Oorspronkelijk wilde ik een Lian Li PC30, maar die is in Nederland nergens te koop. In dat topic werd mij de Coolermaster ATC-500 aangeraden. Na wat zoeken op Google blijken er een stuk of drie tests van te zijn, waarvan de nuttigste:Daarin worden een paar nadelen van dit erg mooie, maar dan ook erg dure kastje genoemd. Vandaar dat ik graag wat zou horen van mensen die er een hebben. Maar ik zit ook over wat dingen te denken die in het algemeen wel met casemodden te maken hebben:
Anders wordt het toch een Lian Li PC-50, die iets minder mooi is, maar ook een stuk goedkoper (ik wil graag een klein, mooi alu kastje, zoals jullie begrijpen) 
Overigens, wat is afgezien van wel/geen psu het verschil tussen:
Cooler Master ATC-500 (300W, 2x fan) en
CoolerMaster ATC-500-SX1 (Aluminium, zonder voeding)?
- Tray: de motherboard tray kan niet helemaal heen en weer geschoven worden als het rechter side panel er op zit, zie Slautech. Coolermaster zou dit verhelpen, is dat al gebeurd?
- Fans: de koeler op de bodem (die richtbaar is), zuigt uit de bodem en blaast naar boven. Hier zit geen filter op (itt de Lian Li); zou hier een filter op te maken zijn? Of zuigt hij dan gewoon geen lucht meer aan? Of zou dat weer te verhelpen zijn met een "tunneltje" tussen fan en filter?
- Stealthen: Coolermaster levert helaas maar 1 afdekplaatje voor de twee 5,25" bays. Ik zou hem willen stealthen, maar dat kan dus niet omdat je een plaatje te kort komt... zijn die ergens te krijgen?
- Resetknop: Er zit geen reset knop op. Zou die erin te modden zijn? (Boren in alu, gaat dat goed voor een cm-n00b als ik, en is het front van deze kast niet te dik?)
- CPU cooler: de gebruikte proc. koeler mag niet hoger dan plm. 50mm zijn wil je het removable tray nog kunnen removen, en niet hoger dan 80mm wil hij nog in de kast passen. Daar gaat mijn oorspronkelijk geplande Zalman-flower idee (ook al omdat de psu voor de proc zit). Welke stille cooler kunnen jullie me binnen die beperkingen aanraden? (Ga waarschijnlijk niet overklokken en in eerste instantie komt er waarschijnlijk niet meer dan een XP 2000+ oid in)
Overigens, wat is afgezien van wel/geen psu het verschil tussen:
Cooler Master ATC-500 (300W, 2x fan) en
CoolerMaster ATC-500-SX1 (Aluminium, zonder voeding)?
[ Voor 17% gewijzigd door PowerFlower op 02-04-2003 17:17 ]