Ik neem aan dat je het nu voor een jaar krijgt, want de contractduur is 1 jaar. Volgend jaar zullen ze dan opnieuw controleren of je nog student hebt. Je dient namelijk een kopie van je collegekaart te overhandigen.d-one schreef op 03 april 2003 @ 15:08:
hmm..wat gebeurt er als je volgend jaar geen student meer bent?
Een gemiddelde studie duurt vanaf het begin nominaal 4 tot 5 jaar. Als je nu halverwege je opleiding bent dan kan het uiteindelijk duur uitkomen omdat je nog die aansluitkosten en modem moet aanschaffen. Dus daar ik wel ff naar kijken voordat je het neemteborn schreef op 03 april 2003 @ 15:27:
[...]
Ik neem aan dat je het nu voor een jaar krijgt, want de contractduur is 1 jaar. Volgend jaar zullen ze dan opnieuw controleren of je nog student hebt. Je dient namelijk een kopie van je collegekaart te overhandigen.
Het modem moet je toch aanschaffen, tenzij dit de laatste keer in je leven is dat je ADSL gebruikt.d-one schreef op 03 April 2003 @ 16:49:
Een gemiddelde studie duurt vanaf het begin nominaal 4 tot 5 jaar. Als je nu halverwege je opleiding bent dan kan het uiteindelijk duur uitkomen omdat je nog die aansluitkosten en modem moet aanschaffen. Dus daar ik wel ff naar kijken voordat je het neemt
En als je in een studentenhuis woont kun je het abo op naam van een andere student zetten als jij gaat verhuizen.
Je kunt ook gewoon je bestaande modem gebruik als je overstapt. En ik neem aan dat je een eventueel nieuw modem wat je bij hun koopt later ook gewoon weer bij andere providers kunt gebruiken. Je betaald alleen wel weer veel aansluitkosten (hier nu niet, maar straks als je weer terug/over wilt wel). En je zit natuurlijk bij het overschakelen een maand of meer zonder internet.d-one schreef op 03 April 2003 @ 16:49:Een gemiddelde studie duurt vanaf het begin nominaal 4 tot 5 jaar. Als je nu halverwege je opleiding bent dan kan het uiteindelijk duur uitkomen omdat je nog die aansluitkosten en modem moet aanschaffen. Dus daar ik wel ff naar kijken voordat je het neemt
Geloof je het zelf? BBned betaald 15.36 euro (ex BTW) voor een telefoonlijn aan KPN. Dan zouden ze nog 1.72 euro per maand overhouden voor de hele rest van de infrastructuur bij elkaar.Anoniem: 73900 schreef op 03 April 2003 @ 12:38:
256/64 : € 20
512/64 : € 25
1024 / 256 : € 30
1536/256 : € 35
1024/1024 : € 40
8 Mbit/ 512 kbit : € 60
Maargoed..diegene zij ook dat de prijzen nog niet exact duidelijk waren. die kennis vertelde me dat ie gehoord had dat de prijzen komende maandag zeker zijn.
Deze provider bied aan via BBNED en Versatel.
en wanneer je wijkcentrale niet beschikbaar zou zijn, hebben ze maar 50 klanten nodig om de centrale om te kunnen laten bouwen.
Hmmz.. dit is interessant...
Ik zie net dat het GLU deel neemt... Binnekort even 8Mbit aan vragen, maar eerst even me ouders overhalen
[ Voor 16% gewijzigd door koos.d op 03-04-2003 22:16 ]
Anoniem: 81996
Ik heb nu (nog) chello... icm priority telecom.
Wat raden jullie aan?
Een 1024/512 abbo of chello?
En zijn de totale kosten dan 55 euro pm ? of moet ik nog meer betalen?
En.. kan het uberhaupt wel als je priority telecom hebt? We hebben wel 2 lijnen.
Wat raden jullie aan?
Een 1024/512 abbo of chello?
En zijn de totale kosten dan 55 euro pm ? of moet ik nog meer betalen?
En.. kan het uberhaupt wel als je priority telecom hebt? We hebben wel 2 lijnen.
Nee.Anoniem: 81996 schreef op 04 april 2003 @ 14:03:
Toch nog een kickje,
kun je adsl nemen icm priority telecom?
hehe lijkt me idd zeer onwaarschijnlijk.jochemd schreef op 03 April 2003 @ 21:13:
[...]
Geloof je het zelf? BBned betaald 15.36 euro (ex BTW) voor een telefoonlijn aan KPN. Dan zouden ze nog 1.72 euro per maand overhouden voor de hele rest van de infrastructuur bij elkaar.
Wat ik me eigenlijk afvraag. Ik lees over snelheden van 8mbit/1mbit. Maar is het niet zo dat de upload van adsl maar maximaal 756 kbit is?
Over wat de standaard precies zegt bestaat enige discussie, en ik ben te lui om hem hier uit de bibliotheek te trekken (een universiteit heeft voordelen) en op te gaan zoeken wat het is. 768 kbps en 780 kbps zijn veel gehoorde getallen, maar aangezien er mensen zijn die sneller halen ga ik er van uit dat het inderdaad 1024 is.MDVej schreef op 06 April 2003 @ 16:43:
Wat ik me eigenlijk afvraag. Ik lees over snelheden van 8mbit/1mbit. Maar is het niet zo dat de upload van adsl maar maximaal 756 kbit is?
Daarbij de kanttekening dat je meer nog dan bij de download afhankelijk bent van de kwaliteit en lengte van de verbinding om die laatste paar honderd kilobit te halen.
ADSL kan 'zeker' tot 768kbit upload, maar als er totaal geen cap geinstalleerd is, kan dit oplopen tot max +/- 1 mbit.MDVej schreef op 06 April 2003 @ 16:43:
[...]
hehe lijkt me idd zeer onwaarschijnlijk.
Anoniem: 73900
mag ik reageren zonder meteen aangevallen te worden?
even voor de duidelijkheid..vanaf nu reageer ik als persoon zelf, niet als een medewerker..
dit was trouwens de hele tijd al mijn bedoeling..jammer dat het misplaatst werd.
ADSL gaat in principe tot 512 kb/s ( de waarde die de meeste providers hanteren)
HDSL gaat echter tot 40 Mbit/s down en up.
HDSL is een nieuwe techniek die in nederland nog totaal onbekend is, en nu ook nog niet word aangeboden.
