G@H Classic Client discontinued!

Pagina: 1
Acties:

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52
Updates
Wednesday, April 2, 2003

The Genome@home distributed computing project will be discontinuing support of the original G@h 0.99 client, as of May 1, 2003. The 2.0 version of the G@h client has been running successfully for over 8 months, and it is time to retire our original 0.99 version. The Genome@home project as a whole will continue, with full support for the G@h 2.0 client. Specifically, the website, stats, and scientific work behind the project will continue unabated and unchanged.

The timeline for discontinuation of version 0.99 support is as follows:

April 4, 08:00 PST
The option to download the 0.99 client will be removed from our website.
May 1, 08:00 PDT
The 0.99 data server will stop assigning new workunits.
May 5, 08:00 PDT
The 0.99 data server will stop accepting completed workunits.
May 5, 12:00 PDT
A snapshot of the stats race standings at this point in time will be permamently posted on the website for posterity.
The scientific work for which this client was built has now been accomplished. The Genome@home worldwide protein design cluster has, to date, used almost 20,000 donated CPU-years to calculate over 6 million new protein sequences. The scientific work behind the G@h 0.99 client, consisting of nine distinct phases, has already resulted in four major scientific publications and produced novel insight into fundamental mysteries behind the protein structure-sequence relationship. The 0.99 client has also allowed us to pursue unprecedented work in studies of protein evolution and protein structure prediction. Much of our work in the short-term will include continued analysis, interpretation, and publication of the data that we've collected from the 0.99 client.

The success of the G@h 0.99 client (and it's predecessors early in the project) is due to the incredibly enthusiastic and dedicated support of all our users. The contribution of each and every individual around the world allows the completion of scientific research that truly could not be done otherwise. We are indebted to all the users and teams that participate so selflessly in this endeavour.

The Genome@home project continues on, with the G@h 2.06 client/core system, which uses the powerful F@h3 infrastructure to open completely new avenues of protein design research. The 2.06 client/core system has undergone thorough testing and evaluation and has proven to be a stable and much-improved upgrade to the original 0.99 client. We encourage all of you still using the 0.99 client to upgrade as soon as possible. All workunits completed with the 2.06 client/core will continue to count towards your Genom@home stats.

If you have questions regarding this announcement, please check the FAQ, or post them in the forum and we will answer them promptly.

Thank you - Stefan Larson, Lead Genome@home Researcher
bron

Dus met ingang van mei zal iedereen die genome classic gebruikt over moeten gaan op de folding client.

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07:17

reiker

dan jij!

Ik lees het ook net idd :)
Betekent dat dus dat we niet meer kunnen nonetten? Dat gaat toch recht tegen het principe van DPC in ;)

[ Voor 27% gewijzigd door reiker op 03-04-2003 10:20 ]

Zo gezegd, zo gedaan.

• Ercewee
reiker schreef op 03 April 2003 @ 09:44:
Betekent dat dus dat we niet meer kunnen nonetten?
Voor zover ik weet: ja, geen nonet meer.

• fraek25
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-12-2022
Hmmmz, dan moet ik nog maar eens kijken of ik dit project wel blijf doen.. Zonder no-net wordt het een stuk minder leuk :(

The end of the DPC is upon us....so get up! forget the past..

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

OK. Een paar pluspunten noemen dan maar.

Dit is één van de eerste keren (Distributed Folding ook) dat de leiding van een project naar buiten komt met nieuws dat al onze cpu jaren niet voor niets zijn geweest. Ze zeggen dat ze er veel aan gehad hebben en dat is heel wat waard (voor mij in ieder geval).

Als ik de FAQ goed gelezen heb blijven de stats in hun huidige vorm wel behouden :? Dus we kunnen gewoon doorgaan in onze jacht naar Picard en KWSN?
reiker schreef op 03 April 2003 @ 09:44:
Betekent dat dus dat we niet meer kunnen nonetten? Dat gaat toch recht tegen het principe van DPC in ;)
Helaas ;(
Can I still nonet/sneakernet?

The G@h 2.06 client/core system does not support nonetting in the same way as the G@h 0.99 client. We are currently testing a modifiation to the client that would allow pre-fetching of several workunits and subsequent batch uploading of results. However, in the long run, our next-generation protein design algorithms will likely not be amenable to nonetting, as they will require much more communication between individual workunits.

