Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om een Frontierlabs Nex iie MP3 speler te kopen om te gebruiken tijdens het hardlopen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Is 'ie een beetje weerbestendig (met neopreen draagtasje)?

Verwijderd

Geen idee, ik vind alleen het batterijklepje nogal "goedkoop" en verwacht dat deze binnen 1/2 jaar defect zal zijn :?

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-02 14:26
[rml][ MP3] Zuid-Korea: het land van de krimpende flashplayer[/rml]
Daar staat vast wel informatie in, verder kun je op www.kieskeurig.nl en www.mp3man.nl ook informatie vinden..

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-02 10:11

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Het topic dat jij aangeeft is iig niet het topic voor de Nex IIe. Er staan wel leuke (toekomstige) gadgets in.

Topicstarter: met de Search was je ook een heel eind gekomen ;)

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Verwijderd

Topicstarter
the_Omniscient schreef op 03 april 2003 @ 11:41:
[...]
Het topic dat jij aangeeft is iig niet het topic voor de Nex IIe. Er staan wel leuke (toekomstige) gadgets in.

Topicstarter: met de Search was je ook een heel eind gekomen ;)
Ik heb met de Search gezocht, maar heb geen ervaringen gevonden over het gebruik tijdens het hardlopen. _/-\o_

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-02 22:38

MaDLiVe

.-Observer-.

Verwijderd schreef op 03 April 2003 @ 11:48:
[...]

Ik heb met de Search gezocht, maar heb geen ervaringen gevonden over het gebruik tijdens het hardlopen. _/-\o_
Het is een flashspeler, geen bewegende delen. Dus waar ben je precies bang voor tijdens het hardlopen :P

Als je er een microdrive in doet zou ik em iig niet gebruiken :P

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

Ik gebruik de nexII voor hardlopen. Perfect ding

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
snowboarden gaat er ook wel mee :P

I’m not like the OTTERS

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

BaRF

bijna kerst

ik heb de nexiie ook, en over het algemeen is het een heel goed apparaatje. maar er zijn momenten geweest dat ik hem uit de trein wilde gooien omdat ie steeds vastliep, maar dat had te maken met batterijen en/of foutjes op de flashkaart... voor de rest is ie zeer ok :) voorals de skins zijn leuk om te maken :+

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-02 21:21

Haaguit

HBZNPLT!

Even voor de NexIIe owners, er komt een nieuwe firmware aan die een aantal ergernissen moet verhelpen:
Dear Sir,

We will be releasing a new firmware for NEX IIe before the end of 2nd qtr, 2003.

Thank you.

Customer Support
Frontier Labs.
----- Original Message -----
From:<haaguit>
To: 'techsupport@frontierlabs.com'
Sent: Thursday, April 10, 2003 7:27 PM
Subject: New firmware version for the NexIIe

Hi,

I was wondering if there is going to be a firmware update soon to fix the various problems with the NexIIe like the problems with FAT32 and the letter G appearing in songtitles.

Thanks,
Afwachten maar!!

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:13

Pogostokje

* twiet *

Joepie! Die bugjes zijn niet erg storend, want wie kijkt er nou de hele tijd op zijn display, maar het is wel leuk dat er iets aan gedaan wordt. :)

Meteen een vraagje ... ik heb dat ding dus met een microdrive. Nu blijkt dat hij maar 1 directory diep leest. Als je een directory in een directory maakt dan kijkt hij daar niet in en kan je daar ook niks afspelen. Is dat bij alle MP3 players zo, of is dit een grapje van frontierlabs? Of misschien de drive wel? Herkent iemand dit?

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Verwijderd

Er is sinds enkele dagen een opvolger uit van de NEXIIe.
Zie http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/740129

Heb zelf sinds kort de nexIIe (de witte). Behalve de rare koptelefoon een leuke en betaalbare speler. Dat over die folders: da's een bug waarvan ik hoop dat ze die ook in de nieuwe firmware oplossen. Aangezien de nieuwe speler nu klaar lijkt te zijn zullen de ontwikkelaars bij frontier labs wel tijd hebben om de nieuwe firmware binnenkort vrij te geven...

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Ik geloof dat het met die folders geen bug is hoor. Hij kan gewoon maar 1 diep lezen. Ik heb zelf vaak shit met op fat32 geformatteerde CFC's. Ik denk ach, even mailen en binnen een paar uur antwoord. Netjes! Ik ga echt even serieus kijken naar de Ia als vervanging voor mijn IIe. Vooral het recorden en de tuner zijn relaxed.

Oh dit is trouwens een errrrg handig dingetje als extra voor je MP3 speler: http://www.pdashop.nl/product/2066/1610

Verwijderd

Een simpel FM-zendertje kun je ook zelf in elkaar zetten voor slechts enkele euro's. Goed, je hebt dan mono en het stoort ook op elk apparaat maar wel super makkelijk.

