[Genome@Home]Wat gaan we doen?

Pagina: 1
Acties:

• B-Force
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:25
Naar aanleiding van dit topic, wil ik graag weten wat iedereen van G@H gaat doen: F@H 3.0 of verder met classic Genome???

Ik heb voor mezelf het idee te gaan ebginnen met F@H 3.0, omdat ik nu een beetje het gevoel heb G@H voor niks te draaien :(

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-05 12:53

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Doe maar ECCp-109! :P

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-03 12:59

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Ik heb nog niet echt een voorkeur.
Als iedereen naar F@H3 gaat dan hebben we dadelijk een project (G@H2) waar DPC niet aan mee doet.
Dit zal toch niet gebeuren? :?

In ieder geval: Als ik zie wat er met Folding at Home is gebeurd dan heeft Genome classic ook geen zin meer voor mij.

Even vooropgesteld, ik vind Stefan een eikel zoals hij met de deelnemers aan de projecten omgaat (puntenaftrek vorig jaar voor dubbele resultaten, statsoutage in kerstvakantie, uitstel GAH2 en geen naadloze overgang van GAH1 terwijl dit wel beloofd was)

Ik wil wel blijven meedoen met een project wat een nut heeft voor de mensheid en niet alleen voor stats.

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:53
Voorlopig blijf ik iig nog een tijdje G@H draaien, aangezien bij F@H de genes binnen een bep. tijd moeten worden ingeleverd, en bij mij de meeste PCtjes -nonetten aangezien het stand-alone bakken zijn. Ik vind het iig wel weer een stomme streek, zeker aangezien er altijd is gemeld dat de stats bij de nieuwe clients zou worden meegenomen :(

[removed]

Verwijderd

Happy ben ik niet, maar ik denk dat ik gewoon blijf bij G@H. Aangezien er een boel mensen zullen vertrekken naar dat nieuwe project is er weer wat meer eer te behalen voor ons hier....

Verwijderd

Nou plek #8 binnen G@H vindt ik wel eervol. het zou natuurlijk leuk zijn als we nog net matrassmisbuyikers en picard in zouden halen.

• Ercewee
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-01 11:52

Ercewee

a.k.a. K

Op woensdag 22 mei 2002 10:17 schreef Cow_tipping het volgende:
Ik heb nog niet echt een voorkeur.
Als iedereen naar F@H3 gaat dan hebben we dadelijk een project (G@H2) waar DPC niet aan mee doet.
Dit zal toch niet gebeuren? :?
Dat is niet waar... G@H2 wordt geintegreerd in F@H3. F@H2 haalt nu ookal een core binnen waarmee de berekeningen gedaan worden. Nu zal ie dus verschillende cores binnenhalen. Twee voor folding en 1 voor genome. Ik vraag me af of je zelf kan bepalen wat de client gaat doen. Ook vraag ik me af of nonetten dan nog wel mogelijk is. (ik heb begrepen dat dat niet het geval is.)

Ik vind het vreemd dat er verder wordt gegaan op de stats van folding. Ik had liever gezien dat alle stats naar 0 zouden gaan.
Aangezien er een grote G@H community is (naar mijn mening een stuk groter dan F@H) zal dit nog wel wat problemen opleveren. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom doorgegaan wordt met G@H 'classic'.

Ik ben zelf een voorstander van F@H3 aangezien ook de wetenschappelijke algoritmes zijn aangepast, waardoor er meer werk verzet kan worden. (p.s. ik moet hier nog over overleggen met mijn mede-teamlid. :) ).

Maar verder sluit ik mij aan bij wat de meerderheid van DPC besluit.... meer versnippering kunnen we iig niet gebruiken!

50.110 144.300 432.200 1296.200 2320.200 3400.200 10368.200

• NightHawk4
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 19:19

NightHawk4

Lotte is Liev :>

F@H3 krijg ik al een nare bijsmaak van, aangezien we daar al een mega achterstand hebben omdat de oude stats worden meegenomen. Er zullen dus geen nieuwe clients komen van Genome Classic waarbij het dus uiteindelijk af zal sterven.