HDSL staat voor : High bit-rate Digital Subscriber Line
even voor de duidelijkheid..vanaf nu reageer ik als persoon zelf, niet als een medewerker..
dit was trouwens de hele tijd al mijn bedoeling..jammer dat het misplaatst werd.
ADSL gaat in principe tot 512 kb/s ( de waarde die de meeste providers hanteren)
HDSL gaat echter tot 40 Mbit/s down en up.
HDSL is een nieuwe techniek die in nederland nog totaal onbekend is, en nu ook nog niet word aangeboden.
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 73900 op 07-04-2003 18:23 ]
HDSL is al lang bekend hoor. 't wordt alleen niet gebruikt in Nederland.Anoniem: 73900 schreef op 07 April 2003 @ 18:12:
Waarom niet
Omdat het zoveel overspraak genereerd in de omliggende telefonlijnen, dat bijv. ADSL onmogelijk wordt gemaakt. En met wat pech spraakverkeer ook....
Anoniem: 56195
Wat betreft die onduidelijkheid voor "als je geen student meer bent":
Je kunt dan ook gewoon door bij InterNLnet (die de surfsnel adsl nu levert), dus het abonnement wordt dan omgezet naar een "normaal" verkrijgbaar abonnement: geen nieuwe opstartkosten dus. En inderdaad: dat routertje kan je overal gebruiken :-)
Als er andere (goedkopere of net zo goedkope) alternatieven zijn is dat natuurlijk interessant, en moet de afweging gemaakt worden of het feit dat het over SURFnet loopt (goede backbone met dedidated lijnen naar Amerika e.d.) en/of je het over hebt voor de 8 IP-adressen...
Je kunt dan ook gewoon door bij InterNLnet (die de surfsnel adsl nu levert), dus het abonnement wordt dan omgezet naar een "normaal" verkrijgbaar abonnement: geen nieuwe opstartkosten dus. En inderdaad: dat routertje kan je overal gebruiken :-)
Als er andere (goedkopere of net zo goedkope) alternatieven zijn is dat natuurlijk interessant, en moet de afweging gemaakt worden of het feit dat het over SURFnet loopt (goede backbone met dedidated lijnen naar Amerika e.d.) en/of je het over hebt voor de 8 IP-adressen...
Ff mijn ervaring als netwerkbeheerder ophoesten: HDSL wordt zeker wel gebruikt in Nederland op plaatsen waar er geen kabel is (bijvoorbeeld het RSG Lingecollege in Tiel).
Verder heeft de Hogeschool van Utrecht ook gekeken naar de mogelijkheid om Surfnet aan te bieden aan studenten, maar naar het helemaal doorgerekend te hebben
, dat wil je als student echt niet betalen, en ben je goedkoper af met een particulieren (BBNed) lijn, cijfers heb ik niet direct bij de hand, maar ik zal ze eens opzoeken...
Verder heeft de Hogeschool van Utrecht ook gekeken naar de mogelijkheid om Surfnet aan te bieden aan studenten, maar naar het helemaal doorgerekend te hebben
..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..
Volgens mij is InterNLnet alleen wel duurder. En daar de tarieven van SURFnet nu al niet echt spectaculair zijn (vooral de langzamere aansluitingen) is dat dan nog niet echt interessant.Anoniem: 56195 schreef op 10 April 2003 @ 18:16:
Wat betreft die onduidelijkheid voor "als je geen student meer bent":
Kick,
Ik zit net even op de site te lezen... leuke prijzen als je een student bent. MAAR, ik snap de site niet helemaal
Na 5x lezen snap ik nog steeds niet wat ik er nu mee aan moet.
Ik wil dus (uiteraard) de 2-8 mbit variant a 70 eppo/maand. DE opstart kosten zijn 49 euro p/m. Nou is het me dus niet duidelijk of hierbij de modem (dhz pakket) inbegrepen is ? Iemand ervaring?
Ik zit net even op de site te lezen... leuke prijzen als je een student bent. MAAR, ik snap de site niet helemaal
Ik wil dus (uiteraard) de 2-8 mbit variant a 70 eppo/maand. DE opstart kosten zijn 49 euro p/m. Nou is het me dus niet duidelijk of hierbij de modem (dhz pakket) inbegrepen is ? Iemand ervaring?
Zoals ik het lees zijn die opstart kosten iets anders dan het DHZ pakket. Oftewel: daar zit het modem dus niet in. Maar bij twijfel kun je ze misschien beter even mailen. Hoewel ik ook nooit een reactie op mijn mail heb ontvangenWimo. schreef op 01 mei 2003 @ 22:37:
Ben er nu ook uit ja.. zit er idd niet bij
http://www.surfsneladsl.nl/CPElijst.pdf
Deze modems zijn momenteel goedgekeurd. Maakt het uberhaupt uit of je een usb of ethernet modem kiest? Zelf ben ik wel te porren voor die copperjet 810 incl router .. goede keus?
http://www.surfsneladsl.nl/CPElijst.pdf
Deze modems zijn momenteel goedgekeurd. Maakt het uberhaupt uit of je een usb of ethernet modem kiest? Zelf ben ik wel te porren voor die copperjet 810 incl router .. goede keus?
Is een prima apparaat, maar welke eisen stel je er aan...
Lees de specs zou ik zeggen.
Persoonlijk vindt ik die USB dingen in al hun eenvoud ideaal voor de niets begrijpende computeraar.
Persoonlijk vindt ik die USB dingen in al hun eenvoud ideaal voor de niets begrijpende computeraar.
Ow, dan neem ik de usb variant maarmachielk schreef op 02 May 2003 @ 13:45:
Is een prima apparaat, maar welke eisen stel je er aan...

edit: wilde hem eigenlijk ook meteen gebruiken als router/firewall. Kan ik meteen de oude smc vervangen
[ Voor 10% gewijzigd door Wimo. op 02-05-2003 14:10 ]
LOL@Wimo
Dat van die USB dingen was een eigen bewondering van simpele apparaten.
SMC heeft tegenwoordig ook leuke nieuwe modempjes/routers:
analoog:
http://www.smc-europe.com...cts/broad/7003USBV.2.html
http://www.smc-europe.com...ducts/broad/7404WBRA.html
isdn:
http://www.smc-europe.com...oducts/broad/7404BRB.html
Dat van die USB dingen was een eigen bewondering van simpele apparaten.
