Hoe ziet je hostmask eruit dan?CJ schreef op 04 August 2003 @ 13:41:
SurfsnelADSL was vroeger "Surfnet Thuis ADSL" dus je kan de gegevens onder SurfNet vinden, alhoewel het wel via InterNLnet gaat. Als je lid bent dan krijg je bv alleen maar InterNLnet dingen zoals mailadressen, etc.
Ik heb er eentje van InterNLnet, een Copperjet 810 dus. Ik zal vanavond even testen of ik met 3 downloads ook 850 kb/s krijg.Siliakus schreef op 04 August 2003 @ 14:46:
CJ dat probleem heb ik dus ook. Ik haal per bestand zown 300kb/s, maar met 3 bestanden zit ik wel op 850kb/s bij elkaar. Ik heb zo'n idee dat het aan mijn modem/router ligt, heb jij er een van internlnet of heb je er zelf 1 gekocht?
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Ik zit nu te twijfelen tussen Surf en Telebyte, maar als ik het zo lees is de DL niet echt super
Voordeel is dat deze goedkoper is en 5 ip adressen 
Kijk nog even of ze de snelheid kunnen fixen anders ga ik gewoon naar telebyte
Kijk nog even of ze de snelheid kunnen fixen anders ga ik gewoon naar telebyte
Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L
Ja hoor, joris heeft de bovenbuurman eindelijk zover.
Het wordt uiteraard die van 8mbit (alhowel dat nog niet helemaal duidelij is, maarja...)
Beters hoor 4 poorts router enzo voor ISDN.
Welke router hebben jullie van Surfsneadsl.nl gekregen?
Net gecheckt 826 Meter tot de centrale !
Het wordt uiteraard die van 8mbit (alhowel dat nog niet helemaal duidelij is, maarja...)
Beters hoor 4 poorts router enzo voor ISDN.
Welke router hebben jullie van Surfsneadsl.nl gekregen?
Net gecheckt 826 Meter tot de centrale !
[ Voor 9% gewijzigd door jorisdekloris op 22-08-2003 11:48 ]
Tierelier
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit van de newsserver. Ik dacht ergens te lezen dat je news.surfnet.nl zou moeten gebruiken, voert deze alle groepen?
je moet maar hopen dat je op die nieuwsserver kan komen.
Ik heb een surfnet aansluiting via de uni (lekker 100mbit
), maar kan niet op de newsserver komen. Daar wil de uni dan net weer niet voor betalen
Ik heb een surfnet aansluiting via de uni (lekker 100mbit
de newsserver geeft de binary grps niet door

Heeft Surfnet geen goede newsserver? Ik weet dat de newsserver hier in Delft als feed Surfnet nieuwsservers gebruikt. Aangezien de Delftse newsservers wel binary doorgeeft en ook goed is (vind m zelf zeker van t niveau newzilla, iig, wat ik daarvan gezien heb), neem ik aan dat Surfnet ook goede newsservers heeft. (Correct me if I'm wrong)
news.amsterdam.surf.net
news.nijmegen.surf.net
sphere.news.surf.net
Probeer deze 's....(je weet maar nooit)
news.amsterdam.surf.net
news.nijmegen.surf.net
sphere.news.surf.net
- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -
Zijn er meer mensen die de laatste dagen last hebben van erg wisselende snelheden? In mijn geval gaat het trouwens om een 1Mbit abonnement.
Gewoon browsen gaat allemaal lekker snel zoals normaal, maar het lijkt erop alsof er een bandbreedte probleempje is. Als ik testbestanden van de bekende websites zoals www.speedtest.nl, test.caiw.nl en www.marcoh.mbit.nl download, gaan ze soms enkele seconden netjes 100kB/s+ en daarna fluctueert de snelheid continu tussen de 50kB/s en de 100kB/s. Uiteindelijk komt de gemiddelde downloadsnelheid vaak maar tussen de 50kB/s en 60kB/s uit. Vanaf de genoemde websites haalde ik normaal dus altijd wel de volle snelheid...