/me gaat ff een hoge boom en een kort touwtje zoeken voor Stefan

• redwing
Op woensdag 22 mei 2002 10:56 schreef Ercewee het volgende:

[..]
Ik vraag me af of je zelf kan bepalen wat de client gaat doen. Ook vraag ik me af of nonetten dan nog wel mogelijk is. (ik heb begrepen dat dat niet het geval is.)
Voorlopig niet, maar er is gezegd dat dit waarschijnlijk in de toekomst wel mogelijk zal worden. Of je straks met deze client kunt gaan nonetten ben ik ook nog niet achter. Bij F@H kon het iig niet.
Ik vind het vreemd dat er verder wordt gegaan op de stats van folding. Ik had liever gezien dat alle stats naar 0 zouden gaan.
Lijkt me ook logischer, of gebruik een of andere omrekentabel waarmee je de stats van G@H meeneemt in de stats. Zal nooit helemaal kloppen, maar dan is er ten minste iets.
Ik ben zelf een voorstander van F@H3 aangezien ook de wetenschappelijke algoritmes zijn aangepast, waardoor er meer werk verzet kan worden. (p.s. ik moet hier nog over overleggen met mijn mede-teamlid. :) ).
Ik in principe ook, maar dan moet er wel genonet kunnen worden, anders heeft het voor mij geen zin.

[removed]

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Wat ik er van begrijp wordt de nieuwe client een soort rc5, ogr type.
Je kunt met switches aangeven welk project de client gaat doen.
dus samengevat:
GaH wordt GaH classic, scores vanaf GaH lopen door (oude client v0.99)
FaH2 wordt FaH3, scores van FaH2 lopen door (nieuwe gecombineerde client)
GaH2 is nieuw, scores vanaf 0 (nieuwe gecombineerde client)

dus eigenlijk krijgen we er een nieuw project bij gewoon!

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

• Ercewee

Ercewee

a.k.a. K

Op woensdag 22 mei 2002 11:50 schreef Cow_tipping het volgende:
Wat ik er van begrijp wordt de client een soort rc5, ogr type.
dus samengevat:
Ik vermoed dat de scores van GaH2 gelijk bij de scores van FaH3 komen.... ik zal ff zoeken.

edit:
As far as Folding@h... 3.0 is concerned, there will be no
differentiation between stats from F@h... or G@h... cores (in fact, there
will be two different folding cores and one genome core, with more
likely on the way). The F@h... stats will simply build upon the
existing F@h... stats. If a user is running F@h... currently, they
will notice no major external difference upon switching to F@h...,
but they will be producing work units with a mixture of three
different scientific cores, running three different scientific
algorithms, one of them being the G@h... protein design algorithm. The
first of the 3.x series clients will not have the option to choose
one core over another, but we'll likely add that in the future.
dus stats gaan door op de stats van folding... zowel FaH3 als GaH2. En je hebt (nog) niet de mogelijkheid om zelf tussen cores te kiezen.

niet echt.... we gaan over op folding@home ;)

• NightHawk4

NightHawk4

Wat ik er van begrijp wordt de nieuwe client een soort rc5, ogr type.
dus samengevat:

Will my existing or future Genome@home stats count towards Folding@home?

No. The stats for Genome@home (Classic) will have nothing to do with Folding@home stats. Workunits generated by the G@h client (currently version 0.99) will continue to count exclusively towards the Genome@home stats, on this website. Workunits generated by the Folding@home2.x/3.0 clients will count exclusively towards Folding@home stats, no matter what core generated them. For example, workunits generated by the particular F@h3.0 core which runs the G@h protein design algorithm (Core_c9.exe) will count towards the Folding@home stats, and will never enter the G@h Classic system.
Geen nieuw project dus, alleen een andere core waarmee je units genereert voor de F@H3 stats :(

Houd dus in dat je met F@H3 dus gelijk een $#@&!#* eind achterloopt met de stats as Genomer zijnde :r

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:37
Als ik dit zo hoor, krijg ik de neiging om terug te gaan naar ECCp oid :(

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Mja, ik ben zelf dus ook vóór het zo eensgezind mogelijk overstappen op één project (cq blijven zitten op G@H-classic). Mijn idee is eigenlijk alleen dat Stefan (weinig tot) geen aandacht meer zal gaan besteden aan Genome. De client is nog steeds niet optimaal (blijkt toch nog af en toe te crashen) maar heeft wel weer het voordeel van -nonetten.
Als -zoals eerder gezegd is- de -nonet functie ook in de Folding-client gebakken gaat worden ben ik zelf erg geneigd hiernaar over te stappen (hoewel het de vraag is hoelang dat gaat duren.. er is ons 4 maanden geleden ook al een nieuwe Genome-client beloofd... go figure...)
Vooral het wetenschappelijk nut van deze projecten hebben mij overgehaald dit project te gaan draaien, een jaartje geleden. En ik denk dat vele genomers met mij dezelfde motivatie zullen hebben. Aangezien Folding3 door gaat met dit wetenschappelijke onderzoek lijkt voor mij de keuze vrij eenvoudig.