SMC heeft tegenwoordig ook leuke nieuwe modempjes/routers:
analoog:
http://www.smc-europe.com...cts/broad/7003USBV.2.html
http://www.smc-europe.com...ducts/broad/7404WBRA.html
isdn:
Kick,
Heeft er iemand al een abbo genomen?
Ik wil er namelijk ook eentje alleen moet ik nog een Telefoonlijn zien te regelen. Ik denk dat het die van het bedrijf onder mij gaat worden
Gewoon wireless...
Ik wil er namelijk ook eentje alleen moet ik nog een Telefoonlijn zien te regelen. Ik denk dat het die van het bedrijf onder mij gaat worden
Gewoon wireless...
Tierelier
Anoniem: 14727
Ik heb het nu sinds 2 weken en ik kan alleen maar zeggen TOP!
Er waren wat opstart problemen maar de helpdesk is heel goed geen wachttijden mensen met verstand die daar werken.
Geen FUP (lees geen data limiet) vind ik ook wel een leuk gegeven. 8 ip adressen waar er 5 van overblijven is ook wel uniek. En een lekkere grote mailbox van 100 mb is ook lekker als je 2 mb van chello gewent bent. En de snelheid? 850+ Down en 58+ Up. dus dat zit wel snor
alles voor €69 pm dat is toch wel cheap te noemen.
Er waren wat opstart problemen maar de helpdesk is heel goed geen wachttijden mensen met verstand die daar werken.
Geen FUP (lees geen data limiet) vind ik ook wel een leuk gegeven. 8 ip adressen waar er 5 van overblijven is ook wel uniek. En een lekkere grote mailbox van 100 mb is ook lekker als je 2 mb van chello gewent bent. En de snelheid? 850+ Down en 58+ Up. dus dat zit wel snor
Zou ik zeker ook niet doen nee, vooral als dat de enigste ADSL aanbieder is die beschikbaar is in je woonplaats.paulus4ever schreef op 03 April 2003 @ 13:28:
Heeft Versatel een betere (of andere) dekking dan BBNed ???
BBNed is voorlopig nl bij mij nog niet beschikbaar volgens postcodecheck.
En in ADSL van KPN heb ik weinig behoefte (veels te duur en weinig snelheid).
Nee, je hebt volledig gelijk...telefoontikken via analoog of ISDN is veel beter en vooral goedkoper........................................................................
N.B. ben je voor! ook kabel is dan ook niet beschikbaar he....tis maar dat je het weet...
[ Voor 14% gewijzigd door pinolief op 28-05-2003 13:14 ]
Ik heb ondertussen een 2tal weken geleden een abbo aangevraagd. Behandeling en helpdesk was perfectJorisdeKloris schreef op 28 May 2003 @ 12:13:
Kick,
Gewoon wireless...
Ik zat net de algmene voorwaardes door te lezen en daar staat dat ze je woonadres als aansluitpunt gaan gebruiken. Aangezien ik ingeschreven ben op nr. 53bis en het bedrijf onder mij 53 is denk ik dat daar wel eens problemen mee kunnen komen.
Joris
Joris
Tierelier
Hmm, zolang je een eigen telefoonlijn hebt, kan alleen het pakketje bij de verkeerde worden bezorgd. Maar ja hier staat natuurlijk ook gewoon je naam op.
Volgens mij gaan ze controleren in het bevolkingregister waar je ingeschreven bent en of je student bent anders vraag ik het aan en dan gaat iedereen mijn gegevens gebruiken.
Tierelier
Volgens mij controleren ze alleen bij de KPN of de telefoonaansluiting inderdaad op dezelfde naam staat als degene die het abonnement afsluit. En de copy van je collegekaart of werknemers verklaring van de universiteit gebruiken ze om te controleren of je echt student/werknemer bent van de aangesloten instellingen.
Ik ben ook van plan om wide-open pakket van SurfSnelADSL het te nemen in m'n nieuwe woning per 1 augustus. Heb nu @home en ben er op zich wel tevreden mee (haal gemiddeld 300 kb/s down), alleen de upload zuigt. Dus ik ga overstappen op SurfSnel.
De helpdesk adviseerde me om het 2 tot 3 weken van te voren aan te vragen ivm levertijd en rond dezelfde tijd ook m'n telefoonaansluiting alvast om te laten zetten van m'n oude woning naar m'n nieuwe woning, aangezien ze dit als eikpunt nemen gaan nemen.
En verder adviseerden ze me om het abonnement als werknemer van de RuG te nemen, ipv als student (ben namelijk beide), omdat ze dachten dat ik waarschijnlijk langer werknemer ben dan van de RuG ipv student. Vergeten ze mooi even dat ik dus echt geen zin heb om bij de RuG te blijven werken als ik klaar ben.
Maar goed, dat zien we tzt dan wel weer.
Ik ben ook van plan om wide-open pakket van SurfSnelADSL het te nemen in m'n nieuwe woning per 1 augustus. Heb nu @home en ben er op zich wel tevreden mee (haal gemiddeld 300 kb/s down), alleen de upload zuigt. Dus ik ga overstappen op SurfSnel.
De helpdesk adviseerde me om het 2 tot 3 weken van te voren aan te vragen ivm levertijd en rond dezelfde tijd ook m'n telefoonaansluiting alvast om te laten zetten van m'n oude woning naar m'n nieuwe woning, aangezien ze dit als eikpunt nemen gaan nemen.
En verder adviseerden ze me om het abonnement als werknemer van de RuG te nemen, ipv als student (ben namelijk beide), omdat ze dachten dat ik waarschijnlijk langer werknemer ben dan van de RuG ipv student. Vergeten ze mooi even dat ik dus echt geen zin heb om bij de RuG te blijven werken als ik klaar ben.
[ Voor 10% gewijzigd door CJ op 04-06-2003 17:57 ]
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Shit, dus ik MOET zelfs een telefoonlijn op mijn naam hebben?
Das minder...
Das minder...
Tierelier
Ik heb even het mailtje er bij gepakt. De gemiddelde doorlooptijd voor een SurfSnel ADSL aanvraag bedraagt 3 tot 4 weken. En je kan SurfSnel ADSL aanvragen als je een kopie van het telefooncontract van de desbetreffende locatie (waar het dus moet worden aangesloten) hebt of een kopie van een factuur. Het DHZ pakket wordt je toegezonden.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Das dus duidelijk je moet de eigenaar zijn van een telefoonlijn endie eigenaar moet studeren, toch?
