 Een Switch kan nooit een Ledje voor collisions hebben. Deze kunnen namelijk niet voorkomen op een echte switch!
2 Ook Ledjes voor de Netwerkbelasting zal je nooit op een switch tegenkomen.(Dit laatste punt zal vast nog wel wat reacties opleveren)[/quote]Over misverstanden gesproken:
1. Onzin. Per segment (poort) zullen bij half duplex collisions voorkomen. Ledjes om dit zichtbaar te maken zijn niet ongebruikelijk.
2. Onzin. Zowel het verkeer over de poorten als over de backplane zijn meetbaar. Hoewel het aangeven hiervan via leds niet zo gebruikelijk is, komt het wel eens voor (Cisco 1900 bijvoorbeeld)

TP70:Ik heb ervaring met de kleinere variant van die Matrox switch. Was er niet echt over te spreken.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Gman
Tsjah maar die PS2208 is niet nergens te koop.

Ik denk dat ik 'm een week later drop bij een LAN party van een vriend van me.

Mocht ie ruk zijn dan verkoop ik 'm weer.

• Gman
Ik heb 'm nu.

Als ik nou ook nog wist dat 10-BaseT 10 mbit is zat ik nu niet met een 10 mbit switch met 2 10/100 mbit poorten waar ik 350,- voor neergeteld heb :(

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 20 oktober 2000 23:21 schreef TP70 aka Georgio het volgende:
Als ik nou ook nog wist dat 10-BaseT 10 mbit is zat ik nu niet met een 10 mbit switch met 2 10/100 mbit poorten waar ik 350,- voor neergeteld heb :([/quote]Sorry hoor, maar: HAHAHAHAHA
"U bent genaaid"

Om even terug te komen op je oorspronklijke vraag...

8-poorts:
Compex PS2208.

- 8-port 10/100Mbps (full/half duplex)
- 1.6 Gbps backplane
- 1 MByte buffer
- 16K MAC address
- Store & forward
- Prijs: rond de 400 piek

Afbeeldingslocatie: http://www.compex.com.sg/ecos_images/images/ps2208.jpg

16-poorts:
Compex SXP2216A.

- 16-port 10/100Mbps (full/half duplex)
- 3.2 Gbps backplane
- 8 MByte buffer
- 12K MAC address
- Store & forward
- 19" rackmountable
- Prijs: heb 'm voor 800 piek

Afbeeldingslocatie: http://www.compex.com.sg/ecos_images/images/sxp2216a.jpg

• Gman
Jah idd...ik voel me echt hard genaaid.

Het lijkt me een prima ding, maar ik moet ECHT 100 MBIT FULL DUPLEX hebben, en ik heb gewoon 2 of 3 keer teveel betaald voor dit ding.

Heel leuk die compex maar er waren al 2 mensen die de 2280a versie kregen en niet de 2280.
D'r zit nogal een verschil in.

Wat kan ik voor dit geintje vragen?

:'(

Verwijderd

5 poorts 10/100mbit's HUb van Sitecom bij de vobis voor 119 gulden.
vond ik geen geld! met uplink poort.

• Gman
Check dit uit!

http://www.gy.com/company/matron_nwad.htm

Deze is het dus<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>SHARK SWITCH 8/2 8 10BT 2100BTX SA $447.62 SDF2E8[/quote]Nieuwprijs: $447.62 = 447,62 * 2,60 = Fl. 1163,=

• Poltergeist
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-08 22:36
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 21:31 schreef tOcoOl32 het volgende:

Omschrijving: Target 8 poorts 10/100mbps switching hub. IEEE 802.3 100BaseTx standaard. 8 x Utp poorten. Mogenlijkheid om 10 en 100 mbps door elkaar te gebruiken. Automatische poort fout detectie om het netwerk te beschermen. Led indicatie voor het meten van de netwerkbelasting.

Is dit nou hetzelfde als een switch ?[/quote]Nee. Een switching hub is een hub die kan schakelen tussen 10 en 100 Mbit. Een switch is een apparaat die bijhoudt aan welke poort welke computer hangt, en berichten voor die computer alleen naar die computer stuurt. Dit in tegenstelling tot een hub, die het bericht altijd overal naar toe stuurt.

