[CM] Coolermaster ATC-500 ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:08

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Topicstarter
Oorspronkelijk wilde ik een Lian Li PC30, maar die is in Nederland nergens te koop. In dat topic werd mij de Coolermaster ATC-500 aangeraden. Na wat zoeken op Google blijken er een stuk of drie tests van te zijn, waarvan de nuttigste:Daarin worden een paar nadelen van dit erg mooie, maar dan ook erg dure kastje genoemd. Vandaar dat ik graag wat zou horen van mensen die er een hebben. Maar ik zit ook over wat dingen te denken die in het algemeen wel met casemodden te maken hebben:
  • Tray: de motherboard tray kan niet helemaal heen en weer geschoven worden als het rechter side panel er op zit, zie Slautech. Coolermaster zou dit verhelpen, is dat al gebeurd?
  • Fans: de koeler op de bodem (die richtbaar is), zuigt uit de bodem en blaast naar boven. Hier zit geen filter op (itt de Lian Li); zou hier een filter op te maken zijn? Of zuigt hij dan gewoon geen lucht meer aan? Of zou dat weer te verhelpen zijn met een "tunneltje" tussen fan en filter?
  • Stealthen: Coolermaster levert helaas maar 1 afdekplaatje voor de twee 5,25" bays. Ik zou hem willen stealthen, maar dat kan dus niet omdat je een plaatje te kort komt... zijn die ergens te krijgen?
  • Resetknop: Er zit geen reset knop op. Zou die erin te modden zijn? (Boren in alu, gaat dat goed voor een cm-n00b als ik, en is het front van deze kast niet te dik?)
  • CPU cooler: de gebruikte proc. koeler mag niet hoger dan plm. 50mm zijn wil je het removable tray nog kunnen removen, en niet hoger dan 80mm wil hij nog in de kast passen. Daar gaat mijn oorspronkelijk geplande Zalman-flower idee (ook al omdat de psu voor de proc zit). Welke stille cooler kunnen jullie me binnen die beperkingen aanraden? (Ga waarschijnlijk niet overklokken en in eerste instantie komt er waarschijnlijk niet meer dan een XP 2000+ oid in)
Graag heb ik wat input van mn medetweakers voordat ik overga tot deze aanschaf want hij is toch wel duur :p Anders wordt het toch een Lian Li PC-50, die iets minder mooi is, maar ook een stuk goedkoper (ik wil graag een klein, mooi alu kastje, zoals jullie begrijpen) *D

Overigens, wat is afgezien van wel/geen psu het verschil tussen:
Cooler Master ATC-500 (300W, 2x fan) en
CoolerMaster ATC-500-SX1 (Aluminium, zonder voeding)?

[ Voor 17% gewijzigd door PowerFlower op 02-04-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat als je een filter voor je fan zet hij nog genoeg blaast. Als die fan maar een beetje sterk is komt dat iig wel goed :)
En je kan toch gewoon instellen dat als je pc draait dat je de power knop als reset gebruikt of niet?

[ Voor 204% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2003 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Wel als het filter er tegenaan zit... maar dat zou niet zo zijn, het filter moet natuurlijk tegen het gat in de bodem aan en zit dan een eindje van de fan af:

Afbeeldingslocatie: http://slautech.net/articles/atc_500_donothotlink/thumbs/frontfan.jpg

Afbeeldingslocatie: http://slautech.net/articles/atc_500_donothotlink/thumbs/frontfan2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door PowerFlower op 02-04-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey over dat frontje problemo moet je contact met ze op nemen in europa.
Ik heb zelf een Coolermaster ATC 710 server gekocht (wat een top kast oke oke tis een chieftec van binnen maar de buiten kant roeleert zwaar met zwarte alu) en miste dus ook een bayfrontje.
Meeltje gestuurt waar in staat dat ze hem wel kunnen leveren alleen dat er wel een kleine betaling als vergoeding moet komen. Het zal me een worst weze als het 5 a 7 euro wordt. Maar hoger dan dat wordt me te gek voor een zwart alu frontje. Dan maar toch painten die hap. Nu hopen dat ze de prijs en rekening nummer melen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[offtopic]Wrom niet de Cooler Master ATC 610-GX1
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/articles/img/2002/596/case-overall.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/articles/img/2002/596/top-bay-open.jpg

:9~ Ook klein, maar ook super geil kassie! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Smaken verschillen he... vind deze wat minder mooi, maar belangrijker: ik wil een minitower en niet een desktop (ivm plaatsing op mijn buro). Back on-topic...