[ Voor 40% gewijzigd door Mobster op 03-04-2003 10:49 ]

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Das jammer, de 0.99 classic draaide juist lekker, en de -nonet optie was uiterst handig om een wat langzamere pc van kleine WU te voorzien.
Hopelijk blijven we wel stats houden voor G@H zoals het nu is, maar ik twijvel nu wel of ik wil blijven of niet. Dat ligt dus aan de stats, en of er nog een nonet optie inkomt, of een optie om kleinere WU te berekenen.

Juist

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-05 20:45

scorpionv

This space for rent

Dit suckt behoorlijk mensen, ik was eigenlijk van plan om na OGR-24 Genome te gaan doen, maar dat zit er zo niet in helaas. Omdat 2/3 van m'n power achter dial-up zit moet ik wel offline kunnen werken.

Fun while it lasted: World Community Grid!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Da's voor mij dus ook 10 gieg minder wat Genome kan doen. Of ik moet door de vuurmuur heen kunnen komen met de nieuwe client op het werk dan heb ik er 8 terug.
Totnogtoe heb ik alleen OGR en DF door de muur heen weten te persen.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-05 10:03

TGEN

Hmmmx_

Persoonlijk zou ik G@H nu ditchen na 1 Mei, maar ik zal eerst nog overleggen met me teammates.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly

• fraek25
  • Laatst online: 30-12-2022
waar kan ik de nieuwe client vinden? Dan kan ik in ieder geval gaan aanrommelen tot 1 mei.
Is er iets van een proxy beschikbaar voor de nieuwe client?
Kunnen we zelf niet iets verzinnen anders?

The end of the DPC is upon us....so get up! forget the past..

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Die nieuwe client is gewoon te vinden op http://gah.stanford.edu, en _ArJaN_ was bezig met een proxy, in eerste instantie voor 0.99, maar ik denk dat hij daar nu ook mee stopt...

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Nu ik het bericht nog een keer heb doorgelezen houden we dus wel aparte stats, zoals we nu hebben. Het verschil is dat de classic client stopt, en we er een grafische (er is ook een console versie) speciaal voor G@H (2.06) voor terug krijgen.

Juist

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

En hoe zit het dan met mensen (zie ook de F@H DPCH) die op de nieuwe client G@H draaien. Daar komen de stats niet van terug in 'onze' DPCH...

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Jeldert, maar geen nonet dus, wel kans op 'per ongeluk' f@h blokjes doen, etc?

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Verwijderd

Geen nonet client meer beschikbaar betekend voor mij het einde van Genome@Home :/

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Yep, ze hebben al meer dingen omhoog geschroefd. Wij zijn hier bijna 100% zeker ook weg.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Verwijderd

aaarggg.. ben ik net van de week begonnen om al mijn pc's langs te gaan om weer te voorzien van een 0.99 client komen ze hiermee

gelukkig heb ik ze nog lang niet allemaal gedaan maargoed
is er wel een 2.0 linux client eigenlijk ? ik heb ook nog 4 linux pc's in beheer

• Arjan404
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:13

Arjan404

no comments....

Ik stop nu definitief met G@H. Na het al vele malen overwogen te hebben door stanfords slechte support richting users is dit voor mij echt een perfect moment om de knoop door te hakken. Wat ik nu ga doen? Ik weet het nog niet. Het zal hoogst waarschijnlijk wel weer 1 van de kleinere projecten van DPC worden. 1tje die zowel een unix als een windows client heeft en het liefst ook een proxy.

Voor de mensen die zich afvragen wat er met KowKrunsher en de G@H proxy gaat gebeuren:

KowKrunsher:
versie 3.0 was bijna klaar om gereleased te worden. Gaf de mogelijkheid tot het monitoren van al je clients die internet verbinding hadden, het veranderen van de config file, gebufferde wu's downloaden en verse wu's neerzetten. Aan KowKrunsher zal ik de komende tijd niet meer werken. Misschien dat ik het ooit nog eens kan gebruiken voor een nieuw/ander project.

proxy:
Het grootste deel van het protocol om wu's te versturen was ik uit. Stanford had als usual niets van zich laten horen. Misschien kijk ik nog of het protocol een beetje gelijk is aan de 2.06 versie van G@H....

Het is tijd om mijn laatste buffertjes te flushen en mijn clients langzaam af te schieten. Dit is waarschijnlijk 1 van mijn laatste G@H posts, but i'll be back somewhere else :)

_ArJaN_ G@H out :'(

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Maar _Arjan_, je kan nog een maand draaien.