Dit heb ik getest vanaf meerdere computers en en draait echt niks op de achtergrond wat de bandbreedte zou kunnen 'stelen'
code:
1
2
3
4
5
6
7
| Resultaten van http://www.speedtest.nl (Overgenomen op Sun Sep 21 2003 om 00:38:22 UTC+0200) Download : 68.2 KByte/sec Upload : 51.3 KByte/sec Connection : 1,177.0 Conn/min Ping test Nederland : 19.0 ms |
Gewoon browsen gaat allemaal lekker snel zoals normaal, maar het lijkt erop alsof er een bandbreedte probleempje is. Als ik testbestanden van de bekende websites zoals www.speedtest.nl, test.caiw.nl en www.marcoh.mbit.nl download, gaan ze soms enkele seconden netjes 100kB/s+ en daarna fluctueert de snelheid continu tussen de 50kB/s en de 100kB/s. Uiteindelijk komt de gemiddelde downloadsnelheid vaak maar tussen de 50kB/s en 60kB/s uit. Vanaf de genoemde websites haalde ik normaal dus altijd wel de volle snelheid...
Dit heb ik getest vanaf meerdere computers en en draait echt niks op de achtergrond wat de bandbreedte zou kunnen 'stelen'
[ Voor 5% gewijzigd door Duck op 21-09-2003 00:51 ]
edit:
die knopjes lijken teveel op elkaar
die knopjes lijken teveel op elkaar
[ Voor 95% gewijzigd door Duck op 21-09-2003 00:50 ]
Duck post ook eens in deze draad aub, wij zitten daar met meerdere mensen met speed probs. Er kijk inmiddels ook iemand van de helpdesk mee, misschien dat je daar een post kan maken?
[rml][ Mensen met SurfSnelADSL] Problemen[/rml]
[rml][ Mensen met SurfSnelADSL] Problemen[/rml]
Anoniem: 6546
Valt wel mee, is waarschijnlijk een /29 in een eigen vlan.Anoniem: 14727 schreef op 28 mei 2003 @ 12:32:
8 ip adressen waar er 5 van overblijven is ook wel uniek.
Dan vallen er ip's weg voor broadcast en dergelijke..
LOLnarotic schreef op 08 september 2003 @ 16:31:
Heeft Surfnet geen goede newsserver? Ik weet dat de newsserver hier in Delft als feed Surfnet nieuwsservers gebruikt.
Er gaat inmiddels een aardige feed vanaf de TU Delft naar SURFnet omdat de SURFnet feed problemen heeft met de compleetheid.
Hmm, dat is dus inmiddels omgedraaidjochemd schreef op 21 September 2003 @ 13:52:
[...]
LOL
Er gaat inmiddels een aardige feed vanaf de TU Delft naar SURFnet omdat de SURFnet feed problemen heeft met de compleetheid.
JochemD: Aangezien ik weet dat je er veel verstand van hebt heb ik ook nog een offtopic vraagje: Kan ik van buiten de TU Delft IP ranges verbinding maken met newsbin.tudelft.nl? Ik weet dat t met VPN kan, ook met IP tunneling, maar die beide oplossingen hebben nadelen imho. Liever zou ik authenticeren met Service Account oid.
- = Step Into The Pit | Industrial Strength = -
502 sphere.news.surf.net: Transfer permission denied to xxx.xxx.xxx.xxx - news@surfnet.nl (DIABLO 4.2-REL)narotic schreef op 08 September 2003 @ 16:31:
[..]
news.amsterdam.surf.net
news.nijmegen.surf.net
sphere.news.surf.net
En dat voor alle drie. Ze willen SurfSnelADSL gebruikers dus niet op die servers hebben
Alleen news.surfnet.nl doet het. Op news.inter.nl.net mag je ook niet.
[ Voor 7% gewijzigd door Nibbles op 24-09-2003 21:58 ]
Hmmmm, en die geeft dus precies de grps waarin ik geinteresseerd ben niet door..
hallo, even snel een vraagje. Ik zit te twijfelen tussen surfnet adsl en demon (beide 2-8mbit). Welke is beter/sneller? Welke modem is beter? Zit er bij demon ook een router in de modem?
Anoniem: 63186
Resultaat voor SurfSnelADSL abonnementen op locatie 3151gm 38:
Op uw locatie is SurfSnelADSL niet beschikbaar.

En dit is dan Hoek van Holland gemeete Rotterdam he.
5 jaar terug compleet van glasvezel voorzien !!
Maar geen ADSL
Op uw locatie is SurfSnelADSL niet beschikbaar.
En dit is dan Hoek van Holland gemeete Rotterdam he.
5 jaar terug compleet van glasvezel voorzien !!
Maar geen ADSL