Mr.Vanz, kun je even laten weten hoeveel Coolermaster voor dat frontje rekent uiteindelijk en of ze het ook echt opsturen? Dat zou mooi zijn!

Oh btw, Repeat: kun je de powerknop configureren als reset knop?! In mijn huidige BIOS niet (maar dat zegt nix, ik heb nu nog een Asus K7M en die is redelijk ancient, en ik ga denk ik voor een Asus nforce2 deluxe bord in deze kast, kan het daar in?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yupz, bij die asus kan je in de bios kiezen dat je als je langer dan 4/5 sec de pc uitgaat of reset. Als je maar een keer drukt onder windows sluit hij automatsie windows (zeer snel onder win2k minder dan 5 sec) af en gaat de pc uit. Best aanhandig.

Of die K7m kan weet ik niet zeker. Maar denk wel dat Asus en andere mobos met het zelfde bios systeem dit wel kunnen, maar waar zit het verstopt.

Verder nog geen bericht gekregen van de coolermaster flippos :P. Keep contact!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou btw nooit zo'n kast kopen waar je zo veel voor moet betalen en dat ze dan niet eens 2 freakin' frontjes erbij doen :( Moet je dat er nog bij gaan kopen ook. Zijn ze helemaal gek geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
LOL, klopt. Op Slautech:
Whilst this may be true, you would think that for a £200 case, Cooler Master would have the decency to include an extra £4 drive bay plate – Even my ridiculously expensive ATC-110 (£320 imported from Europe) had the top drive bay plate removed.
Maar het is wel een errug mooi kastje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Overigens, zijn er dan echt geen tweakerts die dit kastje in gebruik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehh.. ik vind ut wel een styly kastje maar hij is nou niet zo super voor een mod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
nee klopt... daarom is ook het enige wat ik er aan wil modden wat details. En stealthen dus, he. Ik ben niet zo van de gekleurde ccfl'tjes en led fans, ik wil gewoon clean alu.
Maar de koeling moet wel goed zijn. Vrees dus alleen dat dat "out of the box" niet zo brilliant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

He PowerFlower! Ik heb nog steeds niks van die coolermaster heren :(. Niet echt een actie waarvan je zegt hjee! MAar goed. ik stuur maandag weer een nieuwe meel. Misschien is zijn ze dan wel aan het werk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Is er dan echt niemand hier die dit kastje zelf heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55
Boys,

Ik ben van plan om ook binnenkort een kast van Coolermaster (atc 200c mx1) te gaan kopen, maar omdat het hele bracket/bezel verhaaltje mij niet echt aan stond heb ik op voorhand al ff uitgezocht hoe het er mee zit. :P

Ik heb een nummer achterhaalt van Coolermaster nederland, en kreeg daar een Engels sprekende man aan de lijn.Hij vertelde mij idd dat er een aantal kasten zijn van coolermaster die niet een voledige set bezels mee krijgt(o.a mx1).

Zaak is dus ff met coolermaster te bellen onder telefoonnummer: 077/3968226.Daar je probleem uitleggen, dan ff mailtje sturen naar adres wat zij je dan zeggen.En als het goed is krijg je dan je bezel thuis gestuurd :)

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
En moet je er dan voor betalen? En hoeveel?

Overigens: Mr.Vanz nog steeds niets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16:55
Nee het is gratis, tenminste ik heb die gast niet horen zeggen dat ik er ook maar iets voor hoef te betalen. :7

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-09 22:49
Afbeeldingslocatie: http://scasp.webnow.biz/upload/a0000010/en_US/prd_1109.jpg

misschien dat deze nieuwe case van lian-li (PC-37) ook verkocht gaat worden hier in NL, andere optie is dus de PC-50:

Afbeeldingslocatie: http://scasp.webnow.biz/upload/a0000010/en_US/prd_944.jpg

PC-30 = Dimension: 210 x 365 x 490mm (W,H,D)
PC-37 = Dimension: 210 x 365 x 490 mm (W,H,D)
PC-50 = Dimension: 210 x 381 x 490 mm (W,H,D)
ATC-500-SX1 = Dimension: 196 x 380 x 520 mm (W,H,D)

de pc-37 is dus even groot als de pc-30... en de pc-50 kost hier toch "maar" € 109,-?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PowerFlower

PowerFlower

Topicstarter
Hey, die PC-37, zit daar een cd en flop met alu bezel in, of zijn het alleen de bezels? Of is dit alleen voor de foto?

* PowerFlower blijft verbaasd dat er kennelijk niemand op GoT een Coolermaster ATC-500 heeft...
Pagina: 1