>Maar dat is fantastisch Jeldert, zeg dat dan ook meteen!

Idd, in het vervolg zal ik dit meteen melden!!

:P

Juist

• Marcelloz
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23-01 16:31

Marcelloz

IT dude with a beard

;( Damn, ben ik eindelijk lekker op stoom, gebeurt dit :(
Naja oke, misschien dan maar op zoek naar een ander projectje waar je als kleine flusher in je eentje zo nu en dan in de dailies kan komen. RC5 enzo lijken mij dus echt niks. Wellicht probeer ik ff de grafische client uit al vind ik dat minder spannend... naja ik weet het nog niet. 8)7

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Er is van de nieuwe client ook een console client.

Juist

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

:'(

D3 char(s)

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

ik heb een tijdje de grafische client gedraaid, maar die begon ineens units op F@H te zetten terwijl ik toch echt G@H had gekozen... maar misschien doet de nieuwe client 3.24 het beter... ik gaat'em maar eens uitproberen...

There are better things in life than alcohol, but alcohol makes up for not having them.

• Witlof
  • Nu online
* Witlof heeft de nieuwe No-nonsense client geinstalleerd en is die aan het testen :)

• Hakke
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-03 10:46

Hakke

voorlopig inactief

Mobster schreef op 03 April 2003 @ 16:26:
En hoe zit het dan met mensen (zie ook de F@H DPCH) die op de nieuwe client G@H draaien. Daar komen de stats niet van terug in 'onze' DPCH...
Toch wel... Ik heb deze F@H een tijdje gedraaid en ik kwam gewoon in de stats van G@H. Moet je wel bij je voorkeur G@H invullen. Het nadeel vond ik wel dat ie zo verr... lang deed over 1 unit.

• Tao
  • Laatst online: 13-05 11:39

Tao

DPC DE_KOMETEN

Hmm... Was net zo makkelijk op m'n werk-pc te installeren, die client. Alles lekker makkelijk in 1 directory en geen bestanden die in andere directory's (waarvoor ik geen toegangsrechten heb :( ) geplaatst moeten worden.

Welke andere clienten kun je volledig in 1 dir pletteren? (Behalve rc72 of Seti, want die boeien me niet)

Diablo3

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

OGR, ECC2-109 en voor de rest weet ik het niet

Juist

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Idd, de Pandegroup verziekt het behoorlijk voor hun dedicated gebruikers... Mij zie je ook niet meer als de classic client geweigerd wordt. Nou ja, wel bij een ander project, maar niet bij genome iig.

Pixilated NetphreaX
DragonFly

• TGEN

TGEN

Hmmmx_

Pixilated NetphreaX
DragonFly

Verwijderd

Ik kan mijn posts in dat topic bijna copy-pasten. Het zou niet opvallen :D

Alhoewel mijn kleine teampje al grotendeels overgestapt was naar TSC zoek ik nog een nonet backup project. Iets waar je geen houdbaarheidsdatum aan je units zit, en waar je dus een paar maanden offline mee kunt werken als het moet.

Verwijderd

Tao schreef op 03 april 2003 @ 20:59:

Welke andere clienten kun je volledig in 1 dir pletteren? (Behalve rc72 of Seti, want die boeien me niet)
-> Distributed Folding.. kun je ook aardig aan het bufferen / 'no-netten' zetten.

:)

• My
  • Laatst online: 06-01 21:17

My

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 22:34:
[...]

Ik kan mijn posts in dat topic bijna copy-pasten. Het zou niet opvallen :D

Alhoewel mijn kleine teampje al grotendeels overgestapt was naar TSC zoek ik nog een nonet backup project. Iets waar je geen houdbaarheidsdatum aan je units zit, en waar je dus een paar maanden offline mee kunt werken als het moet.
Volgens mij zijn ECC2-dingetjes oneindig houdbaar.

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

My schreef op 03 April 2003 @ 23:20:
[...]

Volgens mij zijn ECC2-dingetjes oneindig houdbaar.
Maar of het project dan nog loopt is een tweede. ;)

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:53
Dan zal ik er deze maand nog een leuke flush uitgooien, en daarna ga ik eens kijken met welk project ik dan verder ga.

