Toon posts:

Xp to mp modding foutje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nieuw op het forum en kom maar meteen met een heel verhaal.

Ik heb eens gezocht naar een dual xp systeem en dat leek me wat, heb dus een chaintech 7kdd gekocht met 2x xp 2400+.

Ik heb zoals in alleen tuts netjes met potlood "pas als het werkte met silverlijm" verbonden. Toen netjes de cpu's erin gedaan en hij blijft maar 1 unknown cpu van 2000mhz aangeven :X . Toen nog maar eens de streepjes gezet maar het hielp niet. Iemand een idee wat ik allemaal fout gedaan kan hebben of moet je echt silverlijm gebruiken om dit op te lossen?

dus mijn 2 vragen

1. moet ik persee zilverlijm gebruiken?
2. moet hij wel 2x cpu aangeven?

En ja heb de search gebruikt maar vond niks waarin ik antwoord kreeg op mijn verhaal.

Ik hoop dat jullie er antwoord op kunnen geven

en alvast bedankt

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

5 sec search :>

Dual Athlon/?

hier staan dus een hoop interesante linkjes in ;)

heb je de briges wel eerst opgevult met lijm ? want anders werkt het niet
je moet dus eerst wat lijm in de lazercut krijgen (lees de unlock faq voor de hoe en wats )
dan er pas zilver over heen
en heb je zeker de goede brige te pakken en niet de verkeerde ?
waar heb je de info van daan hoe het moest ?

zojuist weer wat gelezen
het schijnt dat je de MP's ook moet unlocken
en weet je 100% zeker dat je brige 5 heb ge daan

[ Voor 109% gewijzigd door Shunt op 02-04-2003 19:51 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
het gaat om dit artikel

http://www.hardwarezone.c...rticles.hwz?cid=2&aid=393

En heb m vandaag door mijn broer onder de microscoop laten leggen en bleek dat ie niet goed verbonden was. Dadelijk eens ff opvullen met wa lijm. Tnkx alvast voor de tip

Ik houd jullie op de hoogte

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Potlood is te weinig lijkt me, probeer het gewoon eerst met dat zilverspul :) En ja, er moeten twee cpu's worden aangegeven in het BIOS.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu netje de lasercut opgevuld en er een nieuwe potlood steep door gezet, dus ook langs de lasercut is een verbinding.

Maar geen 2 cpu's

Maybe een idee, het zijn 2 kleine gaatjes (draadje trekken)

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
potlood schijnt moet je gewoon niet doen lees ik overal. ik zou het eerst goed met zilver proberen. Schoonmaken, contectjes lichtjes afkrabben, zilver erover, drogen, proberen. Zo ga ik het doen tenminste als mijn 2 tbred 1800+ binnenkomen.

En het kan dus altijd zo zijn dat het MP gedeelte niet werkt op een xp, en dan heb je pech.

specs

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:56

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 02 april 2003 @ 20:10:
ik heb nu netje de lasercut opgevuld en er een nieuwe potlood steep door gezet, dus ook langs de lasercut is een verbinding.

Maar geen 2 cpu's

Maybe een idee, het zijn 2 kleine gaatjes (draadje trekken)
potloot streep werkt niet SIM - PEL :P
dit is al echt heel lang bekend :P
gewoon zilver er over heen :>

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
oke, wij danken u alvast en als ik zaterdag het zilver heb en heb uitgeprobeert dan laat ik het jullie weten. ook als de hele mod klaar is want alles wordt ook nog zwaar gemod maar das nog ff a secret wat er gaat gebeuren.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb Bison Electro gebruikt om mijn twee Athlon XP 2400+ procs te modden. Ik heb dat spul gewoon zonder voorbehandeling (wel de naast gelegen bruggen afgeplakt) over de L5 bruggen gesmeerd en het werkte meteen.

Verwijderd

Topicstarter
femme, maybe een rare vraag maar welk moederbord heb je gebruikt

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Femme heeft een A7M266-D :)

• tak77
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-06 11:31
gewoon met silverlijm... erg simpel.. ik heb de tip van femme gewoon opgevolgd.. alles afplakken met plakband..en daarna kwastje een paar keer overheen en dan een paar uur wachten totdat alles droogt wordt en bij mij werkte meteen :) voor spec zie ondertitel

DUAL AMD XP 2200+ -> MP 2600+ :) (16x133) MSI K7D-L rev 1.0 bios 1.83b Cpu1: 61 C, Cpu2:65 C

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:42

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

A7M266-D rev 1.04 om precies te zijn :) (bij vroegere versies schijnt de L5 mod niet altijd succesvol te zijn).

Verwijderd

Topicstarter
femme, zou je die tips ook hier willen posten, alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik weer, k heb de l5 brug nu verbonden met de silverlijm, en ze er weer in gezet. Ze geven nu netjes AMD athlon mp 2000+ Cpu aan 2 cpu's. Maar iets later komt ie met de melding dat ze niet van de zelfde frequency zijn. Iemand een idee hoe dit op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Mensen, ik moet jullie trouwens nog wel bedanken voor de informatie, hij laat in windows wel zien dat er 2 cpu's draaien maar blijft het nog wel in de bios aangeven dat ze niet goed zijn. Ik houd jullie op de hoogte van de vorderingen.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Niet dezelfde frequency? Geef eens wat meer info, dit is wel erg karig. Dus met hoeveel MHz draaien beide rakkers nu en welke multiplier (check BIOS) en boot de doos door? Zo ja, wat geeft het OS aan qua cpu snelheden? Heb je misschien van dat zilverspul op andere bruggen geknoeid? (controleer dat voor de zekerheid)

[edit]
xblade, je kunt je post editten met de edit Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop, use it :)

[ Voor 20% gewijzigd door Abbadon op 06-04-2003 11:56 ]

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
nou, zal het ff verder toelichten

Bij booten: 2 cpu's van 2000 mhz (2400+ dus op autodetect) een multiplier van 133 ( als het goed is)

Melding: Boot in uni-processor mode because processors are not from same frequency. Heb ook al gekeken in mijn bios en ook in de handleiding voor een eventuele jumper ofzo maar heb nog niks gevonden.

In windows draait het perfect en ook onder sisoft ziet hij er 2 en staan ze ietsjes onder 2x amp mp 2400+ dus voor de verder rest ziet het echt goed uit.

Voor mij maakt de melding niet zoveel uit maar heb toch liever dat ie niet komt dus als iemand al ervaring heeft met het bord dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hij heeft dus alleen een melding aan, maar in Windows heb je netjes 2 grafiekjes in je Task manager e.d.? Dan zou ik me er geen zorgen over maken nee, hij zal er wel over vallen dat het toch XP CPU's zijn, en geen 'echte' MP's. Niks van aan trekken dus. :)

En je FSB is 133, niet je multiplier. :o :)

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik de originele performance settings terug had gezet in mijn bios werkte hij perfect, ze draaien nu ook op 2100MHZ met een FSB van 140. Verder draait hij lekker en ook de melding is weg.

Ik dank jullie voor de hulp
Pagina: 1