Toon posts:

[W2KS] RRAS met PPPOE mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Simpele vraag? Ik zie nergens hoe je een verbinding met casema premium met behulp van rras kunt delen, zelf ben ik er na veel proberen ook niet achter gekomen.

Is het uberhaupt wel mogelijk, zit het in windows 2000 server ingebakken, of moet je maar genoegen nemen met ics? :)

Verwijderd

Via NAT kun je ook met W2Kserver internet delen.
Even snel uit me hoofd hoe je het insteld (dus niet boos worden als ik iets vergeet/verkeerd tiep :P )

RRAS uiteraard aanzetten... dan rechtermuisknop en install protocol... NAT als protocol installeren... vervolgens properties van NAT en dan kun je daar 1 kaartje pakken als je interne netwerkkaartje en het andere voor je internetkaartje.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Maakt die casema niet gebruik van een eigen dialer voor PPPoE :?

Zoja, dan kan je die volgens mij niet gebruiken in RRAS. Volgens mij kan de dialer van MS nog geen PPPoE aan.

Maar, als router kan je met RRAS wel routeren en NAT over de bestaande verbinding heen zetten.

Verwijderd

Maakt die casema niet gebruik van een eigen dialer voor PPPoE :?
Alternatief voor Casema/Wanadoo Enternet RasPPPoE software: Geen NTS Enternet meer nodig voor Casema-COM21 -> http://www.raspppoe.com/

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 11:49

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

I stand corrected, and I'm shuttin' up ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak al sinds de eerste week dat ik wanadoo had connectie via raspppoe, maar dit is totaal GEEN antwoord op mijn vraag, dus ff ontopic blijven graag.

Ik zal de vraag nogmaals een keer duidelijk stellen:
Kan ik RRAS in win2KS gebruiken met wanadoo cable premium/raspppoe, details zie eerste post.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 april 2003 @ 18:16:
Ik maak al sinds de eerste week dat ik wanadoo had connectie via raspppoe, maar dit is totaal GEEN antwoord op mijn vraag, dus ff ontopic blijven graag.

Ik zal de vraag nogmaals een keer duidelijk stellen:
Kan ik RRAS in win2KS gebruiken met wanadoo cable premium/raspppoe, details zie eerste post.
Werkt de manier die wasa had voorgesteld niet? Als je de standaard software gebruikt wordt er een 'dummy'-ethernet-device aangemaakt. Deze kan je voor zover ik weet gewoon delen met RRAS (tijdje geleden dat ik ermee gewerkt heb hoor).
Geen ervaring met raspppoe.
Pagina: 1