Wat het stats-gebeuren betreft:

We staan (als DPC dus, niet als individuen) momenteel nog binnen de top 15, met een tiende aantal punten van de nummer 1, [H]ardOCP (voor ons een bekende dus ;) )
Ook wat dagoutput betreft zitten we een factor 10 onder de daily #1.
(en voor hen die niet vanaf het begin mee hebben gedaan aan Genome: we begonnen daar ook op bijzonder grote achterstand, rond de 55ste plaats overall, en 25ste dialy)

Folding teams overall top 15 <table width="450"> <tr vAlign="top"><td><hr></td></tr> </table> <table width="450"> <tr vAlign="top"> <td></td> <td noWrap><font size="1">pos</font></td> <td align="center"><font color="#ff0000" size="1">total</font></td> <td><font size="1">name</font></td> <td align="center"><font color="#0000ff" size="1">output</font></td> <td align="right"><font size="1">daypos</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">1.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">433.247,4</font></td> <td><font size="1">[H]ardOCP</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">3.468,0</font></td> <td align="right"><font size="1">(2)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">2.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">421.950,1</font></td> <td><font size="1">Overclockers Australia</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">3.976,3</font></td> <td align="right"><font size="1">(1)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">3.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">267.560,6</font></td> <td><font size="1">www.overclockers.com</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">1.671,1</font></td> <td align="right"><font size="1">(4)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">4.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/up.gif1)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">204.946,3</font></td> <td><font size="1">Team Rage3D</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">2.654,0</font></td> <td align="right"><font size="1">(3)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">5.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/down.gif1)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">204.743,1</font></td> <td><font size="1">DSL Reports Team Helix</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">1.058,0</font></td> <td align="right"><font size="1">(5)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">6.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">153.514,2</font></td> <td><font size="1">Ars Technica Team Egg Roll</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">632,7</font></td> <td align="right"><font size="1">(10)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">7.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">89.251,7</font></td> <td><font size="1">Alliance Francophone</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">633,6</font></td> <td align="right"><font size="1">(9)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">8.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">87.279,1</font></td> <td><font size="1">MadOnion.com</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">506,3</font></td> <td align="right"><font size="1">(12)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">9.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">69.088,5</font></td> <td><font size="1">Amdmb.com Folding Team</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">556,5</font></td> <td align="right"><font size="1">(11)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">10.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">64.146,3</font></td> <td><font size="1">Google</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">993,8</font></td> <td align="right"><font size="1">(6)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">11.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">62.656,7</font></td> <td><font size="1">ForumOC</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">78,6</font></td> <td align="right"><font size="1">(41)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">12.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">59.023,8</font></td> <td><font size="1">Icrontic</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">644,4</font></td> <td align="right"><font size="1">(7)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">13.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">58.078,6</font></td> <td><font size="1">AOA Forums</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">374,9</font></td> <td align="right"><font size="1">(13)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">14.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">49.546,0</font></td> <td><font size="1">Dutch Power Cows</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">351,1</font></td> <td align="right"><font size="1">(14)</font></td> </tr> <tr vAlign="top"> <td align="right"><font size="1">15.</font></td> <td noWrap><font size="1">(Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/dpc/stil.gif)</font></td> <td align="right"><font color="#ff0000" size="1">43.891,3</font></td> <td><font size="1">Germany</font></td> <td align="right"><font color="#0000ff" size="1">210,7</font></td> <td align="right"><font size="1">(21)</font></td> </tr> </table> <font size="1">more...</font>

We beginnen dus weliswaar op een achterstand ten opzicht van andere teams, maar dat heeft ons er een jaar geleden ook niet van weerhouden te beginnen met Genome@Home. Dit maakt de uitdaging des te interessanter. :)

Mijn eerste gedachten gaan dus uit naar het behalen van een mooie mijlpaal voor DPC (1.5M? Inhalen MatroxUsers en Picard?) en daarna over te stappen naar Folding3...

My 2 Eurocents...