Aangezien ik de PCtjes hier op mijn werk geen verbinding naar buiten hebben moet ik kunnen -nonetten om er iets mee te kunnen.
Wel jammer, was een van de leukere projecten waarmee je met een paar PCtjes een heel eind kon komen.

[removed]

• Jeldert
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Willen de mensen die de nieuwe client al hebben geïnstalleerd en getest hier ook vertellen hoe hij werkt? Eventueel met screenshots en al.

Juist

• Crack
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

De nieuwe cliënt ziet eruit alsof hij alleen geschikt is voor F@H. Maar een aanpassing van het uiterlijk schijnt bij de volgende release v/d cliënt verwerkt te worden. Verder lees ik net bij Stanfort, dat je in ieder geval niet meer plotseling begint te folden als je G@H als voorkeur hebt ingesteld. Dat is ten minste iets.

Maar ik ben er nog niet uit wat ik ga doen vanaf 1 mei. Tot die tijd moet het voor mij nog wel mogelijk zijn 2 plaatsen te stijgen binnen DPC.
Waarschijnlijk ga ik eerst wat experimenteren met diverse projecten. Mijn voorkeur gaat wel uit naar een project dat enig nut heeft. Naar een 'nonet'-functie is ook fijn, aangezien je dan meer power op één project kan inzetten.

[ Voor 2% gewijzigd door Crack op 05-04-2003 13:23 . Reden: typo ]

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 20:30
ik zou zeggen, kijk allen eens die aan het twijffelen zijn welk project next eens op de SID FAQ website
Er zijn vast nog wel projecten waar DPC aan mee doet die aan jullie eisen voldoen :)

Erg jammer dat ze deze client beeindigen. Heb net op bij wat andere G@H teams gekeken en eigenlijk is niemand er blij mee.

[ Voor 5% gewijzigd door MarcyDarcy op 05-04-2003 11:59 ]

• Marcelloz

Marcelloz

IT dude with a beard

MarcyDarcy schreef op 05 April 2003 @ 11:59:Erg jammer dat ze deze client beeindigen. Heb net op bij wat andere G@H teams gekeken en eigenlijk is niemand er blij mee.
Los van de -nonet optie, de classic was eigenlijk *het* G@H project. Bij de grafische client heb ik heb gevoel alsof ik geforceert G@H doe, een soort 3e wiel aan de f@h-wagen. Met die client heb ik alleen maar gezeik gehad, ook met de nieuwe 3.24 (WU's gaan spontaan naar anonymous of een prachtige obscure DPC group) en voorlopig ga ik even buurten bij TSC. Uiteraard maak ik wel ff mijn 15K vol >:)

• Icheb
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 18:12
Ok, ik ga nog 2 keer flushen voor ik ermee stop...
Mijn vader en ik hebben besloten al onze machines op een ander project over te gaan zetten, ik weet nog niet precies welk project...

sebsoft.nl

• Ercewee
Let wel...... G@H stopt niet.... de stats gaan ook gewoon door. Er word alleen een snapshot van de stand op het moment van stoppen met de G@H classic client gedaan als 'afsluiting' van de classic client.

Maar goed, zonder -nonet is het lang niet zo interresant. Niets leukers dan een goede MF!

* Ercewee zal dan ook overgaan op een ander project....

Dit is een mooi moment om onze(lees: Ercewee's) bijdrage in genome te stoppen. Na jarenlang... ahum.... 1,5 jaar te hebben geg(e)noomt word het tijd voor iets anders.

Het is jammer dat het genome team op deze manier uit elkaar valt, maar uit de toon van deze draad haal ik dat meerdere mensen het wel gezien hebben. Ook binnen andere teams valt dezelfde toon op te merken.

Om even terug te kijken:

Een van onze eerste fantastische MF's, die DPC even binnen genome op de internationale kaart zette! :D
Helaas zijn de stats niet echt mooi meer :)

>:) Mijn favoriet >:)

Ach ja... eigenlijk alle hitparades.

iig ga ik verder met een project waarbinnen KWSN ook meedoen (nee, seti is geen optie). Maar dat zie ik wel weer na 1 mei.... tot dan genome! :)

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

* Cow_tipping weet nog niet wat ie gaat doen
Ik denk team Switch + een beetje DF, maar misschien ook wel daar waar oude tegenstanders uit de GaH periode heen gaan. (zowel binnen DPC als daarbuiten)

Pagina: 1