Tierelier
Gelukkig heb ik niet zitten wachten op Surfnet, aangezien Demon net zo duur is en ik geen aansluitkosten heb hoeven te betalen. Ook het ethernetmodem was gratis. Vind het persoonlijk erg tegenvallen.
Welk pakket heb je dan van Demon?Waslijn schreef op 06 June 2003 @ 17:05:
Gelukkig heb ik niet zitten wachten op Surfnet, aangezien Demon net zo duur is en ik geen aansluitkosten heb hoeven te betalen. Ook het ethernetmodem was gratis. Vind het persoonlijk erg tegenvallen.
Ik vind €69,96 p/m voor 2-8Mbit down en 512kbit up niet slecht. Bij Demon heb je voor dat maandbedrag net niet het 2048/512 pakket. Voor dezelfde snelheden zou je bij Demon €99,- p/m moeten betalen.
En om nou eenmalig de aansluitkosten van €49,- bij te betalen (tot 30 juni anders €180,-!!) + €159,95 voor CopperJet (wat ongeveer de winkelprijs is) vind ik ook nog wel meevallen.
Bij Demon zijn de aansluitkosten en Ethernet Modem trouwens alleen maar tot 16 juni gratis. Daarna betaal je daar dus in totaal €265,00 . Da's ook niet misselijk...
Als je het eindplaatje vergelijkt dan vind ik dat Surfnet er nog best goed vanaf komt. Zonder kortingen kom je dan als je de pakketten met dezelfde snelheden vergelijkt op jaarbasis uit op:
Demon 2-8Mb/512: €1453,-
SurfsnelADSL 2-8MB/512: €1179,35
Het 2048/512 pakket kost bij Demon toch 65? Dus dat heb je net wel.CJ schreef op 08 June 2003 @ 23:16:
Ik vind €69,96 p/m voor 2-8Mbit down en 512kbit up niet slecht. Bij Demon heb je voor dat maandbedrag net niet het 2048/512 pakket. Voor dezelfde snelheden zou je bij Demon €99,- p/m moeten betalen.
Yup. Sorry. Mijn fout. Net wel.OlafvdSpek schreef op 09 June 2003 @ 11:54:
[...]
Het 2048/512 pakket kost bij Demon toch 65? Dus dat heb je net wel.

Maar dat verandert nog niets aan de rest van het verhaal.
Ik heb hier nog niet zo veel ervaringen gelezen over SurfSnel ADSL en op Speedtest zitten er ook bar weinig resultaten. En de resultaten die er zijn, schommelen nogal flink. Dus zouden de tweakers die SurfSnel ADSL hebben ook even een paar tests op www.speedtest.nl willen doen om de databank te op te vullen?
Hmm... als ik de downloadsnelheden tot nu toe bekijk op Speedtest dan liggen ze niet echt hoog ten opzichte van vergelijkbare pakketten van andere providers.
Download Surfnet gemiddeld: 400-500 kb/s
Download TweakDSL: 700-800 kb/s
Maar goed, iets eerder in dit topic schreef Nr 1 dat hij zo rond de 850+ down haalde. Dus dat ligt al weer een stuk hoger. Ik vraag me af wat ik hier in Groningen zal halen. En de onbeperkte bandbreedte (dus ook geen FUP) + 8 IP adressen is natuurlijk ook lekker.
Ik hoop hier toch nog wat reacties van gebruikers te kunnen vinden, want ik moet voor het eind van deze maand een beslissing nemen.
Download Surfnet gemiddeld: 400-500 kb/s
Download TweakDSL: 700-800 kb/s
Maar goed, iets eerder in dit topic schreef Nr 1 dat hij zo rond de 850+ down haalde. Dus dat ligt al weer een stuk hoger. Ik vraag me af wat ik hier in Groningen zal halen. En de onbeperkte bandbreedte (dus ook geen FUP) + 8 IP adressen is natuurlijk ook lekker.
Ik hoop hier toch nog wat reacties van gebruikers te kunnen vinden, want ik moet voor het eind van deze maand een beslissing nemen.
Hm vreemd, op speedtest stonden eerst vele male sneller tests.
Toen stond Utrecht er ook nog bij.
Waar zijn die gebleven?
Toen stond Utrecht er ook nog bij.
Waar zijn die gebleven?
Tierelier
w00t.. mijn dsl is al aangevraagd (8mbit ..duh)
volgens anwb:
De kortste route van postcode 566xxx naar postcode 566xxx over 84 m in ongeveer 24 seconden
84meter naar de centrale.. alleen hij zit er nog dik 50 meter overheen
Ik kijk als ik uit mijn raam naar beneden kijk op mijn dsl centrale!
volgens anwb:
De kortste route van postcode 566xxx naar postcode 566xxx over 84 m in ongeveer 24 seconden
HEhe dat wordt dus dik 8mbit voor jou
heb jij zelf een telefoonlijn op je naam staan? Of heb je gewoon een kabeltje naar de centrale getrokkenRaZoRhEaD schreef op 12 June 2003 @ 10:12:
w00t.. mijn dsl is al aangevraagd (8mbit ..duh)
volgens anwb:
Tierelier
Ik heb gemeeld naar de helpdesk voor info wat betreft die telefoonlijn:
Geachte heer/mevrouw,
Op zich maakt het niet uit op wiens naam deze staat. Dit hoeft niet
dezelfde persoon te zijn dat degene die het SurfSnel ADSL abonnement
aanvraagt. Zolang de aanvrager maar gezamelijk met zijn aanvraag, een
kopie van de KPN factuur verstuurd.
On Wed, 18 Jun 2003, Jorisdekloris wrote:
> L.S.,
>
> Kunt u mij vertellen wat de specefieke eisen zijn. Ik heb uw website
> goed gelezen maar kan nergens vinden of de telefoonlijn op de naam van
> de contractant moet staan; of surfsneladsl.nl alleen wordt toegestaan
> op het woonadres van de contractant. Wat de eisen zijn voor een
> studentenhuis? Waneer een huis een studentenhuis is?
Is dat ook weer uit de wereld...
Geachte heer/mevrouw,
Op zich maakt het niet uit op wiens naam deze staat. Dit hoeft niet
dezelfde persoon te zijn dat degene die het SurfSnel ADSL abonnement
aanvraagt. Zolang de aanvrager maar gezamelijk met zijn aanvraag, een
kopie van de KPN factuur verstuurd.