D3 char(s)

Verwijderd

Er verdwijnen er twee en er komt er 1 voor terug, waarvan de stats krom zijn :)

Klinkt goed! :P

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

OK, het lijkt er inderdaad op dat de 2 projecten worden samengevoegd. Krijgen we er wel weer een boel vriendjes bij ineens!

Kan ik in m'n uppie nog wel in de top10 komen bij dit gecombineerde project?
Verdubbelt dadelijk ineens de Folding score? Of komt er maar 50% bij, of misschien wel 200%? >:)

Misschien niet de meest triviale vraag voor sommigen, maar hoe moet dat nou met Cow_trek?

Hier een interessante link van mede genomers:
http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?t=276&postdays=0&postorder=asc&start=0

• Ercewee

Ercewee

a.k.a. K

Op woensdag 22 mei 2002 13:05 schreef Cow_tipping het volgende:
Misschien niet de meest triviale vraag voor sommigen, maar hoe moet dat nou met Cow_trek?

Hier een interessante link van mede genomers:
http://forum.folding-community.org/viewtopic.php?t=276&postdays=0&postorder=asc&start=0
Cow_trek ROFL. :)

vaag.... is er nu een GaH2 dat beter is dan GaH 'classic' of is het precies hetzelfde alleen doet de folding client het..... wat is het verschil?????

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 13:22 schreef Ercewee het volgende:

vaag.... is er nu een GaH2 dat beter is dan GaH 'classic' of is het precies hetzelfde alleen doet de folding client het..... wat is het verschil?????
De nieuwe G@H2 core is al een tijdje in ontwikkeling, maar nog niet in gebruik..

En als ik het ondertussen een beetje begrijp komt er dus straks een nieuwe client (F@H3) die werk opleverd voor drie projecten(FH2, FH3 en GH2) en waarvan de punten dus allemaal naar één enkele statspagina gaan (de huidige stats van FH2).

Volgens mij gaat het een lekker zooitje worden >:)
Ik denk dat ik eerst de mogelijkheden van de nieuwe client ga testen voor ik beslis wat ik ga doen. Waarschijnlijk ga ik uiteindelijk wel stoppen met het huidige G@H omdat ze deze een stille dood zullen laten sterven..

my 2 cents

• mr_a
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-05-2023
Ok, resumerend:

G@H of F@H?
Als je de wetenschap optimaal wilt ondersteunen kun je echt beter overstappen op F@H (vanwege de verbeterde algoritmes). En zelfs zo vroeg mogelijk, om de achterstand niet te groot te laten worden. :P
Als het je meer om de stats gaat, dan kun je beter G@H Classic blijven draaien.

Daarnaast:
- Als je graag cryptogramt doe je RC5 of ECCp.
- Als je iets wiskundigs wilt doen doe je OGR25

Voor de medische+genetische wetenschap:
- als je tegen de Alzheimer ziekte en overige Amyloidogene ziekten wilt rekenen doe je F@H,
- als je tegen kanker wilt rekenen doe je dus UD/think.
- als je meer generiek wilt eiwit-vouwen doe je D.Folding (Maar F@H doet ook een flink aantal generieke eiwit-onderzoeken.)

"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs

Verwijderd

Ik ben zeer zwaar aan het twijfelen wat ik (en m'n teampje) moeten gaan doen. In ieder geval moet het een in mijn optiek nuttig project zijn, maar ook de functionaliteit is zeer belangrijk voor mij. Van mijn teampje (4 personen) zit er maar 1 regelmatig op het internet en dat ben ikke. Aangezien F@H geen goede nonet functie heeft zoals ik 'm ken van G@H (hoorde ik) weet ik niet meer waar ik heen moet. :(

Het is nog maar de vraag of ik mijn teamleden weer zo gek krijg om mee te doen :'(

Ik ga nog even door met G@H (classic :'( ) maar zogauw de F@H3 client er is stop ik ermee. Zoals ik de het verhaal van Stefan/Pandegroup lees (stukje met de toekomst van de oude G@H versie) zie je dat je vanaf nu eigenlijk alleen nog maar je best doet voor je eigen stats en niet de wetenschappelijke meerwaarde. Ik mag dan wel een statsverslaafde zijn maar er moet wel een goede ondergrond zijn :(

Mijn vraag is dus:
1) Welk wetenschappelijk project is geschikt voor langdurig werk zonder internet? (hoe langer hoe beter)
2) Welk project loopt nog het langst door met behoud van stats? Ik wil natuurlijk wel op m'n 80ste ff aan iedereen showen dat ik errug hoog in de stats sta :P (langetermijn project dus)

• gp500
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vraagje F@H3 zit je dan nog wel met dat F@h gedoe van eeen paar dagen houdbaar. |:(

EN van uit de tekst gemaakte Punten
denk ook wel dat dit project langzaam aan een Zooitje wordt.
JAMMER genoeg.

