Toon posts:

[xp] max aantal internet explorer windows open

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik aan het surfen ben, dan ben ik te lui om mijn internet explorer windows dicht te gooien. Ik zou ze immers ooit nog wel eens nodig kunnen hebben.

Het komt dan ook regelmatig voor dat ik er een stuk of 30-40 open heb staan. Maar als ik dan op een link klik dan reageert internet explorer daar niet meer op. Mijn totale geheugen consumptie van internet explorer is dan zo'n 250 mb.

Die 250 mb kan het probleem(denk ik) niet zijn aangezien ik 1 gig aan geheugen erin heb zitten. Ook als ik mijn virtueel geheugen aan zet(dan heb ik in totaal 2.5 gig aan geheugen) is het probleem nog steeds niet over.

Ik kan ook geen andere explorers meer openen om bijv mijn hdd of netwerk te bekijken.

Als ik al mijn IE windows sluit dan kan ik weer opnieuw gaan 'sparen'. Ook als ik er 1tje sluit dan kan er weer 1 voor in de plaats openen.

Heeft iemand hier een oplossing voor, of heeft iemand het zelfde probleem?

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Dit is volgens mij een restrictie van Windows zelf, ligt niet aan het geheugengebruik ofzo.

Verwijderd

Compubiter schreef op 01 april 2003 @ 21:36:
Dit is volgens mij een restrictie van Windows zelf, ligt niet aan het geheugengebruik ofzo.
Klopt. Ik heb ooit zoiets gelezen van een buffer-overloop (?) qua max. aantal open vensters.

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou niet zo lekker zijn. Dit soort dingen krijg je dan door die wazige beslissingen, die genomen zijn door de micro$oft gasten. Net zo als je bijv. de my documents en de program files map niet ff makkelijk naar een andere schijf kunt moven.

Als je dan kijkt op de internet site by microsoft dan staat daar : Jah dat klopt, we hebben het gewoon zo (slecht) ontworpen.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:40
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 21:45:
Dat zou niet zo lekker zijn. Dit soort dingen krijg je dan door die wazige beslissingen, die genomen zijn door de micro$oft gasten. Net zo als je bijv. de my documents en de program files map niet ff makkelijk naar een andere schijf kunt moven.

Als je dan kijkt op de internet site by microsoft dan staat daar : Jah dat klopt, we hebben het gewoon zo (slecht) ontworpen.
die $ is niet gewenst, kan je en waarschuwing voor krijgen..

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Er zijn genoeg alternatieven hoor, voor Microsoft-producten ;).
Zie ook WOS Policy - MS Bashing :).

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-09 11:53
Verwijderd schreef op 01 april 2003 @ 21:45:
Kan opzich wel makkelijk met behulp van een ander microsoft programma, het welbekende TweakUI

Systeem Specs

Verwijderd

Topicstarter
Ja, je kunt dingen met behulp van een tooltje wel makkelijk instellen. en eigenlijk zoek ik deze functie of register instelling ook voor mijn probleem(in de vorn van een tweak progje of registry key). Zodat ik kan bepalen hoeveel resources er gebruikt worden voor de browsers en niet winxp.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Verwijderd schreef op 01 April 2003 @ 21:45:

Rechtsklikken op my documents, kiezen voor eigenschappen en verplaatsen maar... moet het nog simpeler??

ontopic...

er is een registersetting die er voor zorgt dat elk nieuw venster in zijn eigen geheugen draait... staat die niet toevallig aan?
(net ff bij mezelf gekeken, maar kom met 25 vensters maar en 40mb)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Pagina: 1