On Wed, 18 Jun 2003, Jorisdekloris wrote:
> L.S.,
>
> Kunt u mij vertellen wat de specefieke eisen zijn. Ik heb uw website
> goed gelezen maar kan nergens vinden of de telefoonlijn op de naam van
> de contractant moet staan; of surfsneladsl.nl alleen wordt toegestaan
> op het woonadres van de contractant. Wat de eisen zijn voor een
> studentenhuis? Waneer een huis een studentenhuis is?
Is dat ook weer uit de wereld...
Tierelier
ben ook van plan om die 8mbit surfsnel adsl via de H.A.N aan te vragen.
eerst ff rest van de fam. overhalen, en chello enzo opzeggen.
hoe kan ik mijn afstand tot de centrale testen? (is het ook mogelijk om te kijken met hoeveel mensen ik de lijn moet delen?)
hoe kan ik mijn afstand tot de centrale testen? (is het ook mogelijk om te kijken met hoeveel mensen ik de lijn moet delen?)
Als de rest van de familie geen medewerker/student is van een bij SURFnet aangesloten instelling mag dat dus niet.Fried schreef op 18 juni 2003 @ 18:31:
ben ook van plan om die 8mbit surfsnel adsl via de H.A.N aan te vragen.
sighoe kan ik mijn afstand tot de centrale testen?
Je hebt een overboeking van 1:25(is het ook mogelijk om te kijken met hoeveel mensen ik de lijn moet delen?)
Bijkomend voordeel van SurfSnel ADSL is dat de SURFnet news server wel goed schijnt te zijn
ik zit wel op de HAN. Broer pa en ma niet. maakt dat wat uit dan?jochemd schreef op 18 June 2003 @ 19:15:
[...]
Als de rest van de familie geen medewerker/student is van een bij SURFnet aangesloten instelling mag dat dus niet.
kan ik niet gewoon zeggen dat het voor mij is dan?
"De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 957 meter."
[ Voor 13% gewijzigd door Fried op 18-06-2003 19:25 ]
Wat is dat voor een onzin. Kun je misschien enige bronvermelding geven.jochemd schreef op 18 juni 2003 @ 19:15:
[...]
Als de rest van de familie geen medewerker/student is van een bij SURFnet aangesloten instelling mag dat dus niet.
.....
Dat zou dus betekenen dat een medewerker bij Surfnet, ook zijn kinderen/Echtgenote bij een Surfnet aangesloten netwerk moet laten studeren.
HAhaha
Anoniem: 73385
Het maakt geen flikker uit of de rest van je familie student is. Hoe willen ze dat anders controleren ?
Je moet gewoon adsl aanvragen op jouw naam, en je pa iedere maand geld voor het abbo laten storten op jouw rekening. Ja dat moet ja, kheb het nagevraagd.
En aangezien de contractant vd telefoonlijn niet uitmaakt, kun je vervolgens met je copperjet je adsl delen met de rest vd familie.
Helaas doet mn pa moeilijk. Hij vind het allemaal maar onzin om zo'n abbonement te nemen en heeft geen zin 'in allemaal extra contracten en abbonementen'. Ook gelooft ie niet dat je dan niet meer betaald voor internettikken, hij denkt dat het alleen sneller is.
Een tip: voor je studie is het nodig om vaak te internetten (digitale leeromgeving etc.), dus je doet er beter aan om die 70 euro te dokken, Pa
Je moet gewoon adsl aanvragen op jouw naam, en je pa iedere maand geld voor het abbo laten storten op jouw rekening. Ja dat moet ja, kheb het nagevraagd.
En aangezien de contractant vd telefoonlijn niet uitmaakt, kun je vervolgens met je copperjet je adsl delen met de rest vd familie.
Een tip: voor je studie is het nodig om vaak te internetten (digitale leeromgeving etc.), dus je doet er beter aan om die 70 euro te dokken, Pa

Het staat gewoon in de Algemene Voorwaarden:Klaaz Vaak schreef op 18 June 2003 @ 19:58:
Wat is dat voor een onzin. Kun je misschien enige bronvermelding geven.
Dat zou dus betekenen dat een medewerker bij Surfnet, ook zijn kinderen/Echtgenote bij een Surfnet aangesloten netwerk moet laten studeren.
HAhaha
Het is vrij standaard dat deze clausule in SURFnet deals zit. Ze zijn gebonden aan eisen van hun geldschieters op dit gebied, en ze doen ook veel tests met verkeersscheiding.In tegenstelling tot artikel 13 van de Algemene Voorwaarden van InterNLnet is het voor een abonnee van een SURFnet DSL abonnement wel toegestaan om de verbinding met meerdere gebruikers te delen, mits deze gebruikers tot de SURFnet doelgroep behoren.
Ok, je gaat er dus van uit dat iedereen hier mee internet op dezelfde verbinding. Dat is dus niet het geval en ook niet te controleren.jochemd schreef op 18 June 2003 @ 20:43:
[...]
Het staat gewoon in de Algemene Voorwaarden:
[...]
Het is vrij standaard dat deze clausule in SURFnet deals zit. Ze zijn gebonden aan eisen van hun geldschieters op dit gebied, en ze doen ook veel tests met verkeersscheiding.
Hoezo?Klaaz Vaak schreef op 18 juni 2003 @ 19:58:
Wat is dat voor een onzin. Kun je misschien enige bronvermelding geven.
HAhaha
Een surfnet medewerker hoeft toch niet van surfnet gebruik te maken voor zijn internetverbinding?
Volgensmij begrijp je de vraagstelling niet helemaal. Maar goed JochemD en ik hadden allebij dus gelijk. Communicatie probleem.OlafvdSpek schreef op 18 June 2003 @ 20:57:
[...]
Hoezo?
Een surfnet medewerker hoeft toch niet van surfnet gebruik te maken voor zijn internetverbinding?
Is er dan iemand die merkt dat jij het deelt met anderen?
K denk het niet
K denk het niet
Tierelier
Dus als niemand het merkt mag het plotseling?JorisdeKloris schreef op 19 June 2003 @ 08:38:
Is er dan iemand die merkt dat jij het deelt met anderen?
K denk het niet
Zeg ik dat?
k denk het niet
Tierelier
IK heb de knoop toch maar doorgehakt en vraag deze week een abo aan.