• B-Force
Hmmmz als ik dit zo allemaal lees denk ik dat ik overstap op Eccp of iets dergelijks. Die Stefan laat ons eik maar gewoon zitten :( Dus niet echt zin om F@H 3.0 te gaan doen (met voor ons stats vanaf 0) Misschien wel als er een omrekendfactor bijgehouden wordt tov GEnome stats, maar anders niet.

tenzij Het Team :P anders wil ;)

• Crack
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-04 09:17

Crack

...ehh.......Mooh?!?

RC5, OGR25 en ECCp zijn bijna afgelopen. Think had volgens eerdere aankondigingen al lang afgelopen moeten zijn en bij Seti doen ze alles 3x, terwijl ik bij G@H het idee had, dat het een eeuwig project zou zijn.

Hoe anders kan 't lopen...Afbeeldingslocatie: http://62.58.187.100/GCrolleyespink.gif

Wereldrecord voor ChicaneLinacB90 Badges

• Ercewee

Ercewee

a.k.a. K

Op woensdag 22 mei 2002 19:59 schreef gp500 het volgende:
vraagje F@H3 zit je dan nog wel met dat F@h gedoe van eeen paar dagen houdbaar. |:(
niet meer, als het goed is... bij F@H2 is dat een tijd geleden al afgeschaft.
EN van uit de tekst gemaakte Punten
denk ook wel dat dit project langzaam aan een Zooitje wordt.
JAMMER genoeg.
huh? :?

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Eigenlijk wil ik dit gekke zooitje collega's niet kwijt, maar ik heb wel een hekel gekregen aan Stefan en Vijay.
De eerste reden dat ik GaH was gaan doen was vanwege de stats om de 3 uur en het gevecht met de riddertjes.
Verder was Genome een project wat mij nuttig leek, dit itt rc5 of Seti.
Ik wil een afweging maken over wat ik nu ga doen mede aan de hand van jullie reacties en of er uberhaupt wel andere nuttige nonet-gunstige projecten zijn.

Wat is lees in het forum wat ik hierboven heb gepostis het volgende:
- veel ex-genomers voelen zich genaaid omdat ze zich door Stanford gedwongen voelen om te switchen naar Folding at Home (3). (Het idee wordt op die manier opgewekt dat Genome inferieur zou zijn aan Folding)
- Folders zouden bij deze overgang hun punten behouden terwijl alle ex-genomers op 0 beginnen.
- de ex-genomers stellen voor om dan voor zowel folding als voor genome leden de teller op 0 te zetten, om daarna met schone lei samen met FaH3 te starten.

Ik ben het met veel van hun meningen eens moet ik zeggen.

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 10:17 schreef Cow_tipping het volgende:

[stukje txt geknipt]

Ik wil wel blijven meedoen met een project wat een nut heeft voor de mensheid en niet alleen voor stats.
is computerbeveiliging niet nuttig voor de mensheid? :?

en stats zijn idd erg leuk :+

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 18:42 schreef Glurp het volgende:

Mijn vraag is dus:
1) Welk wetenschappelijk project is geschikt voor langdurig werk zonder internet? (hoe langer hoe beter)
2) Welk project loopt nog het langst door met behoud van stats? Ik wil natuurlijk wel op m'n 80ste ff aan iedereen showen dat ik errug hoog in de stats sta :P (langetermijn project dus)
Met Distributedfolding kun je tot 1.250.000 units nonetten. Is ongeveer 2 weken op een Athlon 1GHz.
Het project loopt nog jaren door.

• MarcyDarcy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-05 20:30
Op woensdag 22 mei 2002 22:56 schreef rhialto het volgende:

[..]

Met Distributedfolding kun je tot 12.500.000 units nonetten. Is ongeveer een week op een Athlon 1GHz.
Case closed. Vanaf morgen kunnen we dus Glurp als nieuw lid verwelkomen bij Distributed Folding? :+

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 22:56 schreef rhialto het volgende:

[..]