De reply's van frontier labs zijn inderdaad zeer snel en netjes! Nu ook maar hopen dat de nieuwe firmware ook echt snel komt. Er is zelfs sprake van dat die ook OGG VORBIS gaat ondersteunen! Niet dat ik dat heb, maar goed toch leuk :-)

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
voor het lopen zou ik toch ook ff orienteren op andere spelers...
nex IIe lijkt me niet de meest ideale speler hiervoor?..

kheb zelf een I-Bead.. heerlijk klein en licht..
beatman flash is ook mooi klein..
de Mpio FL100 ook zeer mooi klein en licht..
etc.
etc. :)

ohw jah.. zelf hardloop ik er dus ook veel mee, en fietsen (op racefiets that is)

[ Voor 14% gewijzigd door nikao op 11-04-2003 09:28 ]

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:13

Pogostokje

* twiet *

nikao schreef op 11 April 2003 @ 09:27:
voor het lopen zou ik toch ook ff orienteren op andere spelers...
nex IIe lijkt me niet de meest ideale speler hiervoor?..
Ach, hij past in je broekzak. Da's voor mij een criterium voor 'klein'. ;)

Zeker met een CFC zou ik niet weten waarom je hem niet kan gebruiken tijdens het rennen. Alleen met een microdrive ... tsja ... in de boekjes bij die drive staat niks over G-krachten of schokbestendigheid. :(

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Die I-bead en MPIO zijn inderdaad mooier, maar je kan er geen geheugen bijmikken (dus ook niet uitwisselen met bijvoorbeeld een digicam) en ze zijn stukken duurder. Die neoprene drager bij de NexIIe is ook relaxed, makkelijker denk ik dan zo'n bungelend ding om je nek. Maar goed, de nex IS gewoon wat groter. Persoonlijk vind ik de 2 AA batterijen erin het irritantst. Ik had liever een interne accu gezien die je oplaad via USB of adapter.

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Een kennis gebruikt de NexIIe bij het hardlopen met microdrive en hefet er geen problemen mee. Moet kunnen dus lijkt me. Alleen moet je zeker weten dat je batterijen vol zijn, anders halverwege stilte :P.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

BaRF

bijna kerst

ben echt benieuwd naar die nieuwe firmware! hopenlijk lost ie het probleem met de luide vermelding van low battery ook op :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
Haaguit schreef op 11 april 2003 @ 09:31:
Die I-bead en MPIO zijn inderdaad mooier, maar je kan er geen geheugen bijmikken (dus ook niet uitwisselen met bijvoorbeeld een digicam) en ze zijn stukken duurder. Die neoprene drager bij de NexIIe is ook relaxed, makkelijker denk ik dan zo'n bungelend ding om je nek. Maar goed, de nex IS gewoon wat groter. Persoonlijk vind ik de 2 AA batterijen erin het irritantst. Ik had liever een interne accu gezien die je oplaad via USB of adapter.
tsja.. ik loop altijd in een tight.. en daar zit maar een heel miniscuul zakje in aan de binnenkant.. daar past me ibead mooi in.. (dus geen gebungel) .. maar zou de nex echt niet inpassen.... en ik heb aan 256mb meer dan genoeg.. (ga niet langer dan 6uur lopen ofzo hehe) ..

dingetje is inderdaad wel stukkie duurder..

• Haaguit

Haaguit

HBZNPLT!

Hey PPL, even een oud topic reanimeren. Er is een nieuwe firmwareversie uit voor de NexIIe!!!!!!!!! Endlich!!!

Hier te halen

About NEX IIe Firmware
======================================

The NEX IIe Firmware version 1.1 that you are about to upgrade onto the NEX IIe player is the main software and operating program that will power and control the NEX IIe player. The Firmware will do the following:

- Provide an operating system for NEX IIe
- Provide a user interface
- Control the USB connection with your computer

The following improvements and changes have been built into NEX IIe Firmware version 1.1

- Improved ID3Tag display support
- Reduced 'pop' sound at the beginning of song play
- Contrast adjustment

Verwijderd

Ik probeer de firmware van mijn mp3speler (Frontier Labs NEX IIe dus) te upgreaden, maar het lukt niet. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik volg de readme die erbij zit, ik format mijn speler, en ik sleep de .img file naar de speler. Dan moet ik volgens de readme de usb kabel disconnecten en de speler uit/aan zetten, en als ik em aan zet zou hij automatisch moeten gaan upgreaden. Maar als ik hem aanzet zie ik alleen op het schermpje: "no songs" wat ik normaal dus te zien krijg als er niets op de CFcard staat. Weet iemand wat ik fout doe/hoe het wel moet :?
Pagina: 1