Toon posts:

sb awe 64 mod

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
kan me vergissen hoor maar ik had ergens eens gelezen dat je een mod kon doen op deze kaart

andere drivers of dergelijks???

ofwel vergis ik mij van kaart

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Wat wil je er mee bereiken dan? Of is het modden om het modden? Dan kun je hem net zo goed gewoon geel verven ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bigs op 02-04-2003 23:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee bedoeling is wel dat de kaart beter of meer kan dan het nu al is

der was altijd een oude soundcard en een nieuwe die bijna hetzelfde zijn en mits ge iets aanpaste ge een nieuwe up to date kaartje had

dat die kaart geel groen of rood is interseerd me geen bal

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Je kan bij de AWE 64 wel meer geheugen plaatsen, voor de soundbanken is dat dacht ik (midi)
Dan zou het theoretisch gezien een Sound Blaster AWE 64 Gold worden.

Wat is er trouwens mis met deze kaart? Hij is wel oud maar de geluidskwaliteit doet niet echt onder aan de huidige Sound Blaster kaarten.
Je hebt alleen die 5.1 opties en effectjes niet.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu een mobo met onboqrd 5.1 sound en deze kaart ligt hier nu maar
en ik heb een potentieele koper
ik wil de kaart echter niet verkopen als die gemod kan worden naar een super kaartje

welk blijkbaar niet het geval is ?

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

een AWE 64 is toch een ISA kaart? Past die nog wel op je moederbord?

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• dBA
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2024

dBA

dreeke schreef op 02 April 2003 @ 23:45:
Je kan bij de AWE 64 wel meer geheugen plaatsen, voor de soundbanken is dat dacht ik (midi)
Dan zou het theoretisch gezien een Sound Blaster AWE 64 Gold worden.

Wat is er trouwens mis met deze kaart? Hij is wel oud maar de geluidskwaliteit doet niet echt onder aan de huidige Sound Blaster kaarten.
Je hebt alleen die 5.1 opties en effectjes niet.
:/ Doet niet onder voor een Live!? Ga jij je oortjes eens uitspuiten... Die dingen ruisen als de neten! Verder zijn het leuke kaartjes hoor, maar de signaal/ruisverhouding is ronduit brak. Indertijd toen wij 'm gekocht hebben voor fl 600,- toen waren ze goed ;)

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:50

n00bs

Het is weer Zomer!

Precies, zeker een keertje langs de doktor gaan om je oren na te laten kijken ;)

Signaal/ruisverhouding, dynamiek, kanaalscheiding, harm. vervorming is echt VEEL brakker van die 64 kaartjes tov Live! Misschien als jij je pc op een crap installatie aansluit met crap boxen dat je het niet hoort... maar hier hoor ik een wereld van verschil.

Niet echt de moeite waard dus om die kaart te modden... een nieuwe kopen is goedkoper :)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe zit dat met een live 5.1 soundcard?

iets mee aan te vangen?

Verwijderd

een soundblaster live gold is voor stereo gewoon de beste kaart die ik ooit gehoort heb.
een kenis van me gebruikt hem op zijn peperdure instaltie ipv zijn live omdat die ruiste en die gold doet het perfect. koste toen inderdaad 600 + guldens. heb er ook een en die klinkt net zo goed zo niet beter als mijn live 5.1.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Je kan van een AWE64 een 128 live maken ofzo met drivers dat klopt ja heb voor kennis beide dingen een keer gedownloadt deed het gewoon, waar weet ik niet heb nog wel de drivers dacht ik :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik hoor veel van die verhalen over ruisende SB live kaartjes. Ik heb er zelf drie in huis, allemaal aangesloten op een HiFi-versterker, en geen van alles produceert meer ruis dan een cd-speler of iets dergelijks.

Raar hoor.

Siditamentis astuentis pactum.

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-07 04:02
Mijn Live! ruist niet (of toch bijna niet) en mijn AWE 64 doet ook niets verkeerd. Ik denk dat jullie eens jullie algemene aansluitingen en aardingen moeten controleren.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1