Met Distributedfolding kun je tot 12.500.000 units nonetten. Is ongeveer een week op een Athlon 1GHz.
Dat klinkt goed...
Ik wacht nog even af wat er gaat gebeuren en wat de rest van het gnoomteampje hier gaat doen. Het zou leuk zijn om het team bij elkaar te houden en als gehele groep over te gaan naar een ander project inplaats van uiteen te vallen naar de verschillende projecten. Zo kun je één van de projecten hier een flinke schop in de goede richting geven.

Het zal in de loop van deze dagen hopelijk wel duidelijk worden wat er gaat gebeuren. Maar om door te gaan met G@H classic vind ik niks. Persoonlijk zou ik alleen doorgaan als de stats van G@H worden meegeteld met F@H. Een statsreset en dan overnieuw beginnen zou ik helemaal al niet op prijs stellen! Ik doe pas een paar maanden mee met G@H en ik baal als een stekker hiervan. Stel je voor dat je lekker al een paar maanden aan het Folden bent en dat Pandegroup maar even je stats reset omdat er een nieuwe client is. Al je pijn en moeite voor het project worden met een druk op de knop verwijderd of in een stoffig hoekje gedrukt :( Dat wil ik niet nog een keer meemaken, vooral niet op de manier zoals die hier gegaan is.

Overigens heb ik me erg vermaakt met G@H :) Juist omdat ik laat ingestapt ben was het elke dag weer leuk om te zien hoe ik langzaam een weg baande door dooie accounts, met de hete adem van andere nieuwe teamleden achter in je nek die ook allemaal boven in de levende top willen komen :P

Op naar het volgende project dan maar :) Persoonlijk zie ik Distributed Folding wel zitten.

• NightHawk4

NightHawk4

Op woensdag 22 mei 2002 20:51 schreef Cow_tipping het volgende:
Eigenlijk wil ik dit gekke zooitje collega's niet kwijt, maar ik heb wel een hekel gekregen aan Stefan en Vijay.
De eerste reden dat ik GaH was gaan doen was vanwege de stats om de 3 uur en het gevecht met de riddertjes.
Verder was Genome een project wat mij nuttig leek, dit itt rc5 of Seti.
Ik wil een afweging maken over wat ik nu ga doen mede aan de hand van jullie reacties en of er uberhaupt wel andere nuttige nonet-gunstige projecten zijn.

Wat is lees in het forum wat ik hierboven heb gepostis het volgende:
- veel ex-genomers voelen zich genaaid omdat ze zich door Stanford gedwongen voelen om te switchen naar Folding at Home (3). (Het idee wordt op die manier opgewekt dat Genome inferieur zou zijn aan Folding)
- Folders zouden bij deze overgang hun punten behouden terwijl alle ex-genomers op 0 beginnen.
- de ex-genomers stellen voor om dan voor zowel folding als voor genome leden de teller op 0 te zetten, om daarna met schone lei samen met FaH3 te starten.

Ik ben het met veel van hun meningen eens moet ik zeggen.
In elk geval is het nu gewoon even afwachten wat er gaat gebeuren. De Genome community heeft weer eens gesproken op de uitlatingen van Stefan, nu afwachten wat er zal gaan gebeuren. Als F@H3 daadwerkelijk start weten we pas zeker wat er gebeurt met de stats, tot die tijd blijf ik iig lekker doorgnomen. En op 0 beginnen zuigt wel zwaar, maar daarentegen kunnen we wel weer lekker anderen voorbijstuiven TipperT ;) En als alle GnomerTs overstappen word het toch weer gezellig :9~

Verwijderd

Op woensdag 22 mei 2002 23:27 schreef MarcyDarcy het volgende:

[..]

Case closed. Vanaf morgen kunnen we dus Glurp als nieuw lid verwelkomen bij Distributed Folding? :+
Tot die conclusie kwam ik dus ook toen ik die hele lap tekst hierboven aan het typen was :D Maar ik wacht even wat de rest ervan denkt, je bent tenslotte als DPC'er een kuddedier }:O

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Bij het UMF team stappen we over op F@H3 als die er eenmaal is. We merken wel hoe het met de stats gaat, hopelijk worden ze gereset, maarja...dat is waarschijnlijk valse hoop. :'(
Vooralsnog blijven we genomen. }:O

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Als de stats gereset worden dan is denk ik FaH3 de meest interessante optie. Ik ben al duidelijk geweest dat ik een poephekel begin te krijgen aan Stefan en trawanten. Zij bekijken het project tot nog toe alleen vanuit een wetenscahppelijk oogpunt en niet vanuit ons genomersstandpunt.
Maar ik vind dit en leuke groep en als de stats geeset worden denk ik ook wel dat ik hier voor zal gaan.