• Daneel
  • Laatst online: 20-02-2025
Ok.
Een goedkope switch: 208 piek voor een 8-poorts 10/100 switch met 2 mb buffer!!
http://210.65.182.77/Products/FD821ds.htm
te koop (en gekocht bij) www.dvc-computers.nl
Kijk onder aanbiedingen.
Deze heb ik dus gekocht en qua performance is ie prima. Voor dezelfde prijs kun je hooguit een (ook erg) goedkope hub kopen.

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
dat is dus geen switch, maar een switching hub

daarmee bedoelen ze dat het switch tussen 10 of 100MB

en dus geen echte switch is

3kwp pvoutput

• d33n
  • Laatst online: 28-07 08:15
ik heb een 8-poorts repotec switching hub, prijs weet ik niet zo.

www.repotec.com

• Daneel
euh Morph als jij een hub weet te vinden die en 10 & 100 mbit aansluitingen kris-kras door elkaar kan laten werken (met elkaar) en full duplex en store-and-forward gebruikt en een MAC-address tabel erop na houd om elk pakketje naar de juist geadresseerde te sturen ben je een grote. Volgens mij spreken we over een switch als die aan de eerder genoemde voorwaarden voldoet.

• Gman
Dat is idd een dikke Switch.

Shit 208,- is echt nix, kan haast niet voor dat geld.
Alleen 100 mbit zou wel kunnen, maar 10/100?

Die switch modules zijn echt rete duur(beetje kost 2 a 300,-), en hier zitten er 2 in (voor 10 en 100 mbit).

En waar zitten die gasten?
Beetje boel vaag adres.

• The-Force
  • Laatst online: 01-08 14:17

The-Force

Mashup MasterKing

Is dit nix?

8-LinkPro 8 port 10/100Mbps Nway SOHOSwitch

Is volgens mij volledige switch en geen switched hub. Kost Fl. 275,- bij MR-AT

Afbeeldingslocatie: http://www.linkpro.com.tw/sh-9008T.JPG

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• Daneel
Dit is ook geen hub maar een volwaardige switch. Doordat die Svec meer geheugen heeft is hij volgens mij ook sneller dan die Compex die ik van Perfect-Systems kreeg toegestuurd.

Die Svec heb ik opgehaald bij DVC-Coomputers in Purmerend. En 208 piek is idd geen geld voor deze switch.

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

In de eerste regel van die SVec specificatie staat toch echt dat het een Fast Ethernet Switching Hub is. Dus geen volwaardige switch volgens mij.

• Antonius
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>The-Force:
8-LinkPro 8 port 10/100Mbps Nway SOHOSwitch [/quote]Dat is precies degene die ik nu net een paar weekjes in huis heb. Wordt ook nauwelijks warm (ik geloof dat ie 5 watt verbruikt of zo), staat dus zonder problemen 24/24 aan. Printservertje hangt eraan met een oude 10 mbit kaart, de rest draait op 100mbit. En prachtig compact :-) Ben er erg tevreden mee.

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Antonius
Waar hebbie'm gekocht en wat heb je ervoor betaald?

Verwijderd

Heb hier ook een sitecom 8 poorts hubbie staan en dat werkt absoluut naar volle tevredenheid...
Was ook niet duur, heb hem ongeveer driekwart jaar geleden gekocht voor ongeveer 225 gulden [nieuw.

• Antonius
(over Linkpro 8 poorts 10/100 switch) <BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Waar hebbie'm gekocht en wat heb je ervoor betaald?[/quote]Ik heb hem bij mr. at besteld. Een tijdje terug vond ik een kleine advertentie op een of andere advertentie site voor een dual speed hub. Beetje heen en weer gemeeld, bleek van mr at te zijn, ik kende het niet. Ze hadden behalve de hub ook deze switch van Linkpro. Ik heb 290 betaald, inclusief rembourskosten. Als je wilt kan ik de specs trouwens wel even opzoeken in het boekje wat erbij zat, op de linkpro website staat het geloof ik niet zo heel gedetailleerd.