Ik wil ook deze week aanvragen, alleen moet ik dat wel voor 1 juli doen anders moet je heel veel aansluitkosten betalen
Tierelier
Ik hoop voor je dat je het inmiddels hebt aangevraagd, anders wordt het krap aan...JorisdeKloris schreef op 26 June 2003 @ 09:53:
Ik wil ook deze week aanvragen, alleen moet ik dat wel voor 1 juli doen anders moet je heel veel aansluitkosten betalen
Zie de site:
Ik heb de aanmeldingsformulieren inclusief werkgeversverklaring + telefooncontract eerder vandaag (vrijdag) opgestuurd, dus zou het zaterdag op hun kantoor in Nijmegen moeten liggen, wat dus nog op tijd is.Deze actie is van toepassing op alle orders die binnen komen tussen 31 maart 08.00 uur en 30 juni 12:00 uur 's middags!
Als je zaterdag nog moet posten, dan mag ik hopen dat de post maandag nog voor 12:00 uur 's middags bij InterNLnet binnen is gekomen...
Officieel niet. Maar volgens mij deelt 99% van de Chello gebruikers hun Internet en dat mag officieel ook niet. Officieel mag je ook geen illegale software gebruiken en officieel is de maximumsnelheid meestal 100 of 120. Maar officieel zijn deze dingen amper te controleren en officieel wordt er dus misbruik/gebruik van gemaaktjochemd schreef op 19 June 2003 @ 10:30:
Dus als niemand het merkt mag het plotseling?
Ik ben bij deze officieel te laat. Helaas, kijken wat ze nu voor actie krijgen 
Tenminste, ik hoop dat ze een actie krijgen
Tenminste, ik hoop dat ze een actie krijgen
Tierelier
Heb net een mailtje terug gekregen van SurfSnel ADSL/InterNLnet en ook zij gaan de upgrade van de upstream naar 1MB 'gewoon doorvoeren' bij het Surfnet pakket.
Op hun site staat hier nog niets over vermeld, maar ik neem aan dat dit mailtje wel een redelijk hoge betrouwbaarheid heeft.Geachte heer / mevrouw,
InterNLnet zal deze upgrade gewoon doorvoeren. De exacte datum is nog niet bekend gemaakt, maar zal t.z.t. op onze website gepubliceerd gaan worden.
Hopende u voldoende te hebben ge-informeerd
[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 07-07-2003 12:32 ]
Anoniem: 59086
alle bbned providers gaan naar die 1mb upload, dus deze ook. simpel toch?CJ schreef op 07 juli 2003 @ 12:30:
Heb net een mailtje terug gekregen van SurfSnel ADSL/InterNLnet en ook zij gaan de upgrade van de upstream naar 1MB 'gewoon doorvoeren' bij het Surfnet pakket.
[...]
Op hun site staat hier nog niets over vermeld, maar ik neem aan dat dit mailtje wel een redelijk hoge betrouwbaarheid heeft.![]()
Zo simpel is het niet volgens mij... BBNed gaat over op 1 MB upstream, en het is aan de providers om te beslissen of ze dit ook daadwerkelijk willen aanbieden.Anoniem: 59086 schreef op 07 July 2003 @ 13:25:
[...]
alle bbned providers gaan naar die 1mb upload, dus deze ook. simpel toch?
En tja... aangezien het hier gaat om een specifieke ADSL verbinding (nl alleen voor medewerkers en studenten van op SURFnet aangesloten instellingen) zou het dus best kunnen zijn dat ze hier niet in mee gaan. Maar nu hebben we dus uitsluitsel dat ze ook gewoon netjes mee over gaan naar de hogere upstream.
Hmm... eigenlijk zou m'n ADSL deze week al opgeleverd worden, maar:
Op dit moment heeft KPN grote moeite om de gewenste opleverdata voor ADSL-lijnen besteld door ISP's en bbned ook daadwerkelijk te halen. Reden hiervan is dat KPN een uitzonderlijk grote orderstroom moet verwerken en daarvoor momenteel te weinig personeel beschikbaar heeft.
Hoewel bbned en InterNLnet een goede forecast voor haar lijnen heeft afgegeven, worden op dit moment bbned en InterNLnet gedupeerd door deze problemen. Gevolg hiervan is dat uw ADSL-aansluiting later opgeleverd wordt dan voorzien.
De nieuwe verwachte opleverdatum is 01/08/2003.
Wij bieden onze excuses aan voor de vertraagde oplevering van uw ADSL-aansluiting

En mijn kabel op m'n oude adres heb ik nog tot 31-july. Damn, dat worden dus waarschijnlijk een paar internetloze dagen. Na oplevering wordt binnen 5 dagen het ADSL-pakket opgestuurd, dus mijn hele planning wordt weer lekker in de war gegooid.
Op dit moment heeft KPN grote moeite om de gewenste opleverdata voor ADSL-lijnen besteld door ISP's en bbned ook daadwerkelijk te halen. Reden hiervan is dat KPN een uitzonderlijk grote orderstroom moet verwerken en daarvoor momenteel te weinig personeel beschikbaar heeft.
Hoewel bbned en InterNLnet een goede forecast voor haar lijnen heeft afgegeven, worden op dit moment bbned en InterNLnet gedupeerd door deze problemen. Gevolg hiervan is dat uw ADSL-aansluiting later opgeleverd wordt dan voorzien.
De nieuwe verwachte opleverdatum is 01/08/2003.
Wij bieden onze excuses aan voor de vertraagde oplevering van uw ADSL-aansluiting
En mijn kabel op m'n oude adres heb ik nog tot 31-july. Damn, dat worden dus waarschijnlijk een paar internetloze dagen. Na oplevering wordt binnen 5 dagen het ADSL-pakket opgestuurd, dus mijn hele planning wordt weer lekker in de war gegooid.
Dat is minder. Ik zal ze eens een meeltje gaan sturen of ze nog een actie gaan doen binnenkort.
Tierelier
Kijk dat is gellukig goed nieuws!Geachte heer Erlings,
Nou, zonder de details prijs te mogen geven kan ik u alvast een beetje
blij maken; er komt inderdaad een nieuwe actie die al vlug (1 Augustus)
in zal gaan!
Hopende u voldoende te hebben ge-informeerd,
Tierelier
Mooi, ik heb vanaf gisteren linesync. Het is nog even wachten op de logingegevens en dan kan ik weer lekker surfen.