Wat Distributed folding betreft, dat is voor de die-hard nonetters zoals ik, Pjabber, NightHawk en redwing niet interessant.
Ik deed een tijdje geleden zo'n 400.000 units per dag (12 Gig) als ik deze 4 dagen laat nonetten dan heb ik dus 1.600.000 units. Dat is dus voor 100Mb aan resultaten die je naar huis moet mailen (in mijn geval) en moet uploaden.
Dat is wel wat arbeidsintensiever dan genome.

• B-Force
Op donderdag 23 mei 2002 08:23 schreef Cow_tipping het volgende:
Als de stats gereset worden dan is denk ik FaH3 de meest interessante optie. Ik ben al duidelijk geweest dat ik een poephekel begin te krijgen aan Stefan en trawanten. Zij bekijken het project tot nog toe alleen vanuit een wetenscahppelijk oogpunt en niet vanuit ons genomersstandpunt.
Maar ik vind dit en leuke groep en als de stats geeset worden denk ik ook wel dat ik hier voor zal gaan.

Wat Distributed folding betreft, dat is voor de die-hard nonetters zoals ik, Pjabber, NightHawk en redwing niet interessant.
Ik deed een tijdje geleden zo'n 400.000 units per dag (12 Gig) als ik deze 4 dagen laat nonetten dan heb ik dus 1.600.000 units. Dat is dus voor 100Mb aan resultaten die je naar huis moet mailen (in mijn geval) en moet uploaden.
Sluit ik me bij aan

ennuh 100 MB? WA! ik heb maar een ISDN lijntj hoorr, das dus niks vor mij dat DF ...

Verwijderd

Op donderdag 23 mei 2002 08:23 schreef Cow_tipping het volgende:

CD-RW was geen optie :? :o
Ik dacht dat je bij f@h ook niet kon -nonetten

• redwing
Op donderdag 23 mei 2002 08:48 schreef Fritzz het volgende:

[..]

CD-RW was geen optie :? :o
Ik dacht dat je bij f@h ook niet kon -nonetten
Op 8 verschillende PCtjes die niet aan een netwerk hangen :? :)

Maar hoe zit het nu eigenlijk met f@h, toen ik ben overgestapt van RC5/OGR naar G@H kon je iig niet -nonetten omdat de results binnen een paar dagen terug moesten zijn. Als dat nu anders is, en de resultaten zijn niet al te groot (moet met floppy mee naar huis kunnen nemen), zou het een mogelijkheid zijn om over te stappen. Zitten we alleen nog met dat stats-probleem, aangezien ik dus echt geen zin heb om over te stappen om daar tegen een achterstand aan te kijken. Zeker niet aangezien er altijd is geroepen door Stefan dat de stats meegenomen zouden worden naar de nieuwe client :(

[removed]

Verwijderd

Bij F@H1 / 2 / 3 kun en zul je niet kunnen nonetten omdat resultaten bepalend zijn voor nieuw werk, vandaar de beperkte houdbaarheid en het uitblijven van wu-cache-functies. Uiteraard geldt dat niet voor G@H waardoor er een kansje is dat er een client komt waarin je kunt aangeven dat je wilt Genomen met nonet, of Folden zonder nonet-functionaliteit.

De stats bij Folding zijn trouwens niet zo heftig hoor, met 12 gig aan PC's sta je binnen no time in de top5 DPC (zoals het nu gaat).

[PR-mode]Misschien een ideetje om alvast wat eerder te switchen >:) ?[/PR-mode]

Verwijderd

Persoonlijk ben ik er nog niet uit wat ik ga doen. Ik ga in ieder geval niet lang meer door met het huidige G@H.