Verwijderd

hoe kan dit?

ik ben bezig met het opzetten van een nieuw netwerk en heb een offerte liggen voor een switch voor +- 2500,- (HP)

is dit verglijkbaar materiaal ?

• TriLithium

TriLithium

weet iemand toevallig ook of mr. at ook op de hcc gaat staan???

• Antonius
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>dredge :
hoe kan dit?

ik ben bezig met het opzetten van een nieuw netwerk en heb een offerte liggen voor een switch voor +- 2500,- (HP)

is dit verglijkbaar materiaal ?[/quote]Geen idee. Ander aantal poorten? Misschien managed switch? 1 gbps uplink poort(en)? Grotere mac adres table? Groter buffer geheugen? HP is wel een stuk duurder, is natuurlijk een bekende merknaam met een goede reputatie, maar of de apparaten technisch vergelijkbaar zijn, dat kan ik niet beoordelen.

Geen idee of mijn kleine switch ook in een groot bedrijfsnetwerk goed functioneert bijvoorbeeld, maar thuis doet ie het best, en met een prijs die niet ver boven een low-budget dual speed hub ligt, ben ik er happy mee.

• Tjark
  • Laatst online: 21-08 09:50

Tjark

DON'T PANIC

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 21:31 schreef tOcoOl32 het volgende:
[...] Is dit nou hetzelfde als een switch ?[/quote]Nope. Een switching hub wil zeggen dat het een hub is die 10 en 100Mb kaartjes kan bedienen en dat er tussen het 10mb en het 100Mb segment een switch zit. Alle 10mb kaartjes zitten op 1 segment en alle 100Mb kaartjes op een 1 segment. Heb je er alleen kaartjes van 1 soort aan hangen (dus _of_ 10 _of_ 100) dan werkt dat ding eigenlijk gewoon als een hub.

Nu tegenwoordig de switches goedkoper zijn geworden is het slimmer om toch iets meer uit te geven voor een "echte" switch, tenminste als je het echt gebruikt en nodig hebt. Ik heb 2pc en een server op een 5 poorts switching hub zitten en het komt weinig voor dat ik die vol belast (ik ga dus geen geld uitgeven voor iets wat ik niet nodig heb). Voor een LAN party is het wel handig om een switch te hebben: hebben mensen geen last van elkaar.

*insert signature here

• Gman
Ik kijk wel rond op de HCC.

Ik moet een fatsoenlijke 100 mbit Switch hebben.

Geen hub...dat zowiezo niet.

Zeker niet omdat switches zo goedkoop zijn tegenwoordig.

• Carnifex
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Ik snap nu WEL het verschil tussen een SWITCH en een switching HUB, maar er is NIET echt duidelijk geworden wat het geheugen dat er in zin voorn invloed heeft op de prestaties. Ongetwijfeld zal het sneller gaan met meer geheugen, maar waar wordt het nou precies voor gebruikt en welke impact heeft het. (het is natuurlijk ook nog mogelijk dat dat geheugen alleen bij een uplink oid wordt gebruikt...)

Carnifex

• The-Force

The-Force

Mashup MasterKing

Kreeg net een mailtje van de gasten van Mr-At

Ze staan op de HCC en het standnummer is 12F032-12F036.
Die Link Pro Switch kost nu bij hun Fl. 275,- en op de HCC Fl. 249,-

Die ga ik dus op zeker halen
:) ;) :)

• TriLithium

TriLithium

zeker lekker voor 249,- ziet er goed uit die link pro, moet maar op op m'n buro komen te staan heb ik zo het id

• Gman
* Gman aka Georgio denk dat ie vrijdag er nog wel zal liggen :):):):):)

Ben benieuwd naar de prestaties.
Tis voor lan party's only.

Owjah heeft de eigenaar van die switch wat cijfers?

Max gehaalde up/down load?

Ik denk dat hier maar 1 mb geheugen in zit.

• Gman
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Geplaatst door Antonius - zondag 05 november 2000 22:02

--------------------------------------------------------------------------------
(over Linkpro 8 poorts 10/100 switch)
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Waar hebbie'm gekocht en wat heb je ervoor betaald?