Ik moet echt zeggen dat InterNLnet een geweldige helpdesk heeft! Na veel troubles gehad te hebben om bij Eweka (
) afgesloten te worden ben ik binnen twee weken al weer aangesloten. En het moet gezegd worden, dit komt met name door de goede hulp en service van InterNLnet 
Zodra ik online ben zal ik mijn bevindingen wel posten, maar het kan alleen maar beter worden na Eweka
Ik moet echt zeggen dat InterNLnet een geweldige helpdesk heeft! Na veel troubles gehad te hebben om bij Eweka (

Zodra ik online ben zal ik mijn bevindingen wel posten, maar het kan alleen maar beter worden na Eweka
Het staat nu ook op de website!SurfSnel ADSL is vanaf 1 augustus met forse kortingen verkrijgbaar!
Op 1 augustus introduceert InterNLnet een nieuwe actie voor SurfSnel ADSL. Houd deze website goed in de gaten
Tierelier
Geen Aansluitkosten en een gratis ethernet router met 1 poort, een 4 poorts router voor 50 Euro bij het dikste abbo
Das nog eens een verschil, ik ben blij dat ik gewacht heb
Das nog eens een verschil, ik ben blij dat ik gewacht heb
Tierelier
Anoniem: 48573
Ga denk ik ook maar eens zo'n abbo afsluiten 2-8 mbit. Ben nog tot en met november student.....
Hmm... ik heb het nu ook een aantal dagen en vind het met de downloadsnelheid eigenlijk best tegenvallen. 
Zit met download gemiddeld nu op zo'n 300 kb/s (op dit moment zelfs 200 kb/s), maar dat had ik ook ruim met @Home (gemiddeld tussen 300 - 400 kb/s). Nu heb ik af en toe een uitschieter naar 500 kb/s, maar meer ook niet. En ik zit op zo'n 600 meter van de centrale.... Ik had dus toch wel op z'n minst 700 kb/s verwacht.
Dus wat betreft download had ik net zo goed bij die €44,- van @home kunnen blijven. Was een stuk goedkoper. Blijkbaar waren de speedtest resultaten dus vrij nauwkeurig. En ik had nog hoop dat het sneller zou zijn, na wat positievere meldingen gelezen te hebben.
Het enige waar ik echt over tevreden ben is de servicedesk (goede afhandeling) en natuurlijk de upload, omdat ik nu leuke gameservers kan draaien zonder lag.

Zit met download gemiddeld nu op zo'n 300 kb/s (op dit moment zelfs 200 kb/s), maar dat had ik ook ruim met @Home (gemiddeld tussen 300 - 400 kb/s). Nu heb ik af en toe een uitschieter naar 500 kb/s, maar meer ook niet. En ik zit op zo'n 600 meter van de centrale.... Ik had dus toch wel op z'n minst 700 kb/s verwacht.
Dus wat betreft download had ik net zo goed bij die €44,- van @home kunnen blijven. Was een stuk goedkoper. Blijkbaar waren de speedtest resultaten dus vrij nauwkeurig. En ik had nog hoop dat het sneller zou zijn, na wat positievere meldingen gelezen te hebben.
Het enige waar ik echt over tevreden ben is de servicedesk (goede afhandeling) en natuurlijk de upload, omdat ik nu leuke gameservers kan draaien zonder lag.
Onder welke provider val je dan bij Speedtest? Ik zie SurfSnelADSL er niet bij staan. SurfNet ADSL is dat vroegere abonnement toch? Van vorig jaar. Of is dat tegenwoordig hetzelfde? Er staat namelijk nog de oude prijs bij.CJ schreef op 04 August 2003 @ 11:16:
[..]
[..]
SurfsnelADSL was vroeger "Surfnet Thuis ADSL" dus je kan de gegevens onder SurfNet vinden, alhoewel het wel via InterNLnet gaat. Als je lid bent dan krijg je bv alleen maar InterNLnet dingen zoals mailadressen, etc.
CJ dat probleem heb ik dus ook. Ik haal per bestand zown 300kb/s, maar met 3 bestanden zit ik wel op 850kb/s bij elkaar. Ik heb zo'n idee dat het aan mijn modem/router ligt, heb jij er een van internlnet of heb je er zelf 1 gekocht?
Hoe ziet je hostmask eruit dan?CJ schreef op 04 August 2003 @ 13:41:
SurfsnelADSL was vroeger "Surfnet Thuis ADSL" dus je kan de gegevens onder SurfNet vinden, alhoewel het wel via InterNLnet gaat. Als je lid bent dan krijg je bv alleen maar InterNLnet dingen zoals mailadressen, etc.
Ik heb er eentje van InterNLnet, een Copperjet 810 dus. Ik zal vanavond even testen of ik met 3 downloads ook 850 kb/s krijg.Siliakus schreef op 04 August 2003 @ 14:46:
CJ dat probleem heb ik dus ook. Ik haal per bestand zown 300kb/s, maar met 3 bestanden zit ik wel op 850kb/s bij elkaar. Ik heb zo'n idee dat het aan mijn modem/router ligt, heb jij er een van internlnet of heb je er zelf 1 gekocht?
Ik zit nu te twijfelen tussen Surf en Telebyte, maar als ik het zo lees is de DL niet echt super
Voordeel is dat deze goedkoper is en 5 ip adressen 
Kijk nog even of ze de snelheid kunnen fixen anders ga ik gewoon naar telebyte
Kijk nog even of ze de snelheid kunnen fixen anders ga ik gewoon naar telebyte
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Ja hoor, joris heeft de bovenbuurman eindelijk zover.
Het wordt uiteraard die van 8mbit (alhowel dat nog niet helemaal duidelij is, maarja...)
Beters hoor 4 poorts router enzo voor ISDN.
Welke router hebben jullie van Surfsneadsl.nl gekregen?
Net gecheckt 826 Meter tot de centrale !
Het wordt uiteraard die van 8mbit (alhowel dat nog niet helemaal duidelij is, maarja...)
Beters hoor 4 poorts router enzo voor ISDN.
Welke router hebben jullie van Surfsneadsl.nl gekregen?
Net gecheckt 826 Meter tot de centrale !