Omdat ik een hoop pc's heb die geen rechtstreekse internet verbinding hebben, zal ik wel een client moeten gebruiken die kan nonetten/bufferen (Of via een proxy werken zoals RC5)

Verder heb ik het liefst een nuttig project, geen codes kraken of groene mannetjes zoeken :P

Het maakt me verder niet uit wat voor fratsen de orginsatoren van zo'n project allemaal uitvreten. Overal is wel wat aan de hand of aan de hand geweest. Ik ben DPC'er en steun DPC bij de (nuttige) projecten waar ze hulp kunnen gebruiken. (Als deze er niet zijn, of de client niet geschikt is, ga ik waarschijnlijk weer terug naar RC5)

Dus ik wacht eerst de mogelijkheden van de nieuwe client even af, weet iemand toevallig zo wanneer deze uitkomt :? Zit op het werk en heb geen tijd om te zoeken |:(

• Ercewee

Ercewee

a.k.a. K

Nieuws van het G@H-front!
update from Stefan:

Hi,

Just a quick update to address these issues. Our current thinking is that
Genome@h... users will be able to run the F@h... client and have the option
to only recieve G@h... core workunits and have these workunits count towards
the original Genome@h... project stats. This way, Genomers can run the new
client and still stay solely within the Genome@h... project as far as
workunits and user/team stats are concerned. I think this type of solution
would go a long way to addressing many of the concerns we've heard.

Thanks - Stefan
http://groups.yahoo.com/group/genomeathome/message/4633
Staat nog niets bij over nonet... maar het gaat de goede kant op :)

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Op vrijdag 24 mei 2002 10:03 schreef Ercewee het volgende:
Nieuws van het G@H-front!
[..]

Staat nog niets bij over nonet... maar het gaat de goede kant op :)
Dit is goed nieuws (als ik het helemaal goed begrijp tenminste).
Dus geen classic genome, maar gewoon een nieuwe client? :?

• Ercewee

Ercewee

a.k.a. K

Op vrijdag 24 mei 2002 10:43 schreef Cow_tipping het volgende:

[..]

Dit is goed nieuws (als ik het helemaal goed begrijp tenminste).
Dus geen classic genome, maar gewoon een nieuwe client? :?
Ongeveer.

Kort samengevat: F@H3 draaien, maar met de optie 'alleen genome' en de resultaten komen gewoon bij de huidige genome stats.

• redwing
Klinkt alweer een stuk beter, als ze nu ook nog ff zorgen dat de -nonet functie werkt. Lijkt me trouwens ook wel logisch dat ze daarvoor zorgen aangezien ze zelf in een eerder berichtje al aangaven dat juist die functie de voornaamste reden was waarom ze de genome classic wilden laten doorgaan.

[removed]

• Cow_tipping

Cow_tipping

On the run for D.B.!

Op vrijdag 24 mei 2002 11:49 schreef redwing het volgende:
Klinkt alweer een stuk beter, als ze nu ook nog ff zorgen dat de -nonet functie werkt. Lijkt me trouwens ook wel logisch dat ze daarvoor zorgen aangezien ze zelf in een eerder berichtje al aangaven dat juist die functie de voornaamste reden was waarom ze de genome classic wilden laten doorgaan.
check!

nu nog ff die nonet functie erbij lullen en er kan een slotje op dit topic.
M.a.w. we gaan dus niks anders doen :)

Verwijderd

Hmmm ik zit net te denken als ze er nou nog een nonet functie bij maken...da zou best vet zijn :+

• NightHawk4

NightHawk4

Op vrijdag 24 mei 2002 12:34 schreef Silk_dude het volgende:
Hmmm ik zit net te denken als ze er nou nog een nonet functie bij maken...da zou best vet zijn :+
wie nonet er nou nog vandaag de dag ;)

als je nonet en je pjoeter word gestolen heb je niks meer ;)

enniewee het antwoord op het topic is dus; "we gaan voor nummero uno (lange termijn), maar eerst PIcard en Matrox voorbij (korte termijn)" :D

• redwing
Op vrijdag 24 mei 2002 12:43 schreef NightHawk het volgende:

[..]

wie nonet er nou nog vandaag de dag ;)

als je nonet en je pjoeter word gestolen heb je niks meer ;)
Maar ja als je niet nonet en geen verbinding hebt, heb je zowiezo niets :P
(En als ze mijn computertje weghalen, op mijn werk, krijg ik ter compensatie een gloednieuwe terug, die waarschijnlijk weer een stukkie sneller is :) )
enniewee het antwoord op het topic is dus; "we gaan voor nummero uno (lange termijn), maar eerst PIcard en Matrox voorbij (korte termijn)" :D
* redwing is het hier helemaal mee eens mits ie kan blijven nonetten

[removed]

Pagina: 1