Ik heb hem bij mr. at besteld. Een tijdje terug vond ik een kleine advertentie op een of andere advertentie site voor een dual speed hub. Beetje heen en weer gemeeld, bleek van mr at te zijn, ik kende het niet. Ze hadden behalve de hub ook deze switch van Linkpro. Ik heb 290 betaald, inclusief rembourskosten. Als je wilt kan ik de specs trouwens wel even opzoeken in het boekje wat erbij zat, op de linkpro website staat het geloof ik niet zo heel gedetailleerd.[/quote]Jah pleeees!

Wat is de interne bandtbreedte en het geheugen?

Ik wil je wel icq'en maar je nummer of mail adres staat nergens.

check dit uit:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het beursnetwerk: 3.000 meter kabel!
03-11-2000 - door de HCC Dagen redactie

Het netwerk tijdens de HCC Dagen is mogelijk gemaakt door de medewerking van verschillende bedrijven en vele vrijwillige experts. Hobbynet en de Stichting WAN zorgen onder andere voor de bekabeling (ruim 3 kilometer!) en de verschillende IP-adressen, Mr-at zorgt voor alle switches.[/quote]Mr.At is weer flink bezig.
Ook Cool dat de WAN crew er is :)

• Antonius
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Owjah heeft de eigenaar van die switch wat cijfers?

Max gehaalde up/down load?

Jah pleeees!
Wat is de interne bandtbreedte en het geheugen?

Ik wil je wel icq'en maar je nummer of mail adres staat nergens.[/quote]Yep, ICQ heb ik niet en mail adres ben ik ook niet heel scheutig mee, sorry maar ik heb een bloedhekel aan spam enzo.

Affijn, de specs dus. Uit het boekje wat er bij zat (nb: er is ook een 5-poorts variant met specs die grotendeels overeen komen, vandaar soms twee cijfers):
  • <li> SH9005K (5 poorts) en SH9008V (die heb ik dus, de 8 poorts) <li> 5/8-port Nway switch <li> Complies with IEEE802.3 Ethernet and IEEE802.3u Fast Ethernet standard <li> 1.0/1.6 Gbps switching fabric - provides wire-speed performance on all ports <li> Features store-and-forward mode with wire-speed filtering and forwarding rates <li> 10/100 Auto negotiation and auto-sensing on all UTP ports <li> Full/half duplex capability on every TX ports, total bandwidth is up to 200Mbps/port <li> Automatic source adres learning and aging <li> Support up to 1024 MAC adres table <li> Support 1MB memory buffers <li> IEEE802.3x compliant full-duplex flow control <li> Runt and CRC filtering eliminates erroneous packets to optimize the network bandwidth <li> Support to handle up to 1536 bytes packet <li> LED indicators for simple diagnostics and management <li> Provide an extra port for MDI and MDI-X mode changing <li> External power supply <li> Plug and play
Twee ledjes voor resp. Power en Buffer Status, verder per poort 3 LEDs: 10/100mbps speed, Link/Rx, Half/full duplex.
Gewicht 550g, afmetingen 170x105x30mm (erg klein), voedingsspanning 12-18V (adaptertje zit erbij natuurlijk), max 5 watt. Er zit geen fan in, is ook niet nodig want het dingetje wordt nauwelijks warm.

Max gehaalde up/download heb ik geen heel zinnige cijfers over, het netwerk is nu sneller dan de rest van de hardware en is niet langer de beperkende factor. De rest van de hardware is nu aan een upgrade toe. De boel gaat beduidend vlotter dan het oude coax netwerkje, dat wel.

Snelste PC in het huisnetwerk is een P2/350, de rest is 486's: een hele oude kale doet met een oud realtek 10mbit combo ISA-kaartje dienst als printserver (Freesco vanaf floppy, geen harddisk, ventilator van de voeding terug naar 5 volt dus fluisterstil), mijn eigen ouwe trouwe 486DX2/66 draait nog vrijwel dagelijks als W95 client voor tekstverwerking e.d. en ik heb een 486DX2 SCSI systeem als fileserver met Linux/Samba.