[ Voor 9% gewijzigd door jorisdekloris op 22-08-2003 11:48 ]
Tierelier
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de newsserver. Ik dacht ergens te lezen dat je news.surfnet.nl zou moeten gebruiken, voert deze alle groepen?
je moet maar hopen dat je op die nieuwsserver kan komen.
Ik heb een surfnet aansluiting via de uni (lekker 100mbit
), maar kan niet op de newsserver komen. Daar wil de uni dan net weer niet voor betalen
Ik heb een surfnet aansluiting via de uni (lekker 100mbit
de newsserver geeft de binary grps niet door

Heeft Surfnet geen goede newsserver? Ik weet dat de newsserver hier in Delft als feed Surfnet nieuwsservers gebruikt. Aangezien de Delftse newsservers wel binary doorgeeft en ook goed is (vind m zelf zeker van t niveau newzilla, iig, wat ik daarvan gezien heb), neem ik aan dat Surfnet ook goede newsservers heeft. (Correct me if I'm wrong)
news.amsterdam.surf.net
news.nijmegen.surf.net
sphere.news.surf.net
Probeer deze 's....(je weet maar nooit)
news.amsterdam.surf.net
news.nijmegen.surf.net
sphere.news.surf.net
- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -
Zijn er meer mensen die de laatste dagen last hebben van erg wisselende snelheden? In mijn geval gaat het trouwens om een 1Mbit abonnement.
Gewoon browsen gaat allemaal lekker snel zoals normaal, maar het lijkt erop alsof er een bandbreedte probleempje is. Als ik testbestanden van de bekende websites zoals www.speedtest.nl, test.caiw.nl en www.marcoh.mbit.nl download, gaan ze soms enkele seconden netjes 100kB/s+ en daarna fluctueert de snelheid continu tussen de 50kB/s en de 100kB/s. Uiteindelijk komt de gemiddelde downloadsnelheid vaak maar tussen de 50kB/s en 60kB/s uit. Vanaf de genoemde websites haalde ik normaal dus altijd wel de volle snelheid...
Dit heb ik getest vanaf meerdere computers en en draait echt niks op de achtergrond wat de bandbreedte zou kunnen 'stelen'
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Sun Sep 21 2003 om 00:38:22 UTC+0200) Download : 68.2 KByte/sec Upload : 51.3 KByte/sec Connection : 1,177.0 Conn/min Ping test Nederland : 19.0 ms |
Gewoon browsen gaat allemaal lekker snel zoals normaal, maar het lijkt erop alsof er een bandbreedte probleempje is. Als ik testbestanden van de bekende websites zoals www.speedtest.nl, test.caiw.nl en www.marcoh.mbit.nl download, gaan ze soms enkele seconden netjes 100kB/s+ en daarna fluctueert de snelheid continu tussen de 50kB/s en de 100kB/s. Uiteindelijk komt de gemiddelde downloadsnelheid vaak maar tussen de 50kB/s en 60kB/s uit. Vanaf de genoemde websites haalde ik normaal dus altijd wel de volle snelheid...
Dit heb ik getest vanaf meerdere computers en en draait echt niks op de achtergrond wat de bandbreedte zou kunnen 'stelen'
[ Voor 5% gewijzigd door Duck op 21-09-2003 00:51 ]
edit:
die knopjes lijken teveel op elkaar
die knopjes lijken teveel op elkaar
[ Voor 95% gewijzigd door Duck op 21-09-2003 00:50 ]
Duck post ook eens in deze draad aub, wij zitten daar met meerdere mensen met speed probs. Er kijk inmiddels ook iemand van de helpdesk mee, misschien dat je daar een post kan maken?
[rml][ Mensen met SurfSnelADSL] Problemen[/rml]
[rml][ Mensen met SurfSnelADSL] Problemen[/rml]
Anoniem: 6546
Valt wel mee, is waarschijnlijk een /29 in een eigen vlan.Anoniem: 14727 schreef op 28 mei 2003 @ 12:32:
8 ip adressen waar er 5 van overblijven is ook wel uniek.
Dan vallen er ip's weg voor broadcast en dergelijke..
LOLnarotic schreef op 08 september 2003 @ 16:31:
Heeft Surfnet geen goede newsserver? Ik weet dat de newsserver hier in Delft als feed Surfnet nieuwsservers gebruikt.
Er gaat inmiddels een aardige feed vanaf de TU Delft naar SURFnet omdat de SURFnet feed problemen heeft met de compleetheid.
Hmm, dat is dus inmiddels omgedraaidjochemd schreef op 21 September 2003 @ 13:52:
[...]
LOL
Er gaat inmiddels een aardige feed vanaf de TU Delft naar SURFnet omdat de SURFnet feed problemen heeft met de compleetheid.
JochemD: Aangezien ik weet dat je er veel verstand van hebt heb ik ook nog een offtopic vraagje: Kan ik van buiten de TU Delft IP ranges verbinding maken met newsbin.tudelft.nl? Ik weet dat t met VPN kan, ook met IP tunneling, maar die beide oplossingen hebben nadelen imho. Liever zou ik authenticeren met Service Account oid.
- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -
502 sphere.news.surf.net: Transfer permission denied to xxx.xxx.xxx.xxx - news@surfnet.nl (DIABLO 4.2-REL)narotic schreef op 08 September 2003 @ 16:31:
[..]
news.amsterdam.surf.net
news.nijmegen.surf.net
sphere.news.surf.net
En dat voor alle drie. Ze willen SurfSnelADSL gebruikers dus niet op die servers hebben
Alleen news.surfnet.nl doet het. Op news.inter.nl.net mag je ook niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Nibbles op 24-09-2003 21:58 ]
Hmmmm, en die geeft dus precies de grps waarin ik geinteresseerd ben niet door..
hallo, even snel een vraagje. Ik zit te twijfelen tussen surfnet adsl en demon (beide 2-8mbit). Welke is beter/sneller? Welke modem is beter? Zit er bij demon ook een router in de modem?
Anoniem: 63186
Resultaat voor SurfSnelADSL abonnementen op locatie 3151gm 38:
Op uw locatie is SurfSnelADSL niet beschikbaar.

En dit is dan Hoek van Holland gemeete Rotterdam he.
5 jaar terug compleet van glasvezel voorzien !!
Maar geen ADSL
Op uw locatie is SurfSnelADSL niet beschikbaar.
En dit is dan Hoek van Holland gemeete Rotterdam he.
5 jaar terug compleet van glasvezel voorzien !!
Maar geen ADSL