Toon posts:

Dual Athlon

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand al ervaring met een dual Athlon systeem,
en zijn er al onofficieele geslaagde pogingen van 2 Xp's op een dual bord in plaats van Mp's?

Let me know,

Als de Xp's goed blijken te werken denk ik er zwaar overna om een dual Athlon sysje aan te schaffen.

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54

Verwijderd

http://www.tweakers.net/nieuws/19844?highlight=dual+athlon

Officeel kunnen er alleen MP's voor dual setup gebruikt worden, maar onofficieel werkt het dus ook:
GamePC gebruikte twee Athlon XP 2000+ processors om de performance van de Asus A7M266-D te vergelijken

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-08 23:05
Doe eens een search, d'r loopt een hele thread over.

Klik

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Simpel: ja. Draait bij mij op een Tyan MP (dual XP dus)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 09:49
Inderdaad..

De tot nu toe gemaakte XP's (maar ook de durons en de thunderbirds) hebben nog allemaal de mogelijkheid tot smp-gebruik.
Alleen geeft AMD daar geen garantie voor!

Er gaan wel geruchten dat met de komst van de nieuwe generatie XP's (straks op het 0.13u proces) de smp functie hardwarematig uit de processoren wordt gesloopt (zoals bijv. al het geval is bij de coppermine-celerons).

• igg
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

zie sig

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

• I.R. Overclocked
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Kan iemand mij ff helpen?
Ik heb namelijk net mijn A7M266-D met 2 XP's geinstalleerd.
Maar hij draait maar op halve snelheid, klopt het dat dat komt omdat ik WindowsXP eerst opnieuw moet installeren?
Of ben ik gewoon genaaid :P door ASUS/AMD???

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• Abbadon
Wat is halve snelheid? Loopt 'ie maar op één cpu?

• I.R. Overclocked
  • Laatst online: 02-05-2025

I.R. Overclocked

Stupid Intell...

Ik denk het, WinXP vindt wel 2 CPU's. Maar m'n koe bijvoorbeeld, vind er maar 1... Als je hem benchmarkt met SANDRA heeft ie ook zo'n beetje de halve preformance van een dual MP1800+ systeem.

*I.R. gebruikt de search: 'point ' was geen geldig woord, veranderd naar 'point'

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:36
Je bedoelt één processor. Dat kan kloppen. Je moet namelijk een multiprocessor kernel hebben geïnstalleerd. Lunix kan je recompilen.

Microsoft heeft daar de herinstallatie voor uitgevonden ;)

• Bakbeest
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:38

Bakbeest

Het beest is los!

Hier Dual Athlon MP op een Thunder K7 en moet zeggen dat alles zeer stabiel loopt.

• Abbadon
Als XP er twee ziet zou het wel goed moeten komen zou ik denken. Je ziet dus ook twee van die grafiekjes onder taakbeheer > prestaties? Zit er in beide beweging als je dit of dat opstart?

Dit bedoel ik:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~abaddon/pics/2cpus.gif

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig of je net als voor Pentium ook voor AMD's slot terminators hebt zodat je niet meteen 2 procs hoeft aan te schaffen?

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 01 februari 2002 12:09 schreef Mr.PolarBear het volgende:
Weet iemand toevallig of je net als voor Pentium ook voor AMD's slot terminators hebt zodat je niet meteen 2 procs hoeft aan te schaffen?
Je kan het 2e socket gewoon leeg laten :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus dezelfde truc als met de 694D pro jumpertje verzetten en gaan met die banaan.

Cool.

Mag ik u danken?

Verwijderd

Topicstarter
Nu lees i knet een review op Hardocp, blijkt dat bv de MSI K7D L helemaal niet zo goed presteerd als bv een Nforce of ander single cpu systeem.

Als ik dit zo lees begin ik toch zwaar te twijfelen of de aanschaf van een dual AMD systeem mij net zo laat duizelen als toendertijd de overstap van single naar mijn Dual PIII.

Graag respons

Verwijderd

Op maandag 04 februari 2002 12:55 schreef Mr.PolarBear het volgende:
Nu lees i knet een review op Hardocp, blijkt dat bv de MSI K7D L helemaal niet zo goed presteerd als bv een Nforce of ander single cpu systeem.

Als ik dit zo lees begin ik toch zwaar te twijfelen of de aanschaf van een dual AMD systeem mij net zo laat duizelen als toendertijd de overstap van single naar mijn Dual PIII.

Graag respons
alleen als je nu altijd tegen de 100% processorgebruik aanloopt (zonder dnet natuurlijk ;)), anders heb je er weinig aan.

• Sinlath
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-06 18:40
hmm ik wil juist een dual systeempje erbij.

voor onderandere dnet/3d stuff.. dan is het handig.. voor mijn gewone bak is een single 2000+ genoeg

Sinlath | Opinions may contain latency

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk dus vooral met de volgende progjes.

Photoshop
Adobe Premiere
Studio 7 Pinnacle
Flash
Paint shop pro
Audio programma's

Momenteel is mijn Dual Setup sneller dan een AMD 1.4 of een P4 1.5 en dan bedoel ik multitasken etc. Ga ik deze multitask snelheid verliezen als ik overstap op een Single AMD 2000+.?

Thankz

• Abbadon
Op dinsdag 05 februari 2002 08:46 schreef Mr.PolarBear het volgende:
Ik werk dus vooral met de volgende progjes.

Photoshop
Adobe Premiere
Studio 7 Pinnacle
Flash
Paint shop pro
Audio programma's

Momenteel is mijn Dual Setup sneller dan een AMD 1.4 of een P4 1.5 en dan bedoel ik multitasken etc. Ga ik deze multitask snelheid verliezen als ik overstap op een Single AMD 2000+.?

Thankz
SMP is multitask heaven, daar kan geen enkele uniprocessor bak tegenop :) In verreweg de meeste gevallen zal een XP2000+ sneller zijn dan twee P!!!'s 1GHz, maar als het op multitasken aankomt niet. 't Is ook maar net hoe zwaar je multitaskt natuurlijk.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-08 07:16

SG

SG surft naar info hardewaren

Op dinsdag 05 februari 2002 09:25 schreef Abbadon het volgende:

[..]

SMP is multitask heaven, daar kan geen enkele uniprocessor bak tegenop :) In verreweg de meeste gevallen zal een XP2000+ sneller zijn dan twee P!!!'s 1GHz, maar als het op multitasken aankomt niet. 't Is ook maar net hoe zwaar je multitaskt natuurlijk.
DUAL PIII zijn Shared FSB geremd dus PC133 bandbreedte van 1064MB/s naar Northbridge.

AMD 1600Mhz 2000+ is DDR voor zich alleen met data prefetch en SSE

door DDR vs SDR is 'n Palomino al wat sneller dan 'n PIII.

kijken we naar de clock 1600Mhz,dus die tweede PIII moet minstens 60% SMP effectief zijn om 600Mhz te compenseren die SMP aps zijn er wel maar zeldzaam. veel zitten rond de 30%.

Dus bij veel multitask apps ook. moet met tweede CPU 60% rendabel zijn en de FSB beperking compenseren.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Pagina: 1