Afgezien van de printserver hebben alle PC's een Intel 10/100 netwerkkaart, die draaien nu allemaal autosensing 100mbit en full duplex. De snelste harde schijf is die van de P2, maar de rest is zoveel trager dat ik dus met files overgooien nooit meer dan 2MB per seconde haal, dat ligt deels aan de trage schijven en deels aan het smb-protocol (is niet de meest efficiente manier om een file over een netwerk te gooien, wel lekker makkelijk in Windows). Wel een stuk beter dan de 500k/s van vroeger, maar nu is de fileserver aan de beurt voor upgrade naar een oude P166 of zo, en dan een moderne 7200 rpm HD erin. Budget is echter voorlopig weer even op, maar het netwerk doet het nu tenminste altijd.

Ik kan me voorstellen dat jullie het misschien overkill vinden om met deze hardware een 8 poorts 100mbit switch neer te zetten, maar het gehannes met de coax kabel kwam me zo enorm de strot uit. Ik wilde dus naar UTP, en had daarbij de keus om ofwel nu alles zo goedkoop mogelijk te doen en over een half jaar weer aan een upgrade toe te zijn of direct een goed en betrouwbaar 100 mbit netwerkje op te zetten. Aanvankelijk wilde ik dus voor een budget 10mbit hubje gaan, maar toen ik zag dat je tegenwoordig voor nauwelijks meer dan de prijs van een dual speed hub al een leuke switch hebt, heb ik besloten die maar neer te zetten, voorlopig geen gezeik meer met netwerk hardware :-)

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

Mijn targetswitchgaat tussen comp 1 & 2 en tussen 3 & 4 op volle snelheid.... !!!!

naast elkaar.... gewoon een switch dus

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• GraasGast
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-08 13:06

GraasGast

Analogue Heaven

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Gisteren nieuwe inkopem gedaan,
Alles van Ovislink,
Een metalen 19inch inbouw mogelijk, FSH8TX,
switch en voor buuren Een Live Switch.
alle met 8 poorten en Uplink,
Heb alleen Probleempje: De kabel is ongeveer Bijna 80m? denk ik naar de buuren.
Ik kan geen Computers zien (((
Wel als we er een Ovislink 10Mbit hubje Tussen douwen, Dan kan ik de buuren wel zien.
Maar niet direct op de Switch, Heb Switch al meegenomen naar buuren en werkt dan met korte kabel wel !! Hoe kan dit??? Wie weet het??[/quote]en als je nou 2 switches pakt, een bij jou, een bij de buren, comps eraan en dan die 80m kabel aan de uplinks hangt?

• Gman
En als je nou een Cross Wire cable gebruikt!??

Owjah is 80 meter niet verschrikkelijk overdreven naar de buren?

Of woon je alleenstaand? :)

Antonius: Bedankt nog voor de info, ziet er goed uit.

• -=Confuzer=-
  • Laatst online: 08-08-2024

-=Confuzer=-

My judgement rulez

What does 'switching hub' mean?
A switching hub is a transparent multi-port bridge that "switches" traffic. Such a hub has low latency port delay and easily handles several conversations simultaneously. It supports near-wire-speed for packet filtering and forwarding processes and separates network groups to reduce traffic.

Hij is dus connection oriented... het is niet precies een switch hij kan bv per port geen snelheid opgeven maar heeft 1 backplane...

Target = goed koop dus

The fact that a believer is happier than a sceptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one.The happiness of credulity is a cheap and dangerous quality.-Quis custodiet ipsos custodes Diadem?Ik ook met zonnebril

• Gman
http://www.dlink.com/products/switches/dss8plus

Kijk je wat ie moet opbrengen.
99 dollar + verz. kosten.

Ut kost idd allemaal niet veel meer tegenwoordig!

En ik heb goede ervaringen met D-Link.

• Judaz
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

zit je alleen wel weer met een 110V apparaat. :(
Maar misschien is die ook wel ergens in NL te krijgen.

• Gman
Shit jah...stom dat ik er niet aan gedacht heb.

Ik heb het stekkertje nog gezien!

• Gman
En?

Hebben jullie de Linkpro switch in huis?

Ikke iig wel.

Helaas te druk om te testen.

Verwijderd

(over Linkpro 8 poorts 10/100 switch)
Vandaag gekocht op HCC bij mr at voor F249
(en tevens wat kabeltjes)
Cross kabel weg gehaald en vervangen door patchkabel (100 Mbit). Tevens m'n oude coax mbv een repeater ook aangesloten (10 Mbit dus :))
Wat testje gedaan, oa 150Mb verplaatst via coax en 100Mb utp: gewoon 3 minuutjes *D).
Mooi klein kastje, wordt niet heet.Inderdaad 5 watt.
Echt een aanrader.

• RemcoX
  • Laatst online: 14-02 20:05
Bij de Mycom hebben ze ook goeiekope HUB's. Van het merk Wit welteverstaan;) Het is dat wel geen switch, maar voor een klein netwerkje... 8 port UTP + sep. cascade + BNC, 10MBIT, voor 55.-... 't is maar net wat je er mee wilt...

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-08 09:43
Ik heb ook die Linkpro 8ports switch gekocht bij mr. AT

alleen, op de plaatjes op internet en in de handleiding zie ik een bufferledje. Die zit niet bij mij op m'n switch :( opengemaakt, en zit wel een ledje aan de binnenkant, maar stickertje aan de voorkant heeft dus geen doorzichtig stukje op die plek. Lampje lichte ook niet op bij stekker erin doen. Weet dus nog niet of het ledje wat erzit het doet.

Hebben anderen hetzelfde?? geen bufferledje, of hebben jullie er juist wel eentje. Ik wil ze hierover opbellen om te vragen hoe het zit.

3kwp pvoutput

Verwijderd

ben ook even gaan kijken bij HCC voor een switch... wel paar leuke dingen gezien, maar ook veel bagger (naar mijn inziens)
ben ook ff naar die linkpro gaan kijken.... maar nou kon ik voor 5 tientjes meer een 3com 8 poorts switch bestellen, en heb dat dus maar gedaan, aangezien ik ook een 3com hubje heb, kan ik ze mooi op elkaar stapelen :)
ik blijf erbij dat je wel een hub/switch moet kopen van een beetje merk... hoeft niet meteen 3com/cisco/etc.. te zijn, maar van een bedrijf die wel info online heeft enzo, geeft je toch wat meer zekerheid, en een forum als dit is daar ook uitermate geschikt voor! suc6

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

wat is het (site) adres van die mr AT
Zit er namelijk ook over te denken om die te kopen

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• chaser
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09-08 22:39

chaser

gevonden!

I don't say we all ought to misbehave, but we ought to look as if we could.

• Gman
Ik heb ook geen bufferledje.

Ze hebben wel flink bezuinigt op de handlIJding.

Het is voor 3 switches dezelfde nl :)
de 5 en 8 poorts versie, en nog 1'tje geloof ik.

Verwijderd

dat met die handleiding is bij de meeste merken zo, ik heb net 2 dagen m'n 3com switch en die handleiding is zowel voor de 4, 8 als 16 poorts versie. erg dik is dat boekje ook niet, maar wel met cd'tje! jaja, staat wat gebrabbel over netwerken in |:(
bevalt tot nu toe prima

Verwijderd

Op woensdag 11 oktober 2000 08:07 schreef posie het volgende:
Ja cat 5 UTP, draka Lan kabel, maar er zit geen extra beschermingsmantel vanbinnen omheen, Kan het storing zijn? Van buiten?
Of is het dat de afstand van de kabel net geen 100mbit trekt? of fullduplex, op die afstand. ? ik snap er niets van, ga nog hier en daar eens vragen.
Ik heb dat probleem ook wel eens gehad toen ik zo'n 250 meter moest overbruggen. Het ging prima met een 10Mbit hubje ertussen, maar met een 100Mbit switch ging het mis. Wat bleek nou, de kabel was niet goed gemaakt |:(

Eventjes nieuwe eindjes eraan gecrimped en voila, werkte weer als een droom. Dus check ff of de kleurtjes in de juiste volgorde zitten. (wit-oranje, oranje, wit-groen, blauw, wit-blauw, groen, wit-bruin, bruin)

En als dat al goed is kan STP (Shielded Twisted Pair) mischien een uitkomst zijn ipv UTP (UNshielded TP)
Pagina: 1